Uncategorized

رواية نبض الزين الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

 رواية نبض الزين الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

رواية نبض الزين الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

رواية نبض الزين الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد

فى المساء فى قصر عائله الأسيوطى وبالأخص فى غرفه حمزه…كان حمزه يقف أمام المرأة يمشط شعره بحرافيه ثم وضع البرفينوم الخاص به وتوجه إلى الأسفل
نزل حمزه إلى الأسفل ليقابل مها
حمزه بمرح …..اى رأيك فيا ياست الكل مز صح
مها بضحك …..هههههههه هاتعقل امتا يابنى 
أجابها بمرح……يعنى انت عيزانى ابقى زى العيال الهفأ دول 
لترمقه مها وتنظر له لكى ينظر خلفه ولكن لا جدوه وأكمل حديثه …..انت تعرفى ياطنط مها العيال دول عضلات منفوخه على الفاضى ميغوركيش أن انا مش بحب امد ايدى عليهم بخاف بس عليهم منى 
ليستمع إلى الصوت يجد من خلفه قائلا …..اعمل اللى انت عايزه ومتخافش علينا 
ليبتلع حمزه ريقه بصعوبه وليستدير ليجد زين ومالك وياسين وأمير خلفه يرمقوه بغضب 
بينما نبض وأسئلة وملك كانوا يقفون بجوار حسام يضحكون على منظره
حمزه بخوف ….بصوا انا هافهمكم 
كان يهزون رأسهم وهم يقومون برفع اقمامهم لكى يقوموا بتربيته 
أمير وهو يهز برأسه ….اه فهمنا 
حمزه …..يخليكم عيالكم سيبونى اروح الحفله وبعدين لما اجى اعملوا اللى عيزينه 
مالك …لا ياشيخ 
ياسين بسخريه …وأى رأيك نقوم بالواجب ونشيكك كده للحفله  
حمزه …وهو يجرى خلف مها قائلا ….حوشيهم عنى والنبى ياطنط 
مها بضحك…..خلاص بقا ياشباب عيب سيبوا الولد يروح 
نظروا بعضهم لبعض ليتحدث ياسين قائلا ….اى يازين 
زين …اوك خلاص لما ياجى 
حمزه ….ناس مابتجيش غير بالعين الحمرا وهرول سريعا إلى الخارج كى لا يمسكوا به
*******************
فى منزل دينا ارتدت ديما فستان من اللون البينك ويتوسطه حزام وطرحه من نفس اللون وتوجهت إلى الخارج
دينا ببتسامه…..انا هامشى ياماما
فاطمه بنفس الباسمه….خلى بالك من نفسك 
دينا …وانت كمان باى 
وتوجهت إلى الخارج
*****************
فى قصر عائله الأسيوطى كان الجميع يجلسون سويا 
حسام بمرح……….عايز كوبايه قهوه من ايدك يانبض
نبض ببسمه …بس كده 
حسام بضحكه …..اه بس شوفتى انا طيب ازاى 
زين بتحذير…..حسام نقصر شويه 
حسام بمرح كى يغيظ زين ……ماتسبنا ياعم نعيش شويه ولا انت بس اللى مصرح ليك
منى تلطيفا للجو…..ماكلمتناش عن المانيا ياعم الألمانى 
حسام ……تعالى ياستى وانا كلمك عنها 
وأخذا يحدثها عن مامر به 
حتا جاء لزين مكالمه لتعلن عن مجهول تركهم وذهب كى يرى ماذا يوجد
وبعد قليل أغلق زين الخط وتوجهه كى يجلس قائلا 
 لأمير …..مافيش جديد عن شركه چاكسون
أمير ….. والله انا حاسس انهم كلهم مع بعضهم كده ايد
 واحده وبيعملوها علينا 
زين بمكر ….وانا والله بس انا اللى سايبهم يعملوا اللى هما عايزينه لما اشوف اخرتها
أمير ….متقلقش هانروقهم
زين بمكر ….عامل حتت خطه تستاهلهم
حتا وجهه حديثه إلى ليلى قائلا …جهزتى هدوم الخطوبه ولا عايزانى معاكى 
ليلى ….ها لا لا هاجيبهم انا 
زين …اوك
حسام لمنى ومها …ودى كل حاجه 
منى …ربنا يسعدك يابنى
أسيل ….عن اذنكم هاطلع ارد
 ذهبت أسيل كى تحدث مجهول قائله ….متفكرش أن هاعمل اللى انت عايزه ……….انت حيوان ومتخلف …………وانا قلت لا……….دى أخر مره أجر فيها ليك وأقسم بالله لو حد عرف نهايتك هاتبقى على ايد عيله الأسيوطى……….ما إن أنهى تلك الكلمات التى قالها حتا نزلت دموعها بغزاره 
وأغلقت الهاتف ومسحت دموعها وتوجهت إلى الخارج 
وبعد أن توجهت إلى الخارج خرج مالك من جوار العمود
 القصر وقرر مراقبتها لعلمه بأن هناك شئ ما تخفيه
***************
فى الحفله ….
إسلام……اهلا بلكبير
حمزه ….اهلا ياشباب
خالد … أ حمزه 
حمزه …اهلا 
إسلام….تعالوا نقعد
حمزه …يلا 
وجلسوا سويا حتا يتحدثون حتا لمح إسلام دينا تدلف مع نورا غمز لخالد وابتسم خالد وغمزوا لنورا 
إسلام ….استنوا هاجبلكم عصير 
حمزه …مانجو الله يخليك 
إسلام …اوك 
ذهب إسلام وغمز لنورا كى تذهب إليه وحدثها عن الخطه وعماةيجب فعله ابتسمت نورا وذهبت إلى دينا 
نورا بمكر…. تعالى يادينا نقعد هنا 
دينا …اوك
وأخذوا يتحدثون سويا 
أحضر إسلام العصير إلى حمزه وخالد وصنع كوبيتين إلى نورا ودينا ثم أشار إلى رجل قائلا ….الكوبايه دى  تعطيها للبنت اللى لابسه بينك دى والتانبه للى جمبها وأخرج فلوس كى يعطيه رشوه
ثم ذهب إلى حمزه وخالد قائلا …. المانجو ياباشا 
اخذها حمزه بمرح ..تسلم ياباشا 
وكذلك دينا اخذت العصير بعد إلحاح من نورا 
وجعلتها تشربه كله 
دينا بدوخه …..نورا انا عايزه امشى 
نورا بمكر ….مالك يادينا انت كويسه
دينا ….انا حاسه ان دايخه 
نورا وهى تغمز إلى خالد 
نورا …اوك تعالى معايا وجذبتها وصعدت إلى إحدى الغرف 
وكذلك حمزه داخ وأخذوا إلى اعلى 
وأخذوا إلى دينا وحمزه صور سويا وفبركوها
 وبعتوها إلى والده دينا 
******************
فى قصر عائله الأسيوطى…
تأكدت ليلى أن لا يوجد أحد بلقصر لتذهب سريعا 
مالك بشرود …..ياترى يا أسيل مخبيه اى  انا لازم أعرف 
ثم ذهب كى يحدثها قائلا….عايز أكلمك
نظرت له قائله …..خير 
جذبها من يديها وذهب إلى غرفتها …..لما اكلمك تردى عدل 
أسيل …والله دى طريقه كلامى 
مالك بغضب ….أسيييييييل 
رأت أن من الأفضل أن تصمت 
ثم أكمل حديثه ……كنتى بتكلمى مين 
ظهر التوتر على ملامحها لتقول بارتباك ….اااا م متا 
نظر إليها يعلمان تحذير …دلوقتى يا أسيل بقالك كام يوم مش مظبوطه كده وكل لما يجيلك اتصال من حد تعيطى 
أسيل ….انا لا عادى هو انا كنت بس عيط عشان عرفت أن فى واحده صاحبتى ااا عملت  حادثه 
مالك بغضب وهو يقترب منها ……انا مش عيل تضحكى عليا بكلمتين انطقى فى أى والا وأقسم بالله هاطر أقول للكل وزين 
حتا قالت مسرعه بدموع ….لا والنبى يامالك بلاش زين يعرف 
مالك ….قولى فى أى 
أجابته بدموع ….انا هاحكيلك
************
فى الجنينه كانت تجلس نبض وحسام 
حسام ….هااحكيلى يلا ازاى زين حاب البت اللى شكلها بايظه دى منين 
نبض ….اوك انا هاحكيلك 
فلاش باااااك
نبض احتضنت زين قائله….مش تتأخر بقا يازينو 
قبل رأسها قائلا ….هاحاول 
نبض بغضب طفولى ….زين بقا
زين بضحك… ههههه خلاص مش هتأخر النهارده وعاملك مفاجاه كمان 
نبض بفرحه ….بجد 
زين ببتسامه …بجدين 
نبض احتضانته قائله….بحبك اوووى 
أجابها قائلا….. وانا بعشقك ثم تحدث قائلا ….لو فضلتى كده مش هاروح الشغل النهارده 
نبض بضحك وهى تبتعد عنه ….ههه ياريت 
زين وهو يقترب منها ….وانا جاهز اقعد 
نبض وهى تدفشه …يلا يازين روح شغلك 
زين …اوك
فى الليل ظلت نبض تنتظره وغضبت كثيرا لأنه وعدها أنه سوف يعود بدرى
حتا ذهبت الى ياسين قائله …..احم زين فين ياياسين 
ياسين ….معرفش والله يانبض انا استغربت بردك لما مش لقيته 
نبض بتوتر …..اوك 
وانتظرت نبض كثيرا حتا جاء زين يقف أمامها بهيبته جريت عليه احتضنته بغضب طفولى قائله . .كده يازين اتأخرت كتير مع انك وعدتينى انك هاتيجى ب…….
لم تكمل حديثها حتا دلفت فتاه وهى ليلى 
نبض لزين …..مين دى يازين 
زين بجديه …..ليلى 
نبض ….انا مش يسأل على اسمها معاك بتعمل اى 
زين بديه وهو يحتضن ليلى ….دى ليلى هاتبقى مراتى 
نبض بدموع ….نعمم انت بتهزر يازين 
زين ….وانا هاهزر مع عيله زيك لى 
نبض بدموع ….عيله !
ثم أكملت حديثها بضحك وعياط ….ههههه دى المفاجأة يازين .عيطت وضحكت هههههه قد اى انا غبيه 
وقتها وقعت ليصرخ زين قائلا ….نبضضضضض
جاء جميع من فى القصر  
بعد البااك …..
نبض فوقت واتأقلمت وظهرت الدموع بعينها لتقول …..ههه كانت فعلا مفاجأه فظيعه هههه
حسام بشك…..اكيد فى حاجه يانبض زين عمره مايعمل كده وخلاص
نبض بسخريه ….افتكرت كده حاولت اتقرب وفى النهايه كنت برجع مكسوره
حسام فى نفسه ….اكيد فى حاجه وانا هاعرفها 
****************
ذهبت ليلى 
ليفتح لها الباب قائلا ….اى جايه فى الوقت ده لى 
ليلى ….فى مصيبه …
لم تكمل كلامها حين استمعت لصوت يجد من خلفها …..جيت عشان اقولك إن زين عرف كل حاجه وطلع مش سهل 
نظرت خلفها لتقول بزهول ….زين 
مامصير حمزه ودينا ماشهور والدتها الأن 
ما رده فعل مالك بعدما تخبره أسيل بما يحدث
ملك وأمير سؤال هل سيدوم حبهم
ماهو سر نورهان 
نهله وياسين هل ستترك الشركه بسب ما 
حسام سؤال الان من يكون وهل هو مجرد صديق لهم 
ماهو مصير ليلى الأن 
ولما تغير زين فجأه مع نبض 
وما هو السر الذى يخفيه زين 
سنتعرف كل هذا فى الحلقات القادمه
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!