Uncategorized

رواية عشقت طفولتي الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

 رواية عشقت طفولتي الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

رحيم…بحبككم 
مريم.. احمم انا راجعه للعيال 
وجت تمشي رحيم مسكها من ايديها وقال… اسمعيني الاول 
مريم.. سيب ايدي يارحيم 
رحيم.. اسمعني 
مريم.. اممم 
ووقفوا وفضلوا هما الاتنين يبصوه للبحر 
رحيم.. من وانتي صغيره لما اتبقلنا في ٥ ابتدائي وانا بحبك لا مش بحبك انا بعشقك يا مريم انتي روحي وكل حياتي انتي متعرفيش انا كنت عامل ازاي من غيرك كنت حاس انك راجعه بس امتا مش عارف بس احساس كنا جوايا بس الحاجه الوحيده اللي متأكد منها اني بجد بحبك ومقدرش اعيش من غيرك علشان انتي روحي ومحدش يقدر يعيش من غير روحي..
مريم… وشها بقاا طماطم ولسه مركزها مع البحر وجواها فرحه  انوا بيحبها… 
مريم.. ركزت وسبتوه ومشيت بعيد عنوه  ورحيم فضل واقف…. 
مريم.. في نفسه انتي ليه مقلتلوش انك بتحبي رغم انتي انتي فرحانه اووي ونفسك يعرف قد اي انتي بتحبيه ومدمنه في حياتك ووقفت تبص للبحر بسرحان وافتكرت طفولتها…  
فلاش باااك ••••
مريم…  انا عايزه ايس كريم فراوله 
سلمي…  تعالي نجيب كلنا 
رحيم وسليم… يلا 
وراحوا جابوه ورجعوا قعدوا في مكان مليان زرع وخضره حلوهه اووي..  
رحيم.. تعلوه نلعب خلويص 
سليم..  ماشي والمكان هنا تحفه اصلا 
وبدأو يلعبوا… 
وطلع علي سلمي انها ماساكه 
رحيم..  يلا يا سلمي 
وكل واحد  استخب بس رحيم ومريم استخبوا مع بعض في نفس المكان..  
مريم..  يالهوووي كلب بيقرب مننا 
رحيم…  متخفيش 
مريم بدموع..انا خايفه اووي 
رحيم. متخفيش طول ما انا معاكي 
ورحيم خبها وره ظهروا وهش الكلاب وهي ابتسمت.. 
سليم.. اي مالك يا مريم 
رحيم.. طلعت بتخاف من الكلاب 
سلمي.. اول مره اشوف واحده في ٥ ابتدائي بتخاف من البوبي 
الكل… هههه 
بااااك •••••
مريم… ياها كانت احلي ايامي واللهي وابتسمت.. 
رحيم.. في الوقت ده كان واقف وراها ومسك ايديها… مريم سيب ايدي يا حيوان وبتلف لقيتوه رحيم وباصت في عينوه الرمادي وسرحت وعينها بتقول بحبك.. 
ورحيم… سرح في عنيها وفي نفسه انا شايفه بحبك في عيونك العسليه دي بس ليه مش عايزه تقوليها.. 
وفاقوا علي صوت رنت فون رحيم…
رحيم..  مش وقت يا زفته 
سلمي..  الووو 
رحيم..  عايز اي يا زفته 
سلمي..  متهده شويه 
رحيم..   بعد عن مريم شويه سلمي انا قولت لمريم اني بحبها بس هي مردتش عليا ولا نطقت من ساعتها 
سلمي.. صدمت البت 
رحيم..  نعم 
سلمي…  المهم هتها وتعالوا بسرعه علشان في حاجه مهمه..  
رحيم..  ماشي جاااي 
سلمي..  بااي 
رحيم..  امم مريم تعالي علشان عايزينا 
مريم..  مشيت من غير ما تتكلم برضوا
رحيم..  اححححححممم 
مريم..  مالك 
رحيم..  لا مفيش 
مريم..  بارد 
رحيم..  سمعتك 
مريم..  رخم رخم رخم 
وضحكوا 
رحيم..  ضحكتك دي بتنسيني الدنيا وما فيها 
مريم..  خدودها بقت طماطم وابتسمت 
ووصلوا عند الشله..  
سلمي..  فضلت تبص لمريم وتغمزلها 
مريم..  عايزه اي 
سلمي..  البعيد حمار وربنا 
مريم..  بنات عايزكم بسرعه 
سلمي وشهد… قاموا 
سلمي.. احنا نسيبكم بقاا قاعده ولاد مع  يمكن واحد فيكم او يمكن كلكم تقلوه انكم وقعتوها  وغمزت وقالت واخد بالك انتا يا رحيم.. 
رحيم.. ها 
سلمي.. تك اوه 
الكل..  ههههه
والبنات مشيت….
ــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــــــ عند البنات ــــــ 
مريم.. بقولكم 
سلمي.. انا عارفه اللي هتقوليه مهو قالي 
شهد.. فهموني يا جيل المستقبل انتوا 
سلمي.. رحيم لما مشي هو ومريم اعترافلها انوا بيحبها وهي مردتش 
شهد..ايو بقااا 
مريم.. بتكسف 
سلمي.. مننا ده احنا بنات زي بعض 
شهد.. امااال 
وضحكوا.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــ عند الشباب ــــــــ 
سليم.. بما اننا شوباب زي بعض نتكلم في التطورات اللي حصلتلي 
رحيم..  اتكلم يا سليم 
معتز.. وانا هتكلم بس بعد سليم 
سليم.. بسم الله انا وقعت 
رحيم.  وانا واقع مش لسه هقع 
معتز.. وانا وقع 
رحيم.. نبدا بالاسامي كده كل واحد يقول بيحب مين.. 
معتز.. انا بحب سلمي 
سليم.. وانا شهد 
رحيم وهو بيبص لمعتز.. وانا مريم 
معتز.. ياابن ال ده انا احساس دايما صح كده ده انا طلعت عظمه 
رحيم.. متهده يا عم 
سليم.. والعمل 
رحيم.. امم مش عارف 
رحيم.. انا هقول حاجه بس هدي الاعصاب يا معت
معتز.. مالها مريم 
رحيم… اصمالله عليك فهمين 
معتز.. مالها 
رحيم.. لسه معترفلها اني بحبها ومردتش 
معتز.. هي بتحبك علفكره 
رحيم.  ماشاء الله انتا اللي بتقول كده 
معتز.. خلاص لو قربتلها هقالك يا رحيم 
التلاته… ههههههه 
رحيم.. احنا لازم نشوف حل يا جماعه 
سليم.. انا عن نفسي هشوف الوقت المناسب بس مش دلوقتي علشان انا لسه شايفها مرتين علشان متستغربش 
معتز… وانا زيك بالضبط كده 
رحيم.. بس تفتكروا هما بيحبكم مثلا 
معتز.. مش عارف 
سليم.. انا بقول نستنا شويه 
رحيم.. هو كده بالضبط…. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ عند البنات ـــــــــ 
شهد.. الصراحه كده ليه مقلتلوش انك بتحبي 
مريم…  مش عارف سالت نفسي ملقتش اجابه 
شهد..  ممكن يضيع منك 
مريم… بجد 
سلمي…  لا هو بيحبك وانا متأكد انوا حاسس انك بتحبي او متأكد انتي مش فاكره الصبح 
مريم…  امممم 
شهد..  عارفين الواد الغتت اللي اسموه سليم 
سلمي…  مالوه وغمزتلها 
شهد..  اظاهر كده ده اظاهر بس اني هحبوه او حبيتوه حاجه زي كده 
مريم..  خاينه 
سلمي…. هههههه 
مريم..  واتتي يا سلمي 
سلمي..  في نفسها معتزززز 
مريم…  سرحتي فيه صح 
سلمي…  عارف الولد الشهم اللي اخد مطوه بدالي هو ده اللي خطف قلبي 
مريم..  تلاته اصحاب يتجوزوا تلاته اصحاب حاجه روعه اوووي 
وضحكوا..  
مريم..  مش يلاا بقاا نروحلولهم 
شهد وسلمي…  يلا 
واتجمعوا كلهم..  
واتحروكوا كل واحد علي بيتوه..  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ في فيلا النصار ـــــــ 
رحيم دخل 
الاب..  رحيم ممكن نتكلم 
رحيم..  اكيد يا باب 
الاب………  قولت اي 
رحيم…  ده مستحيل يحصل يا بابا 
الاب…  وانا بأمرك يا رحيم مش باخد رايك 
رحيم..  بدموع…  بابا مستحيل يحصل 
يتبع…  
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى