روايات

رواية تزوجني من أجل حمايتي الفصل الثاني 2 بقلم منة حجازي

رواية تزوجني من أجل حمايتي الفصل الثاني 2 بقلم منة حجازي

رواية تزوجني من أجل حمايتي الجزء الثاني

رواية تزوجني من أجل حمايتي البارت الثاني

رواية تزوجني من أجل حمايتي
رواية تزوجني من أجل حمايتي

رواية تزوجني من أجل حمايتي الحلقة الثانية

 

طبعا انا حابة اني اشكر الناس اللي تفاعلت وانا سعيدة جدا ب تعليقاتكم وهنزل كل حد و اربعاء

صباح يوم جديد

صحي اسر وصحي مي وصلوا الصبح ومي لبست هي واسر علشان ابوها وعمها جاين يشفوهم

لبست مي دريس من الون الكشمير وميك اب هادي وكان شكلها حلو وبعد فترة دخل اسر ليها علشان تخرج تسلم عليهم وقف مصدوم من شكلها الحلو

مي. ف حاجة يا اسر

اسر. لا يا مي مفيش علي العموم يا لا نخرج علشان الناس بره وعلي فكرة شكلك حلو

مي. ماشي شكرا

خرج اسر ومي وسلموا علي الكل وقاعدوا شوية وقامت مي تجيب عصير واسر راح معاها علشان يساعدها وخلصوا وخدوا العصير وشربوا العصير وبعد فترة الكل قام

ادهم. طب احنا هنمشي بقي

مي. ليه بس يا بابا هتمشي ما تفضل معانا نتغدا سوي

ادهم. لا انا همشي علشان ورايا كام حاجة

اسر. خالي بالك من نفسك يا بابا ولو ف جديد بلغني

ادهم. حاضر وانتي خالي بالك من مي

اسر. هو مش المفروض اني ابنك يعني المفروض تقول ليها هي الكلام دا

ادهم. لا علشان انا عارف انها هتاخذ بالها منك

اسر. بقي كدا ماشي

ادهم هيحضن مي

اسر. ايه يا حج محدش يحضن مراتي غيري وحضنها هو

ليلي. اوبا الحب ولع ف الدرة يا سعدية

اسر. بس يا بت محمود سكت خطبتك

محمود. حاضر

مراد. مش يا لا يا جماعة ولا ايه بلاش المحن الكتير دا

طبعا الكل ادايق من كلمه بس محدش عارف حاجة عنه غير ادهم واسر

وفعلا الكل مشي

اسر. مي استني انت عارفة ان المفروض نتكلم و نوضح حاجات كتير فا لو سمحتي ممكن تعملي قهوة و هستناكي ف البلكونة

مي. حاضر هدخل اعمل القهوة لاني حابة افهم حاجات كتير اوي

اسر. ماشي ياستي وانا هوضحلك كل حاجة

مي.ماشي

وراحت تعمل القهوة

ف البلكونة اسر بيفكر هيقول ل مي ازاي بس جت ف دماغه فكرة هينفذها

بعد فترة دخلت مي ولقت اسر سرحان ومش واخد باله انها دخلت

مي. مالك يا اسر

اسر. ادي مي دخلتي امتي ماليش عادي بفكر

مي. ايوا بتفكر ف ايه

اسر. هقولك من الاول يا ستي بس مش كل حاجة هتتوضح تمام

مي. تمام

اسر. طبعا انتي بتفكري انا اتجوزتك ليه وليه عمي مراد بيعملك كدا وليه عدي اخوكي سافر وحاجات تانية كتير

مي. صح وعايزة افهم ايه حوار انك طلبتني للحواز

اسر. يا مي انا بحبك ومن زمان اوي كمان بس كنتي انتي لسة صغيرة و مكنتش حابب اشغلك علشان انتي الوحيدة اللي ربتها و عاملتها علي انها بنتي اختي و صحبتي و مكنتش حابب اقف قصاد مستقبلك ولا انا كمان اضيع مستقبلي علشان كدا سفرت علشان اخلص تعليم وابقي حاجة كويسة وقدر اعيشك الحياة اللي تستحقيها وفعلا حققت دا وبقيت ضابط ف المخابرات وانتي كمان بقيتي حاجة كويسة وخفت احسن حد ياخدك مني علشان كدا اول حاجة عملتها لما رجعت من برة طلبت ايدك وكمان ياستي كنت عارف ان عمي هيوافق علي الجواز وانتي كمان علشان كدا كنت مجهز كل حاجة علشان مش يبقي كتب كتاب بس

هتقولي جبت الثقة دي منين لا يا ستي دي مش ثقتي ف نفسي دي ثقتي فيكي ولان اكتر واحد عارف انك لو عايزه حاجة هتعمليها ولو مش عايزة مش هتعمليها

مي مصدومة ومش مصدقة ان الشخص الوحيد اللي حبتة هو كمان طلع بيحبها وعمل كل دا علشانها وانا اللي كنت فاكرة انه مش بيحبني وسابني علشان كدا كنت بحاول دايما اني اكرهوا بس معرفتش

اسر. مي انتي مش بتتكلمي ليه عايز اعرف بتفكري في ايه

مي. انا كنت فاكرة انك مش بتحبني علشان كدا سبتني

اسر. لا يا ستي انا بحبك ومش هسيبك تاني ابدا

مي. وعد

اسر. وعد

مي. طب و عدي سبني ليه

اسر. عدي وعمي وتغير عمي دا هتعرفيها قريب اوي

مي. ماشي

اسر. طب انا هسال سؤال

مي. اسال

اسر. هو عمي طلب منك توقعي قبل كدا ورق

مي. اه ليه

اسر. لا مافيش بس انتي متعرفيش الورق اللي مضيتي عليها بتاع اية

مي. بابا قالي ان الورق دا بتاع مناقصة وعلشان انت عارف ان مينفعش حد فينا يدخل مناقصة غير لما الباقي يعرف ويمضي كمان لان احنا شركاء ذي بابا بالضبط

اسر. ماشي انتي متعرفيش عمي حط الورق دا فين

مي. علي ما اعتقد ف الخزنة اللي ف الشركة

اسر. ماشي

مي. هو ف حاجة انت بتسال الاسئلة دي كلها ليه

اسر. ولا حاجة بس مش حابب حاجة من اللي بتقال بينا تتقال لحد حتي ليلي ماشي يا مي

مي. حاضر

اسر. هعمل حاجة وجاي

مي. ماشي

اسر. الو انا عاوزك تجبلي الورق من الخزنة بتاعة الشركة خلال نصف ساعة

الشخص. حاضر يا باشا اي اوامر تانية

اسر. لا م مش دلوقتي لو ف جديد هعرفك ماشي

الشخص. ماشي

اسر. لما الورق يا بقي معاك اديني خبر

الشخص. حاضر

اسر اما عرفتك مكانتك كويس با يبقاش اسمي اسر

وخرج ل مي وقضوا اليوم ف سعادة واتفرجوا علي التلفزيون واسر طلب اكل ومي عملت فشار

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني من أجل حمايتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى