Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل التاسع 9 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل التاسع 9 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل التاسع 9 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل التاسع 9 بقلم رنا طارق

حمزه صحي من النوم حب يرن عليها يسمع صوتها يشوف هي كويسه ولا لا 
فضل يرن عليها وهي نايمه نوم الحمير مبتصحاش 
قامت من النوم وعنيها وارمه من العياط 
اخدت الفون وردت من غير ما تشوف مين اللي بيرن 
مني: اي يمتخلف انت عمال زن زن زن زن احترم ان الناس ممكن تكون نايمه 
حمزه بضحك: حتي وانتي نايمه بتتخانقي مع دبان وشك 
مني: حمزه انت اللي بترن 
حمزه: لا خيالي 
مني: حد قالك ان دمك سم قبل كده 
حمزه: اه انتي 
مني: عايز اي وبترن لي مكفكاش اللي حصل امبارح جاي تكمل عليا 
حمزه: لا بكلمك عشان اصالحك 
مني: وانا مش عايزه اتصالح 
حمزه: من قلبك يفوزي 
مني: حمزه مبهزرش وقفلت ف وشه 
حمزه: طب اصالحها ازاي دي 
خرج من بيته متجه لبيت مني والمره دي مقلهاش حب يعملها سربرايز (رومانسي اوي الولا)  
عند بيت مني ” 
مني:  صباح الخير ياماما 
منيره: صباح الزفت ع دماغك لسه صاحيه 
مني: لسه صاحيه اي يماما الساعه لسه 8 
منيره: وهي 8 دي بدري تعالي جهزي معايا الاكل عما ابوكي يصحي 
مني: مش هلحق انا هروح ع الشغل عشان ورايا شغل كتير 
منيره: ماش يختي 
نزلت مني لقت حمزه مستنيها تحت اتجهلته ومشت 
حمزه: شفاف انا 
مني: عايز اي 
حمزه: عايزك 
مني: مبكلش بالكلام ده يخفيف 
حمزه: هنشوف…………. ابوكي فوق 
مني: اه بتسال لي وعايزه ف اي 
حمزه: جاي اعمل فيه خير 
مني: يولا يمضحي 
حمزه: تعالي معايا ع الشركه وبالليل هبقي اجي اتكلم معاه 
مني: متشكرين بعرف اروح لوحدي 
حمزه: مخدتش رائيك ومسكه‍ا من ايدها وفتح باب العربيه 
حمزه: اقعدي 
مني:  لا 
حمزه: مني اقعدي بدل ما اقعدك بطريقتي 
مني: واي الطريقه يخفيف 
حمزه وبدء يقرب منها: صدقيني مش هتحبي تعرفيها 
مني: احم خلاص هركب 
حمزه ؛ ناس متجيش الا بالعين الحمره 
__________________________
ف الشركه 
نزلت مني وكذلك حمزه وهما ع بابا الشركه حمزه مسك ايدها 
مني: بتعمل اي سيب ايدي 
حمزه: براحتي اسيبها وقت مانا اعوز 
مني: حمززززززه 
حمزه: عيون حمزه 
وقبل ما مني تتكلم خدها ودخلو الشركه 
نظرات الكل كانت عليهم 
حمزه خد مني ووصلها ع مكتبها 
حمزه بهمس: بحبك 
سابها وراح ع مكتبه 
مني يعيني قلبها رفرف وعنيها بقت بطلع قلوب قد كده 
بقلم رنا طارق 
___________________
بعد ساعتين من الشغل المتواصل 
حمزه: يلا يمني عشان اوصلك 
مني: انت مش جبتني 
حمزه: ايوه 
مني: يبقي هروح لوحدي بقي متبقاش لازق ف كل حاجه كده 
حمزه: يلا ومش عايز كلام كتير وكده كده انا جاي عشان اشوف والدك فقولت اخدك ف طريقي وبعدين الرفق بالحيوان واجب برضو (ف منتصف الجبهه)  
مني: والله طب انا ماشيه 
حمزه  شدها من ايدها وخدها ركبها العربيه متجهين لبيت مني 
طول الطريق كانو ساكتين 
حمزه: اول مره تسكتي يعني علطول كنتي بترغي 
مني: عشان زعلانه منك 
حمزه: منا هصالحك 
مني: مش عايزه اتصالح 
حمزه: هنشوف 
_______________________
ف بيت مني 
احمد: يا منيره 
منيره: نعم 
احمد: بنتك لسه مجتش 
منيره…. لسه لي 
احمد….. متقدم ليها عريس 
منيره….. مين 
احمد…… حمزه مديرها 
منيره…. وانت هتوافق 
احمد…. هوافق هخلص منها واهو نبقي جوزناها ووفينا بوعدنا 
منيره…. ماشي 
_________
الباب خبط  
منيره…. انا هقوم اشوف مين 
احمد…. لا استني هقوم انا زمانه حمزه 
راح وفتح الباب 
حمزه…..اهلا يعمي 
احمد… اهلا يبني.. اهلا يمني خشي 
دخلت مني لقت امها بتنادي عليها 
منيره…. تعالي يمني يحبيبتي عندي خبر بمليون جنيه 
مني….. اي يماما خير. 
منيره…. حمزه طلب ايدك من ابوكي 
مني بصدمه…… اي 
لقت احمد بينادي عليها 
مني…  ايوه يبابا خير 
احمد…. حمزه متقدملك وانا بصراحه موافق ومش شايف ان حمزه فيه حاجه غلط بالعكس شاب طيب وناجح واكيد هيصونك 
مني بخجل… اللي انتي شايفه يبابا 
احمد… طب هسيبكو مع بعض شويه اتكلمو وخدو قرار 
حمزه…. تمام يعمي 
________
حمزه…… مالك انتي بتتكسفي زينا 
مني…….. لي 
حمزه……. هو اي اللي لي 
مني….. لي اتقدمتلي لي عايز تتجوزني 
حمزه….. عشان بحبك 
مني بجديه …… بس انا مش بحبك 
حمزه….  انتي سامعه انتي بتقولي اي 
مني….. ايوه سامعه كويس 
حمزه….. مني انتي بتهزري صح 
مني بضحك… اه 
حمزه…..  يلعن ابو اشكالك 
مني…. بهزر معاك يسطا 
حمزه…. يسطا هتجوز ابن عمتي 
مني….. احسن منه 
 حمزه……حصل 
مني…. طب يلا نطلع نقول لبابا 
حمزه….. يلا 
____
احمد… ها اتفقتو 
حمزه….  ايوه يعمي الفرح هيبقي الاسبوع الجاي 
مني بصدمه…. اي 
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!