Uncategorized

رواية انتقام الحلقة التاسعة 9 والأخيرة بقلم آية محمد

رواية انتقام الحلقة التاسعة 9 والأخيرة بقلم آية محمد 
رواية انتقام الحلقة التاسعة 9 والأخيرة بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة التاسعة 9 والأخيرة بقلم آية محمد 

ناهد على اخر الزمن اروح اخطبك للمعفنه دي ، وسبته ومشيت 
مروان شوف يا بابا بتتكلم ازاي 
احمد معلش يا بني بكره تقبلها
….
بعد اسبوع في بيت مصطفى
مصطفى اهلا وسهلا اتفضلوا
احمد اهلا بيك يا مصطفى 
دخلوا وفضلوا يتكلموا وحددوا الفرح بعد شهر ( يعملوا فرح بقا عشان الاول كان الاتنين مغصوبين على الجوازه)
مروان ممكن يا عمي نعمل خطوبه الاسبوع الجاي ونعزم صحابنا وكده 
مصطفى والله يبني وعد عندك اهي قرروا واعملوا اليي  انتو عايزينه
…..
حضر مروان الخطوبه وحجز في قاعه راقيه وعزم العيله وشويه من صحابه وصحاب وعد 
في القاعه 
مروان تسمحيلي بالرقصه دي 
وعد امممم ماشي 
مروان تعرفي يا وعد اني اكتر واحد محظوظ في الدنيا عشان هتكوني انتي مراتي 
حياتي من غيرك مكنش ليها طعم ولا لون ، كنت فاكر اني بحب ونور وهي بتحبني 
بس ولا انا كنت بحبها ولا هي ، هي كانت بتحب فلوسي 
بس انت غير اي واحده قابلتها ، بشكر ربنا اني بعتك ليا 
عمري ما هزعلك تاني يا وعد اسف على كل حاجه عملتها معاكي ، انا بحبك اووي يا وعد
وعد يكفي انك تكون جمبي مش عايزه حاجه تانيه، هنبداء حياتنا من الاول وهننسى كل الي فاتت
….
في مكان تاني
ناهد راحت عند وعد اوعي تفكري اني قبلتك مرات ابني 
هو بس بيتسلى وهيسبك يا جربوعه انتي
ناهد واقفه مضايقه من وعد أنها خدت ابنها منها، كانت واقفه تحت النجفه
الحبل بتاع النجفه اتفك وكانت هتقعد على ناهد ( يكش تقع عليكي تريحنا منك يشيخه) 
وعد شافتها قبل ما تقع (لاااااع طنط ناهد وسعي كده يا وليه البالغ هتقع فوقك هو انا اه بكرهك بس مش هسيبها تقع عليكي لااااع)
طنط ناهد وراحت الاخت وعد بعدها عنها ووقعت النجفه على وعد 
في المستشفى
الدكتور للاسف وشها اتشوه وجسمها ومعدتش هتقدر تمشي تاني 
ماما وعد اغمى عليها 
مروان وأحمد ومصطفى واقفين مصدومين من الي حصل 
ناهد في مكان لوحدها زعلانه على الي حصل لوعد وهي بتنقذها 
بعد يومين وعد فاقت 
وعد مروان مش هينفع نكمل انا معنتش عايزك 
مروان بجد يا وعد مفكره اني ممكن اسيبك عشان كده 
لا يا وعد انا بحبك عشان انتي وعد مش عشان شكلك انا حبيت روحك وعمري ما هسيبك وهقف جمبك لعند ما تمشي تاني 
وعد مش عايزك تشوفني بالشكل دا 
هتتجوز واحده معاقه يا مروان ، روح يا مروان هتلاقي حد احسن منك
مروان انا مش عايزه حد احسن منك مفيش حد احسن منك 
الدكتور دخل على فكره يا وعد لو انتي عندك العزيمه انك تمشي تاني هتمشي ، وفي امل كبير انك تمشي انا شوفت تقاريرك وتقدري تطلعي بعد يومين 
مروان ممكن ثانيه يا دكتور 
….
بعد يومين 
خرجت وعد وراحت بيت مصطفى ومروان معاها 
وعد روح يا مروان ارتاح شويه بقالك اسبوع قاعد في المستشفى
مروان مش هسيبك يا وعد هفضل قاعد معاكي
وعد عشان خاطري 
مصطفى روح ببني وانا هفضل معاها 
ماشي يا عمي هروح واجي بليل 
….
في قصر احمد
ناهد مروان خد هنا 
انت هتتجوزها وهي معاقه كده ( ديل الكلب عمره ما يتعدل يا جماعه ) 
مروان انتي ايه يشيخه دي ضحت بحياتها عشانك 
كان زمانك انتي مكانها ، بقيتي كده أمتي
دا كلوا عشان هي من الطبقه المتوسطه ملعون ابو الفلوس الي تعمل في الناس كده ، بدل ما تروحي تتطمني عليها وتشريكها على عملته عشانك قاعده بتقولي كده 
انا طالع اوضتي ارتاح شويه مش عايز اتكلم مع حد عن اذنك يا امي
احمد هو انتي مش فاكره انا جايبك منين ، مش بعيرك بس انتي اهلك كانوا مش لاقين ياكلوا ، الفلوس مش كل حاجه يا هانم ، المفروض دلوقتي تكوني مع مرات ابنك الي أنقذت حياتك دي تشكريها وتقفي جمبها
تعرفي أنها عايزه تبعد عن مروان وفضلت تتحايل عليا عشان اخليها يبعد عنها تفتكري ليه ، عشان حضرتك ترتاحي ، ابنك الي هيتجوز مش انتي سبي يقرر هو 
وسبها ومشي 
….
قعدت ناهد على الأرض وفضلت تعيط 
انا ازاي بقيت كده ، دي فعلا أنقذت حياتي والي حصلها بسببي
قامت ناهد راحت عند وعد 
مصطفى اتفضلي 
ناهد شكرا فين وعد 
ناهد ازيك يا وعد عامله ايه
وعد الحمد لله يا طنط اتفضلي 
ناهد بدموع وعد انا اسفه على كل حاجه عملتها معاكي انا عارفه اني مكنتش عايزك وعلطول كنت بعملك وحش 
ودلوقتي انتي كده عشاني انا اسفه يا وعد اتمنى تسامحيني 
وعد والله ما زعلانه منك يا طنط متعيطيش 
ناهد طب خلاص قوليلي يا ماما بقا بلاش طنط دي 
….
عدا شهر ووعد بتحاول تمشي مروان جبلها معالجه فيزيائي
وعد كانت طول الوقت فاقده الامل بس مروان فضل واقف جمبها ومسبهاش
…..
بعد 5 شهور 
وعد انا بمشي لوحدي مش مصدقه 
الدكتور الف مبروك يا وعد انا هكلم مروان اقوله 
وعد لا ي دكتور استنى هعملهاله مفاجاه 
….
مروان يا وعد انا جيت وجبتلك شكو…
وعد مش مصدق انتي بتمشي وراح حضنها 
كنت واثق يا حببتي والله انك هتمشي 
وعد ومروان اتجوزوا وناهد حبتها جدا 
……
ها انا وانت قد اجتمعنا ،، وها قد استجاب الله دعوتي ????
مرحبا بك يا شريك العمر ، ظللنا نحلم بهذا اليوم وها هو قد تحقق 
واخيرا انا هنا اختبئ في احضانك ولا اريدك ان تبتعد مره اخري 
يكفي ان تبقي انت بجانبي ولا اريد اي شئ اخر 
يا ربيع حياتي لقد سرت حياتي بقدومك وتفتحت ازهار عمري واشرقت شمسي 
لقد كان مجيئك بمثابه عوده الروح لجسدي ،، لقد استطعت انت اضاءة انطفاء قلبي  
مرحبا بك هنا ضل هنا ولا تبتعد ❤️
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!