Uncategorized

رواية بصير قلبي الفصل التاسع 9 بقلم اماني محمد

 رواية بصير قلبي الفصل التاسع 9 بقلم اماني محمد

رواية بصير قلبي الفصل التاسع 9 بقلم اماني محمد

رواية بصير قلبي الفصل التاسع 9 بقلم اماني محمد

خرجت شفاء بسرعه من الڤيلا… 
فالوقت ده شافتها كريمة بس ضحكت بخبث وقالت 
=هااا المحترمة الل جايبها خارجه بسرعه على فين كده، تلاقيها رايحه تقابل حبيبها ولا تقابل حد، هه هو في واحده محترمه تقبل تقعد مع رجالة غرب عنها فنفس البيت…. أبتسمت بسخريه ومشيت.. 
فالوقت ده كانت شفاء وقفت تاكسي بسرعه… 
شفاء =عايزة اروح ****
في ڤيلا عدي… 
عدي دخل أسيل أوضه.. 
أسيل بتعب=عدي أنت عايز أي.. 
عدي=عايزك، عايزك انتي يا أسيل، انتي مش متخيله انا هعمل اي دلوقتي، بس انا مقداميش حل تاني… انا أعجبت بيكي من تلات سنين وتعبت لحد ما لفتت نظرك وبعدين عرفت أنك أخت أدم الشرقاوي… وأدم أخوكي عارفني وكان ليه موقف معايا قبل كده… وأتاكدت انه مش هيسمحل لعلاقتنا تكمل… فانا مش هسيبك يا أسيل، مفيش حل غير ده، هأخد الل عايزه، انا مش أتمرمط وراكي كل ده وفالأخر مطلعش بحاجه يعني.. 
أسيل بتعب=عدي انت بتقووول اي، انا حبيتك يا عدي، عدي فووق.. 
عدي=مااانا حبيتك برضو بس حبي قصاد أني انفذ الل فدماغي ملوش لازمه.، الل فدماغي هو ال هيتتفذ… 
بدأ يقرب من أسيل وأسيل كانت تعبانه أوي ومش قادرة تفتح عنيها حتى.. 
عدي قرب منها جامد…. 
فجأة حاجه أتكسرت جامد… 
أسيل بتحاول تفتح عنيها لقت في دم بيسقط على وش عدي… 
وعدي حاطط أيده على رأسه ومفتح عينيه جامد… وبعدين بص لأيده وأغمي عليه… 
أول ما وقع ظهرت شفاء من وراه وهي ماسكه الفازة وكسراها على دماغه… 
أسيل بتعب=شفااااا ء.. 
شفاء جريت عليها=أسيل أسيل انتي كويسه، عمل فيكي حاجه الحيوان ده أسيل فوقي.. 
اسيل مكنتش قادرة تفوق. 
جريت شفاء جابت مياة من يره وكبتها على وشها… 
أسيل بدأت تفتح عنيها وتفوق… 
شفاء قومتها وأخدتها فحضنها… 
شفاء =انتي كويسه يحببتي حصلك حاجه… 
أسيل بدموع وهي حاضنه شفاء =لا محصلش حاجه غير أن قلبي اتفتت واتقطع لحتت بسكينه تلمة يشفاء وفضلت تعيط… 
شفاء سندتها وكان لسه عدي فاقد الوعي… 
شفاء تفت على عدي وهي طالعه واخدت اسيل ومشيت… 
كان التاكسي الل جايب شفاء لسه واقف… 
شفاء ركبت أسيل وركبت جمبها وطلبت من السواق يرجعها للعنوان الل اخدها من عنده… 
أسيل بعياط شديد=شششفااء، شوفتي عدي كان عايز يعمل فيا أي، حب سنتين يشفاء  … دا قعد سنة سليمة يلف ورايا وانا كنت بصده، وبعدين وافقت اديه فرصه لما لقيته مصمم عليا… بقالنا سنتين مع بعض… طلع واطي…. مش هامه غير شهواته، كان عايز يدمر البنت الل وثقت فيه وحبته… الل جات معاه للمكان ده عشان ثقتها وحبها كانو عامينها، ااااااااه يوجع قلبي..وفضلت تعيط.. 
شفاء ضماها على صدرها وبتمسح على ضهرها
=ده مش حب يا أسيل، الل بيحب مستحيل يأذي حبيبه، مستحيل يجرح، مستحيل يكسر، الل بيحب بيبقا سند وداعم، بيبقا ضهر، بيبقا الحامي، مش بيبقا السكينه الل بتدبحك بالراحه عشان تعذبك.. 
اوعي تقولي انه كان بيحبك، دا كان بيحب شهواته بس… انسان واطي ميستاهلش قلبك الابيض يا أسيل، افرحي يحببتي أن ربنا كشفه وانتو لسه على البر… 
لو لا قدر الله اتجوزتو او علاقتكم اطورت واكتشفتي ده بعدين كنتى هتموتي من القهرة… 
اسيل بدموع=مااانا هموت من القهرة فعلاً على ثقتي والسنتين الل ضيعتهم مع حد ميستاهلش.. 
شفاء =خلاص كلب وراح، ارمي ورا ضهرك وربنا هيعوضك خير  والله  .. 
أسيل بدموع=يارب عوضك يارب، يارب قلبي الل اتكسر..
 اجبره يارب.. 
شفاء =يارب يحببتي يارب، امسحي دموعك عشان وصلنا لنقابل حد… 
مسحت دموعها ودخلت وهي شفاء ماسكاها… 
قابلتهم كريمة=أي ده، وأنتي مالك كده شكلك عايط او تعبان ليه… 
أسيل=مفيش يماما انا بس تعبت شوية ورنيت على شفاء جات اخدتني.. 
كريمة بقرف=تعبتي! طيب ياااختي اطلعي نامي وانتي هتصحي… وسابتها ومشيت وهي بتبص لشفاء بحقد… 
شفاء فسرها =لا إله إلا الله، مش تسأل بنتها عامله اي طيب، مش تسندها وتطلعها تنيمها، لأ، بومة فعلاً… اي ده يشيخه، اعوذو بالله…. 
أسيل=شوفتي ماما يشفاء، دي المفرض أم وعندها قلب الأم وبتخاف على ولادها وكده وضحكت بسخريه… 
شفاء =معلش يحببتي تلاقيها مشغوله بس ومش فاضيه اكيد… 
أسيل بتعب=ولا فاضيه، ماهي طول العمر كده… 
ورجعت بصت لشفاء… 
أسيل=كفاية انك معايا يشفاء، انتي أختي وانا حبيتك أوي والله، انتي بتسكني القلب والله.. 
شفاء =وانتي أختي التانيه انا معنديش أخوات بنات… بس الحمدلله ربنا عطاني أسيل القمر ام عيون قمر وضحكه قمر، يالاختي بطه وقمر ينااااااس… 
أسيل بأبتسامه=والله يشفاء ما حد هيهونها عليا غيرك… 
طلعت شفاء أسيل اوضتها ونيمتها ونامت جمبها… 
أسيل=اي ده هتنامي جمبي ولا اي… 
شفاء  وهي حضناها=أومااااال، هنام جمب اختي حبيبتي الل هتعوضني عن اختي الحقيقيه… 
اسيل =أكيد يقلبي، ربنا يديمك… 
نامت أسيل من التعب… وشفاء كانت صاحيه بتفكر فعدي والل كان عايز يعمله وبتفكر يترا هو حالته اي دلوقتي.. 
شفاء فنفسها= والله ما عارفه هو مات من الخبطه ولا اي… بس يلا مش مشكله يكش يتشل يارب كده اهو يتعظ عشان ميبهدلش بنات الناس تاني الوسخ ده…. 
نامت وهي بتفكر…. 
تاني يوم صحيت شفاء على صوت حاجه بره لان نومها خفيف أوي…. قامت من جمب أسيل وأتسحبت عشان متصحيهاش وفتحت الباب وخرجت… 
شفاء لنفسها=اي الصوت ده وجاي من أين مش المفروض أن كله نايم…. ماشيه بتكلم نفسها ولقت حد داخل أوضة كريمة… 
جريت بسرعه تشوف مين الحد ده…. 
وصلت جمب الأوضه… الباب كان موارب شوية… 
بدأت شفاء تتتصنت عشان تسمع الكلام… 
كريمة=لازم نحط العلاج بالعصير، كده هيرجع تاني،مينفعش يرجع تاني،كل حاجه هتبوظ وتضيع من أيدينا …. 
الشخص=وهو كذلك،لما كلمتيني امبارح جبتلك العلاج أهو خدي شوفيه..
كريمة=اااه هو ده العلاج،هاته عشان أشيله هنا لحد ما يصحى ونحطهوله فالعصير،
الشخص=تمام همشي أنا لحسن حد يحس بحاجه ولو حصل اي جديد خبريني…
كريمة=أكيد مش انت شريكي فكل حاجه،لازم أخبرك…
الشخص=تمام،تك كير..واتحرك عشان يخرج..
كانت شفاء جريت مسافه كده عشان تستخبي ورا الحيطه…
كريمة سابت الباب مفتوح شوية ومشيت ورا الشخص… وكل ده بيحصل وعيون شفاء بتترقبهم… 
شفاء  بغيظ=يولاد الوحشة، وديني لأعرف اي ده ومهخلي حد منكم ينفذ الل عايزة، دا انتو طلعتو ولاد تيت… 
اتسحبت عشان تدخل الأوضه…. و…..

يتبع….

لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!