Uncategorized

رواية أميرتي المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أميرتي المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

رواية أميرتي المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

رواية أميرتي المجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم دينا عبدالحميد 

جمال استأذنهم عشان يروح ينفذه 

وفعلا راح للاداره اول مدخل وقالهم انه من الشركه وقالهم اسمه 

المدير رد عليه هو انت بقا جمال 

ده انا مستنيك من بادرى 

جمال بصدمه انا….. 

مستنيني انا 

المدير ايوه 

جمال ازاى

المدير سمعت عنك من انسه أميره

وهى قالتلى انك غالبا جاى 

جمال قدمله ورق ميرال وكل حاجه وفعلا اتخفضت لاقل من النص 

جمال فرح وقرر يكلم ساره يفرحها 

وساره كانت طايره من الفرحه 

وعملت العمليه وعدت الايام وجمال علاقته بساره واميره بتطور بدافع الصداقه 

لحد مفيوم كان جمال وساره قعدين سوا 

جمال ساره ممكن سؤال 

ساره خير.. 

اتفضل 

جمال فاكره اول م اتقابلنا 

ساره اكيد مستحيل انسى 

جمال طب مضتيني ع ايه 

ساره ابتسمت وفتحت شنطتها وطلعت منها ورقه ادتهاله 

كان مكتوب فيها صيغت عقد جواز وف اخرها امضته 

جمال بصله بصدمه 

ساره قبل متنطق كنت بدور ع سكن جديد وكان الشرط عقد جواز مش هيسكنوا انسه ولا مطلقه ولا حتى ارمله وده الى جبرنى عشان مضطرش اطلب من حد ويبتزنى بعدين 

كان لازم امضت حد ميعرفنيش وبعد كده اقطع الورقه 

جمال ومعملتيش ليه 

ساره ضميري انبني ومقدرتش اكمل 

جمال ابتسم وقال بتلقائيه ياريتك كملتى 

ساره بتركيز وحاله شبه الصدمه أيه 

وبصت لملامح بتركيز عشان تفهم 

جمال بتوتر حاول يخبيه من صوته بس كان باين وهو بيمشى ايده ف شعره

جمال: قصدي يعنى كنتى سكنتى ف شقه بدل الى صحبها مزهقك رايح جاى 

ساره لا عادى طول مبياخد إيجاره مقدم وفي مده ف العقد ميقدرش يضرنى

جمال ابتسم ولسه هيكمل جاله فون 

استاذن ورد ومجرد مخلص قال لساره لازم امشى عندى شغل ضرورى كلمونى حالا 

ساره اتفضل ولا يهمك 

جمال خرج بسرعه وساره رنت ع حد فون 

ساره بعصبيه ممكن افهم مين الى طلب من جمال يجي الشركه 

هى دى الصداقه 

تضيعوا لحظه مهمه وبهمس كان بيلمح اوى 

الشخص الى ع الفون قلها حاجه وقفل 

ساره امال لما هى مكلمتهوش من الشركه مين الى كلمه 

وفكرة وقالت يمكن شغل تانى او ف البيت 

اما اروح اشوف البنات فين وقامت من ع الاستراحه طلعت شقتها تحت نظرات حد بيراقب من شباك 

اول مدخلت ساره مشفتش حد 

قالت يمكن سما بتذاكر فسكتين بس بناتى مش محترمين اوى كده يمكن زهقوها فربطتهم تانى اما اتاكد 

دخلت ساره بالراحه عشان لو سمت بتذاكر متشتتهاش 

ملقتش حد 

راحت اوضت البنات ملقتهمش

استغربت وراحت اوضتها ملقتش برضوا حد خافت وبدات تنادى ع الاربعه 

سما 

چولى 

چوليا 

بت يا ميرا 

مفيش رد 

كانت هتتجنن

ونزلت تسال البواب يمكن خرجوا قلها محدش خرج طلعت تانى ع بيت طنط فاطمه جارتهم وخبطت 

طلعتلها فاطمه ودى ست كبيره ولادها البنات متجوزين ف محافظات تانيه وعندها ولدين ولد متجوز ومسافر وسايب مراته هنا ومراته ديما عند اهلها والتانى سافر واتجوز هناك ومرجعش يعنى باختصار وحيده وكتير عرضت ع ساره تقعد هى والبنات معاها بس ساره رفضت رغم انها بتحبها وتعتبرها امها والبنات كلهظ بيندهولها تيتا حتى سما 

ساره طنط هما البنات جم عندك 

فاطمه لا يا حبيبتي مجوش 

في حاجه  

ساره نزلت تحت شويه ملقتهومش 

فاطمن بضحك تلاقي سما مكتفاهموقافله بوقهم او هما جم كتفوها م انتى ولادك مجانين حتى سما اجن منهم 

ابتسمت ساره وقالت او مستخبين بيجهزولى مقلب

فاطمه طب خشي شوفيهم وطمنينى 

ساره حاضر يا طنط وباست رسها ودخلت 

واول مدخلت لقتهم الاربعه وقفين زى بعض ومكتفين ايديهم ومميلين رسهم وبيتكلموا ف نفس واحد 

الله الله احنا قاعدين هنا وانتى مع سي جمال 

سما شكلك طبيت يا جميل 

چولي لا احنا مبنطبش 

چوليا كملت ع كلمها وقالت احنا بنطبب بس 

ميرا بضحك شكله واقع اوى الواد ده 

ساره قعدت متنحه من منظر بنتها فاتحه بوقها ومبرقه عنيها ومبترمش حتى كانوا زى ميكونوا نسخه من بعض بس الشكل والسن بس ال مختلف

ساره فاقت من صدمتها وهوب حركة لولبيه خلت الشبشب طار من رجلها بقا ف اديها وهوب جريت وراهم 

سما والله مليا دعوه هما الى قلولي 

ساره ليه هما الى عمتك ولا انتى الى عمتهم 

سما عيالك جبارين والله وهى بتصوت من ضرب ساره 

چولي مخلاص بقا يا سمسمه اهى علقه تفوت ولا حد يموت مش احسن من قعدتك ع الكتب 

چوليا ع رايك الى اتعلموا خدوا اى 

لفت ساره وراهم الاتنين خدى هنا منك ليها بقا هى علقه تفوت وال اتعلموا خدوا ايه وربنا لاعلمكم من جديد 

ميرا مخلاص بقا يا سوسوا انتى بتوهى عشان معرفش انك بتحبيه 

طب م احنا عارفين

ساره تعالى ليه بقا انتى يا اوزعه وربي لانفضك 

ميرال بصتلها وقالت هدى اعصابك انا بنتك برضوا 

ساره يعنى هو انتى بنتى وهما بنات الجيران 

ميرال وهى بتجرى من هنا لهنا وساره مش طيلاها

لا هما بس انا الصغيره دلعينى 

ساره معاكى حق تعالى وادلعك ومثلت الهدوء 

ميرال قربت منها وضحكتلها قبل متلمسها وقالت علفكره بقا البنت ملهاش غير بيت جوزها ومسيرها المطبخ عشان تعرفي تضربيهم كويس 

وطلعتلها لسنها وجريت وساره هتولع وتحلف لتضربها 

سما بصت للتؤام وضحكوا 

وغمزوا بعض 

سما معلش بنت شقيه اوى 

چولي عايزه تتعلم 

چوليا معلش يا سوسوا بس انتى برضوا واقعه وبتحبيه 

كانوا التلاته بيتكلموا وهما بيتحركوا بعيد وخلصوا كلام وجرى ع اوضهم وقفلوا الباب 

ومفتحوش غير بعد مده وكانت كل واحده ماسكه كتابها عشان ساره متزعقش 

ساره لنفسه ده منظر اطفال ده دول شياطين حاسه ان ناقصهم ربايه 

(*لا والنبي بقا لسه جايه تخدي بالك العيال معندهمش ريحة البراءه والله دول شقاوه ترعب *) 

اما جمال فكان رايح عشان المكالمه دخل بيت بسيط وقدام الشقه مد ايده فمكان معين طلع مفتاح وفتح ودخل وبيقول بصوت عالى ايه يا عم انتوا……… 

قاطعه نعيم وحط ايده ع بوقه وقاله اششششش 

وشارو له ع مكان راح معاه 

ووقفوا الاتنين متنحين 

من المنظر

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية الطبيبة القاتلة للكاتبة أمل حمادة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى