Uncategorized

رواية الساحر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

ياسمين خرجت من حضن اريان وقالت بضيق : ايه ماصدقت تلزق
اريان : يخربيت قلبت امك
ياسمين : هنعمل ايه في زفت ده
اريان قرب من سالم الي كان تقريبا مش شايف اي حاجه
اريان : مفيش هيقول لي أبوه انو وقع علي عنيه ولو مقلش كدا يبقا العين تانيه هتروح
سالم بصلو بشر
اريان بضحك : ونبي منبصلي بعين واحده علشان بخاف
سالم بغضب : انت مجرم
اريان : وانت مجرم لما تفكر تاخد حاجه مش حجتك وسؤال بس الصبح كنت زعلان من لبسها وقولت راجل محترم بس ايه بليل بتتقلب
سالم بغضب : دي واحده رخيصه
اريان مسك السكينه تاني ومسك وش سالم بس ياسمين جريت عليه وقالت : ونبي خلاص كفايه عنيه
اريان بغضب : ابعدددددي
ياسمين : وحياة اغله حد في حياتك سيبو ومتنساش انو ابن الحج غفران
اريان بصلها وقال : طيب علشان حلفتيني بلغاليه
ياسمين في سرها : اكيد قصدو ميرا
ياسمين بهمس : يارب تموت
اريان : يلا أخرج برا واوع تفكر تقول لي ابوك فاااهم علشان أنا معنديش اسهل من القتل
سالم قام بوجع واريان زقو وخرجو برا الاوضه وقفل الباب
ياسمين : علفكره بقا التشرت بتاعك هو سبب يعني انت من ساعت مادخلت حياتي وانا حياتي دمار
اريان ابتسم نص ابتسامه وقال : ياسمين هتنامي ولا انيمك مغناطيسي
ياسمين بضيق : مالك محسسني رغايه كدا لا ياخويا انا مش كدا
اريان : هااااا
ياسمين : خلاص هتزفت
ياسمين نامت علي سرير اريان جمبها
ياسمين : بص يااريان احنا لازم نروح المقبره بكرا
اريان : بكرا فرح وسام مينفعش
ياسمين بصدمه : ايييه وسام هيخوني ويتجوز غيري
اريان بضحك : انتي عينك علي خالي ولا ايه يابت
ياسمين : يلهوي دا كان املي الوحيد
اريان : خلاص يختي اهو طار
ياسمين بتمثيل : انا لا يمكن اسيبو يتجوز غيري
اريان : اومال هتعملي ايه يشابه
ياسمين : هخطفو يوم فرحو
اريان : احم مش كنتي بتقولي بتحبي واحد وكدا
ياسمين بتمثيل : بموووةت فيه بعشقوووو لما بشوفو كدا قلبي بيدق تلات دقات
اريان بضيق : خلاص
ياسمين : ياااااه علي لون عيونو ياااااه علي شعرو البني
اريان بضيق : مخلصنااااااا
ياسمين : يااااه لما بيدخل كدا في أي مكان هيبه كدا هيبه
اريان بغضب : خلاص عرفنا
ياسمين : ولما بيحضني
اريان مسكها من شعرها بغضب : نعمم
ياسمين بخبث : لا ده قبل ماتجوزك بس انا عايزه اطلق علشان وحشني حضنووو
اريان بضيق : تعرفي حلك ايه
ياسمين : ايه
اريان عينو انقلبت لون احمر
ياسمين بغضب : لاااااا
وفي ثانيه ياسمين نامت
اريان : اتزفتي ونامي وفي حضني عقاب ليكي
ياسمين حضنت اريان ونامت في حضنو
اريان بضيق: قال وحشها حضنو وبعدين انا مالي متولع
اريان نام وهو مضايق….
__________________________________________
????في صباح يوم جديد????
الكل صحي علي صوت الموسيقي وسمعو صوت مزمار بلدي وصوت خيول الكل طلع وفضل يبص في بلكونه واريان صحه ياسمين وطلعو البلكونه لقو ناس كتير تحت البيت والحج غفران بيأكلوهم
وسام بضيق من بلكونه بتعتو : هو احنا جينا الصعيد ولا ايه
عاصم كان واقف هو وريم وعاصم حط ايدو علي كتف ريم وقال بأبتسامه : هما كلهم كدا زاي بعض
ياسمين : اهااا ياوسام ياخاين قولي هي احلا مني في ايه
وسام بضحك : والله مجبووور
عليا بصريخ : يلا ننزل بسرعه
ريم بضحك : يلاا وناخد ميرا معانا
ياسمين بضيق : طب انزلو انتو
اريان : يلا ننزل كلنا
الكل نزل من اوضتو بس قبل ما يطلعو من البيت شافو ستات كتير متجمعين في صاله ولبسين لبس اسواني وحطين حنااا شكلها حلو اوي وفاحأه ميرا ظهرت وبدأت ترقص معا البنات وكانت لبسه زايهم وحطه حنه ياسمين بصت لي اريان لقتو باصص علي ميرا بحب ياسمين حست انها عايزه تعيط أما ريم وعليا نزلو يرقصو معاهم بسعاده وسام جاه من ورا ياسمين ومسك أيدها وقال : يلا نرقص
ياسمين بضيق : مش عايزه
وسام تجاهلها وبدأ يرقص معاها وريم وعليا بدأو يرقصو معاهم
اريان : هما مالهم كشفو وشهم كدا
سيف : علشان احنا بقينا اهلهم
اريان بضحك : سبحان الله
عاصم كان باصص علي ريم وقال :ريم دي كل يوم يكتشف فيها حاجات كتير
سيف : اه مزه والله
عاصم بصلو بغضب : نعممممممم
سيف : احم انا رايح ارقص
اريان بستغريه : ظابط بيرقص
سيف : اه طبعا مش معقعد زايك
سيف مسك الدوف ( متسألوش ايه دوف ده لاني معرفوش هي طبله اسوانيه????????????????️)
وفضل يطبل ليهم ووسام كان بيحاول يضحك ياسمين
وسام بهمس : البسي ابيض هيحبك صدقيني بيه
ياسمين بغضب : مش عايزه حد يحبني
وسام بضحك : متأكده
ياسمين بغضب : هشش بقا
وسام بضحك : طيب خلي ميرا تخدو
ياسمين سابت ايدو وقالت : ماشي هتشوف انا هعمل ايه في زفته دي
ياسمين بصوت عالي : يلا طبلولي
وسام بضحك : يخربيتك
ياسمين راحت وقفت جمب ميرا وزقتها بكتفها وبدأو يطبلو وهي ترقص
عاصم صفر وقال : ايوااا فيفي عبدو قدااامنا
سيف قرب منها وبدأ يطبل ويقول : هنعمل فيلم الرقصه والطبال الجزء تاني ويلااااا
سيف بدا يطبل جامد واريان واقف مصدوم وقرب من ياسمين بضيق وقال : ايه ده
ياسمين تجاهلتو وبدأت ترقص هي وعليا وريم
اريان بص لي سيف بغيظ وقال : ايه ياطبااال ماتقعد علي جمب شويه
سيف : هشششش
غفران دخل عليهم وقال بأبتسامه : مبروووك يا ولاد
وسام بضيق : متفكرنيش
غفران بأبتسامه : يلا بقا علشان نفتطر
ياسمين : يلا علشان انا جعانه اوي
سيف : يلا ياابلتي
ياسمين انفجرت ضحك وقالت : انت شكلك نسيت انت مين
سيف : احم اه صح يلا ناكول
اريان كان مضايق اوي منهم وميرا مسكت أيديه
ميرا : يلا
اريان مشي معا ميرا وهو عينو علي ياسمين وبعدين قعدو علي سفره وبدأو يكلو
غفران : انا بقا هوريك بنتي الوحيده الي هتجوزها
وسام بهمس : اه وريني الي هتزفت وتجوزها
غفران : شهد
شهد دخلت عليهم بطلتها الجميله كانت بشعرها ولبسه عبايه وشعرها مفروض وبشرتها قمحويه الكل بص عليها بس وسام لا
غفران : بنتي شهد
ياسمين بهمس : بص علي عروستك
وسام بغيظ : اخرسي
ياسمين : بص بقا متبقاش رخم
وسام بضيق : رخم ايه راعي اني اكبر منك ب 19 سنه
ياسمين : ياعم غور
وسام : ماشي يامحترمه
غفران : سلمي علي جوزك ياشهد
شهد مدت أيدها قدام وسام ووسام قام من كرسي وبصلها بضيق وقال : هو انتي مفكرني هتجو
وسام سكت لما شاف عنيها السوده وابتسامتها الساحره
شهد بأبتسامه : مفكره ايه
وسام كان ساكت وسرحان بس فيها
اريان خبط علي سفره وقال : اشطاااا خالنااا وقع وقعه بنت لذينه
عاصم بضحك : ياعم فوق كدا
وسام كان ساكت خالص وفي عالم تاني
ياسمين وهي بتغني : السود عيونووو يا ولا السود عيونو ياولا سود عيونو دوبتني وفي غرامو غلبتني
الكل بدأ يطبل علي سفره ويقولو : السووود عيونو ياولا
وسام فاق وبصلهم وبعدين بص لي شهد وقال : انتي شهد
شهد : انت شايف ايه
غفران بضحك : والله ضحكتوني تقدر ياوسام تكلم معاها لوحدكم
شهد : اتفضل معايا
وسام مشي معاها وهو مبسوط مش عارف ليه ودخلو اوضه مكتب شهد قفلت الباب بهدوء
شهد كانت حاطه أيدها ورا ضهرها وبعدين قربت من وسام اوووي وبعدين طلعت سكينه من ورا ضهرها وقربتها من وسام
شهد : بص بقا هنتجوز وانا موافقه بس لازم تحترم رغبتي في انك مش هتلمسني غير لما احبك محبتكش تطلقني تمام
وسام بسخرية : نزلي ياحبيبتي الي انتي ماسكه ده
شهد بضيق : تكلمني بأدب هكون زوجه محترمه معاك تكلمني بقلة ادب هتلقي شبشبي نازل علي رقبتك
وسام : طب شيلي سكينه
شهد : ايه خايف
وسام مسك ايد شهد ووقع منها سكينه وقال : شيفاني عندي كام سنه
شهد بتفكير : ايه 30 علفكره مش مشكلتي انك قدي أو اصغر مني انت الي جيت بوستني مش انا
وسام بضحك : انتي جريئه اوي
شهد بهدوء : اوع تفكري اني جاهله أو كدا انا كنت في جامعه وخلصت كنت في كلية الطب بس سالم اخويا مخلنيش اشتغل
وسام بأبتسامه : وانا موافق علي شرطك وكلامك اولا ياستي انا عندي 39 سنه وكنت متجوز قبل كدا وعرفي
شهد بصدمه : عرفي
وسام : بمأنك هتبقي مراتي ف لازم تعرفي اه اتجوزت عرفي اسبوعين وبعدين أطلقنا
شهد بفضول : ليه
وسام : علشان هي كانت اكبر مني عندها 26 سنه وانا 19 الصراحه اهلي موفقوش بس انا سبتهم وتجوزتها في سر بس اختي كامليا عرفت وهددتها وطلبت مني الطلاق وطلقتها بعد ما أصرت ومشيت ومعرفش هي فين لغيت دلوقتي بس انا كنت بحبها حب جنوني
شهد بستغراب : كانت عندها 26 ومتجوزتش قبل كدا
وسام بهدوء : لا كانت متجوزه وطلقت مش علشاني متظلمهاش زاي مااهلي ظلموها أطلقت علشان جوزها كان مفتري ومش قد مسؤوليه وكانت مخلفه منو كمان بنت بس مش متذكر اسم بنتها بظبط
شهد : ياااه دانت حكايتك حكايه
وسام بأبتسامه : هتبقي مراتي ف لازم تفهمي وتعرفي كل حاجه عني
شهد : شكلك طيب وظلمتك بص احنا نتفق اتفاق
وسام : اوك
شهد : بص نقعد معا بعض فتره كدا ولو حبينا بعض نكمل مش حبينا بعض نسيب بعض
وسام : موافق
شهد بابتسامه : ماشي وطول مانت كويس معايا انا هبقا كويسه معاك
وسام بهدوء : اكيد المهم يلا نطلع بقا
شهد : يلا
وسام وشهد طلعو من الاوضه وقعدو يفطرو وبعد ما خلصو كل واحد بدأ يشتغل في تجهيزات الفرح
????وفي المساء????
كل واحد راح اوضتو علشان يجهز وياسمين دخلت بسرعه الاوضه ولقت فستان لونو ابيض علي سرير كان ابيض لامع وفتكرت كلام وسام وحضنت الفستان وقالت : ياحبيبي
اريان وراها : نعم حبيبك مين
ياسمين بخبث : الي بحبو جبلي فستان
اريان بغضب : مينفعش كدا
ياسمين بسخرية : ليه هو ميرا وهي بتحضنك كنت بتكلم مثلا
اريان بضيق : طيب خلاص اسكتي
ياسمين ابتسمتلو وخدت الفستان ودخلت الحمام تلبس الفستان واريان بدأ يلبس بغضب وميرا دخلت عليه وبدأت تعدلو لبسو وبعدين مسكت خدودو وقالت : قمر ياخواتي
اريان بأبتسامه : وانتي مزتي خايف لتتخطفي مني تاني والله
ميرا حضنتو وقالت : مستحيل
ياسمين طلعت من الحمام وشافتهم كدا وبعدين تجاهلتهم ووقفت قدام مرايا وبدأت تحط ميك اب وهي حزينه وبعدين ميرا طلعت من حضن اريان وبصتلها بسخرية
ياسمين بصت علي نفسها في مرايا وبعدين بصت لي ميرا وبدأت تغني وهي بتسرح شعرها وقالت : منااايه حبيبي تحس هوايا وياريتك تعرف ايه الي جوايا اياااام وسنين بتفوت وعمري يجري مني وتعيش احلام وتموت وانت جوا مني ليالي فيتني ليااالي ولا قلبك حاسس بلي جرالي
ياسمين قامت من قدام المرايا وبصت لي اريان بهدوء ومشيت من قدامهم بكل ثقه بس اريان مسك أيدها وقال : استني ننزل سوا
ياسمين شالت أيدها من ايدو ولفت ودتلو ضهرها وشعرها جاه علي وشو وهي ابتسمت وقالت : هنزل ماسيفو
ياسمين مشيت بثقه واريان قال وهو سرحان : هي ياسمين بتستخدم شامبو ايه
ميرا بضيق : ايه
اريان بضحك : اصل ريحة شعرها حلوه
ميرا بغضب : والله
اريان بابتسامه : ريحة الياسمين
ميرا : يلا احسلك
اريان بضحك : يلا
ياسمين طلعت من الاوضه وسيف كان مستنيها
ياسمين : غنيلي بصوت عالي بسرعه
سيف بضحك : ماشي هتبسطي
ياسمين بضحك : مش مهم انا المهم اريان يموت من الغيظ
اريان طلع من الاوضه هو وميرا وسيف مسك ايد ياسمين وصفر وبدأ يغيني ويقول : سحرني ليل ونهااار اه من الهوا ومنها قايد في قلبي النار وعيوني عشقنها
اريان بغضب : ايه القرف ده
سيف بخبث : وانت مال اهلك يلا ياياسمنتي
سيف مسك ايد ياسمين ونزلو قدام البيت كان فيه ناس كتير والبيت متزين بطريقه حلوه وبدأت تعله موسيقي وعاصم وريم وعليا كانو مستمتعين جداااا وسيف نسي اصلا انو جاي يشوف الساحر اندمج معاهم اوي اكنهم اهلووو ووسام نزل هو وشهد وشهد كانت لبسه فستان ابيض رقيق ومسيبه شعرها الطويل وسام كان ماسك أيدها وغفران قرب منهم وشهد باست راسو ووسام بأس ايدو وهو ابتسم
ياسمين مسكت الدوف وبدأت تطبل وسيف خد منها دوف وقالها : لا ده شغلي انا ياابلتي يلا هزي
ياسمين بضحك : ماشي والله لرقصلك ياويسووو
ياسمين جايه ترقص لقت اريان مسك أيدها وبعد عنهم شويه
سيف لي عليا : متهزي انتييي
عليا بأبتسامه : مبعرفش ارقص
سيف بضحك : اعلمك
عليا بصدمه : نعم
سيف ساب دوف ومسك أيدها وقال : ايوا امسك ايدك كدا ونرقص
عليا بصتلو بخجل
اما اريان زق ياسمين عند شجره وقال : انتي إيه الي بتعمليه ده
ياسمين بزعيق : وانت مالك
اريان بغضب : انتي مراتي
ياسمين : وهنطلق
اريان بغضب : لسا هنطلقك يبقا ليه مسخره دي معا سيف
ياسمين بغضب : هو حبيبي انت مالك انت
اريان الغضب سيطر عليه وضرب ياسمين بلقلم
اريان بغضب : انتي مراتي وانا جوزك مينفعش تقولي كدا غير لما نتطلق كدا تعتبري خيانه
ياسمين بصريخ : اييييييه وجعتك دي طب وانت عمال تحضن فيها وهي تحضنك وقاعد عماله تقول بحبها وانا ساكته ايه محستش أنها وجعتني بس تعرف الفرق ايه انك مش بتحبني رجولتك بس هي الي وجعاك أما أنا بحبك وقلبي بيوجعني وانت ولا حاسس انا مش عايزه اشوفك تاني طلقني بقا ياأخي وروح لي حبيبتك ورحمني
ياسمين سكتت وبدأت تعيط وبعدين مشيت من قدام اريان وبعدين جريت علي بيت وطلعت اوضتها بسرعه وكل ده واريان واقف مصدوم ياسمين رمت نفسها علي سرير وبدأت تعيط وتصرخ وبعدين باب الاوضه اتفتح ودخل شخص قرب منها بهدوء وبعدين حط ايدو علي شعرها وهي مكنتش شايفه والشخص ده مسك شعرها جامد وهي صرخت وبصتلو وقالت : اريان مسكني كدا ليه وليه لابس لبس الساحر هو انت هتقتل حد
الساحر قرب منها اوووي وبعدين شالها وهي كانت بتصرخ
ياسمين بغضب : اريان مااااااالك
الساحر شالها ودخل البلكونه ووقف ياسمين علي سور وكان مسكها من أيدها
الساحر : لو اتحركت هزقك ووقعك أحسلك افضلي واقفه كدا
ياسمين بدموع : اريان انت هتموتني علشان قولتلك بحبك خلاص انا بكرهك والله بس سبني اريان رد عليا طب أنا عملتلك ايه
الساحر مردش عليها وياسمين بصت تحت وقالت بصوت عالي : وساااااااااام سيييييييييييف الحقوووني
الموسيقي كانت عاليا ومش سمعو
ياسمين بصوت عالي : وسااااااااااام
وسام سمعها وبص فوق لقه ياسمين واقفه علي سور والساحر مسكها وسام شاورلهم يقفو الموسيقي والكل بص علي ياسمين
وسام بغضب : انت بتعمل ايه
ياسمين بدموع : عايز يقتلني
وسام مش عايز يقول اسم اريان علشان محدش يعرف ف قال : نزلها
سيف بص حاوليه ومش لقه اريان
سيف : يبقا انت ارررررريان
ياسمين بصت لي ساحر وقالت بدموع : اريان مش الساحر
سيف بصوت عالي : انتي لسا هدفعي عنو وهو عايز يقتلك
ياسمين بهمس : اريان سبني بقا
وساااام بغضب : سبهااااااا
سيف بغضب : اريااااان سبها
فاجأه سمعو صوت اريان وهو خارج من بيت وقال : اسيب مين
ريم ووسام بصولو بصدمه وبعدين بصو للي واقف معا ياسمين اريان بص فوق ونصدم لما شاف المنظر ده وقال : ايييه ده …..
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى