Uncategorized

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودة

 رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودة

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودة

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودة

شيماء :ليه كده 
مازن :علشان انتي كنتي عايزه كده 
شيماء :وعرفت غلطتي 
مازن :لا انتي علشان مبقاش ليكي بديل غيري 
شيماء :لا انا اتاكد أن سالم كداب 
مازن :انا كنت واثق أنه كداب وكنت عارف انك بتكلمي وبرضه مقولتش ليكي حاجه ولا عرفتك اني عارف ولو كان قالك سيبي بيتك وتعالي ليا كنتي عملتي كده 
شيماء:لا مكنتش همشي الا لما اطلق منك 
مازن :مش فارقه كتير كنتي برضه هتسبيني 
شيماء :ندمانه 
مازن :وانا حبيتك من قلبي بجد وقولت مش هسيبك الا لما تعرفي اللي بيحبك من اللي بيتسلي بيكي 
شيماء :ارجوك كفايه كلام 
مازن :شيماء اللي حصل ده درس ليكي علشان تعرفي تتصرفي بعد كده 
شيماء :ماشي انا هلم هدومي وامشي 
مازن :انا كتبت القناه باسمك 
شيماء :وانا مش عايزه حاجه 
مازن :ده كان حلمك وانا هنفذه ليكي 
شيماء :بعد اذنك علشان اقدر الم هدومي واللي 
مازن:لا طبعا مينفعش تمشي دلوقتي 
شيماء :ومش هينفع اقعد 
مازن :احنا عشنا مع بعض طول الفتره دي وانتي مراتي مجتش جمبك هاجي جمبك دلوقتي 
شيماء :بجد انا اسفه ازاي كنت غبيه اوي كده 
مازن :معلش الإنسان مش بيتعلم ببلاش 
شيماء :بس التمن المره دي غالي اوي ضاع من ايدي اكتر حد بيحبني 
مازن :بكره ربنا هيرزقك بحد تاني يحبك 
شيماء :تاني خلاص بقي 
مازن :كل حاجه بتتنسي عمري ما كنت اصدق اني أنساه حب عمري 
شيماء :بنت عمك 
مازن :كانت روحي وحياتي وعمري ما كنت فاكر اقدر اعيش من غيرها 
شيماء :معلش ربنا يعوضك خير 
مازن :اكيد لاني عمري ما عملت حاجه وحشه في حد 
شيماء :انت كويس اوي 
مازن :وانتي طيبه والله بس عيبك مش بتعرفي الإنسان اللي قدامك 
شيماء :مش بقولك غبيه 
مازن :تصبحي علي خير 
شيماء :وانت من اهله 
وخرج مازن وشيماء وقفت قدام المرايا 
شيماء :والله العظيم انتي غبيه اوي ازاي تعملي كده ونامت وتاني يوم خرجت 
مازن :صباح الخير 
شيماء :صباح الخير 
مازن :ماشيه دلوقتي 
شيماء :اه بجد انا مهما اقول مش هقدر اعتزر ليك 
مازن :ملوش لازمه الكلام يلا علشان اوصلك 
شيماء :لا انا طلبت اوبر 
مازن. لا طبعا مينفعش انا هوصلك
شيماء :ماشي وفعلا وصلها 
مازن :اشوف وشك بخير 
شيماء :باذن الله وطلعت شيماء وفتحت ليها الام 
الام :مازن مشي ليه رايح الشغل 
شيماء :لا 
الام :انا كنت وافقه في البلاكونه وشوفته راح فين 
شيماء :مازن طلقني 
الام :ينهار ابيض طيب ليه 
الاب:انسان عندو كرامه 
شيماء :بابا انا ندمانه والله 
الاب :وهو استحمل كتير 
شيماء :عارفه وعايزه اصلح غلطتي 
الاب :بوصي اللي مكتوب ليكي هتشوفيه 
شيماء :تفتكر ممكن يرجع ليا تاني 
الاب :اعملي اللي عليكي هو فضل جمبك وعرف أنه يحببك فيه 
شيماء :انا مش عارفه افكر خالص 
الام :طيب تعالي ريحي جوا شويه ودخلت شيماء وفضلت تفتكر سالم واللي كان بيعمله ومازن وعرفت انها كانت غلطانه وبعدها بشهرين قررت تنزل شغلها 
الاب :رايحه فين 
شيماء :هتنزل شغلي يا بابا 
الاب :وهو هينفع تبقي معاه في مكان واحد 
شيماء :ماظنش أنه ممكن يجي يا بابا 
الاب:دي القناه بتاعته 
شيماء :مازن كتب القناه باسمي 
الاب :معقول يعمل كده 
شيماء :شوفت 
الاب :ربنا معاكي يا حبيبتي وراحت فعلا القناه 
شيماء :مساء الخير 
علي :اهلا يا استاذه شيماء 
شيماء :مالك واقف كده ليه 
علي احمد اللي بيقدم برنامج كلام من القلب مش هيقدر يجي 
شيماء :طيب اتصرف مين اللي كان بيقدم البرنامج بتاعي.وانا مش موجوده 
علي :سعاد ولسه مخلصه دلوقتي مش هينفع احنا متأخرين 
شيماء :طيب والحل 
علي :كويس انك جيتي
شيماء :عايز اي يعني 
علي :حضرتك تقدمي 
شيماء :انا مين لا طبعا 
علي :استاذه مافيش وقت يلا بينا
شيماء :علي متهزرش 
علي :يلا اجهزي وانا هقول إن حضرتك اللي هتقدمي البرنامج 
وفعلا شيماء قدمت البرنامج 
شيماء :مساء الخير مستمعينا اهلا بيكم في برنامج كلام من القلب وبعد تقديمه البرنامج جه ليها تلفون 
شيماء :الو  معانا تلفون ونقول الو ايوه هههههههههههه شيماء برضه 
شيماء المتصله :الو ازاي حضرتك يا استاذه شيماء 
شيماء :الحمد لله بخير ليه صوتك زعلان اوي كده 
شيماء :بوصي بصراحه انا بحب واحد اوي وهو بيحبني بس للاسف مش هينفع يجي يتقدم دلوقتي وابن عمي اتقدم ليا وبصراحه مفيهوش عيوب مش عارفه اقول لاهلي لا 
شيماء :طيب ليه هو ميخدتش خطوه جد ويجي 
شيماء المتصله :ظروفه متسمحش 
شيماء :بوصي بقي لو بيحبك هيعمل المستحيل علشان يجيلك وانتي شكلك بتحبي يعني مش طماعنه في شقه غاليه ولا دهب غالي اسمعي كلامي قولي ليه أن ابن عمك جاي يتقدم وهو لازم يتصرف مش هيتصرف دوري علي اللي بيحبك وخليكي معاه وأوعي تضحي علشان حد واسيبكم دلوقتي مع اغنيه هو انتي لسه بتسالي للفنان هاني شاكر 
وخلصت البرامج وجه ليها عماد 
عماد :ازيك يا استاذه شيماء 
شيماء :,ازاي حضرتك عامل اي 
عماد :والله بخير بس كنت عايز اطلب منك طلب 
شيماء :تحت امرك خير 
عماد :انا بدور علي شغل 
شيماء :بس كده روح قابل استاذ محمد واعرض عليه السي في وهو باذن الله هيقدر يشوف شغل كويس ليك 
عماد :بجد مش عارف اشكرك ازاي 
شيماء :عيب حضرتك تقول كده 
عماد :وأستاذ مازن عامل اي
شيماء :انا وهو انفصلنا 
عماد : معقول ليه كده 
شيماء :كل شي قسمه ونصيب 
عماد :انا اسف اني سالت 
شيماء :خالص مافيش مشكله بعد اذنك ومشيت وقابلت اميره 
شيماء : خير فيه اي 
اميره :انا اسفه والله 
شيماء :ملوش لازمه الاسف 
اميره :بجد انا غلط في حقك 
شيماء::خلاص يا اميره الموضوع انتهي 
اميره :والله انا كنت بقولك خايفه أن هو يقول لجوزك ويطلقك 
شيماء :مهو هو مقلش وبرضه انطلقت 
اميره :معقول ليه كده 
شيماء :اميره انا مش عايزه اتكلم تيجي نتغدا 
اميره :طبعا يلا بينا وعدا ٦شهور وعماد كان ممتاز في شغله 
شيماء :بجد انت ممتاز في شغلك يا عماد 
عماد :البركه فيكي يا استاذه 
شيماء :لا والله انت فعلا ممتاز 
عماد :شيماء انا كنت عايز اقولك حاجه بس متردد
شيماء :خير محتاج فلوس 
عماد :لا انا كنت عايز أقابل بابا 
شيماء :خير في حاجه 
عماد :بصراحه انا عايز اجي اتقدم ليكي 
شيماء :انا ????
يتبع……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى