Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع 9 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع 9 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع 9 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع 9 بقلم بدورعاطف

ذهبت ملك مسرعه الي المشفي و توجهت الي الطابق الموجود به العنايه المشدده فقد علمت ان ابيه تم نقله اليها و خرج الطبيب و قالت له 
خير يا دكتور طمني بابا ماله 
الدكتور الحاله متاخرة اوي انتوا ازاي ماهتمتوش بيه 
ملك هو ماله عنده اي 
الدكتور عنده فشل كلوي و في المرحله الاخيرة كمان كان المفروض يعمل غسيل كله بس اظاهر انه معملش و لا مره و الوضع خطير ادعيله 
كانت ملك تتلقي كلام الطبيب و هي في حاله صدمه شديده و كإنها صعقت بماس كهربائي عزلها عن العالم و ظلت شارده حتي فاقت علي صوت احدي العمال الذين اتوا بوالدها من المصنع
العامل يا انسه 
ملك ها ايوه 
العامل انا محمود عامل في المصنع مع والدك هو الحقيقه انا كنت عاوز اقولك بس عم عادل هو الي مناعني 
ملك تقولي اي 
العامل المرة الي فاتت لما تعب رحنا بيه المشفي و عرفنا انه عنده فشل كلوي و رفض العلاج و لما روحناه البيت و جيت اقولك هو منعني و قالك دا الضغط 
ملك طب هو ليه عمل كدا 
العامل معرفش و الله ربنا يقومه بالسلامه 
ملك يا رب 
ظلت ملك بالمشفي و كانت هنناك عيون تراقبها 
و قام بالتصال علي شخص ما 
الو هي قدامي اهه بس الراجل مش مستاهل حالته متأخرة اوي تمام انا مش هتحرك و هخليها تحت عيني سلام 
في منزل زين كانت جميله تجلس تشاهد الTV و دخل عليها زين قائلاً حببتي جميله جميله الجميلات 
جميله بعبوث زين انا زهقت خايص و عاوزه انزل العب 
زين ماينفعش عشان دراعك و بعدين كلها اسبوع و تفكيه و تخلصي منه 
جميله مازالت عابثه انا بفضل طول اليوم لوحدي حتي مش عارفه ارسم و انا زهت بقا 
زين طب اي رأيك اجبلك مربيه تقعد معاكي تسليكي 
جميله و تبقي عجوزه و مش بتعرف تلعب حاجه خايص لا مش عاوزه 
زين طب جربي المرة دي هتحبيها اوي 
جميله لا لا 
زين صدقيني لو شوفتيها هتحبيها 
جميله بتفكير ماشي موافقه 
قبلها زين و اخذ يزغزها و يلعب معها و بعد فترة سقطت في نوم عميق فحملها و وضعها بغرفتها ثم خرج و اتجه الي غرفته و تسطح علي الفراش و قال من بكرة هتنوري بيتي يا جميله .
في صباح يوم جديد يحمل بين طياته الكثير من المفاجأت 
استيقظت ملك بكر نشاط و خرجت من غرفتها و هي تصيح يا اهل الدار اصحوا و فوقوا طلع النهار يا اهل الدار 
خرج احمد و قال اي الدوشه دي 
ندي و هي تمسكه من خده و تقول انهارده فرحي يا وله اه و انهارده فرحي يا جدعان عاوز كله يبقا تمام 
لولولو
احمد يخربيتك خرمتي ودني 
ندي ههههه فوقي يا حماده خلاص هتجوز يا ولاه 
اما اروح اتصل بلوكه 
قامت ندي بالاتصال علي ملك 
ندي الو يا لوكه صحصحي ابت انهارده فرحي 
ملك الف مبروك يا حببتي 
ندي يلا تجيلي حالا 
ملك انا اسفه يا ندي مش هقدر اجي 
ندي ليه حصل اي 
ملك بابا تعبان شويا  مش هقدر اسيبه 
ندي طب هو كويس 
ملك و هي تكبت دموعها الحمد لله 
ندي انا مش هشوفك قبل مسافر 
ملك معلش بقا هبقي اكلمك فيديو و اطمن عليكي  سلام 
و لا تعلم انها المكالمه الاخيرة لها فماذا يخبئ لها القدر
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
بارك الله لكما و بارك عليكما قال ذالك المأذون فقد تم زواج ندي علي امير و بارك لها الجميع 
محسن إن شاء الله كلها كام ساعه و تبقي مع عريسك يا عروسه 
ام ندي بدموع خلاص هتسبينا يا حببتي 
ندي متعيطيش بقا يا ماما و بعدين كلها شهرين و تلاقين عندك  خلاص بقا 
الام طب سافري الصبح 
ندي ههه يا ماما دي طيارة و ليها معاد و انا اول ما اوصل اكيد هطمنكوا عليا و هتصل بيكي كل يوم 
محسن مش يلا يا بنتي عشان نلحق الطيارة و لسه في شوية اوراق لازم تتم 
ودعت ندي اهلها و ركبت السيارة مع محسن و توجهوا الي المطار كانت ندي تريد رؤية ملك للمرة الاخيرة و لكن مرض والدها منعها 
في المشفي المتواجد بها والد ملك كانت هناك فوضه عارمه في غرفة والدها و لا تعلم ماذا يحدث 
ملك لو سمحتي بابا ماله في اي 
الممرضه الدكتور هبلغك بالحاله لما يطلع 
ملك يا رب استر انا ماليش غيره يا رب
بعد فترة ليست بكبيرة خرج الدكتور فتوجهت اليه ملك مسرعه خير يا دكتور بابا ماله 
الدكتور للأسف فقدنا المريض البقاء لله شدي حيلك 
تلقت ملك هذا الخبر و لم تدري بنفسها فوقعت مخشيا عليها 
توجه مسرعا و حملها و ادخلها احدي الغرف و تم اجراء اللازم معها 
الشخص ألو ايو يا باشا الراجل مات و هي اغمي عليها و دلوقت نايمه اه في نفس المستشفي تمام يا باشا و انا في انتظارك سلام
في منزل زين كان جالساً مع جميله و قال لها انا خلاص هجيب الداده الي قولتلك عليها و صدقيني هتحبيها اوي 
جميله ماشي هي هتيجي امتي 
زين قريبا اوي يلا انا لازم امشي ورايا مشوار مهم ثم طبع قبله علي وجنتها و ذهب 
كانت ملك مستلقية علي الفراش و ها قد فاقت و لا تعلم ماذا حدث و جلست ولكن الرؤية غير واضحه لها فكانت تشعر بدوار 
حمدالله ع السلامه 
ملك و هي تحاول رؤية من امامها انت مين 
معقوله مش عارفاني
ملك و قد اتضحت الرؤيه امامها اي ده انت انت بتعمل اي هنا و و بابا بابا 
ثم وقفت و تحركت و لكنها شعرت بالدوار مرة اخري و كادت ان تسقط فأنقذها بيده
حسبي انتي لسه تعبانه 
ملك بابا بابا فين عاوزه اروح لبابا
حملها و توجه بها الي الفراش و وضعها عليه و قال هششش اهدي انا هوديكي ليه بس انتي اهدي و ارتاحي 
ملك بانفعال ابعد عني انا عاوزه بابا بابا لاااااا بابا هو سبني لواحدي ليه بابا بابااااو ظلت تصرخ حتي اغمي عليها 
فحضنها و مسد علي شعرها و قال انا معاكي يا حببتي انا معاكي يا جميله
في المطار انطلقت الطائرة بندي متوجه الي الكويت 
خارج المطار 
محسن الو ايو يا باشا كله تمام الطيارة طلعت كلها كام ساعه و تبقي عندك 
أمير تمام اوي فلوسك خلاص اتحولت باسمك تقدر تصرفهم 
محسن اعبال العمليه الجديده يا باشا  و الف مبروك علي العروسه 
امير هههه الله يبارك فيك و انت بقاي تخفي خالص اليومين دول فاهم
محسن اكد يا باشا هي دي اول مرة سلام 
امير سلام ثم قال اروح اجهز بقا عشان استقبلك يا ندوش هههه 
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!