Uncategorized

رواية الماء والنار الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد

 رواية الماء والنار الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

كمال:ورررد

كانو مصورين ورد وهى مربوطة وهدومها متقطعة ومتبهدلة بتعيط

كمال لما شاف منظر وردتو وهى متبهدلة كدا مستحملش واغمى عليه

———————————-

ف المستشفى 

جاسر:طمنى ي دكتور 

الدكتور :هو جسمو بقي ضعيف جدا وكمان الحزن  مخليه ضايع  ياريت يهتم بصحتو شوية أنا ركبتلو محلول وشوية وهيفوق 

——————————-

عند العزيزى 

كانت ورد مرمية ع الأرض وفاقدة وعيها ومتبهدلة جدا من ضرب وإهانة وجلد 

دخل العزيزى ولما ملقاش رد فعل ليها طلب من الخادمة تشوف مالها

الخادمة:هى شكلها مغمى عليها لازم نجيب دكتور

العزيزى :تمام اتصلي بالدكتور خليه يجي بسرعة 

بعد مرور وقت………..

العزيزى:هى مالها

الدكتور :هى مرهقة جدا وكمان مبتاكلش ودا خطر ع الجنين إللى ف بطنها 

العزيزى:هى حامل! !

الدكتور:آه حامل أنا كتبتلها فيتامينات  تقويها  وياريت تاكل كويس

العزيزي:تمام امشى انت بقا

دخل العزيزى ع ورد وهى بصتلو وهى بتعيط جامد

ورد:م م ممكن اعرف  أنت لي بتعمل ل ل فيا كداا

العزيزي بابتسامة استهزاء:بنتقم من جوزك إللى قتل ابنى 

ورد بعياط:ه هو كان بيدافع عن مامتو اكيد ميقصدش ارجوك سامحو

العزيزي:ههه انتى شكلك طيبة

بصي بقى يروح أمك أنا هأجل ف موتك وهخليكى عايشة هنا لحد م تخلفي وهقتل ابنك قدام أبوه واخليه يحس بالنار إللى أنا حسيت بيها

ورد بعياط:لا ارجوك متعملش كدا

العزيزي:اخرسي انتي فاكرة  أنك هتصعبي عليا انتى هتشتغلي خدامة هنا لحد م تولدي أصل احنا يعني هنأكلك و نشربك ببلاش تخلصي قومي ألبسي لبس الخدم 

ومسكها من شعرها ورماها ع الأرض

ورد:ااااه حرام عليك هموووت انت فين ي كماااااااال

—————————-

:وررررررد 

جاسر:أهدي ي كمال  أهدى أنا معاك 

كمال بعياط وصوت مبحوح:عايز ورد ي كمال هاتلي ورد هي تعبانة هي محتاجاني أنا حلمت بيها

جاسر بيطبطب عليه:أهدى يصحبي أن شاء الله هنلاقيها متقلقش أنا كلفت رجالة تانية تدور جوة مصر وبراها وأن شاء الله هنلاقيها

————————

بعد 5شهور

جاسر :وحياتي عندك م تعيطي كفاية  بقا

جاسمن:مش قادرة  ي جاسر يعنى أي متلاقوش ورد لحد  دلوقتي 

جاسر:والله دورنا ف كل مكان ملهاش  أثر وكمال حالو زفت أوي ومش عارف اعمل  اى

جاسمن:أنا أنا تدعي أنكو تلاقوها ويارب ربنا يستجاب دعائي يارب مش قادرة اصدق أن ورد مش لاقينها لحد دلوقتي  هيكونو اخدوها فين بس

جاسر:ادعيلناكتير اويى بالله 

بقولك اا انا اتفقت مع باباكيى كتب الكتاب الأسبوع اللي جي 

جاسمن بتعب :طيب ي حبيبي سلام

——————————

ورد وبطنها منفوخة قدامها :

اتفضل ي بيه 

العزيزي:يلا اخلصي روقي المطبخ  وظبطيه 

ورد بتعب:حاضر 

ولسة هتمشى اغمى عليها 

بعد مرور وقت

الدكتور:ممكن افهم انتي لي دايما ضعيفة كدا ومرهقة 

ورد بدموع:ممكن تساعدني 

الدكتور :اي دا مالك احكي في أي

ورد : انا مخطوفة  هنا مش مرات ابن العزيزي زي م اتقالك 

الناس دول مؤذية أوي دايما بيضربوني ويعذبوني وبيمنعو عليا الاكل  وطول  النهار مشغلني خدامة 

الدكتور:معقول كل دا انا مش مصدق طب طب بصي انا هاجيلك كل أسبوع اجبلك كل إللى محتاجاه  وانتي اعملي نفسك دايما  تعبانة وبيغمي عليكي لحد م اتصرف

ورد:بس انا عايزة امشى 

الدكتور:صعب أوي الفيلا مليانة حراسة 

ورد  بيأس : طيب علي الله حكايتي 

—————————–

بعد مرور سنتين….

كانت ورد خلفت ولد وسمتو كمال طبعا ( هتقولو مش المفروض هو ف دماغها خانها  واتجوز عليها اها م انا مقولتلكوش مونيكا عشان تغيظها قالتلها ضحكنا عليكي وقولنالك انو هيتجوز عليكي عشان يتوجع قلبك ودلوقتي هنحرمك منو خاالص)

جاسر وجاسمن اتجوزو وخلفو بنوتة اسمها جمر لسة صغنونة كدا  

كمال طبعا  ف الضياع ودائما قاعد لوحده وسرحان 

الدكتور على اتصال ب ورد دايما بيحاول يساعد ورد ويخفف عنها وبيحب كمال الصغنن  اوي

أبو ورد لما عرف أن ورد اتخطفت ومش لاقينها مستحملش  وحاتلو جلطة ومات

العزيزي مراقب كمال وعارف انو مدمر وفرح جدا ولسة مكمل ف انتقامو

————————-

كمال بتنهيدة

مش قولتيلي أنك مش هتسبيني تاني سبتيني  لي بقا انا زعلان منك أوي ي وردتي انا ملحقتش أشبع منك لي سبتيني  تاني ليي 

—————————-

ورد بزعيق:كمال خد هنا

كمال :نعم ي مامي لازم كل ملة (مرة)تسوفيني مع جدو تزعقى

ورد:قولتلك دا مش جدو دا راجل شرير وبيضربني دايما يرضيك يحبيب مامي مامي تضرب

كمال :هو ازاي يضربك  انا  هوريه

ولسة هتتكلم  ورد جالنا اتصال من الدكتور 

الدكتور:ورد البوابة مش عليها حراسة هاتي كمال واخرجي بسرعة انا مستنيكي برا يلا انجزي مش وقت صدمة 

ورد بدموع أخدت  كمال وفضلت تجري وركبت  عربية الدكتور ومشيو بسرعة

الدكتور :أهدي ي ورد خلاص أنا هوديكي مكان محدش يعرفو

ورد حضانة كمال وبتعيط جامد وفجأة عربية الدكتور خبطت ف عربية قدامها بس خطبة خفيفة نزل راجل من العربية دقنو كبيرة وتحت عينو اسود وشكلو مرهق

 …:محتاجين حاجة

بصت ورد تجاه الصوت وفجأة…

ورد بصدمة:كماااال

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية نغم حياتي للكاتبة هدى سامح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى