Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة 9 بقلم ناهد

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة 9 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة 9 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة التاسعة 9 بقلم ناهد 

آسر:آسيل انتي متأكده من الي هتعمليه 

آسيل:شششش متقلقش متأكده سيبلي الطالعه دي واقفلي كده على جنب 

………………

ملك بصدمه:آسر 

آسيل:هاي 

ملك :هاي ايه مين دي 

آسر:دي دي 

آسيل:انا ابقا مراته 

ملك:نعم ياعمر مرات مين يابت 

آسر بصوت واطي:يخربيتك استرها يارب دي مجنونه ممكن تجيب حاجه وتخبطنا بيها 

آسيل:اهدي ياحبيبتي الله مالك زعلانه ليه ايوه مراته مشبهش ولا مشبهش 

ملك وعنيها دمعت :آسر انت اتجوزت بجد آسيبك يومين تقوم تتجوز 

آسر:يام

ملك:شششش غور من وشي عشان ماتهورش واجيب سكينه اغزك بيها انت وهى يالا غوور من وشي انت والبتاعه دي 

آسيل وهى بتحاول تكتم ضحكها:يالا يابيبي دي متستهلكش اصلا 

ملك:انا الي مستهلوش انا امشي ياآسر ياابو عين زايغه يانسونجي غور انت والبت دي يلا غور 

قفلت ملك الباب ف وشهم وقعت تعيط 

آسيل:ايه ده دي قفلت الباب ف وشي اتلاقيها مجنونه دلوقتي يلا نمشي وهنيجي ف وقت تاني 

آسر:نمشي فين خدي دانتي يومك اسود 

آسيل:انشف كده ياابو الصحاب ومتبصليش كده سيبلي الطالعه دي اقف كده على جنب 

آسر وهو بيذقها من على الباب:لاء بقولك ايه آسيل وحيات اهلك ياعني هه انا وقفت كتير سيبيلي انا بقا الطالعه دي صوتك ان سمعته هخدك وارميكي من بلكونه بيتهم 

آسيل:خش ياسبعها خش يابتاع ملك خش 

آسر:اه بتاع ملك غوري من هنا كده وسعي 

…….قعد يخبط على الباب وينادي على ملك 

آسر:ياملك افتحي ارجوكي هفهمك كل حاجه والله دي مش مراتي افتحي يازفته 

ملك بعياط:غور من هنا ياخاين بقولك ايه طلقني دلوقتي 

آسر:طب افتحي وهطلقك 

آسيل:ايه ده 

آسر:ششششش آسيل وحيات ابوكي على جنب كده واقعدي 

فتحت ملك الباب وبصت لآسر بحزن 

ملك بعياط:للدرجادي بالسهوله دي هطلقني ياآسر 

دخل آسر وخدها ف حضنه وهي قعدت تعيط 

ملك بعياط:سيبني يآسر سيبني وطلقني 

آسر:شششش بحبك ومقدرش اعيش من غيرك دقيقه واحده 

ملك بعياط:وانا كمان 

آسيل:????????????ايه ده انتي مش كنتي عاوزه تطلقي يابت انتي حضن وعمل فيكي كده ينهر اسود 

آسر وهو لسه حاضن ملك:آسيل خدي بعضك وغوري امشي ياخرابه 

آسيل:حسبي الله ونعم الوكيل هتطردني اكمني مكسورة الجناح يعني وضعيفه كتكوت مكسور الجناح والدنيا غدرت بييييه 

ملك بعد اما طلعت من حضنه:آسر مين دي بقولك ايه  طلقني 

آسيل:يادي الليله السوده متظبطي يابت 

آسر:يابت المجانين دي مرات اخويا 

ملك:قولتلي اه مرات اخوك شايفني هبله مش عايشه معاهم ولا عرفاهم يعني طلقني حالا 

آسر:ياشيخه بقا ارحميني هطلقك حاضر روحي وانتي ط

آسيل بسرعه:احيييه آسر 

آسر:اسف اندمجت ف الدور ….ياسيتي دي تبقى آسيل مرات جاسر 

ملك بفرحه:بجد دي آسيل آسيل 

آسيل:أه آسيل وعصير 

ملك بفرحه:تعالي ف حضني بجد كنت متحمسه اني اشوفك جامد 

آسيل:ادخل ف حضن اخوك يافواز 

بعد اما سلموا على بعض 

آسيل:يالا بقا لمي هدومك وعلى البيت 

ملك:طب والماما مقولتلهاش 

آسر:هي فين صحيح 

ملك:مانت لو مهتم كنت عرفت 

آسر:ياديني دانت مستفزه يالا يآسيل سيبك منها 

آسيل:ياعم انت بتتلكك 

ملك:ايوه ايوه هتزعقلي كمان بقولك ايه طلقني 

آسيل:ايه العيله الي عاوزه كلها تطلق دي متخلصي ياختي وتلمي هدومك خلينا نمشي لو جاسر عرف اني برا هيزعق 

ملك بسرعه:حاضر حاضر هجيب الهدوم بسرعه 

………………

آسيل:جايبها منين دي 

آسر:مش عارف والله حظي بقا 

آسيل:بس بتحبك 

آسر:مهو ده الي مصبرني عليها 

آسيل:يااااه على الحب ياولاد اما حلو بشكل 

آسر:عاوزه تقوليلي انك مجربتهوش مع جاسر 

آسيل بحزن:جاسر اه اه قصه حب بينا جميله 

آسر:بجد 

آسيل :ايوه ايوه صدقني 

………

مصطفى :ماماااااااااا 

ملك :ياروح مامي 

مصطفى :على فكره انا مش بكلمك عشان سببتيني 

ملك:ياروحي انت اسفه مش هكررها تاني 

مصطفى:وعد 

ملك:وعد حضن كبير لماما 

آسيا:ملك 

ملك:ازيك ياماما آسيا 

آسيا:مش كفايا لعب العيال ده بقا 

علياء:دي مجنونه ياماما بحالات 

ملك:بقا كده ياعلياء انا مجنونه 

زينب:????????????????بس ياعلياء عيب هي بحالات بس 

ملك:تسلموا يارجاله 

آسيل:????????????????كفايا ياجماعه كلكم عليها انا هحميكي تعالي هنا 

ملك:جات الي هتعلمكوا الادب دايما كده بيستعبطوني 

آسيل:احنا هنعمل عصابه عليهم 

ملك:موافقه 

آسر:آسيل ابعدي عن ملك مش ناقصه جنان هى مجنونه لوحدها 

آسيل:شششش ملكش دعوه انت اطلع منها 

آسر:حاضر غاير اهو يالا ياماما انا رايح الشركه اشوف جاسر عاوزه حاجه 

آسيا:عوزاك دايما بخير خلي بالك من نفسك متسوقش بسرعه ها 

آسر:????????????????ياماما مش كبرت على الحاجات دي بقا 

آسيا:لاء يالا من هنا بقا بسرعه 

……………………….

ملك :اتفرجي بقا وشوفي هعمل ايه 

آسيل:هتعملي ايه بصي عاوزه انواع كتير 

هنا :الشيف ملك هنا لاء انا اجمع البنات ونيجي 

ملك:????????????بسرعه ياعيال 

آسيل:????????????????متحمسه جامد هنعمل ايه الاول 

علياء:انا من رائيي نعمل بسبوسه الاول 

زينب:عاوزه كيك بالشوكولاته 

ساره:وانا زلابيه 

هنا:وانا وانا عاوزه كونافه بالمانجا بليز ياملك 

ملك:نعم ياختي انتي وهي ده كله 

آسيل:ملك بليييز اعمليهم والنبي والنبي 

آسيل:اشطا حاضر محدش يطلع ياجماعه مش هنستهبل هنساعدها كلنا 

الكل:ماشي 

آسيل:على بركه الله حضروهم بقى زي الشطار يالا سلاموا عليكم 

ملك:آسيييييل 

آسيل:بهزر والمصحف اهو جيت 

بعد نص ساعه 

ساره بضحك وهى بتجري ف المطبخ:ياآسيل لااااااااا والنبي 

آسيل:ابدا والله متحصل كلهم ضربتهم بالدقيق خدي هنا 

علياء:يآسيل حرام عليكي بقا يخربيتك المطبخ بقا زفت لموا الحاجات دي انتي والاستاذه زينب خلصوا 

زينب:الله وانا مالي 

ساره:زينب خلصي يالا يآسيل بطلوا هطل بقا مانتوا الي ماليتوا الارض بالدقيق ده 

ملك :ياجماعه متعصبونيش بقا آسيل اطلعي برا 

آسيل:والله بجد 

ملك:اخلصي بسرعه 

آسيل:حاضر متزقيش طيب اروح العب مع العيال احسن 

زينب:????????????????????استنيني 

هنا:خدوني معاكم 

علياء:طب سلاموا عليكم بقا ياملك بطني بتوجعني اه 

ملك:بجد انتوا هتستعبطوا طيب يالا برا بقا مش عاوزه اشوف وش واحده فيكم ولو شوفت واحده فيكم بتمد ايديها على حاجه هقطعلها ايديها 

يالا من هنا انتي وهى 

…………………………………

ملك:مدي ايدك انتي وهي بقا 

آسيل:انا بس الي هاخود صح 

فطيمه:????????????????????سيبيهم ياملك 

ملك:ابدا ابدا لازم يتلموا سبوني اعملها لوحدي 

علياء:كنت بساعدك على فكره 

زينب:انتي الي كنتي بتعلبي اصلا بالدقيق 

علياء:مش انا دي آسيل 

هنا:ياجماعه مش كده انتوا هتتعاركوا ولا ايه ملك هتخليني انا بس الي هاخد مش كده ياملك 

ساره:انتي هتستعبطي انتي الي موقعه البيض الي ف التلاجه اصلا 

هنا:افتي قوي ياختي 

آسيل:اضربوا بعض عوزاها دم والنبي والنبي 

آسيا:????????????????متتلموا بقا يابت انتي وهى خلاص ياملك سيبيهم المرادي 

ملك:ياماما آسيا دول طلعوا يلعبوا مع العيال ف الجنينه وسابوني اعمل كل حاجه لواحدي لولا الداده وساميه ساعدوني 

آسيل:انتي الي مطلعاني اصلا هاتي حته بقا لاسرقها وامشي 

ملك:اسرقيها كده هزعلك 

آسيل:بتتحديني طب والله لاخدها بس 

خطفت آسيل طب الكيك وطلعت تجري جرت ملك وراها برا 

ملك:آسيل هاتي البتاع 

آسيل طلعتلها لسانها وطلعت تجري برا مخدتش بالها واتخبطت وهى بتجري ف جاسر 

آسيل:اوبس 

ملك:جاسر والله م….

جاسر:انتي بتنيلي ايه 

آسيل:هههههه كنت بجيب كيك مكنتش عاوزه تديني فاخطفتها 

جاسر:والله حسابك معايا بعدين خشي قدامي 

ملك:ياجاسر 

جاسر:خشي انتي كمان يااستاذه مانتوا عيال خلاص اخلصوا 

آسيل:متزعقش 

جاسر مسكها من دراعها وقرب عليها وهمس ف ودنها:لمي نفسك وامشي ادخلي قدامي خلي يومك لذيذ كده يالا 

آسيل:نينينيني 

جاسر بغضب:آسيييييل

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى