روايات

رواية سجينتي فتاة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الجزء الثامن عشر

رواية سجينتي فتاة البارت الثامن عشر

رواية سجينتي فتاة
رواية سجينتي فتاة

رواية سجينتي فتاة الحلقة الثامنة عشر

يامن: هو انت

نور بتوتر: يخريبت كده، هو يوم باين من اوله
نهض نور من علي الارض وقام بتنفيض ملابسه وعدلها
يامن : انا متشوق اسمع الموضوع، اتحفني
نور بستغراب: ها، احدفك؟؟! احدفك ازاي؟؟!
نظر اليه يامن بستغراب: تحدفني؟؟؟! انت اهبل
احمد: معلش يا بيه هو كان عايش في حشائش البراري قبل كده، متخدش بكلامه
يامن بتعجب: ها
نور بغضب: اخرص يا كذاب يا كلب
احمد: شوفت مش قولتلك ده كائن ميعرفش نص المفردات.
يامن:الله اول مرة اشوف مجرم مؤدب، دا احنا هنتسلي
نور بغضب: اخرص قطع لسانك، مجرم في عينك
يامن بغضب: ولا لم نفسك لحسن اقوملك
نور بغض مماثل: قوم هخاف يعني
يامن: ولا……
عم رجب: نسيب المشكلة الاصلية ونشوف مين هيفوز بالخناقة
اعتدل يامن في جلسته واردف قائلا: اه، صحيح ايه المشكلة

احمد: ببساطة الاسطي ال واقف هنا سرق
امسك نور بقميص احمد بغضب: بس يا كذاب يا حرامي منك له، يا كدااااب
احمد: كسرت قلبي بكلامك الجارح ده، اخرص بتحاول تلزق التهمة فينا
نور بغضب: اخر………..
قام يامن بمقاطعتهم: ماتخرص يلا منك له، انتوا نسيتوا انتوا فين، كلمة كمان وهحبسكم انتو الاتنين
عم رجب: نص انا هقولك كل الحكاية
يامن: بص انا عندي صداع جيب من الاخر
عم رجب: انا اتسرق مني 2000جنيه
يامن: وانت شاكك انوا هو ال سرقهم
عم رجب: لا.. متأكد
يامن: اشمعنا هو
عم رجب: اصل هو شغال عندي من شهرين بس، والباقي عشرة سنين ميعملوش كده
يامن: تمام

رن يامن جرس كان موضوع اسفل طاولته، دخل بعدها شخص
يامن: خدوا للحبس
الشخص (الشاويش): تحت امرك يا يامن بيه، يلا يا سيد
نور وهي تحاول الافلات: بس سبوني، انا مظلوم ابعدو عني

الشخص: يلا بلا وجع دماغ
واخذه الشخص وخرج وتوجه ناحية الزنزانات، ووضع نور في واحدة منها
يامن: تمام كده، متخفش حقك هيرجعلك
عم رجب: نستأذن احنا بقا
خرج عم رجب و خلفه احمد ومحمود،
نظرا احمد ومحمود الي بعضهم البعض، وعلي شفتاهم ابتسامة النصر.
عند نور في الزنزانة ~

~هو الحلو قاعد لوحده ليه
_متقوم تهزلنا هزتين
~هو الحلو مكسوف مننا
حاولت نور ان تكتم شعور الخوف وبدلته بشعور متهور
نور بتهور: جرا ايه منك له، متلموا نفسكم، متخلوش الوحش ال جوايا يظهر
وكانت تحاول ان تجعل صوتها خشن ليخافوا منها
ولكن صدر العكس منهم
ضحك عليها جميع من في الزنزانة
~لا شبح يلا ههههههههه

_دا انا لو نفخت فيك هطير
تراجعت نور الي الخلف وحاولت ان تكتم دموعها
~متهز يلا
نور: ابعد عني يا اخ انت لو سمحت
-لو سمحت؟؟ هو الحلو جاي في ايه؟
نور بتفكير: انا لو قولتله جاي في قضية قتل هيخاف مني، تبا لذكائي الخارق
نور: انا جاي في قضية قتل
ضحك جميع من بالزنزانة مجددا
~قضية قتل هههههههههه بس يا حلوة
نور وهي تبتعد: ابعد عني متلمسنيش
~ليه يا قطة، مالك فرفورة كده
نور برعب: هو ايه ال انت بطلعو من بقك ده، هو ده موس
عاااااااااااااااااااا
اقتربت نور من باب الزنزانة وهي تصرخ
نور: الحقوني يا عالم، ساعدوني، انا مظلوم يا ناس
كريم، كريييييم تعالي ساعدني، انت فين
جاء يامن منفعلا وقال: في ايه يا شوية زبالة عاملين دوشة ليه
نور وهي تحاول منع دموعها من النزول: دول هيقتلوني، عشان خاطري طلعني من هنا
يامن بغضب: نعم ياروحي اطلعك، ليه احنا في رحلة ولا ايه
نور: بص طلعني من الزنزانة دي ووديني زنزانة تانية
يامن: ليه ياروحي، ومفكرتش ليه بالعقاب قبل ما تسرق
نور: والله انا مظلوم
يامن: ياما في السجن مظاليم
ولف اتجاه باب الخروج وكاد ان يخطو خطوة حتي التفت الي نور مجددا وقال:
يامن: انت عايز تطلع من هنا،
نور وكانه وجد امله : اه
يامن: هاتوه، وودوه الانفراض يتأدب شوية لغاية ما يعترف
نور: شكرا جدا جدا ليك، مش عارفه اودي جميلك فين
نظر اليه يامن بإبتسامة خبيثة ورحل
اعتقد نور انه سيكون بخير
هل ستكون توقعاته صحيحة؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى