Uncategorized

رواية دموعها ملاذي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

 رواية دموعها ملاذي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

عدي فاق عل ضرب رنا في كتفه وصدره وبعد عنها
رنا قعدت تكح وتاخد نفسها 
عدي رنا انتي كويسه انا اسف محستش بنفسي 
رنا بدموع وصوت منبوح لا مش كويسه وحطت ايدها عل شفايفها لقت فيها دم شفتي اتعورت انا عملت ايه دلوقتي 
عدي معملتيش حاجة انا مكنتش اقصد بجد متزعليش وباس شفتها برقه خلاص 
رنا انت قليل الادب عل فكره وجايه تطلع 
عدي شدها عليه تعالي هنا راحه فين 
رنا بتوتر هطلع 
عدي وانا قولتلك اطلعي 
رنا اوعي بقي سبني عشان لو مش سبتني انا ها ها اممممم 
عدي قربها منه اكتر وهمس قدام شفايفها هاتايه بقي
رنا بتوتر مش عارفة هعضك انت حر 
عدي قرب من شفايفها اكتر طب عضني كده 
رنا بتوتر وخجل يابيه مينفعش كده 
عدي ضغط عل وسطها جامد وجز عل سنانه مش قولتك ميه مره متقليش يابيه دي 
رنا بوجع وبتحاول تفك منه اه حاضر اه خلاص سبني 
عدي خفف الضغذ عل وسطها بس لسه محاوطها بدراعها 
رنا ممكن تسبني اطلع لو سمحت 
عدي مش انتي كنتي عاوزه تقعدي في الجنينة ايه اللي حصل
رنا انا بخاف من الكلب بتاعك مش عاوزه اقعد 
عدي طب انتي معايا متخفيش ماشي وهو طيب اوي ومبعملش حاجه 
رنا لا بس ده شكله بيخوف اوي 
عدي همس في ودنها شكله بس بس هو من جوه طيب اوي 
رنا ده الكلب 
عدي بغيظ اه اه الكلب يا رنا 
رنا بابتسامة طب تعالي عرفني عليه بقي 
عدي تعالي رعد سلم الكلب رفع ايده 
رنا ايه ده ده رفع ايده 
عدي اه بيسمع الكلام عل طول سلمي عليه يلا 
رنا لا انا خايفه ممكن يعض ايدي 
عدي مسك ايدها برقه لا متخفيش ومدها ورنا سلمت عليه 
رنا ضحكت الله عسول اوي وطبطبت عليه 
طب يلا نتمشي شويه 
عدي ماشي ومشيوا في الجنينه شويه 
رنا الله عندك شجر فاكهه زي اللي في بيت بابا سليم 
عدي اه عجباكي 
رنا اوي بس لو في مرجيحه هنا زي بتعتي كانت هتبقي احلي 
عدي ابتسم و لقي رنا بتحاول تشب عشان تاخد منجايه من عل الشجره 
عدي ضحك 
رنا بغضب طفولي متضحكش عليا الشجرة هي اللي طويله مش انا اللي قصيره
عدي ابتسم وقرص خدها برقه اه مانا عارف انك طويلة اوي وشالها من وسطها رنا صرخت بفرحه
عدي بابتسامه يلا اقطفيها رنا قطفت المنجايه وعدي نزلها 
رنا ضحكت بفرحه وشمت المنجايه رحتها حلوه اوي
عدي وريني كده 
رنا طلعله لسنها لا 
عدي بقي كده ماشي وحاول يخدها منها رنا طلعت تجري وهو طلع يجري ورها وبعدين وقفت مره واحده عدي مسكها 
عدي تعالي هنا مسكت بتجري مني 
رنا بتتاوب انا عاوزه انام وادته المنجايه
عدي بستغراب ايه 
رنا بنعس عاوزه انام 
عدي بقلق طب انتي كويسه انتي كنتي لسه بتجري 
رنا اتعلقت في رقبته ودفمت وشها فيه واتوبت اه كويسه بس عاوزه انام 
عدي بقلق طيب حاضر وشالها  وبص عليها لقها نامت طلعها اوضتها وحطها عل السرير وغطها وخرج كلم امير 
امير ايوه يا عدي 
عدي بقلق امير رنا كانت بتجري وبتعلب عادي وبعدين مره وحده وقفت وقاتلي عاوزه انام ونامت في مفيش ثواني هو كده ممكن يكون جرلها حاجه اكلم الدكتور 
امير ضحك لا متخفش هي كده
عدي هي كده ازاي يعني 
امير هي كده والله تبقي بتجري وبتعلب وفجأه تقف وتتعلق في رقبتك وتقولك عاوزه انام هي كده من وهي صغيره متخفش 
عدي بغيره امممم طيب يا امير سلام وقفل 
…………………
امير وهو خارج من الشركة لقي نرمين واقفه سانده عل العربيه بتعته
امير دكتوره نرمين ازيك انتي بعتعملي ايه هنا 
نرمين ازي حضرتك يا استاذ امير انا جايه لاخويا 
امير اخوكي مين 
نرمين احمد اخويا بيشتغل محاسب هنا 
امير بستغراب هنا 
نرمين اه احم هي رنا عامله ايه 
امير كويسه لسه مطمن عليها 
نرمين طب الحمد لله امير واقف يبصلها 
نرمين استاذ امير في حاجه 
امير لا ابدا 
نرمين طب حضرتك كنت ماشي ولا ايه 
امير اه بس هو اصلك سانده عل العربية بتعتي
نرمين بجخل انا اسفه وبعدت عن العربية 
امير لا ولا حاجه مفيش حاجه 
نرمين طب عن اذنك 
امير مسكها من دراعها طب استني انتي مش هتستني اخوكي 
نرمين بخجل امممم هستنه هناك 
امير طب ممكن تستني معايا لحد مايجي 
نرمين مش عاوزه اعطل حضرتك 
امير بابتسامه لا ممكن تعطليني لو سمحتي شويه 
نرمين ضحكت ممكن نرمين سمعت صوت من ورها بينده 
احمد نرمين 
امير ساب دراعها 
نرمين بتوتر ايه يا احمد التاخير ده كله 
احمد انتي اللي متصلتيش ليه اول مجيتي 
نرمين بتوتر انا لسه جايه 
احمد امال تاخير ايه مالك مش عل بعضك كده ليه
نرمين ها لا مفيش حاجه 
امير ازيك يا احمد 
احمد استاذ امير ازيك انتي بتعملوا ايه بظبط 
نرمين اا امم احم هو استاذ
امير دكتور نرمين الدكتوره بتاعت اختي 
نرمين اه اه 
احمد طيب اتفضلي عشان نمشي عن اذنك واخد نرمين ومشي
………………
رنا صحيت من النوم ونزلت ندور عل عدي راحت خبطت عل المكتب وفتحت الباب 
رنا ممكن ادخل 
عدي تعالي يا رنا 
رنا حضرتك فاضي 
عدي حضرتك اه حضرتي فاضي تعالي
رنا دخلت وراحت وقفت جنبه 
عدي انتي جعانه صح انا مرضتش اطلب الاكل الا اما تصحي عشان اشوفك هتكلي ايه 
رنا اي حاجه عادي انا كنت عاوزه اطلب منك طلب
عدي ايه يا رنا عاوزه ايه
رنا ممكن تكلم ابيه امير عاوزه 
عدي خبط عل المكتب وبعصبيه عاوزه لي ايه ان شاء الله 
رنا اتخضت عاوزه اطلب منه حاجات كلمهولي 
عدي اللي انتي عاوزه قوليهولي وانا اجبهولك 
رنا مش هتعرف انا عاوزه ابيه امير 
عدي رنا مطلعيش زربني 
رنا انا كان ممكن اكلمه عل فكره بس قولت اقولك الاول انت بتعمل كده ليه بقي 
عدي بزعيق رنا اخلصي عاوزه ايه 
رنا مش عاوزه حاجه وجايه تمشي عدي شدها قعدت عل رجله 
عدي طب من غير قمص عاوزه ايه بس قوليلي
رنا انت مش هتعرف صدقني 
عدي طب جربي 
رنا طيب الدراسه كمان اسبوعين عاوزه حاجة المدرسه وابيه عدي هو اللي بيجبلي ديما الحاجه وبيروح اجتماع المدرسه اللي قبل الدراسه ها خلاص
عدي خلاص انا هاجي معاكي اجبلك اللي انتي عاوزه واروح الاجتماع خلاص
رنا بجد 
عدي بيلمس شفايفها و خدودها اه بجد متكلدميش كده بتخليني عاوز اعمل حاجة بشكلك ده 
رنا حاجه ايه 
عدي كده ومال علي شفايفها وباسها
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!