Uncategorized

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة التاسعة 9 بقلم رقية محمود

 رواية وتجمعنا الأيام الحلقة التاسعة 9 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة التاسعة 9 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة التاسعة 9 بقلم رقية محمود 

المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

ف مكان ماا / تيتيتيتتيتيتي

الممرضه / ي دكتووور ي دكتووور بسرعه المريض بيموت 

الدكتور / نبض القلب ضغيف جدا جهزو جهاز الصدمات بسرعه 

الممرضه / جاهز 

الدكتور / بسم الله وفضل يعمل ف مالك لحد م فقد الامل وفقد المريض كمان 

الدكتور / بلغوا اهله العزاء 

الممرضه / كان ف بنت معاه بس مسابتش رقمهاا ولا نعرف عنه حاجه 

الدكتور / بلغي الاداره خليهم يطلعوله تصريح دفنه اكرام الميت دفنه 

الممرضه / تمام 

ندي قلبهاا وجعهاا وحست ان مالك مش كويس قربت من عمر وقالت

ندي/ ممكن بالله حاسه ان مالك مش كويس م تقول ل عمو انك هتأخدني تخرجني ونروحله

عمر بكسره / تمام هكلمه 

عمر/ بابا استأذنك هاخد ندي نخرج شويه عرسان وكده بقاا انت فااهم يلا ي حاجه عايز حاجه 

كريم / خد هنا مفيش خروج من البيت انت فاكرني هثق ف حد فيكوا بعد اللى سمعته بوداني خد مراتك واطلع فوق 

كانت شقتهم فوق شقه كريم وطبعاا كان غصب عنه هيطلع 

عمر/ ندي انا اسف معرفتش اقنعه 

ندي / بس مالك مش كويس انا حاسه بي 

عمر/ مفيش ف ايدي حاجه عملهاا 

ندي /تمم ماشي 

خدهاا وطلعوا فوق واول م طلعوا دخل الاوضه واخد غياار وطلع الاوضه التانيه 

ندي/ رايح فين 

عمر/ من هناا ورايح انتي ف اوضه واناا ف اوضه والصبح انشاء الله هجيلك قبل م اهلنا يجوا هتفضلي ع ذمتي 6 شهور ع الاقل بعدين نطلع وانتي ليكي حق انك تروحي ل مالك 

ندي حست انهاا بتظلمه جامد اوى بس برضو هياا مظلومه هياا مش بتحبه ولا عمرهاا حبته ولا هتحبه او يمكن علشان مالك ف حيااتهاا مش عايزه عمر 

دخلت الازضه وصوت عياطهاا كان طالع وعمر قلبه بيتقطع عليهاا بس مكانش قادر انه يدخل يواسيهاا كان نفسه ياخدهاا ف حضنه ويطبطب عليهاا رغم انه اللى محتاج كده بس دي قلبه ازاي يسبهاا تتجرح وتعيط كده ي رب خليك معاهاا وهون عليهاا وهون علياا تعبي وصبرني ع بعدهاا ي رب 

فضلوا هماا الاتنين سهرانين مناموش لحد الفجر وكل واحد تفكيره غير التاني بس نفس كسره القلب ندي كانت لابسه بجامه بينك جميله وكانت حلوه كده ورافعه شعرهاا لفوق وطلعت علشان تتوضي وتصلي الفجر وعمر طلع برضو علشان يتوضي اول م شافهاا تنح ????

عمر/ انت مين ي سيد 

ندي اتكسفت اوي / سيد مين ي عمر اناا ندي اسفه مكنتش اعرف انك صاحي 

عمر/ عادي ولا يهمك انتي مراتي حتي لو ع الورق مش حرام يعني 

ندي بكسوف/ تمام 

ودخلوا اتوضوا وندي طلعت لبست اسدال الصلاه وجت علشان عمر يصلي بيهاا وصلي بيهاا وكان صوته جميل جدا ف القران لدرجه انهاا كانت نفسهاا يطول اكتر ف الصلاه وبعد م سلموا ندي وعمر فضلوا قاعدين ساكتين 

عمر/ منمتيش ليه 

ندي / نمت 

عمر/ امال مين كان بيعيط وصوت صياحه جاي لحد عندي 

ندي/ ….

عمر/ بصي ي ندي انا اه بحبك وللاسف محدش بيختار حبيبه قلبك بيدقله انت ملكش ذنب بس انتي لو مش حابه كده تمام احناا دلوقتي هنقعد 6 شهور مع بعض ممكن تعتبريني ابن عمك او صاحبك مش هنفضل قافلين ع نفسنا كده هاا موافقه 

ندي / موافقه 

عمر ابتسم / تمام 

ندي / بس بقولك اى حاجه كده علشان مبقااش شايله منك يعني ي ابن عمي 

عمر / اى ي ستي 

ندي / هتغسلي المواعين !

عمر / هغسلك المواعين 

ندي/ بس مش عايزه اكتر من كده روح ي شيخ اللهي تلاقي خمسه جنيه وانت ماشي 

عمر / يااااه كتير خمسه خليهاا جنيه????????

