Uncategorized

رواية ظالمي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء محمود

  رواية ظالمي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء محمود

رواية ظالمي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء محمود

رواية ظالمي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء محمود

مراد بغضب:نخلص من الموضوع ده وتاخد حقها وبعد كده القرار ليها هي 
زياد:تمام 
مراد:اظن كده انا عملت اللي عليا معاك لحد دلوقتي يا زياد عشان انت اخويا لكن لو فكرت تعمل حاجه ذي دي تاني ساعتها هنسي انك اخويا 
زياد:التزم انت بس بكلامك وحاول تساعدني اعتزل ليها وتسامحني 
مراد:تخلص هي امتحانات بس وانا هعملك اللي انت عايزو 
ومن بكرا ترجع البيت وتنزل المصنع لان من ساعه محضرتك غضبت والمصنع هايس وانا ماليش ف شغل المصانع انت عارف 
زياد:حاضر    مراد انا اسف مكونتش فاهم الامور بشكل ده سامحني 
مراد حضنو وقال:انا قولتك انت ابني مش اخويا 
وروح مراد وطلع اوضه زينه
مراد:ماما هي عامله اي دلوقتي
سدره:فضلت تعيط وقرات ليها قران لحد منامت 
مراد:ماشي روحي انتي نامي وانا هفضل جمبها
مشيت سدره ومراد فضل جمب زينه 
مراد:انا حبيتك وله اي النهارده لما زياد قال انو عايزني اطللقق ويتجوزك قلبي وجعني اذاي هعيش من غيرك شكلي ولهان ف عشقق يا زنتي 
زينه بغمزه:مش قولتك بتحبني 
مراد ب ارتباك:يابت المجنونه انتي صاحيه 
زينه:بضحكه :اه صاحيه وسمعت كل حاجه 
زينه:ع فكره يا مراد انا كمان حبيتك معرفش امتي و ازاي بس انت كونت حبل النجاه ليا ومنقذي وسندي لقيت معاك كل الحنيه انا عمري محبيت زياد وله عاوزه انا حبيتك انت وعايزه اكمل معاك انت 
مراد بعدم تصديق:احلفي كده طا وله انا بحلم 
زينه مسكت ايدو:والله بحبك انتا بحبك اوي كمان 
مراد خدها ف حضنوا وباس راسها 
زينه:احم احم انت نسيت نفسك وله اي يلا من هنا لحسن كده انا هضعف وغمزتلو
مراد بضحكه عاليه :عفريته حاضر همشي لو احتاجتي حاجه خبطي وله اقولك انا هخلي الباب مفتوح بتاع الاوضه عشان افضل مطمن عليكي 
وراح ع سريرو اللي ف وش سريره وكان الباب مفتوح
مراد بصوت عالي :تصبحي ع جنه يا جنتي 
زينه وهي بصالو 
تصبح ع خير يا كل الخير 
ونامو 
تاني يوم 
زياد رجع البيت واتفاجا ب ان ابوه بيتعامل ونزل المصنع تاني وكمان بيضحك ويهزر وعرف ان زينه هي سبب وحس قد اي هو كان رخم معاها ف التعامل وظلمها
وعد شهر الامتحانان وطول الفتره دي زينه ومراد كانو بيقربو من بعض اكتر وزياد كان شايف ده كويس 
اخر يوم امتحانات 
زينه:اخير خلصنا الله يخربيت هندسه واللي يدخلها 
مراد بضحك :يا بنتي انتي سنه اولي لسه مالك كده 
زينه:فرهدت والله 
زياد كان رايح اوضتو وسمع صوت ضحك جي من اوضه زينه وفتحت الباب فاجاه  :مراد عايزك 
مراد:حاضر  ومتدخلش تاني مره بالشكل ده ف باب يا زياد
اتفضل وانا جي وراك
زينه:اهدي شويه يا مراد ممكن 
مراد:تصرفاتو بقت اوفر يا زينه ع عموم انا رايح اشوف عايز اي
عند زياد
مراد:كونت عايزني ف اي 
زياد :هتصالحني ع زينه اذاي
مراد: زينه مش زعلانه منك 
زياد :انت فاهم قصدي انك تصالحني عليها وتسامحني وتوافق ترجعلي 
مراد:مش هينفع ترجعلك
زياد:ليه
مراد:عشان زينه بتحبني وانا بحبها 
زياد:بس ده مكنش اتفاقتا يا مراد
مراد :انا قولتك اللي عندي يا زياد وحسك عينك اسمع انك فكرت ف مراتي تاني
وسابو ومشي 
زياد:والله هتندم يا مراد وانا هخليها بنفسها تسيبك 
بعد مرور شهر من البهجه ف البيت وزينه ورافت وسدره اعتبروها بنتهم وحبوها جدا وزينه حست ب انها ليها اب وام بجد وحبها هي ومراد بيزيد كل يوم اكتر وزياد بيخطط ازاي يدمر علاقتهم ورجع شغلو ف المصنع
زياد ف المصنع :انا قولت ميت مره ان الشغل بشكل ده مش هينفع فين المسول عن اللي حصل 
صوت:انا
زياد بيبص :بنت ف المصنع 
انتي مين
ريتال:انا مديره تنفيذيه الجديده اتعينت من شهرين ب امر من رافت باشا  
زياد:فين عم علي 
احنا من امتي بنشغل بنات ف المصنع لازم طبعا يحصل الغلط ده 
ريتال:حضرتك بتزعق لي انا قولتك ان رافت باشا هو اللي عيني والغلط اللي حصل انا ممكن اشرحلك موضوع 
زياد :حصليني ع المكتب يا انسه 
زياد:الو يا بابا مين البنت اللي شغاله ف المصنع دي
رافت:دي بنت شاطره جدا ومحتاجه لشغل يا زياد وتبقي بنت واحد صحبي من زمان بس والده توافي وانا شغلتها ف المصنع لما لقتها شاطره
زياد :يا بابا ده شغل رجاله الاستاذه عطلت الشغل اللي مفروض يتسلم والعميل هزقن
ا ورفض التعامل معانا
رافت:اكيد ريتال مستحيل تعمل كده
زياد:يعني انا هكدب يا بابا 
رافت:متتكلمش معاها لحد مانا اجي مفهوم 
رافت وصل 
رافت:اندهلي ريتال يا عم علي
ريتال بوجه محمر و واضح عليها انها كانت بتعيط
رافت:مالم يا بنتب اعدي 
ريتال:كويس ان حضرتك جيت يا انكل استاذ زياد هزقني وسط العمال كلهم ومستناش يفهم مني 
رافت:انتي عارفه زياد دايما عصبي ومبيتفاهمش 
زياد:احكي اللي حضرتك عملته
ريتال:انا معملتش حاجه اللي حصل انا العميل ده بيغلبنا ف دفع الفلوس كل مره
وكان ف عميل تاني بيدفع كاش وكمان اقدم منوا ومره دي طلب طلبيه زياد جدا 
واديتو دي واصبح ف عجز معايا ف طلبيه العميل ده وبلغتو انو يومين وطلبيه تكون عندو بس هو ااتخانق معانا. 
رافت:كلام معقول وبعدين احنا من امتي بندي عملاء شغل من غير ميدفعو كاش 
وطبيعي اننا نفضل العميل الاقدم اللي هيدفع كاش ععن عميل بياخد كميه قليله وبيدوخنا ف الدفع
رافت:خلاص يا ريتال امشي انتي دلوقتي وبعد كده ارجعيلي انا او زياد ف اي حاجه 
ريتال:حاضر 
زياد ساكت وشكلو بقي وحش لانو ظلمها وهو مش فاهم 
رافت:ينفع نعمل كده مع الناس مش نفهم الاول 
انت هتفضل لحد امتي متسرع يا زياد  يا ابني تسرع وحش هيخسرك كتير 
زياد:انا اسف يا بابا انت عندك حق 
بس حضرتك بتقولها انتي عارفه زياد عصبي لي هي تعرفني منين 
رافت:دي ريتال صديقه الطفوله بتاعتك يا زياد بنت عمك كمال صحبي 
زياد:بس بنت عمي زياد كان اسمها فله
رافت بضحك:فله ده دلعها لكن اسمها ريتال 
زياد:انا كونت سخيف اوي معاها 
رافت:انت طول عمرك سخيف 
ريتال بعياط:يا ميرنا ده زعقلي وشخط فيا 
ميرنا:الناس كلها بتزعقلك اشمعنا يعني مره دي عيطي
ريتال:ده زيزو يا ميرنا صديق الطفوله انا كونت مستنيه اشوفه اوي عشان اقوله انو وحشني يقوم هو مزعقلي كده
ميرنا:يخرب عقلك انتو كان عندكم ١٠سنين يعني تلقي مش فاكرك اصلا 
ريتال بدموع:يعني زيزو ميعرفنيش ومش فاكرني اهي اهي اهي ده كان وحشني اوي 
زياد من وراها :وانت وحشتني يا فله. 
ريتال بخضه :انت بتعمل اي ف مكتبي 
زياد بضحكه: اسف متزعليش مني مكونتش واخد بالي شكلك اتغير 
ريتال بزعل:لا زعلانه منك طبعا 
زياد :وكده وطلع من جيبو زهره عباد الشمس اللي كان متعود يصالحها بيها 
ريتال:متصالحه خلاص 
زياد :تتعزمي ع غداء بعد شغل اي رايك 
ريتال:موافقه طبعا والله 
زياد:مجنونه 
عند زينه
سدره:اهدي يا زينه مالك يا بنتي 
زينه بعياط تعبانه يا ماما تعبانه اوي 
سدره:انا رنت ع مراد وهو ف الطريق جي 
زينه بعياط :مش قادر اتحمل بموت. 
بعد عشر دقايق مراد جي :ف اي يا زينه مالك يا حبيبتي 
زينه:بموت يا مراد تعبانه اوي 
كشف مراد عليها وادها مهداء ونامت 
سدره:ف اي يا مراد
مراد :حملها صعب يا ماما وخصوصا انها ف شهر الرابع وجسها ضعيف جدا  حمل التوام صعب جدا عليها وهي مش فاهمه كده وبتفضل تنطط طول اليوم 
سدره:انشالله خير يا حبيبي متقلقش عليها وارجع شغلك يلا 
مراد: لا انا هخليني جمبها النهارده
سدره:ماشي يا حبيبي 
عند زياد 
تحبي تاكلي فين 
ريتال:اي مكان يكون ع نيل 
زياد:حاضر
وخدها عند مطعم ع نيل 
ريتال٢٣سنه طول بعود حلو شبه الاجانب الشعر الاصفر والعيون الزرقه والبياض
خريجت تجاره 
زياد بعد متعشاء هو وريتال وبيفتكرو زكرياتهم مع بعض ايام طفوله 
زياد:اتخطبتي
ريتال:لا وانت 
زياد:كونت هخطب بس كل حاج باظت
ريتال :احكيلي لي باظت
زياد حكهلها 
ريتال:انت تستاهل ع فكره انت انسان متسرع ف قراتك وعصبي واخوك مراد حد كويس جدا ويستاهل البنت دي انت الغلطان الوحيد ومحدش غلط ف حقق 
زياد:عندك حق يا ريتال انا فعلة غلط  بس انا بحبها 
ريتال بوجع:ممكن تروحني
زياد:لي كملي اكلكك
ريتال:عايزه ااروح لو سمحت 
زينه صحيت:مراد انت اي مقعدك كده
مراد:عشان لو احتاجتي حاجه 
زينه:انا تعبتك اوي معايا بجد
مراد:تعبك راحه يا حبيبتي 
زينه:فاضل كام شهر وحياتي كلها هتتغير يا مراد
مراد:هنعدي كل حاجه مع بعض 
زينه:خايفه من المواجه وحاسه اني بستغلهم عشان اجيب حقي 
مراد:ممكن تنسي كل ده وترتاحي 
زينه ‘:مفيش اخبار عن ادهم
مراد:مسافر اليونان من يوم جوازنا 
زينه:تفتكر هاخد حقي منوا 
مراد:اكيد نتيجتك هتطلع بكرا وعد ليكي لو نجحتي ليكي عندي هديه حلوه اوي 
زينه:يا خوفي اسقط
وعيطت
مراد:بس بس هتنجحي بس انتي نامي بقي 
منتصر:فين بقيت الفلوس يا ادهم 
ادهم:مالكش عندي حاجه يا منتصر وقفل ف وشو 
ادهم بعد موت شمس بقي تايه وبيشرب ع طول وساب شغلو وجالو حاله اكتئاب شديده من الحزن  وندم
منتصر:والله لتندم يا ادهم وانا هوريك وطلع كاميرا اللي كانت متسكره ف شقه ادهم وهو كان هيرميها بس صلحها وعليها الفيديو لزينه وهي متخدره وادهم بيغتصبها
مش هاخد منك فلوس عيله الضوء تدفع بق
ي عشان الفيديو الحلو ده ميتعرضش 
تاني يوم العيله كلها متجعه عشان الفطار 
ثريا :الظرف ده وصل يا هانم 
سدره:اي ده 
مراد:هاتي يا امي اشوفوا 
سدره :لا انا هشوفوا ده شريط وجواب 
خليني نشوف ف اي 
ثريا شغلي وروحي اانتي 
وشتغل ع شاشه الفيديو كامل ظاهر ف زينه وهي متخدره وادهم بيغتصبها 
ف صدمه الجميع 
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!