Uncategorized

رواية دم ملوك الفصل التاسع 9 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك الفصل التاسع 9 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك الفصل التاسع 9 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك الفصل التاسع 9 بقلم يمنى محمد

ملوك.. . بدموع. ياخاله انا خايفه اوووي ونبي مقدرش
الخاله.. اسمعي يابتي انا بساعدك وانتي الا مش عايزه تساعدي نفسك قبل أي شي وقبل هروبك من هنا لازم تبطلي العمل
ملوك… واهرب ليه من البلد  انا  عملت ايه  انا عايزه استنى في البلد بس عند امي وأخويه مش عند يونس
الخاله….. بصوت ضحكه عاليه تهز ارجاء المكان هما في المقابر راضوان هيقتلك ياحزينه
ملوك….. انتي كذابه ????‍♀️راجعيني ياخاله مكاني  نار يونس ولا الجنة هنا راجعيني مكاني
الخاله.. اعملي علشان اختك مش علشانك انتي ياملوك
ملوك… بس انا مليش اخوات بنات
الخاله… انتي ملكيش غيرها
راضوان مش اخوكي لو طالك هيقتلك وبتخلص منك صدقني خايفه عليكي ياملوك
ملوك انتي بتقولي ايه انتي عايزه تخليني اكره اخويه راضوان اخويه
الخاله.. راضوان مش اخوكي علشان كده بدريه كتبتلك كل الورث وكل الأرض وكل الفلوس علشان هو مش اخوكي ياملوك لو طالك هيقتلك علشان ياخد فلوسك
????????????#نمنوم
ملوك… امي صحيح كتبتلي كل حاجه بس بتقول علشان البت قلبها حنين  وعمرها ماتقسي فمردتش تكتب حاجه لرضوان وقالت اول ماانا اجوز هتقسم الورث بالعدل
الخاله… علشان كده يونس اجوزك علشان ورثك مش علشان يرد شرف اخته زي ماقال
ملوك… بتوهان انتي بتعملي كده ليه انتي اكيد بتكذبي
قربت لها الست وبدأت تكشف عن وجهها وتقولها 
انا سمعت صوتك وانتي بتصرخي في سرير يونس اول مايونس خرج من الاوضه ونزل عند جده جتلك علشان اساعدك جتلك وانا عازمه على اني اهربك من سجنه علشان كله طمعان في الورث علشان كده هربتك وجبتك هنا علشان يتفك العمل
ملوك.. وانتي هتستفيدي ايه
الخاله وهي تكشف عن ملامحها كامله مع صرخه ملوك
اكفر عن ذنبي يابتي خلاص  مبقاش في العمر حاجه.
واهوا نريح الا مات
ملوك…انا مش فاهمه حاجه منك وماله وشك واكله النار
ومين اختي دي وهي فين
الخاله… ادخلي القبر واسمعي كلامي اهبشي بكفك هتلاقي حاجه شديها
ملوك.. فين اختي الأول
الخاله…. اسمعي الكلام وتعالي يلا يلا  يابت بدريه وزقتها لداخل
مع صرخه ملوك والجرح الا في رجلها بينزف على آخره  ودخلت القبر وقفلت الباب
????????????????????????
#يمني_محمد
#دم_ملوك
في قصر يونس
انا قولتلك انا واقف بالسلاح على الباب محدش هيخرج من هنا غير لما افهم كل حاجه غير كده هقتلكم كلكم وادفنك لا من شاف ولا من داري
بدريه… سبني تخرج ياولد اعتماد نلحق بتي
راضوان.. مش فاضين لكلامك الماسخ دا سبني نلحق اختي ومراتى
يونس.. بضحكه عاليه اقتلوا القتيل وتمشوا في  جنازته
راضوان. َمتسمعش كلام جدك والله مااعرف مكان اختي ولا اختك سبني اخرج ادور عليهم
علوان بضحكه.. قالوا للحرامي احلف قال جاني  الفرج
سليم…. هو فيه ايه انت عرفت حاجه عن ياسمين يايونس
بدريه… لا هيقعد بحكي ويحقق وينسي اخته وبنتي الاهي مراته
يونس…  متقلقش يابدريه انا بعت رجلتي يرمحوا رمح  في اليلد على بتك وعلى اختي
قولت مره مفيش حد  هبخر ج غير على جثتي هنا
#دم ملوك
#يمني محمد
الهدوء ساد في المكان شويه وبعدين بدريه قربت من علوان وقلتله تحكي  انت ولا احكي انا
علوان…. اصلك قادره وفاجره طول عمرك يامرات ابني هتخاف دلوك من ايه
بدريه يعني احكي انا
????????????????
اسمعوا كلكم اسمع ياابن اعتماد اسمع ياراضوان اسمع ياسليم ياابني ولا مش ابني ربك هو الاعالم  بالغايب
بدا ت بدريه تفتكر وتحكي الحكايه من اولها
انا اصلي
غجري راقصه في الموالد ياابني مش هتكسف من اصلي
شفت ابوك عبد الرحيم يايونس مره في مولد  جابه الهوا ووقع في حبي من اول نظره
وبقاا يلف ورايا من مولد لمولد ومن بلد لبلد
لحد لما عرض عليا الجواز 
فرحت وقولت افرحي يابت خلاص ربك تاب عليكي من الموالد وهتتلم في بيت وزوج وسقف
اتريني دخلت جحر عقارب عرين اسود
ابوك قالي انه يجوزني في السر قولتله لا يا في  العلن يابلاش
قالي سبني افكر
راح ومجاش كنت حبيته بقاا وعرفت ان ابوه عمده وناس وصله قولت اروحله اشوفه يمكن يكون تعبان
وياريت ا رجلي كانت  انقطعت قبل ماتدخل البيت دا
????????
جيت سألت والف مين دلني عليهم
قولت عايزه ابن العمده علشان انا مرته وكان معايه راضوان وقتها كان  عيل  قولت دا ابنه كان عبد الرحيم وقتها مفهمني ان مفيش غيره ولد للعمده اتاري كان فيه دياب عمك كان ولده الصغير
يونس.. يعني ايه راضوان  كان ابنه ولا ايه
ابتسمت بدريه ضحكت شماته ونظرت لرضوان
طبعا راضوان عارف الليله كلها بيسمع وساكت
(يعني كده حقيقي كان عيز يقتل ملوك علشان الورث زي ما الست قالت )
????????????????????????
ثم تكمل بدريه حديثها 
دخلت سألت عن ولد  العمده    ردوا قالوا انتي مرات مين سكت
جابوني لجدك
طول عمره ظالم ومفتري وقوي ضربني كف فتح خشمي
وقالي بكل عجرمه انتي انتي ياغجريه مرات واحد من عيالي عيال علوان الشرقاوي
قولتله……. ايوه ودا ابنه
نزل عمك دياب من فوق وقال ايوه مراتي ودا ابني وانا اساسا قصده ابوك يايونس مش عمك
كنت هتكلم واقول مش دا بس سكت لما لقيت
لقيت ابوك عبد الرحيم نازل مع عمك دياب ومبتسم ويقولي مرحب يامرات اخويه
 وانت نازل في حرف جلبيته عيل لسه  ماسك فيه
ولقيت ابوك عيد الرحيم بيقول لرضوان العب مع ابني يونس وابن عمك 
قولت في سري واه مجوز ومعاك ولد كيف يعني كنت تضحك عليا
????????????
الأرض مكنتش شايلني من الصدمه وقعت مكاني مافقتش غير وانا على السرير وابوك جمبي بيقولي
بدريه انتي هتبقي هنا جمبي بس مش هقدر اجوزك انا مجوز بت عمي ومعايه منها ولد مقدرش اجوز عليها ابويه يقتلني
على دخلت اعتماد امك تقولي انتي بقاا مرات دياب ولا الخدامه الجديده
رد ابوك عليها وقالها دي مرات دياب اخويه ودا ابنه 
 بكده دياب عمك أديس فيه انا وراضوان واحنا اساسا كونا جاين لابوك مش عمك
صح ياعلوان وهي تنظر  له نظره غضب 
يونس
يعني ايه انتي اجوزتي عمي وكان فيه حاجه بينك وبين ابويه تبقى محرمه على عمي كده
بدريه
 بصوت عالي سامع ياعلوان العيل بيقولك محرمه
امال انت ياشايب  معرفتش الاصول جوزتني دياب وانت عارف اني كنت جايه لعبد الرحيم علشان خايف على ورث بت عمه اعتماد 
????????????????????
علوان.. احكيله عملتي ايه في امه وحبيب قليك ابوه يابدريه
بدريه… كل خير موتها بحسرته وموته بالغدر وخدت كل  الفلوس لملوك ويافرحه ماتمت خدها يونس وضيعها
يونس.. ابويه مات بالغدر كيف انطقي يابدريه
بدريه… لما جدك ينطق ويقولي سليم ابني ولا ابن اعتماد
سليم.. بصدمه يعني ايه كمان انا مش عارفلي  امي ولا اي 
كيف يعني انتوا بتقوا ايه
يونس….يعني جدي قالي اني انام مع ملوك علشان الورث ولا علشان الدم ولا علشان ايه
سمعوا ضرب نار بره اول َايونس فتح الباب
لقى الملتم الأ قدامه  صوب السلاح وشد الزناد وقاله اتشاهد على نفسك يايونس
 ووووضرب رصاصه 
????????????????????
ملوك…. طاعني ياخاله انا خايفه
الخاله. اخرسي يابت وضربتها على رأسها
ووووووووووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!