ندي /لا والله تساهلهاا 

عمر/ ماشي ي ستي يلاا علشان ننام بدل م تروح عليناا نومه ويجوا

ندي / ماشي ي سيد 

عمر / سيد مين 

ندي / مش عارفه ????????

وقاموا كل واحد دخل ف اوضه والحمد الله صوت صياح ندي سكت وتقريبا ناموا هما الاتنين نوم عمييييييق 

الباب / تتتتتككككككك تتتتتتكككك تكككك ي بجر ي اللى نايمين 

عمر / اى كبسه ، هارسود ندي 

راح ع اوضه ندي وفضل يخبط 

عمر/ ندي انتي ي زفته افتحي اهلناا براا ي بت 

ملقااش فايده قام فاتح الباب وفضل سارح فيهاا وهياا نايمه قد اى ملااك بس فاق ع صوت البجره اللى بره بيخبط 

عمر / بت ي ندي ، مبداهااش وقام شايلهاا ع الحمام ورش ف وشهاا المايه 

عمر / ي امااااا فوووقيييي 

ندي / اى ي سيد خضتني ي جدع 

عمر/ يخربيتك انتي وسيد ف يوم واحد انجزى ي بت ابوياا بيخبط من سنه 

ندي/ ماشي ماشي روح افتحله واناا هغسل وشي وهاجي وراك 

عمر/ ونبي م تنامي ف البانيو 

ندي / سيد عيب متقلقش 

عمر/ والله قلقان 

مسافه م طلع من هناا وعملت زي م كان متوقع 

عمر/ اسف والله ي بابا راحت علياا نومه 

كريم / سااعه عقبال م تفتح الله يخربيت نومك طب انت نومك تقيل وقولناا ماشي انماا الهاانم 

عمر / لا دي نومهاا مش تقيل تؤتؤتؤؤتؤ دي بتنام مقتوله 

كريم / طب اوعي ي خوياا هياا فين 

عمر/ هياا مين 

كريم / مراتك ي ابني 

عمر/ اه ف الحمام 

كريم / طب استعجلهاا علشان مش فاضي شويه وماشي 

عمر/ طيب 

عمر راح ل ندي فضل يخبط ع الحمام مفيش رد فتح الباب 

عمر/ الله يخربيتي اناا اللي عملت ف نفسي كده ، ندي ي ندي اتنيلي اصحي ابوياا عايزه بره يعني مش هتصحي ! ولسه هيفتح الدش قامت قالتله خلاص والله صاحيه اهو طب يلاا 

ندي / حااض….

عمر / لا م اناا بتعااالج وشالهاا وقفهاا ع الحوض وفضل يغسلهاا وشهاا ويغسلهاا سنانهاا بالمعجون 

ندي/ خلاص والله ي عمر فوووقت والنعمه فوووقت ابعد بقاا 

عمر/ والله ابداا م هسيبك هطلعك معاياا 

ندي/ خلاص خلصناا يلا نطلع 

عمر/ نعم هتطلعي كده 

ندي/ مش عمي 

عمر/ اخوياا بره

ندي/ مش اسر ماشي 13 سنه عادى 

عمر / خليكي هناا هطلع اجبلك حاجه تلبسيهاا بدل م ابطحك بطوبه اجيب اجلك 

ندي/ حاضر ي باشا 

عمر طلع وفتح الدولاب وجابلهاا درس ابيض وخمار ابيض منقوش ازرق وطلع 

عمر / معلش ي بابا نسيت تاخد هدومهاا ثانيه وجايين 

عمر راحلهاا وقالهاا/ يلا خد البسي

ندي / نعممم ي عنيااا

عمر/ يخربيت ابوكي هتفضحيناا وطي صوتك

ندي / هغير ازاى قدامك 

عمر / خلاص هغمض عيني 

ندي / هعورك لو بصيت 

عمر / يلا يااختي يعني هبص ع اى 

ندي / اتلم 

عمر / طب انجزي 

وطلعوا هماا الاتنين وقعدو مع كريم 

كريم / بسم الله مشاء الله طالعين قمرات الف مبروك 

عمر / الله يبارك فيك ي بابا 

فريده خدت ندي ودخلت الاوضه وقعدو مع بعض شويه 

وبعدين مشيوا وسابوهم تاني

ندي / عمر انا لازم اشوف مالك 

عمر / تمام بابا كده كده نازل الشركه دلوقتي خشي البسي وانا هجهز ونروحله 

ندي / ربناا يخليك ليا ي عمري 

عمر / اى قولي تاني كده ! 

ندي / مين تقصد اناا ! 

عمر / حبناا وعشقناا !

ندي / هو انت بتتكلم عنناا ! 

عمر / امشي ي اعتمااد خليناا ننجز 

ندي / حاضر ي عمر 

وخدهاا ونزل علشان يروحوا ل مالك 

ندي / من فضلك عايزه رقم اوضه مالك 

الممرضه / حضرتك ده اتوفي امبارح 

عمر / ندي ندي لا قومييي .

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية براءة للكاتبة آية عامر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!