Uncategorized

رواية غزل الآدم الفصل التاسع 9 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل التاسع 9 بقلم بنت الأصول
رواية غزل الآدم الفصل التاسع 9 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل التاسع 9 بقلم بنت الأصول

عند غزل في البيت
غزل: يله عشان نفطر
شمس: يله عشان اروح الكليه 
ريم: وانا كمان ريحه معاكي
غزل:وانا هفطر واجي معاكو
ريم: اذاي و ادم.
غزل: ماله سي ادم
سمش: يبنتي هتروحو تجيبو الشبكه
غزل:لا منا مش رايحه 
ريم: بت انتي هبله
غزل: اه هبله
ريم: شمس انا هتلع لبابا وانتي عقليها
شمس: ماشي روحي انتي بعد لما ريم خرجت
غزل: انا عرفه انو اخوكي 
شمس: غزل انا عرفه انو انتي وادم مش بتحبو بعظ يعني اكيد مش هيكون حب من اول نضرا صح
غزل: شمس انا
شمس: غزل من غير لف ودوران ليه وفقتي علي ادم
غزل: ادم شخص محترم ولما قلي في الحفله قولت ده اخو شمس ومامته كويسه
شمس: بس كده
غزل: اه بس كده
شمس: بصي ادم بطبعته حنين وبيحب الهزار بس بابا لما كان عيش كان ادم علطول جد قدامه لان بابا كان بيقول الراجل لازم يكون جد عشان كده تلقيه صعب اشويه
غزل: نعم ادم ده بيعرف يهزر 
شمس: هههه شفتي بقا بص ايه رايك نعمل خطه ونخليه يحبك
غزل: لا طبعا
شمس: يبنتي افهمي بس
غزل:انا قولت لا يعني لا
شمس: يعني انتي مش بتحبيه
غزل: انا لا طبعا انا احب اخوكي
شمس: عيني في عينك كده
غزل: يووه اه بحبه بس مش كنت اعرف انو اخوكي غير يوم الحفله
شمس: تعرفيه من امته
غزل:من التفزيون وكنت بدور عليه من تلفوني 
شمس: طب ايه موفقه علي الخطه 
ريم وهي داخله الاوضه: وانا معاكو فيها
غزل:يخربيتك انتي كنتي بتسمعي بنقول ايه
ريم: بت انتي هبله انا عرفه كل حاجه من زمان
غزل:ايه من امته
ريم:بصي يستي انتي مره نمتي وسبتي التلفون مفتوح وانا دخلت الاوض عشان انام وشفت الصفحه ابتعته علي التلفون ولما رحنه الحفله وشفته عرفته بس كده
غزل: الله
ريم: ههههه شقلك وحش
شمس: اسمعو الخطه بقا
غزل:قولي يختي
شمس:بس كده فهمتو
غزل:اه يله بقا عشان تروحه الكليه 
—————–*************
عند ادم في العربيه
ادم: الو انت فين
مازن: في البيت ليه
ادم: مروحتش الشركه ليه
مازن: النهارده الجمعه اجازه
ادم: طيب انا رايح عند غزل
مازن: ادم اشمعنه غزل ومش تقول حب
ادم: ققولك الحقيقه يصحبي
مازن: يريت 
ادم: بحبه يمازن دي مش اول مره اشفها لا شفتها قبل كده شفتها في الكليه لما كنت بجيب شمس ايام امتحانات ومن بعدها بقيت ممشي واحد وراها
مازن: ربنا يجعلها من نصيبك يصحبي
ادم: يارب يمازن يارب
مازن: ماشي ياله سلام
ادم:شلام
———————-************
في بيت غزل 
رن رن رن
احمد: ادخل يبني اتفضل
ادم: يذيد فضلك يعمي اومال فين غزل
احمد: غزل في الاوضه قعد علي ما ندهلها
ادم: ماشي
في الاوضه عند غزل 
احمد: غزل ادم برا
غزل بتمسيل التعب: كح كح. مش قدره يبابا
احمد: مالك يبنتي بس مكنتي حلوه
غزل: مش عارفه يا بابا
احمد: حلاص ارتاحي انتي وانا هقول لادم انك تعبانه
غزل: ماشي
———–&**********
برا عند ادم
ادم: امال غزل فين
احمد: معلش يابني اصل غزل تعبانه
ادم بخضه: ماله يعمي نوديها لدكتور
احمد: لا يبني هي تعبانه اشويه بس
ادم: ايعني مش هنعرف نجيب الشبكه
احمد: بكرا يادم
ادم: ممكن اشوفها
احمد: طبعا اتفضل
————*******
دق دق
غزل: ادخل يبابا
احمد:  غزل ادم معايه عايز يشوفك
غزل يبارد ماشي انا هوريك
غزل: ادخل يبابا
احمد وهو بيفتح الباب: ادخل يبني
ادم بخوف: الف سلامه عليكي
غزل: الله ايسلمك
احمد: هروح اجبلك حاجه تشربها وخرج
ادم: مالك تعبانه من ايه 
غزل: قبدا ده شويت تعب بصيطه
ادم:طب قومي نروح للدكتور 
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى