Uncategorized

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء التاسع 9 بقلم آية هاني

 اسكريبت شيرين والمجهول الجزء التاسع 9 بقلم آية هاني

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء التاسع 9 بقلم آية هاني

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء التاسع 9 بقلم آية هاني

_ يلا يولاد عمكوا رن وقال انهم مستنينا.. 
= طيب يا ماما جايه بس آدم قالي انه هيجي معايا.. 
_ وماله مش خطيبك.. 
= ماشي يا ماما وبعدها وصل آدم.. 
_ ف عربية آدم ..طلع علبة من العربية..
= ايه دا ياآدم.
_ حاجه بسيطة كدا لحبيبتي..
شيرين مسكت العلبة وفتحتها..
_ وااااااو ايه دااا وبدأت تطلع اللي موجود..
_ رواية عشقها المستحيل الله..وانت لي..ايه دا كمان شيكولاتات كتيرة واندومي..لا مش مصدقة نفسي…
= أهم حاجه تكوني مبسوطة..
_ جدااا شكرا جدااا يا آدم انا كدا نسيت اللي انت عملته..
= هو انتي كنتي فاكراه اصلا ????????????..
ووصلوا للحفلة..
..
_ آدم انا هروح بقا اقف مع مي وانت اقف مع عادل اخويا تمام..
= تقدري تبعدي عني..
_ اه انا هبعد اهو ابعد انت كمان..
= مقدرش ابعد بس امشي فيه واحد صاحبي جاي عليا هناك اهو اياكي المحك تكلمي مالك..
_ حاضر يلا انا ماشية وراحت لمي..
= اوبااا ايه الجمدان دا يميووش.
_ دا انتي اللي جامدة اومال فين صحابك.
= هرن اشوفهم اهو..+ كل سنه وانتي طيبة يا روحي عقبال سنين كتيرة محققة اللي بتتمنيه..
_ وانتي طيبة يا شيري بصي كداا مش دول صحابك..
شيرين بصت ” اه هما “..
_ ايه دا يا شيري فستانك فيه حته مقطوعه..
= ايه فين يالهوي قولي بسرعه..
_ متخافيش هي مش باينه اوي بس بصي اطلعي اوضتي هتلاقي فستان طويل عليا اصلا البسيه وكدا كدا انتي مش اطول مني يعني..
= طيب ماشي ابقي عرفي صحابي..
_ اشطااا..
وطلعت تغير فستانها ودخلت اوضة مي..
_ يالهوي ايه اللي جابك هناا..
= أوضة اختي اجي وقت ما احب..
_ طيب ممكن تخرج..
= مش خارج الا ما اعرف اذا كان خبر خطوبتك دا حقيقي ولا كذب..
_ اه حقيقي انا اتخطبت..
= ايه!! ازاي يا هانم..
_ هو ايه اللي ازاي.
_ شيرين انتي بتاعتي انا وبس ودلوقتي هتشوفي انا هعمل فيكي ايه.. 
شيرين بخوف” هتعمل ايه”..
= هتشوفي دلوقتي..وبصلها بنظرة هي فهمتها..
شيرين ببكاء بعد ما فهمت قصده “لا ارجوك يا مالك ابعد عني متعملش كدا يا مالك”. 
= بقي انا اقعد عمري كله بحبك وف الآخر تيجي تتخطبي لواحد شكل دا.. 
_ بس انا مش بحبك يا أخي افهم بقاا.. 
مالك قرب منها والغيرة والتملك باينين ف عنيه”انا بقا هخليه هو اللي يسيبك وتتمني إني اتجوزك”. 
شيرين بخوف” انت هتعمل ايه يا مالك فوق علشان متعملش غلطه تندم عليها عمرك كله”.. 
= الغلطه اللي ندمان عليها إني سيبتك علي راحتك وقولت لما تخلصي جامعه نتخطب ونتجوز بس للأسف خدك مني بس مش هسمحله وزقها ع السرير.. 
_ مي عايز اقولك حاجه.. 
= مين انت.. 
_ انا ياسين صاحب عادل ابن عمك انا بحبك جدا يا مي واتمنى توافقي إني اكلم باباكي عليكي.. 
= تمام اللي فيه الخير ربنا يقدمه
_ ممكن تديني رقمه..مي ادته رقم باباها ومشي..
ولقت عادل جاي عليها.. 
_ واقفه مع ياسين ليه يا هانم. 
= هاا.. 
_ ها ايه دا انتي يومك ازرق.. 
نرجع لمالك وشيرين..
مالك زقها ع السرير وفك زراير القميص بتاعه وقرب عليها..
شيرين وهي بتزقه من عليها ” ابعد يا مالك علشان خاطري  آدم يا آدم وراح شق الفستان بتاعها ” لاااااا انت حيوااان وبدأت تصرخ وراحت عضاه من إيده وخرجت برا الأوضة وراحت ع المطبخ تجيب سكينه وهو راح وراهاا..
_ مش هتعرفي تهربي مني يا شيرين انا قولتلك قبل كدا انتي بتاعتي انا وبس انتي اللي جبتيه لنفسك..
شيرين جابت السكينه ” لو قربت مني هقتل نفسي “..
مالك بخوف عليها” نزلي السكينه يا شيرين اهدي يا حبيبتي “..
_ ابعد عنيييي..
مالك بيقرب ببطء.
= اهو وراحت هه راحت ايه..
_ شيريييين لااااااااااا..
يتبع…..
لقراءة الجزء العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!