روايات

رواية رساله ماسنجر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان هنداوي

رواية رساله ماسنجر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان هنداوي

رواية رساله ماسنجر الجزء الثالث

رواية رساله ماسنجر البارت الثالث

رواية رساله ماسنجر الحلقة الثالثة

انتبهت ليه وبصيت جامد وانا قلبي هيقف من الخوف ورديت عليه *ايوه
وسط خوفي وافكاري سمعت صوت ضحكته بقيت مش عارفه هو بيضحك عليا ولا على شكلي ولا كميه الرعب لي هتنط من عيني
سمعت صوته لي بيرعبني أكثر
*بعد ٣٠دقيقه هتجيلك مكالمه من أحمد هيطلب منك تقابليه في كافيه
اياكي تروحي
بصتله بستغراب *اياكي ليه أن شاء الله انت هتتحكم في حياتي ولا ايه وبعدين هي دي المصيبه والفضيحه انا غلطانه فعلا اني تكلمت معاك
*هتندمي أشد ندم وقتها متلوميش غير نفسك

 

 

كنت لسه هرد عليه لقيته قفل وعملي بلوك بقيت قاعده محتاره ومش عارفه اعمل ايه بس كنت مراقبه الوقت لغايه بالظبط ما عدي ٣٠ دقيقه
ولقيت التلفون بيرن حسيت قلبي هيقف وكان رقم غريب
فتحت وسمعت صوت احمد
*رحمه عامله ايه
*بخير الحمدالله انت اخبارك ايه
*مال صوتك المهم انا عايز اقبلك ضروري انا هاجي من القاهره مخصوص عشان اشوفك
*جي ازاي هتيجي أمته بالظبط
*انا في الطريق جهزي نفسك عشان هقبلك في كافيه بسرعه يرحمه انا اعملك احسن مفاجأه
ملحقتش ارد عليه ولقيته قفل السكه بقيت قاعده على السرير بين حيره من خوفي من الكلام لي سمعته وعقلي لي بيحاول يقنعني ان كل لي حصل وهم وهبل
طب حتى لو هو كداب عرف ازاي المعاد بالظبط
رديت على نفسي طب ما يمكن بيخترع اي كلام وخلاص
محدش يعرف علم الغيب إلا ربنا
قمت وانا برمي لي حصل ورا ضهري وبجهز نفسي عشان اروح قابل احمد لي مشفتهوش ولا مره في الحقيقه أخرى فيديو كول
جهزت نفسي وتحججت اني رايحه اقابل صحبتي لي تعبانه ورحت الكافيه
كنت كل خطوه بمشيها حاسه اني هندم بس وقتها قولت لازم اثبت لنفسي ان كل لي حصل من شويه وهم وكدب.
رحت وقفت قدام الكافيه لقيت عربيه سوده وقفت قدامي ببص لقيت احمد كل لي جه في بالي انه قد ايه احلي من الصور
لقيته بيشورلي عشان أقرب من العربيه
قربت بفرحه وانا مصدومه انه طلع غني لا وكمان احلي من الصور__ قطع صوت تفكيري صوته
*رحمه

 

 

رديت بلهفه
*اه انت احمد صح
*ايوا عامله على فكره انتي احلي من الصور
رديت بفرحه *بجد
سمعت صوت ضحكته وهو بيفتح باب العربيه
*اه والله تعالي اركبي نتمشى بالعربيه شويه ونروح مكان ناكل فيه
ركبت وانا هطير من الفرحه *عشان تبقا بدايه النهايه *
لما ركبت حسيت ان فيه حد راكب ورا بس كنت بحاول اطمن نفسي اقول لنفسي دا بيحبني عمره ما يأذيني
لقيته بيبصلي وعلى وشه ابتسامه كبيره وبيديني نوع الشكولاته لي بحبها
*تفضلي اشترتهالك مخصوص لازم تكليها
بصتله بحب وفرحه ورحت بدون تفكير أكلها
*عجبتك
*اه جميله خالص
*طب كويس
حسيت ان دماغي بدأت تتقل ولقيت حد كأنه بيمسكني من كتفي
بصيت وانا عيوني بتقفل ورايا عشان القى شب شكله يخوف بيبصلي بفرحه
مسك ايدي جامد وبص على عروقي وكشف طرحتي وبص على وشم رقبتي
سمعت صوته بفرحه *دي طلعت من النوع الزهري
مكنتش عارفه ابعد عنهم
سمعت صوت تلفون احمد وهو بيرن فتح عليه وقاله

 

 

جهز نفسك وتأكد بس اني بعرف اختار صح طلعت زهريه زي ما قولتلك وهتساعدنا في فتح المقبره
المهم جهز الفلوس وكلم الكاهن لي هيقوم بعمليه الدبح
النهارده لازم الموضوع يتم
غمضت عيني وانا مصدومه ملي بسمعه وكل لي جه بالي شخص المقنع
نزلت اخر دمعه مني عشان من بعدها محسش بنفسي
غير وانا بفوق على كابوس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله ماسنجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى