Uncategorized

رواية روح الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

 رواية روح الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

روح اتخطبت ل سيف وعملوا خطوبة كبيرة جدا وحلوة اوي 
واتفق سليم وطاهر ان الفرح هيكون بعد م روح تعمل العملية وتكون كويسة 
وتاني يوم 
فارس بيخبط ع روح 
فارس : روح افتحي عاوزك 
روح:……….
فارس بخبطة اقوى : رووح افتحي
روح: ……..
فارس بزعيق : اسلاااااااام اسلااااااااام 
كل اللي ف البيت جه ع صوت فارس وكسروا الباب ودخلوا 
لقو روح مرمية ف الارض  وفاقدة الوعي 
فارس واسلام : رووووووح 
سليم : يلا ع المستشفى حالا 
واخدوا روح وراحو المستشفى 
الدكتور : للاسف ي جماعة الحالة خطيرة جدا ولازم نعمل العملية حالا 
سليم : يلا ي دكتور انا جاهز 
الدكتور : ف شوية اجراءات لازم نخلصها ع م اوضة العمليات تجهز اتفضل معايا ي سليم بيه 
سليم : يلا ي دكتور 
وخلصوا الاجراءات ودخلوا اوضة العمليات 
فارس وسليم وناهد متوترين جدا
 ابراهيم : الو 
سيف : الو 
ابراهيم : روح وسليم بيعملوا العملية دلوقتي ي سيف 
سيف : اييه وازاي محدش يقولي انا جي حالا 
وراح المستشفى 
سيف : ها طمنوني روح وعمو سليم عملين ايه 
ابراهيم : لسه ف اوضة العمليات محدش راضي يقولنا ايه اللي بيحصل 
سيف : ان شاء الله خير 
وبعد ساعة خرج الدكتور 
الدكتور : الحمد لله ي جماعة العملية نجحت وهيتحطو تحت الملاحظة لحد م  الحالة تستقر ويتنقلوا غرف عادية وتقدروا تشوفوهم 
سيف : نعم !!يعني مش هنقدر نشوفهم دلوقتي؟ 
الدكتور : لا طبعا الحالة لسه مش مستقرة
وسابهم ومشي 
فارس : انا قلقان اوي ي اسلام 
اسلام : ومين سمعك ي فارس
ناهد : يلا ي ولاد عشان نروح قعدتنا هنا ملهاش اي فايدة دلوقتي عشان ولا هنعرف نشوفهم ولا نعملهم حاجة 
فارس : بس ي ماما
ابراهيم : مبسش ي فارس القعده هنا اصلا ممنوعة ف الحالات اللي زي دي يلا بينا وهنيجي الصبح 
ومشيو 
                              _______________________________
سعاد قعده ف اوضة روح ومسكة بيجامتها وصورتها وبتعيط : كده ي روح كده ي قلب امك هنت عليكي تسيبيني وتمشي د انتي مكنتيش بتعرفي تقعدي كام ساعة من غيري 
هنت عليكي ي بنتي ارجعي بقا ي روح د انتي حتى مبترديش عليا ف التليفون 
صوتك وحشني اوي ي بنتي نفسي اتطمن عليكي 
مروان سمع صوت عياط امه ف دخل 
مروان : بردو ي ماما 
سعاد : غصب عني ي ابني وحشتني اوي عاوزة اتطمن عليها ي مروان 
مروان : والله ي امي ووحشتني انا كمان اوي بس خلاص ي امي هي اللي اختارت تبعد وشافت ان دي راحتها هي حرة بقا 
عشان خطري متعمليش ف نفسك كده ي ماماواخدها ف حضنه وفضلوا يعيطوا 
                           _________________________________
بعد مرور اسبوع 
الدكتور : الحالة دلوقتي مستقرة ي جماعة وتقدروا تشوفوهم هما اتنقلوا اوضة عادية 
الكل ب لهفة ودخلوا عندهم 
الكل : حمدالله ع السلامة ي روح 
ابراهيم : حمد الله ع السلامة ي سليم 
فارس واسلام وسيف : حمدالله ع السلامة ي عمو 
روح وسليم : الله يسلمكوا 
طاهر : الف حمدالله ع السلامة ي سليم بيه 
سليم : الله يسلمك ي طاهر 
طاهر : حمدالله على السلامه ي مرات ابني 
روح : اا ها الله يسلمك ي عمو 
وخرجو من المستشفى 
وراحو القصر 
دخل كل منهم يرتاح ف اوضته 
تاني يوم 
سيف : سلام عليكم 
سليم والكل : وعليكم السلام اتفضل ي سيف 
سيف : اسف ي عمي جيت من غير معاد بس انا جي عشان اقول لحضرتك اننا هنعمل حفلة صغيرة كده بمناسبة ان روح 
خفت 
وان شاء الله هنعملها بكرة 
سليم : طبعا طبعا الفكرة حلوة جدا انا موافق 
الكل : فعلا الفكرة حلوة جدا 
سيف : مقولتيش رايك ي روح : موافقة طبعا طالما بابا موافق مفيش راي بعد راي بابا 
سيف : طب حلو جدا انا مبسوط ان الفكرة عجبتكوا 
استاذن بقا عشان عندي شغل 
ومشي 
سليم : يلا انا كمان هروح الشركة
روح: بابا 
سليم : نعم ي قلب بابا 
روح : انا زهقت اوي من قعدة البيت دي ممكن اجي معاك الشركة 
سليم : ممكن جدا ي حبيبة بابا يلا البسي ويلا بينا 
روح : شكرا جدا ي بابا هلبس وانزل ع طول 
وطلعت لبست ونزلت وفارس قال هيروح معاها هو واسلام 
وبعد م يروحو الشركة شوية يخرجو يتفسحوا 
وجهزوا كلهم ونزلوا 
وصلوا الشركة 
روح اول م دخلت الشركة قبلت مروان 
مروان عينه دمعت : روح ولسه بيقرب عشان يحضنها وفجاة افتكر 
روح : اذيك ي مروان 
مروان الحمد لله بخير ي انسة روح 
روح : وطنط سعاد واونكل مصطفى 
مروان : الحمد لله كلنا بخير عن اذنك عشان عندي شغل وسابها  ومشي 
روح فضلت تهزر مع فارس واسلام 
مروان متابعها وعمال بيفتكر ايام ما كانت روح معاه وكانو بيهزروا مع بعض وعينه دمعت 
وبعد شوية خرجت روح م الشركة مع فارس واسلام واتفسحوا واول م رجعوا البيت 
سليم : رووح 
روح : ايوه ي بابا 
سليم : جهزي نفسك ي حبيبتي عشان  سيف وطاهر اتفقو مع الماذون وكتب الكتاب بكرة ان شاء الله والفرح بعد بكرة 
روح : اللي حضرتك شايفه ي بابا 
الكل : الف مبروك ي روح 
روح : الله يبارك فيكو 
انا هطلع ارتاح ف اوضتي 
وطلعت اوضتها
                                 _____________________________
تاني يوم 
روح صحيت ع صوت حركة ف اوضتها وحد بيفتح الشباك 
روح : ايه ده انتي مين 
مريم : صباح الخير ي عروسة ايه النوم ده كله يلا فوقي معايا كده عشان مقدمناش وقت كتير 
اها نسيت اعرفك بنفسي 
انا مريم الميكب ارتست المسؤلة عن الميكب بتاعك النهارده وان شاء الله بكرة ف الفرح ان شاء الله 
روح : اها اتشرفت بيكي 
مريم : حبيبتي
يلا بقا فوقي معاياكده وخدي شاور ويلا نبدا 
روح: تمم 
وقامت روح خدت شاور وصلت وفطرت
وبدات مريم تجهز روح 
وخلصوا 
                                ______________________________
ناهد : بسم الله م شاء الله ايه القمر ده ربنا يحميكي ي روحي  روح : ربنا يخليكي ي طنط 
ناهد : يلا ي حبيبتي المازون وصل 
روح : يلا ي طنط 
ونزلت روح مع ناهد وكانت ف منتهى الجمال والرقة والكل اتزهل من جمالها 
وكتبوا الكتاب 
المازون : عن اذنكوا 
ومشي 
روح وسيف وفارس واسلام خرجوا يحتفلو ويعملوا سيشن 
ورجعو البيت 
روح من كتر التعب نامت ومحستش بنفسها غير ع صوت مريم 
مريم : يلا ي عروستنا 
روح : اذيك ي قمر 
مريم : انتي اللي قمر يقمر انا الحمد لله زي الفل يلا عشان منتاخرش 
روح : يلا 
مريم جهزت روح وطلع سليم عشان ياخدها ويسلمها ل سيف 
سليم : بسم الله م شاء الله زي القمر ي حبيبتي 
بس للاسف مش مكتوبلي اشبع منك 
ع م لقيتك جه اللي هياخدك مني 
روح : متقولش كده ي بابا انا معاك ع طول 
سليم : اخدها ف حضنه وبعدين نزلوا وسلمها ل سيف 
وراحوا القاعة اللي كانت ف منتهى العظمة وكان فرح شيك جدا طبعا لانه فرح ولاد اكبر رجال الأعمال ف مصر 
وبعد م خلص الفرح راحو يوصلوا سيف وروح الفيلا بتاعتهم 
ووصلوا 
سليم بيسلم ع روح 
روح : خلاص هتروح ي بابا 
سليم لا ي حبيبتي انا هروح مع عمو طاهر عندنا شوية شغل هنخلصه ف المكتب اللي ف الفيلا هنا عنده 
روح : تمم ي بابا 
طاهر : سيف هاتلي شنطة المستندات بتاعة الشغل اللي اديتهالك الصبح تشيلها معاك 
سيف: حاضر ي بابا هي ف شنطة عربيتي ثواني 
وراح يجيبها 
وفجأة **************************
ي ترى ايه اللي هيحصل ده اللي هنعرفه البارت الجاي
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!