Uncategorized

رواية تزوجت سلفي الفصل التاسع 9 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية تزوجت سلفي الفصل التاسع 9 بقلم أسماء ابراهيم

رواية تزوجت سلفي الفصل التاسع 9 بقلم أسماء ابراهيم

رواية تزوجت سلفي الفصل التاسع 9 بقلم أسماء ابراهيم

ورد زقته تاني.. انا مش صديقه ولا عمري كنت صديقه.. 
ياسين بعد خطوه.. امال انتي اي.. 
ورد بدون وعي.. انا بحبك… 
ياسين.. اااي..
ورد جريت علي برا اول ما قالتها و ثابت ياسين في صدمته..
ياسين خبط بيده علي الحيطه..قد اي انا واحد غبي غبي..
***********
رحيق وهي في حضن جدها..عرفت انه بيحبني يا جدي بس متأخر اوووي..
منصور بحنيه..حبيبتي لسه قدمك فرصه ترجعي كل حاجه زاي الاول و احسن.. و قاسم مستني منك كلمه واحده بس هي الا هترجعكم.. 
رحيق.. انا مستعده اعمل اي حاجه عشانه.. 
منصور.. بس الا هتعمليه ده يكون طالع من قلبك..
رحيق..اكيد يا جدي..
منصور..يبقا تسمعي كلامي…بُصي………..فهمتي هتعملي اي
رحيق..انت احسن جدو في الدنيا..
منصور..ربنا يفرحني بيكم يا حبيبتي..
**********
ياسين..قاسم هي ورد فين..
قاسم..ورد قالت انها تعبان وهتروح..كنت عايزه في حاجه..
ياسين..هااا لا ابدا كان في ورق عايزوا منها..
قاسم..خلاص رن عليها و اسألها..
ياسين..تمام..ياترا روحتي فين يا ورد..رن عليها كتيير محدش رد..
بعد مرور وقت..
ياسين..الوووو..مين معايا….اي ورد..و قفل بسرعه..و راح لقاسم..الخقني يا قاسم..
قاسم بخضه..في اي..
ياسين..ورد..ورد يا قاسم..
قاسم..مالها ورد جرالها اي..
ياسين..ورد اتخطفت يا قاسم…
قاسم..تعاله معايا بسرعه..
***********
انتو مين وعايزين مني اي..شيلو البتاع دي من علي وشي..
قرب من واحد من المجرمين..و شدها من شعرها..اخرسي بقا..
ورد.. طب فكوني و النبي انا عملت اي..سمعت صوت من وراها..
*اقولك انتي عملتي اي يا قطه
ورد.. ابعدي عني انتي مين حاسه اني اعرفك..
*تؤتؤ تؤتؤ..كل حاجه في وقته حلو يا قطه..
ورد.. اخويا مش هيرحمك.. 
*كله تكه و اخوكي يروح لجنته.. سلام يا قطه.. 
ورد بصريخ.. قولي انتي مين يا جبنها قاسم هيجيبك و يدمرك..فكوني…طلعوني من هناااا…ما تخرسي بقاا..زقه وقعت علي الارض..
***********
منصور..بتقول اي ورد اتخطفت..
قاسم..لازم اعرف مين الا عمل كده..
ياسين..اهداء يا قاسم التوتر مش هيحل حاجه..
قاسم..اهدا ازاي واختي مخطوفه ومش عارف اراضيه فين..
إلينا..ممكن تكون هربت..
منصور بعصبيه..انتي تسكتي خالص و مسمعش صوتك انتي فاهمه..
إلينا بخبث..اهئ اهئ اهئ..ياسين انا عايزه امشي من هنا حالا..
ياسين طنشها و مشي..
إلينا في سرها..بتمشي و تسبني إما وريتك..و مشيت هي كمان..
*********
قاسم بعصبيه..تجبلي موقعها حالا انت فاهم….خلال ساعه عايز اعرف هي فين..و اخر مكلمه كانت مع مين..كل التفاصيل دي تجيلي خلال ساعه و ياماا تعتبر نفسك انتهت….فهمت..سلام..
رحيق..ورد هترجع مش كده..
قاسم بهدوء عكس ما بدخله..اه هترجع..
رحيق..ممكن تفكر بهدوء عشان تعرف هي فين..
قاسم..خايف عليها اوووي يا رحيق..دي بنتي مش اختي..دي اتولدت علي ايدي..انا الا سمتها..
قربت منه وبكل حب قالت..انا وثقه فيك..و هترجع ورد..
قاسم ضمها جامد ليه..يمكن نار الخوف تهدا..شكرا عشان وقفه جنبي..
رحيق..ورد هترجع  ان شاءالله..
قاسم..ان شاءالله..
**********
إلينا وهي في الاوضه و بتتكلم في التليفون..متقلقش محدش عرف يوصلها كل حاجه تمام…اه هروح بكرا نفس المكان..لا هي معرفتش انا مين…خلاص تمام هطلب كل الا انت عايزوا..يلا سلام..وهي بتلف وشها قالت بصدمه…ي ي ياسين..
ياسين؟؟؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ثائر للكاتبه هنا سامح

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!