Uncategorized

رواية منقذي البارت التاسع 9 بقلم ياسمينا

 رواية منقذي البارت التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية منقذي البارت التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية منقذي البارت التاسع 9 بقلم ياسمينا

فهد كان مصوب المسدس علي نور 
نور بخوف : ادهم 
ادهم بصلها بغضب: مش عايز ولا كلمه 
نور بدموع : يعني هتسبهم يموتوني
فهد بغضب : مش هفكر ثانيه اني اقتلك 
نجمه بصرااخ : بسسسسس مش هتستفيد حاجه لما تقتلها الحق مراتك 
فهد بلهفه: اموش 
فهد قعد في الارض جمب اموش وشاف نبضها 
نجمه : ادم خد قمر وخلي فهد يشيل اموش يوديها مستشفي
ادم بشر : مش هسبها 
نجمه بزعيق : اموش اهم من واحده حقيره زاي دي 
ادم : يلا يا فهد 
فهد وهو بيشيل القناع وبص لي نور : لينا لقاء تاني قريبا
فهد شال اموش وادم خد قمر 
أما ادهم ونجمه ونور كانو واقفين وبيبصو لبعض
نجمه بجمود : ها ارتحتي اهو خسرتي ادهم لي اخر عمرك شايفه بركان الدم الي حواليكي شايفه كام واحد أتقتل بسبب غيرتك وشرك 
نور بغضب : اخرسي انتي خالص 
ادهم مسك مسدسو وصوبو نحية نور 
ادهم : الخيانه الي زايك مستهلش غير القتل 
نجمه نزلت مسدس من ايد ادهم 
نجمه : ادهم اطلبها البوليس خلي هو يتصرف معاها مش تلوث ايدك انت في قتلها
ادهم بهدوء عكس الي جواه : انا هطلب البوليس 
نور برعب : ها هتسجن مراتك
ادهم بزعيق : طلقتي ولا نستي انا بقت اقرف منك كنت بحبك حب جنون كنتي حياتي مشوفتش غيرك طول حياتي جبتي شر ده منين بس انا بسبب لاني كنت بسكتلك واسف انا مش هقدر اساعدك علشان انا مش بساعد حد مجرم 
نور بسخرية : اه وبنسبه لي فهد 
نجمه باستغراب : مالو فهد 
نور بغضب : فهد ده 
فاجأه ادهم ضربها بلقلم 
ادهم : اخرسي ومتكلميش كتير
نجمه : اطلب بوليس يلا 
ادهم طلع تلفونو ونور بصت في الارض لقت مسدس في الارض مسكتو بسرعه 
نور بغضب : عارف لو اتصلت هموتها 
ادهم بغضب : سيبي مسدس 
نور كانت ماسكه مسدس وايديها بترتعش 
نور : اوع تتصل بحد واه كنت عايزه اموتها ويغتصبوها لأنها تساهل وانا هقتل اي حد يقرب منك
ادهم بحزن : بجد ندمان اني عرفتك
نور رمت مسدس وطلعن برا الفيلا وهي بتجري ادهم كان هيجري وراها نجمه مسكت ايده 
نجمه : سبها ربنا هو الي هيخد حقنا منها 
ادهم بصلها بجمود 
وبلغ البوليس وطبعا مجبش سيرة فهد 
_______________________________
???? في مستشفي ????
فهد وصل بأموش لمستشفي كان اول مره يحس بلخوف كدا علي شخص كان طول الطريق يبصلها وبيترجها بيعينو أنها متسبهوش 
أما ادم خد قمر وخلوهم يعلجو جروحها واموش دخلت اوضه العمليات ادم وقمر جم قعدو جمب فهد واحده من شمال وتاني من يمينو 
فهد باستغراب: مالكم
قمر بخبث : طلعت بتخاف اوي علي اموش
ادم: لا شوفتي طول الطريق كان عمال يبصلها وعينو هدمع
فهد بضيق: طبيعي مراتك 
قمر بسخرية : مراتك 
فهد بضيق : هتلم حريمك ولا المهم انا
ادم بأبتسامه: انا لو سبتها عليك هتكلك
فهد : انتو عايزين ايه من الاخر
قمر : احنا عرفنا انك عرفت أن اموش ظابطه اصل ادم مش بيخفي عني حاجه 
فهد بسخرية : يختي حلوه ولسا مكتشفين دلوقتي
ادم : سيبك من ده انت خايف عليها صح 
قمر وهي بتغمزلو: قولي وانا هساعدك تعترفلها انك بتحبها
فهد بص لي ادم : مش قولتلك لم حريمك علشان مقلش ادبي عليهم بتقولك بحبها قال وبعدين هو من امتا طفله بتعرف يعني ايه حب
قمر بغيظ : يعني أنا طفله 
فهد بضحك : والله اكنك بنتي 
قمر بغيظ : مش ذنبي ان جسمك جسم تور 
ادم كان بيتفرج علي كل ده وهو بيضحك 
قمر بغضب : انت بتضحك 
ادم بسرعه : والله ماعليكي عليه 
فهد بسخرية : طيب ياحبيبتي روحي نامي يلا مفيش اطفال بتصحه دلوقتي 
قمر اتعصبت اووي 
قمر : والله ما هسيبك 
قربت من فهد وفضلت تشدلو شعرو وتضربو في راسو 
فهد بضحك : حتي في ضربك طفله
ادم بصدمه : يخربيتك خلااص
قمر بغل : والله ماهسيبو 
فهد : لم حريمك أحسلك علشان معملش حركه تندم عليها 
قمر : نعمم ياخويااا لا ياحبيبي احنا مبنتهددتش
ادم : يابنتي خلاص 
قمر : ونبي مانا سيبااه 
فهد فاجأه مسك أيدها وكتفها بأيدو 
فهد ابتسم ابتسامه مستفزه: شكلنا هنبقا صحاب ياقمر 
وبعدين فك أيدها 
قمر بسخرية : مش هصاحب واحد تور
ادم : خلصتو 
قمر : اه المره جايه بقا هنخلعلو شعرو كلها 
فهد : بس ياطفله 
ادم بغصب : خلااااااااااااص يخربيتكم قرفتوني
فهد بص لي قمر وقمر بصتلو وانفجرو ضحك 
ادم بضيق : لا والله
قمر بضحك: خلاص بجد هنسكت 
فاجأه دكتور طلع من اوضة العمليات وهما جرو علي دكتور 
الدكتور : هي كويسه الرصاصه جت في كتفها وطلعنها الحمدالله
فهد : الحمدالله نقدر نشوفها امتا 
الدكتور : بعد ماتفوق 
الدكتور مشي 
قمر وهي بتغني :بحبك وحشتيني بحبك وانتي نور عيني 
فهد بصلها بغضب : شكلك مش هتتلمي غير لما اجي اجيبك من شعرك
ادم وهو بيغبني :قبل منو لااا محدش فرقلي اتقبلت بيه اوووم قلبي رقلي قالي هو ده لقيت حب عمري ياما استنيناه كان فين من بدري
فهد طلع المسدس من جيبو 
فهد : لا شكلكم كدا عايزني اخلص عليكم
قمر : يخربيتك احنا في مستشفي
ادم بضحك : وبعدين احنا بتغني لبعض انت ماااالك
فهد بغصب : انا دخل اشوفها والله اسمع صوت واحد فيكم 
قمر بخوف مصتنع : يامامي يامامي خبني وراك ياادم علشان عمو فهد شرير عايز يضربنا بلمسدس 
فهد بصلها بغضب ومشي 
قمر بهمس : امشي يبتاع اموش 
ادم بضحك : انتي طفله اوي يابيبي
قمر بضحك: وانتي كمان والله مكنش اعرف انك كدا
ادم غمزلها: اهو بتعرفي 
قمر بصت في الارض بخجل
_______________________________
عندي نور كانت ماشيه في شارع ولا معاها فلوس ولا حتي تلفون وماشيه ومش عارفه هتروح فين وفي شوارع هي متعرفهاش
نور بيضيق : انا هرجع البيت وخلاص بس مش عارفه يمكن ادهم طلب بوليس وهيقبض عليا 
فاجأه سمعت من وراها صوت عربيه بصت عليها لقت تلات شباب راكبين فيها وبيبصو لي نور بصات غريبه 
نور جريت والعربيه جريت وراها وكانت سامعه شباب بيقولو 
الشخص : ماتجي وهدفعلك 500 جنه 
نور حست بخوف وجت تجري تاني لقت واحد نزل من عربيه ومسكها من أيدها جامد 
نور : سبني عايز مني ايه 
الشخص وهو بيبص علي جسمها : احنا تلاته يعني الف ونص ايه رأيك 
نور بخوف : انا انا مش كدا لوسمحت سبني 
الشخص : خلاص تبقي كدااا
نور حاولت تبعد عنو بس هو حط أيدها علي بوقها وشالها وركبها العربيه وهي كانت بتحاول تصرخ بس هو ضربها علي رأسها واغمه عليها
_________________________________
عند ادهم بلغ بوليس وطبعا مجبش سيرة فهد
ادهم بجمود : يلا نمشي 
ادهم ونجمه ركبو وتحركو 
نجمه : وقف العربيه معلش 
ادهم مردش عليها ولا اكنو سمعها 
نجمه : ادهم 
ادهم مردش 
نجمه قربت من ودانو وقالت بصوت عالي : ادهمممممممممممممم
ادهم يصلها بغضب ووقف العربيه
ادهم بغضب : مش هتبطلي شغل الاطفال ده 
نجمه : نو يلا احكيلي 
ادهم : احكيلك ايه 
نجمه : اكيد جواك كلام كتير قولو انا هسمعك
ادهم ببرود : لا 
نجمه : امممم طب اغنيلك 
ادهم بغضب : انتي ازاي كدا صحبتك في مستشفي مابين حياة والموت وانتي كنتي هتموتي ازاي كدا قادره تهزري 
نجمه بهدوء : اولا صحبتي انا اتصلت بقمر وطمنتني عليها ثانيا انت انقذتني يبقا ليه ازعل بقا
ادهم بسخرية : اه صحيح ليه تزعلي 
نجمه : احكي يلا 
ادهم بص قدامو وسكت ونجمه احترمت سكوتو وبعد دقيقه بظبط بدأ يتكلم
ادهم : مش قادر اصدق ان مراتي وحبيبتي كدا مش قادر اصدق ان كل حاجه فيها راحت طبيتها اخلاقها احترمها لنفسها حتي تعبان اوي دماغي هتنفجر من تفكير ازاي سبتها تروح كنت لازم اسجنها دي مكنتش بس مراتي دي بنت عمتي وحبيبتي وبنتي الي كنت معاها في مراحل حياتها ازاي بقت كدا انا بجد بكرها اووووي اوووي وكنت نفسي امواتها
نجمه قربت منو وحطت أيدها علي كتفو 
نجمه : كل مايصيبنا الا ماكتبا الله لنا 
ادهم بصلها وابتسم 
نجمه : بص بقا اكيد ده خير ليك وكويس انك عرفتها علي حقيقتها انت بس محتاج حد جمبك يعديك من مرحله دي وانا معاك للاخر علشان انتي عملت حاجات كتير علشاني
ادهم بسخرية : قال هتساعدني علشان انقذتها متعترفي انك معجبه بيا 
نجمه بغيظ : صبرني ياربي احم ممكن تغير اسمي من عندك 
أدهم بضحك : نووو 
نجمه : يعني مش هتغيرو 
ادهم ببرود : لا 
نجمه وهي بتمسك مسدس ادهم كان تقيل بس مسكتو وخطتو في راس ادهم
ادهم بسخرية : ايه دا انا مفروض اخاف يابنتي لما تعرفي تمسكيه ابقي تعالي هدديني 
نجمه بغضب : اووووووووف 
ادهم بضحك : خلاص هغيرو 
نجمه بسعاده : هتغيرو ايه 
ادهم بتفكير : امممممم ايه رأيك في 
قطعتو نجمه بضيق : انت لسا هتفكر غيرو ب حبيبتي ام عيون سوده 
ادهم بضحك : ايواااا انا كدا فهمت 
نجمه بغضب: امشي مش عايزه حاجه يلا. علشان عايزه اروح لي اموش 
ادهم ضحك وتحرك بلعربيه وهو بيضحك علي طفولتها
_______________________________
أما نور بدأت تفوق لقت نفسها في اوضه غريبه وفتكرت الي حصل وبصت علي نفسها بصدمه وبصت جمبها لقت واحد نايم 
نور بصراخ: لااااااااااااا 
الشخص الي جمبها قام : في ايه
نور بغضب : ياكلب ياحيوان انت ازاي تعمل كدا 
الشخص ضربها بلقم علي وشها وطلع من جيب بنطلونو فلوس ورمهم في وشها 
الشخص : خدي مش هناكول حقك بس طلعت دي مش اول مره يعني مالك بقا مضايقه ليه انتي شكلك متعوده
نور بدموع : انا متجوزه يامتخلف
الشخص : ونبي بلاش شغل البنات ده تمام فلوسك عندك ويلا اطلعي برا 
نور : ايه الي حصل انا مش فاكره حاجه
الشخص : مفيش انا وتنين صحابي عملنا حفله عليكي بس ياخساره مكنتيش فايقه كنتي نايمه كان هيبقا احسن لو كنتي صاحيه صح
نور بصريخ : لاااااااااا 
الشخص : اووف انتي هتصوتيلي 
الشخص قرب منها وشدها وطلعها برا شقتو وقفل باب في وشها
نور بصت علي نفسها 
نور بدموع : طب اديلي هدومي مش هعرف امشي كدا 
الشخص فتحلها الباب ورمه في وشها الهدوم والفلوس وهي لمتهم بكسره ونزلت تحت سلم ولبست وطلعت برا العماره ومكنتش عارفه هي فين مشيت وهي مكسوره موجوعه 
نور بدموع : كلو بسببها خدت مكاني وخدت جوزي انا مش هسبها ابدااا
مسكت الفلوس وبدأت تفكر تعمل بيهم ايه وهي بتعدي الطريق مخدتش بالها بلعربيه الي جايه نحيتها بسرعه وفي لمح البصر كانت خبضها الناس اتلمو عليهاااا……….
____________________________________
????في مستشفي ????
فهد كان قاعد معا اموش معظم الوقت وكل شويه يبصلها ويسرح في جمالها وبرائتها 
اموش بدأت تفوق لقت فهد كان بيعمل مكالمه معا ساندرا اضايقت أو وكان مدلها ضهرو فكرت في فكره خبيثه 
اموش بتمثيل : فهد يافهد انا تعبانه
فهد بصلها بلهفه وجري عليها
فهد بخوف: مالك ايه الي بيوجعك 
اموش بحزن مزيف : كتفي بيوجعني وانت سيبني ويتكلم في تلفون
فهد : معلش ده يخص شغل انا معاكي اهو
اموش بسعاده : ايوا خليك جمبي
فهد ابتسم : طيب ياستي انا قولت لدكتور انك تروحي البيت وانا ابقا اغيرلك علي جرح مانا كنت في طب ده الي عرفتو من نجمه
اموش بخجل : احم تغير ايه انا هغير لنفسي 
فهد : نبقا نشوف موضوع ده بعدين 
فاجأه نجمه وقمر ادهم وادم دخلو عليهم 
نجمه : بسم الله مشاء الله عصافير الحب ياناس
قمر وهي بتبص لي فهد بخبث : مش كدا يااختي روميو وجوليت في نفسهم 
فهد بغيظ : سكتو بت دي علشان مقومش اهزقها
ادهم : ولا تقدر يابني دي وراها رجاله 
ادم بضحك : والله تستاهل التهزيق الي بتخدو 
قمر بغضب : كدا ياادم 
اموش : بس بس اهدو انا تعبااانه 
نجمه : اخبار بيبي ايه يااموش حصلو حاجه
الكل بصلها بصدمه الا ادهم لانو ميعرفش أن اموش مش مرات فهد 
اموش بتوتر : ها تمام تمام كويس
نجمه بسعاده : حلووو هبقا عمتو
فهد بصلها وابستم : اجمل عمتو والله 
ادم حب بغير موضوع 
ادم : عملت ايه في نور 
ادهم بحزن : كنت هقتلها بس الهانم منعتني
نجمه : ادهم انت مكنتش هتقدر تقتلها حتي ادم كمان دي بنت عمتكم صعب تقتلوها 
فهد بشر : هتروح مني فين هجبها يعني هجبها
نجمه : لوسمحتو انا مبحبش القتل ودم بجد بخاف اووي من شخص الي بيعمل كدا انا مش فاهمه بيجلهم قلب ازاي الناس الي زاي دي لازم يموتو زاي مثلا الصياد ده الي دمر حياتنا 
الكل كان واقف وسامع كلام وساكت أما فهد عرف أن أختو مش هتتقبل حققتو 
فهد بوجع : وافرض تاب
نجمه بتفكير : لو فعلا تاب فيها ايه إذ كان ربنا بيسامح احنا مين علشان منسامحش 
اموش بصت لي فهد بسعاده وغمزتلو وهو فرح أن في امل تسامحو 
قمر : طب يلا بقا نمشي انا هموت ونام
فهد : طيب يلا 
نجمه : ادهم ممكن فهد واموش يجو معانا القصر اصل فهد مش هيعرف يهتم بااموش لوحدها
ادهم : فيها ايه طبعا بيت بتهم 
فهد بسرعه : لالا مش بعرف اخد رحتي غير في بيتي 
نجمه: ونبي يافهد مترفضش
فهد بدأ يفكر في مامتو
نجمه : خلاص بقا وافق 
فهد بضيق : طيب 
ادم : طب يلا بينا 
اموش : فهد شلني
فهد : ليه هي رصاصه كانت في رجلك وانا معرفش
اموش بضيق : انا مراتك ياأخي
نجمه :شلها انت معندكش احساس ولا ايه 
فهد : استغفر الله طيب 
فهد شال اموش وهي فرحت 
قمر بصت لي ادم : مساا مسااا علي ناس كويسه 
ادم : اه فهمت عايزه تتشالي
قمر بضحك: الله الله الله البعيد طلع بيفهم كنت بحسبك حمار
ادم بغضب : انا هوريكي انا هعمل فيكي ايه
فهد : ياعم اخلص انا شايل حمل جبال شلهها وخلصنا 
اموش بغيظ : يعني قصدك اني تخينه وتقيله كمان 
فهد : يعني اكدب مثلا وادخل نار ترضهالي 
اموش بغضب : ماشي انا هوريك 
ادهم بضيق : هنفضل في محن ده كتير متخلصونا بقا 
ادم شال قمر بغضب وطلعو برا الاوضه
ادهم بص لي نجمه
ادهم: مش عايزه تتشالي
نجمه : تؤتؤ 
ادهم : مش باخد رأيك علفكره انتي تعبانه ولازم أشيلك 
نجمه :امممم خلاص شلني زاي ماكان يوسف بيشلني 
نجمه ركبت علي ضهر ادهم 
نجمه بضحك : سوق بينا ياسطا علي الكرنااااش
ادهم بخبث : ابقي خسي شويه يانجمه 
نجمه بغضب : ااااااااادهم امشي وانتي سااااكت 
ادهم مشي وهو بيضحك 
________________________________
عند نور نقلوها مستشفي وكانت حالتها خطيره جدااا ودخلت العمليات وكان معاها راجل كبير هو الي جبها المستشفي بمساعدة ناس كانت في شارع 
الدكتور طلع من اوضة العمليات 
الدكتور : حضرتك اسمك ايه
سيد : انا سيد يادكتور هي كويسه ولا ايه 
الدكتور : حالتها صعبه اوووي ووشها اتشوه علشان اتخبط في ازازز العربيه وعندها نزيف في مخ وكمان انا شاكك تكون جالها شلل 
سيد بصدمه : ايه ده كلو يادكتور 
الدكتور : كلو هيبان لما تفوق ادعلها 
الدكتور مشي وسيد كان قاعد زعلان علي نور
(متزعلش ياعم سيد دي تستاهل اكتر من كتررر???????? نرجع لي روايه????)
_________________________________
????في قصر العزيز ????
عزيز كان قاعد قلقان علي ولادو
فيروز : اهده ياعزيز 
عزيز بغضب : الحيوان اتصل عليا وهددتني بيهم تخيلي أنو قالي أن بنتو تانيه رامها قدام دار ايتام 
فيروز بوجع : لااااا
عزيز بحزن : ضيعها زاي ما ضايع هند
فيروز : انا مكنتش عارفه أن الماضي هيرجع تاني 
عزيز : لو رجع هتقلب حرب يافيروز 
فيروز بدموع : انا خايفه ادهم وادم وقمر يعرفو حققتي
عزيز : صدقني مش هسمح لحد يعمل كدا 
فيروز : الماضي بيرجع ياعزيز و ادهم وادم مش هيكستو 
عزيز بتفكير : هلقي حل اكيد 
ادهم : حل لي ايه يابابا 
عزيز وفيروز بصو قدامهم بصدمه 
ادم : ها يابابا في ايه 
عزيز : احم مفيش مشكله في شغل ازيك يافهد يابني
فهد : تمام الحمدالله 
فيروز بخوف : مالكم 
فيروز بصت علي اموش حست بنحيتها بحاجه غريبه قربت منها وفهد كان شايلها
فهد فهم كويس هي حست بأيه 
فيروز : سلامتك يابنتي مالك 
اموش بمرح : مفيش دي رصاصه علي ماشي كدا 
فيروز : سلامتك ياحبيبتي 
اموش : شكرا ياطنط 
نجمه : انا اصريت علي فهد يجي يقعد معانا لانو مش هيعرف يهتم ب اموش لوحدو
فيروز بصدمه : اموش هي اسمها اموش
فهد بخبث : اه اموش 
فيروز بصت لي عزيز بصدمه 
ادهم بشك : مالكم 
عزيز : مفيش فيروز بس تعبانه هوديها اوضتها 
عزيز خد فيروز ودخلو اوضتهم 
نجمه : طب تعال يافهد اوريكم اوضتكم 
فهد مشي وراها وهو شايل اموش
فهد : صبرنا يارب علي الحمل الي شيلينو ده
اموش بسخرية : كنت بحسبك اسد 
فهد : لا انا مش اسد انا فهد 
اموش : اهو الاتنين حيوانات 
نجمه : بطلووو بقا وادخلو اوضتكم يلا 
فهد دخل الاوضه ورمه اموش علي سرير بسرعه 
اموش : اه متحاسب 
فهد بصلها بغضب ومشي
فهد : نجمه 
نجمه كانت هتمشي ىس رجعت تاني 
نجمه : نعم 
فهد : انتي كويسه 
نجمه : كويسه 
فهد : انتي كدابه 
نجمه بحزن : غريبه انت الوحيد الي لحظت 
فهد : انا اكتر واحد هيفهمك 
نجمه بسخرية : ايه ياربي هو انا مبقعش غير لناس متجوزين 
فهد بضحك : حظك نحس 
نجمه : ليه بتعمل كل ده معايا 
فهد : علشان بحبك انتي اختي فاهمه يعني ايه اختي 
نجمه : ربنا يعلم اني قد ايه بحبك وشيفاك يوسف 
فهد بمثيل : لا اتأثرت تعالي يابت في حضني 
نجمه جريت علشان تحضنو لقت الي حضنها من ضهرها ومسكها جامد 
ادهم بغضب : رايحه فين ياماما
نجمه بتلقائية : هروح احضن فهد 
ادهم بغضب : نعم كان اخوكي جوزك ابوكي 
نجمه بخوف : مالك متعصب 
فهد : متقفش قدامي انت مش قدي 
ادهم بثقه : انت متعرفش مين ادهم عزيز 
فهد بضحك : طيب ياسيدي مش هخليها تجي تحضني انا الي هجي احضنها
فهد قرب وحضن نجمه جامد وبص لي ادهم وغمزلو 
ادهم شد نجمه من حضنو 
ادهم بغضب : علي الاوضه يلا
نجمه خافت منو وجريت علي اوضتها
فهد بضحك : متقفش قدام فهد الصياد 
ادهم ابتسملو وفهد استغرب وفاجأه ادهم ضربو بوكس في وشو 
فهد : اهااا انت غبي
ادهم بابتسامه: كل حضن ببوكس تصبح علي خير يافيفي 
فهد بغيظ :وانت من اهل الخير يادودي بكرا هردهلك ياأختييي
ادهم مشي وهو بيضحك علي فهد وفهد دخل اوضتو لقه اموش نايمه قرب منها وفضل يتأملها وهو مبتسم وبعدين كلم ساندرا علشان تخلي بالها من مامتو وبعد ماخلص نام جمب اموش وهو بيفكر في حياتو جايه ……..
________________________________
أما ادم وقمر كانو طالعين اوضتهم 
ادم : احم مش شايفه كلو داخل اوضه واحده 
قمر : اتلم ياادم 
ادم : عقبال ما اوضتنا تبقا واحد 
قمر ابتسمت وقالت : طب مترغيش كتير علشان عايزه انام 
قمر كانت داخله أوضتها بس ادم مسك أيدها 
ادم بحب : تاني مره ابقي خلي بالك من نفسك لو كان حصلك حاجه كنت هموت 
قمر : ادم هما لو كانو عملو فيا حاجه واموش مش انقذتني في الوقت مناسب كنت هتعمل ايه 
ادم : كنت قتلتهم وشربت من دمهم أما انتي مش ذنبك أبدا هما الي كلاب 
قمر حضنت ادم جامد 
قمر : انا عرفت كدا اني هتجوز راجل 
ادم بمرح : طب ابقي البسي لبس انساتي علشان احس اني هتجوز ست
قمر طلعت من حضنو بغضب ودخلت اوضتها وقفلت باب في وشو 
ادم قرب من باب وقال بهمس : بحبك ياقمري 
قمر ابتسم وقالت بهمس : وانا كمااان 
_________________________________
عند ادهم دخل الاوضه لقه نجمه بتفرش في الارض
ادهم : انتي هتنامي في الارض
نجمه : لا ياخفيف انتي الي هتنام في الارض
ادهم : مستحيل انا هنام علي سرير 
نجمه بضيق : وانا انام فين
ادهم بخبث : في حضني 
نجمه بغضب : اتلم بقا 
ادهم بسخرية : طيب انا وانتي هنام علي سرير تمام وبلاش شغل روايات والافلام دي اصل انتي مراتي فيها ايه لما تنامي جمبي مانتي نازله طالعه عماله تحضني الي اسمو فهد ده جت عليا يعني 
نجمه بغضب : ده اخويا 
ادهم غمزلها : طب ماتعتبرني اخوكي 
نجمه بصتلو بغضب راحت علي سرير وحطت مخدات بنها وين ادهم 
ادهم قعد علي سرير ومسك مخدات
ادهم بسخرية : هو انا لو في دماغي حاجه دول هيحموكي مثلا
نجمه : اه ملكش دعوه الواحد مش طمنك
ادهم شال المخدات ورامها في الارض 
ادهم : نامي يانحمه علشان يومك ميبقاش اسود
نجمه بعناد: مش نايمه 
ادهم : يعني مش هتنامي 
نجمه : لااااااااااا 
ادهم طلع مسدس من جيبو 
نجمه : هااا خلاص هنام هناااام 
ادهم : ناس بتخاف متختشيش 
نجمه نامت علي سرير هي وادهم ومكنش عارفه تنام بتفكر في كل الي حصل من ساعت ماادهم دخل حياتها 
فاقت من شرودها علي صوت رساله علي تلفونها
مسكت التلفون وفتحت رساله وقرأت بصوت واطي شويه 
( انا هعرفك انهارده اخوكي مين وراح فين ومات ولالا و………………….
يتبع..
لقراءة البارت العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!