Uncategorized

رواية أحببت براءتها الفصل الثامن 8 بقلم صباح سامي

 رواية أحببت براءتها الفصل الثامن 8 بقلم صباح سامي
رواية أحببت براءتها الفصل الثامن 8 بقلم صباح سامي

رواية أحببت براءتها الفصل الثامن 8 بقلم صباح سامي

جاسر بخوف و قلق : لقتيهااا .
الممرضه : لا يجاسر بيه .
جاسر اخد بعضه و طلع من المستشفي .
جاسر : الو .
كريم : ايوا يباشا .
جاسر : تقلب المستشفي و المكان الحواليها كله فورا علي ورد و مترجعش غير وهي معاك .
كريم بتوتر: حاضر حاضر .
************
ورد بتجري ف الشوارع الضلمه بتنهج .
عربيه جايه بتجري بسرعه ف وشهاا .
وردد بصوت عاللي : حااااسببب .
و فجأه .
********
بعد يومين. 
سعيد : يعني ايه مش لقيها .
جاسر بزعيق : يعني مش لقيهاااا يجدديي ، انااا هموووت .
ماجد : هنقلب البلد عليها المهم ترجع متقلقش يجاسر .
سعيد : نزل اعلان بأسمها ف الجرايد .
جاسر : انت نسيت ان ورد مينفعش تنزل اسمها كله عارف انها متسجله بأسمك .
ماجد : و اي المشكله لو عرفو انها بأسمي .
جاسر : مها و سمر لو عرفو الحكايه دي مش هيسكتو ، دول لحد دلوقتي مطمنين و ساكتين بالورق المعاهم عشان خاطر ورد مكتوبه بأسم جدي .
ماجد : انا اسف يا ابني ، اسف اني اتجوزت وحدة زي دي و علمت بنتي الاخلاق دي .
جاسر : مش مهم دلوقتي يعمي الكلام دا ، المهم دلوقتي ورد .
*********
هبه : هي هتفوق امتي .
صلاح : والله مانا عارف يهبه ، انا جبت كل العلاج و صرفت الفلوس المعايا ، لو بأيدي كنت دخلتها مستشفي بس ربنا يعلم .
هبه : اهي اهي بدات تفوق .
ورد بتعب : اةة انا فين .
هبه : ، انتي هنا فبيتنا انا هبه .
ورد بفزع : ادة ادة هو انا هنا فين ، انتو مين .
هبه : صلي علي النبي .
ورد : عليه الصلاة و السلام .
هبه : انا هبه و دا عمك صلاح جوزي خبطك غظب عنه حاجه بسيطه و الحمدلله بقيتي تمام و اظاهر انك كنتي تعبانه جبنالك دكتور و المفروض تمشي علي العلاج  .
ورد : شكرا جدا بس احنا فين كدا .
هبه : ف اسكندريه .
ورد بفزع : ازاي وانا كنت ف القاهرة .
هبه : هو كان وراة سفر هناك لناس بيوصلهم وهو راجع بليل قابلك و مقدرش يسيبك و مكنش قادر علي تكليف المستشفي فجابك هنا .
ورد بعياط : جدي ، وحشنيي .
هبه : اهدي ياحبيبتي انا هقوم دلوقتي اعملك الاكل وانتي غيري و خدي دش بسرعه و ناكل سوا لقمه و نتكلم و انشاءلله نرجعك تاني .
***********
سعيد : انا نزلت اعلان يجاسر و متقلقش بأسم غير البطاقه نزلته بورد سعيد الهريدي ، انا ليا ورد ترجعلي .
جاسر بزعيق : يعني ايه ، انت كدا بتفتح علينا ابواب جهنم .
سعيد : انا مش فاهم انت بتعمل كدا ليه و مش لاقي مبرر و كل البتقولو ادام ماجد دا كلام فارغ .
جاسر : انت مش فاهم ، انت عاوز ورد تضيع مني ! .
************
سليم قاعد ماسك كوبايه الشاي و بيقرا الجرايد .
” من يجد ورد سعيد الهريدي يتصل علي الارقام الاتيه و له مكفأه ماليه ” .
سليم وقع كوبايه الشاي من ايدو و طلع يجري .
سليم بدموع : فوززيههه يااافوزيهه .
فوزيه : خير خير ياسليم .
سليم : الحقي ورد .
فوزيه باستغراب : بنتتي ورد بنتي انا .
سليم : ايوا شوفي كدا الصورة دي .
فوزيه : يا الله بنتي ورد اتصل بيهم فورآ او تعالي نروحلهم انا عارفه عنوان عيله هريدي .
سليم : طيب طيب حضري نفسك الصبح نروح وانا هتصل بمازن ابن عمها يجي معانا و يارب يكونو لقوها .
***********
ورد : بس يطنط هبه دي حكايتي بقي ، ممكن تخلي عمو صلاح يوصلني .
هبه : حاضر ياستي ، هتوحشيني والله كنتي مونساني .
ورد : ربنا يخليكي و حضنتها .
صلاح : يلا يورد تعالي اركبي .
ورد : حاضر جايه اهو .
**************
“يوم جديد علي ابطالنا “.
صلاح نزل من العربيه بيكلم الحارس .
الحارس : مين .
صلاح : افتحلي البوابه انا معايا ست ورد .
الحارس : طيب حالاا .
ورد بصوت عالي : جددددي .
سعيد جري عليها : ورد وحشتيني ، كنتي فين يااابنتي قلقيتيني انتي كويسه اي الحصلك .
ورد : بس بس اهدي يجدي انا كنت تعبانه و مخنوقه و مكنتش عاوزة اشوف جاسر و بعدين عمو صلاح خبطني غظب عنه و انا كنت بجري و انقذني و وداني اسكندريه علجني و جابني تاني . 
سعيد : خبطك و اسكندريه ؛!!.
جاسر نازل علي السلم : وردد ، وردتتتيي .
ورد بضحكه : انا جيت يجاسر .
جاسر حضنها : قولتلك جاسر ميقدرش يعيش من غير ورد .
ورد بدات تفتكر كل حاجه و فجأه بعدت عنه : ابعد يجاسر متفكرش اني نسيت .
سليم : ورد .
جاسر بصدمه : سليم .
ورد لسه بتدور :
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى