Uncategorized

رواية أحببت خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

 رواية أحببت خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية أحببت خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية أحببت خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

ركبت نهى بتبص ع كل حاجه ف البيت 
اشرف دى اوضتك بس هنجيب 
سرير كبير عشان دا ابتاعك انتى وطفله 
نهى مش لازم انا متعودة بنام ع الارض 
اشرف انتى بتقولى ازى يعنى بتنامى ع الارض 
عادى ي بابا كنت بنام ع الارض وكمان ف الشتا كنت بنام ع السيراميك وكنت اتغطى بكرتونه
اشرف انا هروح لست دى واربيها 
من اول وجديد 
مهما كان يعنى هى عاملتلها اى 
حسبى الله ونعم الوكيل فيها بجد
غادة حضنت نهى ي بنتى كنت مستحمله دا كله
نهى ي ماما انا اتولدت ع كدا مش حكايه مستحمله 
بس الحمد لله انى هربت من هناك والا مكنتش اعرفتكمÆ
اشرف الحمد لله 
تعرف ي بابا انا هربت ليه 
اشرف اكيد عشان معاملتها ليكى 
نهى ومش بس كدا كانت عايزة تجوزنى عضب عنى لو حد قليل ادب 
اشرف انا هروحلها دلوقتى 
ومشى 
غادة لا ي اشرف ومسكته من دراعه 
قل الحمد ي اشرف كنا فين وبقينا فين 
انا من يومين كما بنتمى ضفر عيل دلوقتى رجعنا عادى ومعانا نهى الست ربنا يسامحها 
واكيد ليه عقاب بس مش مننا لا من ربنا ي اشرف
اشرف مسك دماغه 
ماشى عشان خاطرك ي غادة بس
نهى شكرا ي بابا 
اشرف ع اى ي بنتى ربنا يباركلى فيكى
نهى ماما ممكن اقولك حاجه
غادة طبعا ي قلبى
هو ينفع انام معاكى النهاردة بما انك مامتى يعنى
غادة ايوا طبعا انا كنت ناويه انى ابات معاكى اليومين دول
اشرف غادة بصى مصطفى اخويا واولاده جايين النهاردة عشان نهى 
غادة تمام انا هخلى لبن تجهز كل حاجه
لبن نعم ي ست هانم
النهاردة جايين اولاد مصطفى بيه جهزى الاكل بسرعه
لبن امرك ي هانمÆ
نهى ماما انا هروح اساعدها 
غادة لا طبعا ي بنتى ارتاحى بقى 
ويالا عشان تاخدى شاور كدا وتفوقى وتلبسى حاجه شيك كدا عشان تقبلى بيها اولاد عمك
نهى ماشى هما فيهم ولاد
غادة هما ف الطريق وهنشوف دلوقتى خليها مفاجاه
ركبت نهى واخدت شاور 
ولبست الفستان الاوف وايت وفيه ورد لافندر 
وكانت قمر 
غادة الله جميل جدا عليكى 
نهى بجد يعنى انا حلوة
غادة امال لو انتى مش حلوة مين هيبقى حلو
نهى شكرا ي مامتى 
غادة تعالى هحطلك ميك اب خفيف كدا
نهى لا ي ماما حرام 
غادة طيب بس خفيف مش هيبان نهى لا هاخد ذنب كدا وانتى كمان ي ماما 
خلاص ع راحتك 
الباب خبط غادة مين
لبن انا ي ست هانم 
غادةتعالى 
لبن مصطفى بيه واصل 
واشرف بيه بيقولكم تعالوا
غادة تمام احنا جايين
نزلت غادة الاول Æ
ازيكم عاملين اى 
نسمه مرات مطصفى بخير ي غادة فين بقى فرحه
غادة لا هى مش بتحب اسم فرحه اسمها نهى 
لمياء ماشى ي تنت نهى نهى بس هى فين محمد ومحمود ايوا بردوا هى فين 
غادة تعالى ي نهى 
نهى كانت نازله ومكسوفه جدا 
محمد اى الجمال دا 
غادة تعالى سلمى ع عمك مصطفى 
نهى ازيك ي عمو 
مطصفى مشاء الله اى الجمال دا 
دى شبهك بالضبط ي غادة
لمياء ايوا بس الحق نهى احلى 
نسمه اتلمى ي بت
غادة بضحك سيبيها بالفعل نهى احلى
نهى لا ماما طبعا حلوة 
محمود خلاص بقى انا الحلو
نهى ضحكت 
محمود مشاء الله اى دا 
نهى اى Æ
قطعتهم نسمه تعالى ف حضن مرات عمك ي نهى 
نهى ابتسمت وحضنتها 
لمياء عمو بعد الاكل هناخد نهى نلف بيها مصر حته حته
نهى موافقه
غادة تمام روحو الجنينه اتكلموا شويه واتعرفوا ع بعض ونص ساعه الاكل هيكون جاهز 
تمام 
محمود تمام ي غدوش 
غادة بضحك تمام يلا برا بقى هنرش ميه????
محمود خلاص احنا طلعين
نهى طلعت برا وكانت فرحانه جدا 
لمياء ممكن تحكيلنا عن الحصل 
معاكى 
نهى سكتت ودمعت هو لازم احكى 
محمد لا لا متبكيش مش عايزين نعرف اهم حاجه انك رجعتى بالسلامه 
وقطف وردة وعطهالها
نهى دى ليا انا Æ
محمد ايوا متزعليش بقى 
نهى لا مش زعلانه بس يعنى الحكايه كانت صعبه شويه 
اليوم عدى ع خير وراحوا اتفسحوا واتصورا كتير 
ومحمد جبلها شكولاته وايس كريم وهى كانت فرحانه لانها لقيت حد من سنها 
وف اخر اليوم جات نهى مع السواق
غادة القمر عامل اى النهاردة 
نهى ي ماما انا فرحانه اوى اوى 
غادة يارب دايما احكيلى فرحانه اوى لدرجة دى ليه
نهى ي ماماكانوا بيعملونى حلو جدا وكمان جبولى حاجات حلوة ولمياء وانا جبنا طقم زى بعض عشان بكره هنعمل سيشن ومحمد جابلى شكولاته وورد وكمان ايس كريم .ومحمود موتنى من الضحك 
ابجد ربنا يبارك فيهم
اشرف كان فرحان انها عرفت تتاقلم معاهم بالسرعه دى 
لبن ي ست غادة 
غادة نعم Æ
احمد بيه ابن اخت حضرتك بيرن
غادة ماشى هاتى اكلمه 
احمد غدوش اخبارك
غادة الحمد لله بخير 
انت اخبارك اى 
احمد كويس والله 
ممكن اكلم نهى 
غادة ايوا اهى معاك 
غادة راكبه تمام 
نهى تمام 
احمد الوووو
نهى ايوا 
احمد ازيك 
نهى الحمد لله انهاردة اتفسحت وروحت الملاهى وجبت حاجات كتير
احمد ي جزمه وبتروحى من ورايا 
نهى معلش المره الجايه هنروح كلنا مع بعض
احمد طلعتى انتى ومين 
نهى طلعت مع لمياء ومحمود ومحمد 
ومحمد جابلى شكولاته وورد وكمان ايس كريم 
احمد بغضب وجابلك ليه كل دا بقى 
نهى بخوف وتوتر عادى عشان يعنى رجعت وكدا 
احمد سلمتى عليه
نهى لا والله معملتش حاجه ولاسلمت عليه بس هو طيب وجابلى دول Æ
احمد متجبيش سيرته ع لسانك انتى فاهمه ومع السلامه 
نهى بخضه اى دا هو انا عملت اى 
احمد لاااا مستحيل ????????
 يتيع……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سحر عينيها للكاتبة روكا محمود

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!