روايات

رواية معشوقه حياتي الفصل الأول 1 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي الفصل الأول 1 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي البارت الأول

رواية معشوقه حياتي الجزء الأول

رواية معشوقه حياتي
رواية معشوقه حياتي

رواية معشوقه حياتي الحلقة الأولى

زين الهواري رجل بعمر الثلاثين رجل أعمال بجسد رياضي ويمتلك عيون زرقاء وبشره بيضاء وشعر طويل بعض الشئ ولديه دقن بسيطه نزيد من جزبيته قاسي
زير نساء ويحب التملك
چيسي الاخت الصغري لزين بعمر الثامن عشر بنت رقيقه وطيبه تحب الرسم كثير وتمتلك عيون زيتون وشعر طويل
ميس اخت زين بعمر العشرين طيبه وقويه بنفس الوقت
تحب شخص لاكن هو لا يحبها بعيون عسلي و في الشمس تظهر بالاخضر الغامق
الجد الكبير لعيله الهواري حسين سيلمان الهواري
الاب لزين خالد الهواري رجل طيب و عطوف
الام ساميه هي حنونه بعض الشئ لكنها صارمة الطباع
“”””””
عمر ابن عم زين دكتور بعيون رمادي وشعر طويل
ويمتلك عضلات قويه مثل ابن عمو يحب بنت ولاكن الظروف اقوي منو
سليم اخو عمر يمتلك عيون خضراء وبشره بيضاء
مهندس معماري يحب شخص و سنتعرف عليه
الاب لعمر حسن
رجل بشع الطباع يحب الفلوس هو وزوجته
سمير امراءه جاشعه تحب المال كثير
“””””””””
ريم منصور ابنه عمه زين وخطيبته تخبو كثير لاكن ليس أكثر من المال
ولديها اخ يدعي احمد زير نساء
ولدتها ريهام تتمني أن تمتلك ثروه الهواري لذلك تعزم علي تزويج اولادها لاولاد اخواتها
ابرهيم زوجه رجل حنون وطيب
“””””””””
اسيل الهواري
بنت بعمر الثامن عشر طيبه وحنونه تمتلك عيون فيروزيه وتمتلك شعر طويل بطول ظهرها ولديها بشره ناسعه البياض تعيش بالصعيد مع والدها وزوجته
محسن والد اسيل
رجل طماع قاسي ويكره ابنته بشده لأسباب سنعرفها
جمالات زوجت محسن امرأه قاسيه ولا تحب اسيل وديمٱ يعصب محسن عليها
“”””””
مايا صديقه اسيل الوحيده
بنت مرحا وحنونه ولاكن قويه بعيون عسلي وتمتلك بشره قمحويه الون وشعرها الناعم والذي تخفيه تحت الحجاب
ولديها اخ يدعي سامح يحب اسيل بشده لكنه شاب طايش ولا يعرف المسئوليه
“”””””””””
ليث عثمان
ظابط جيش بعمر الثلاثين يمتلك عيون خضراء وحاده مثل الصقر
“””””””””””””
مازن صديق زين زير نساء يعشق البنات بشكل مريب
ملك بنت حنونه ولاكن لديها حياه بائسه
وبكده التعريفات انتهت
____________________________________________
معشوقه_الزين #الحلقه_الاولي
________________________
دخل شركته بكل غرور يرمق موظفينو ببروده المعتاد
زين بقوه
صباح الخير
ردت الجميع الصباح كان البعض يرمقو بنظرات غيره والبعض بحب وجاذبيه
فهو وسيم لدرجه لا محال لها كان يردتي بدله سوداء وقميص اسود ويترك اول ازرار القميص
دخل مكتبو وقعد علي الكرسي بكل غرور
بعد شويه دخل إليه صديقه مازن
مازن اي يا برنس مجتش سهرت امبارح لي ده كانت ثم عض علي شفتيه السفليه.وقال جامده ومزز اي مش ااقولك
زين وهو يمسك بعض الورق
ابدٱ بس ريم كانت عايزه تتعشي برا فروحت معاه
نفخ مازن خديه وقالت بخفوت
بنت بارده ثم أكمل طب اي هتيجي انهارده دنا سمعت أن في.طقم جديد جي
ابتسم زين بغرور وقال ااكيد ثم غمز وقال لازم اجرب
ضحك مازن بصوت عالي وقال حلاوتك يازينو
______________________
بمكان أشبه للقصر يعيش به عائله الهواري جميعٱ فا الجد أمر بأن كل العيله تعيش معه بنفس المكان حتي ابنته
ساميه
سعديه حضرتي الفطار ولا لسه
سعديه ااه يا ست هانم حضرتو
ساميه تمام نادي بقيت العيله عقبال مشوف بابا
اومأت سعديه بأدب وتركتها وذهب
ذهبت ساميه الي غرفه والدها
ودقت بأحترام ودخلت عندما إذن لها
ساميه بهدوء
صباح الخير يا بابا
حسين
صباح النور يا بنتي
ساميه الفطار جاهز ومستين حضرتك
حسين حاضر انا نازل وراكي
وقف حسين بعدما ذهبت ساميه بهدوء وأمسك بصوره ولده وقال وحشتني يا محسن مكنتش اعرف انك قاسي كده من ساعت الي حصل ونت قررت تعيش لوحدك بعيد عننا اااه نفسي كل شئ يرجع لاصلو
نزل الجد وتجمع العيله كلها
سليم وعمر وچيسي وميس وريم وريهام وإبراهيم وحسن وخالد
الجد بهدوء وهو يحدث ميس
هتروحي الجامعه انهارده ياحبيبتي
ميس
طبعٱ ياجدو نت عارف هندسه بق وتعب
الجد بأبتسامه حنونه ربنا معاكي ياحبيبتي واشوفك زي سليم
ميس ببرود نا مش عايزه ابق زي حد انا هيئة زي نفس وبس
سليم بسخريه ونتي تطولي اصلٱ بس نقول اي بق
قبلت چيسي وجنت جدها وقالت صباح الخير علي أحلا جدو في الدنيا
حسين بضحك
صباح الخير يبكاشه
چيسي بعبوث جده ياجدو ونا الي محضره ليك مفاجئه
ساميه بصرامه
كولي يا چيسي الاول وسيبي جدك يفطر ماشي
چيسي بأبتسامه حاضر وقعدت تفطر ورمت بنظرها الي الجالس أمامها وعندما ابتسم لها ابتسمت بخجل
بعد انتهاء الفطار ذهب كل واحد الي عملو
وقفت ميس وقالت البواب
اروح ازاي بق دلوقتي الجامعه والعربيه بايظه كده ولو استنيت اكتر من كده هتأخر
البواب اسف يابنتي بس والهي مكنتش اعرف
ميس وهي تتنهد
متعتذرش يا عمو انا الي اسفه عشان اتعصبت عليك ثم ابتعدت وقالت خطاب عربيه لان اكيد الكل مشي
سليم لو عايزه توصيله هوصلط
ميس ببرود لا شكرٱ مش
قاطعها وقال بحده منا مش هسيب بنت عمي واقفه ومستنيه عربيه يلا اركبي
اومأت بهدوء ثم ركبت واتجه بيها الي الجامعه ونزلت بهدوء بعد أن شكرتو فضل لثواني يشاهدها حتي.دخلت ثم اتجه الي شركتو
__________________________
عايزه حاجه يا مامي انا رايحه كوافير
هتفت بيها ريم الذي تلبس فستان قصير للغايه يستر أكتر مما يخفي
ريهام
ماشي ياحبيبتي عيزاكي تبقي حلوه علي طول نتي عارفه زين وعنيه
ريم بغرور انا ريم الهواري ياماما مليون شاب يتمني بس اني ابصلو متنسيش أن زين خطيبي حتي ولو بيعمل اي المهم انو في الاخر بتاعي ثم تركتها وذهبت
أما ريهام فهي تحلم أن تكون ملكه هذا القصر
___________________________
بمكان اخر
كانت تبكي بقوه بسبب الضرب المبرح الذي نالتو من والدها
وقالت ببكاء
خلاص واهي مش هطلب تاني اني اروح
محسن
ونتي يابت*** هيجيلك عين وتطلبي تاني ده ادفنك قال عايزه اروح الجامعه
جمالات بحقد وده الي ناقص بنت سميه تدخل الجماعات
محسن وهو يصفع تلك المسكينه تبق بس تيجب السيره ديه تاني ونشوف اني هعمل فيها اي
اسيل ببكاء
ولهي مش عايزه ادخلها خلاص بس ونبي سيبني سيبني يا با
تركها محسن بعد أن بصق عليها وهي جريت الي غرفتها والدماء تسال من جانب شفتيها وكانت تبكي بقوه
_________$$$$________
رجع زين من شركته ورأي ريم تقعد و تبرد أظافرها
زين بهدوء
هاي ريم
ريم وهي تعانقو
هاي حبيبي اتإخرت كده لي
زين بحده ونا صغير عشان تسأليني28
ريم بسرعه
لا ياحبيبي مش اقصد انا بس قلقت عليك مش اكتر
نظر لها ببرود وقال تمام انا طالع أنام تصبحي علي خير
ثم طلع وتركها واقفه متصنمه مكانها
دخل شيفاي غرفه جدته والقه عليه السلام ثم خرج
نام قليل بعد سعتين فاق زين واليس بنطلون چينز ازرق وقميص اسود وترك اول ازرار القميص ووضع من برافانه الذي يجذب جميع من حول
ابتسم زين لنفسو بغرور فهو فائق الجمال
ركب سيارتو واتجهه نحو البار الذي عرفه علي صديقة
عمر اي رأيك بق
شيفاي بأبتسامه لا حلو ااوي أتت اليه فتاه تلبس فستان عاري للغايه ثم غمزتلو بمياعه
مازن بضحكه البس يا معلم جتلك مزه اي فرسه
ضحك زين مما ازداد ذالك وسامته ومسك خصر ذلك البنت واتجه الي احدي غرف البار
__________________________
خرجت اسيل من غرفتها بعد أن قضت باقي اليوم تبكي
محسن بسخريه
العروسه نورت
ابتسمت جمالات بتشفي وقالت تعالي يا محروسه
ذهبت إليهم اسيل ولا تعرف لماذا تشعر بالخوف
محسن
واخيرٱ هخلص منك ومن قرفك جالك عريس انما اي هيدفع فيكي مال ارون
شهقت اسيل وقال
ع عريس اي بابا
جمالات
عريس يا حلوه اي مش عجبك
محسن ده يبق اخر يوم في عمرها ال مش عجبها دنا اجتيلها.
جمالات بخبث
استني بس ياحج خليها تعرف العريس لأول ده يعجبها جوي جوي
محسن طبعٱ هو في زي الحج سيد
شهقت اسيل ووضعت يدها علي بقها وقالت
عايز تجوزني لراجل ادك يا بابا
جمالات بخبث ومالو ابوكي يعنيه مهو اسد ااهو وكمان ده المعلم سيد دافع فيكي اتنين مليون معأنو خساره بس نقول اي
اسيل يتوسل
ارجوك يابابا متجوزتيش للراحل ده ده متجوز اتنين غير كده راجل كبير في السن ولو علي الفلوس اني اشتغل حتي ولو خدامه
صفعها محسن بقوه وقال
اخرسي يا بت الي ااقولو بتسمع فاهمه
دخلت اسيل لغرفتها وهي تبكي بقوه.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى