Uncategorized

رواية حور الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

نيار:مش مهم الكلام دا دلوقت المهم الخطوة الجيا ايه
لؤي بشر:القتل
نيار بغل:حلو لمين بقي
بص اقتل حور وقفالي في طريقي مع فهد وشكله هيبدء يحبها
لؤي بأستغراب:يحبها اذا كان بباها مدبسها ليه يحبها مين بس اكيد لا
نيار بتأكيد:يبني بقلك أنا متأكدة منا عرفة أن بباها مدبسه ليه بس لا واكبر دليل علي كدة يوم ما بعت الجردات عشان يخطفوها منو ضحي بنفسه وكان هيموت عشنها لو مكنش بيحبها مكنش عمل كل دا وكان سبهم يخدوها علي الاقل 
لؤي:ميهمنيش كل دا يحبها يكرها يموتها المهم اخد حقي منها هي وفهد وحق القلم والبوكس إللي ادهولي
نيار:لا ملكش دعوه بفهد أقتل حور بس
لؤي بخوف:منا لو موتها هي فهد مش بعيد يجيب سكينة ويقطعني ميت حته
نيار:طب مهو مش هينفع أنا عيزاك تموتها عشان اتجوز فهد
لؤي:مش عارف اعمل ايه
بس إيه تتجوزي فهد دي هتروحي تطلبيه يعني
نيار بضيق: لا بعد ما تقتلها الف أنا علي فهد واخليه يتجوزني 
لؤي:ي سلام عليكي بس أنتي غبيا أوي فهد كان بين اديكي تضيعيه كدة دا أي حد في العالم يتمناه
نيار:اعمل إيه كان لسة يدوب متخرج حتت موظف وليه مرتبه إنما دلوقت بقي إيه ليه نص شركة سالم نصر وسمعت كمان انو هيأسس شركة ليه لوحده قريب وأنا عايزة اخد كل دا ليا
اؤي: أنا مليش في الكلام دا المهم هنستقر علي ايه
نيار:هقلك أنا
……نسيبهم بقي يحكو مع بعض مينفعش ندخل في خصوصيات العقارب قصدي الناس ????????????
___________في ڤلة فهد العمري
فهد نايم علي السرير ولسة بيفتح عينه وبيدعك فيها بنوم
لسة بيفتح لقي حور دخلة عليه ومعاها صنية اكل
حور كانت لبسة بجاما لونها بطيخي و بنطلون برموضا لونه كحلي وفيه نقط بطيخي وكانت عمله شعرها ديل حصان وكانت قمورة اوي
فهد باصصلها
حور دخلت حطت الصينيه علي المكتب وطلعت علي السرير قعدة فهد عشان الجرح وقعدة قدامه واستربعت
فهد بضحك:وبعدين يعني
حور بجد مصطنع: هششش مش عايزة أسمع صوت لفيني صنية الاكل ديا
فهد ابتسم ومد ايده اتلافا الصينية
حور اخدتها منه وحطتها علي رجلها وبدأت تعمل ساندويتش لفهد
فهد بضحك: لأ بقي دنا لو أعرف أن هدلعيني كدة كنت موت نفسي كل يوم
حور بصتله:متقولش كدة تاني
فهد بأبتسامة:حاضر اسف
حور بصتله وابتسمت
فهد:صليتي
حور بأبتسامة وطفولة وفرحة لنفسها:اهاا صحيت بليل صليت الفجر وأنت نايم وكمان صليت الضحي من شوية
ف بفرحة لحور:الله الله الله دا إيه الجمال دا
حور بفرحة:هه مش زيك بقي مش بصلي
فهد: أنا ي ماما ربنا مديني رخصة اول ما اخف واقف علي رجلي هصلي كل الفرود إللي عليا
حور بأستفهام:رخصة يعني إيه ربنا مديك رخصة مش فهمه
فهد بهدوء:يعني إحنا دينا يسر مش عسر وربنا قال لما يكون في واحد مريض او مسافر عنده فرصة انو مثلا ميصمش او ميصليش لكن اول ما يكون طبيعي يعمل الفرد إللي عليه
حور بتفهم:اهااا قلتلي
فهد بدء ياكل
فهد بغمزة: بس قوليلي أنتي قعدة معاية كدة وعملالي فطار وجيباه لغاية السرير ومرحتيش الشركة إيه الموضوع ????
حور وهي بتديله ساندويتش تاني:امممم يعني عايزني جوزي يبقي مطعون وواخد ١٨ غرزة ومش قادر يتحرك واسيبه لوحده واروح شغلي هتبقي وطاوة اوي الصراحة
فهد:اهااا بس مش ملاحظة أن كلمة جوزي بقيت سهله علي لسانك دنتي الاول مكنتيش بطيقي تناديني بأسمي حتي ????
وهنا حور اتكسفت جدا ومش عرفة ترد تقول ايه بس إللي انقزها جرس الباب
حور:الجرس بيرن هشوف مين خد دي
وحطت الصنية علي رجل فهد
وخرجت تجري وهي بتحمد ربنا انو انقذها
حور نزلت تفتح وكان سالم وليلي بابا وماما حور
حور بابتسامة:ي اهلا ي اهلا اتفضلو
سالم حضنها:ازيك ي حبيبتي عاملة ايه
حور بابتسامة: حمدالله ي بابا
ليلي بتحضنها:ازيك ي قلبي عاملة ايه
حور بحب: أنا كويسة ي حبييتي اتفضلو اتفضلو
حور اخدتهم وطلعو اوضة فهد
فهد كان بيحط مخدة وراه بس مش قادر
شافهم ابتسم وحاش الصنية من علي رجله وحطها علي المكتب
سالم:اخبارك ي بطل عامل ايه دلوقت
فهد بأبتسامة: حمدالله بخير ي سالم بيه
ليلي بحب:عامل ايه ي حبيبي وجرحك بقي كويس
فهد: الحمدلله بدء يخف شكرا ليكي
حور قربت منه حطتله المخدة إللي كان بيحطها
فهد بأبتسامة:شكرا ي قلبي
حور بأستغراب:العفو
قعدو كلهم
سالم:ها بقي ي عم شد حيلك عشان تنزل الشركة أنا شايل كل حاجة علي دماغي
فهد:حاضر والله هحاول
وبعدها مسم ايد حور إللي كانت قعدة جنبه
فهد وهو بيبص لعنين حور:والله بقول لحور تروح هي عشان تشوف الشغل وبتقول لا
حور مستغربة افعال فهد بس مش بينة
حور بأبتسامة:يعني ميصحش بردو اسيبك وانت كدة ولا ايه ي بابا
سالم:طبعا ي حبيبتي 
قولي ي فهد لسة معرفتش مين ورا إللي حصل
فهد بتوعد: لأ لسة بس هعرف قريب وهندمه علي كل حاجة
سالم:صحيح نادر ابن عمك فريد جاي كمان اسبوع
حور بفرحة:اييييه بجااااد نادر وحشني أوي بقالي يمكن سنة مشفتهوش
فهد كان بيسمعها وقرب يطق
ليلي:اهو جيلك بس مش هتقعدو مع بعض وتسهرو لوش الصبح ي مجانين خلاص اتجوزتي
حور بزعل:اه والله للاسف
فهد بصلها برفعة حاجب
حور بخوف:احم تشربو ايه
سالم:ملوش لزوم ي حبيبتي إحنا هنمشي
حور بتصميم وطفولة:والله ما يحصلخي جدع عيب دنتو في بيتي
حور نزلت وكلهم ضحكو علي جننها
قعدو شوية وحور طلعت وكانت عملة عصير فرولا
حور وهي بتحط الصنية:شوية عصير عمركم ما هدوقو زيهم
كلهم ضحكو
حور ادت لكل واحد كبايته
وقعدة جنب فهد
فهد بهمس:شربيني
حور بنفس الهمس:افندم
فهد: شربيني
دنا مطعون و ..
حور قاطعته:اه ي قلب امك مطعون وواخد ١٨ غرزة اطفح يلا وكفاية محن
فهد بهمس:شربيني عيب بباكي ومماتك قعدين
حور بهمس عالي:متطفح انت منتي عند ادين ولا اتشليت
فهد بتصميم:شربيني
حور نفخت بضيق وبدات تشرب فهد بأديها
بعد وقت
فهد بأبتسامة:تسلمي ي عمري
قعدو شوية يتكلمو ويضحكو وفهد عمال يغازل في حور وكلهم مستغربين دا
مشيو وقعد حور وفهد
حور:هو إيه إللي كنت بتعمله قدام ماما وبابا دا
فهد بأستهبال:ايه هوا
حور بغيظ:تسلمي ي عمري شكرا ي قلبي مش عارف إيه كل دا
فهد ببرود:مش إحنا اوفقنا أننا هنمثل زوج وزوجة
حور بغيظ:بس بابا وماما عرفين كل حاجة
فهد بتهرب:ااااه عايز انام تصبحي علي خير
فهد غمض عينه وحور ضربت رجلها في الباب بغيظ خرجت وفهد ضحك بأستفزاز
بليل:
فهد قاعد علي السرير قعاد وحاطت اللاب علي رجله وبيشتغل وحور قعدة جنبه مسكه الفون وبتاكل شبسي
حور قعدة وفي ودن فهد وعمالة تاكل وتقرمش وصوت مستفز
صوت قرمشة حور في ودن فهد بيزيد وهو اتوتر من الصوت واتعصب
فهد فقد اعصابه
فهد بزعيق:بسسسسسس
حور بخوف وسبتت الشبساية عند بقها:ايه في ايه
فهد:عمالة تاكلي وتقرمشي في ودني وتوتريني والصوت دا بينرفزني (حقيقي لما حد بيعمل كدا جنبي بتلفاه قلم صوت مستفززز ????)
حور:طب ي عم براحة الااه
تاخد شبساية
فهد بضحك:شكرا ي ستي كلي الف هنا بس وطي صوتك الله تنستري
حور:حاضر
حور وطت صوتها
فهد بصدمة:دا إيه الادب سمعان الكلام المفاجأة دا
حور: لأ لاه إلا الله استفزه واعنده يفضل يزعق ويشتم ويقول أنتي مش محترمة اسكت واسمع كلامه بردو مش عاجب اعملك ايه تاني
فهد بأبتسامة:قطع لسان إللي يقول عليكي مش محترمة دنتي ست البنات
حور اتكسفت ووشها احمر جدا
فهد ضحك وبص للاب تاني
فهد وهو بيشتغل وبيشوف اسماء الناس إللي مقدمة علي وظيفة في الشركة جه اسم نادر وافتكر كلام حور عن ابن عمها واتغاظ جدا
فهد وهو باصص للاب وببرود مصطنع:صحيح مين نادر دا
حور بأستهبال:نادر نادر مين
فهد بغيظ:والله نادر يختي إللي وحشك أوي
حور بأستفزاز:اهااا تصدق وحشني أوي نفسي اشوفه اوي
فهد قفل اللاب بغضب وبص لحور
حور بخوف:احم أنا هنام تصبح على خير
فهد مسكها من ليلقة البجاما زي الحرامية
فهد بغيظ وغيرة:يطلع مين نادر دا واسمه الكامل ايه وبيشتغل ايه وعنده كام سنة وا..
حور قاطعته:انت هطلعله بطاقة يعم اوعي كدىة انت ماسك حرامي
حور فلتت من ايده ونزلت تحت الغطا وخبت وشها
فهد بغيظ:بتهربي مني والله لوريكي يبنت سالم
حور قامت بغضب وشاورت بصابعها دا ???????? 
هو إيه كل شوية بنت سالم بنت سالم دي علي فكرة إني ليا اسم
فهد بكموديا: نفس الصباع نفس الصباع
حور بغيظ:بطل استفزاز علي المسا
فهد:حاضر ي بنت سالم
احم ثصدي حور حور
حور بصتله بغضب وغطت وشها تاني
فهد بأستفزاز وهمس: ي بنت سالم ي بنت سالم
حور اتغاظت جدا راحت ضربت فهد في بطنه جامد بكوعها ونسيت الجرح
فهد بوجع شديد:اااااااه
حور بخوف:……
يتبع……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى