Uncategorized

رواية أنا وأمي الحلقة التاسعة 9 بقلم كوكي سامح

 رواية أنا وأمي الحلقة التاسعة 9 بقلم كوكي سامح

رواية أنا وأمي الحلقة التاسعة 9 بقلم كوكي سامح

رواية أنا وأمي الحلقة التاسعة 9 بقلم كوكي سامح

وداليا رمت نفسها من العربيه ياسر شافها اتخض ووقف العربيه بس كانت داليا خلاص وقعت تحت العربيه وياسر نزل وكانت الناس ابتدت تتلم وسألت ياسر هو يعرفها ياسر قالهم خطيبتى وخدها فالعربيه واتصل بأمه علشان يقولها الخبر المفزع ده
الام : ايه ده ياسر بيتصل اومال داليا مرجعتش ليه مش عارفه ارد ولا لا خايفه ارد ياسر يعرف حاجه او يكون عرف
وقالت انا هرد ورددت لقت ياسر بيقول بصوت عالى وكان منهار الحقى يا ماما داليا رمت نفسها من العربيه
الام : داليا معقول طيب ازاى وهى عامله ايه
ياسر : انا رايح بيها ع المستشفى دلوقتى انا لوحدى ارجوكى تعالى انتى وبابا
الام : قول العنوان انا مش فالبيت بس جايه دلوقت
وفعلا ياسر قال لأمه العنوان وامه نزلت وقفلت باب الشقه ونزلت جرى تروح عالمستشفى وياسر فى طريقه ل داليا ووصل المستشفى وداليا كانت رايحه فى دنيا تانيه وحالتها صعبه اوى ودخلت المستشفى والدكتور قال ل ياسر ان حالتها صعبه والام كانت وصلت وقالت ل ياسر طمنى داليا عامله ايه بس ياسر كان منهار والام قالت للدكتور يطننها على داليا والدكتور دخل لداليا وكانت فاقت بس حالتها سيئه وداليا طلبت ياسر والدكتور قالها ممنوع الكلام بس داليا صممت والدكتور خرج وقال لياسر داليا عاوزاك وياسر دخل الغرفه وداليا نايمه وحالتها سيئه
ياسر : ليه يا داليا بتعملى كده انا بحبك هتبقى كويسه وهتعيشى يا داليا ده انا قولت لماما وجت جرى علشان تشوفك
داليا : هى طنط معاك خليها تتدخل ارجوك يا ياسر عاوزه اتكلم معاها ممكن
ياسر : ارجوكى الكلام مش حلو علشانك
داليا : ارجوك عاوزه اتكلم معاها
وفعلا ياسر خرج وشاف امه قاعده ومنهاره وياسر قالها ان داليا عاوزاها ضرورى
والأم دخلت ومسكت ايد داليا وقالت داليا ايه اللى جرالك
داليا قالت بصوت مكسور وتعبان ومش قادره تتكلم وقالت انتى حتى مقولتيش بنتى ????
الام : ????????????
داليا : مش عاوزاكى تتكلمى خالص اسمعينى مفيش وقت
الام : انتى هتعيشى
داليا : انا عمرى ما حسيت انك أم من صغرى وانا بشوفك بتكدبى ومكنتش بفهم بس دلوقتى فهمت انك ست خاينه لأولادك وجوزك ابعدى عن اخويا مصطفى سبيه بريئ زى ما هو مش عاوزاه يعرفك وياريت ياسر ميعرفش انك امى وانا اخته ياسر اتظلم وانا كمان علشان ست خاينه وكذابه زيك انا مكنتش اعرف انه اخويا ولا هو كمان والعيب منك مش عاوزه ياسر يعرف حاجه علشان يقدر يعيش ويشيل ذنب مش ذنبه ولا ذنبى ويكمل حياته لو عاوزه تعملى خير فيه ابعدى عن اخويا ومش هقول غير ربنا يوفق ياسر فى حياته الجايه انا دلوقتى بين ايد ربنا وبطلب منه الرحمه بس عمرى ما هسمحك علشان انتى كنتى سبب ضياعى وياريت تبعدى عن مصطفى
الام : هتعيشى يا داليا ???? والغلط منى يا بنتى
بس داليا لفظت أنفاسها الأخيره وماتت داليا مظلومه ومحرومه
الام : قالت بأعلى صوت داليا قومى يا بنتى انتى مموتيش انتى هتعيشى يا حبيبتى
وياسر سمع امه بتصوت ودخل وقال لا لا ???? داليا عايشه وفضل يعيط وقال لأمه لازم اكلم حد من اهل داليا وراح اتصل بنشوى خطيبته وقال لها أن داليا عملت حادثه وماتت وخد منها رقم زيزى مرات ابو داليا وياسر اتصل بيها ونزل الخبر عليها كالصاعقه وقالت لأبوها داليا ان بنته فالمستشفى ميته وعملت حادثه والام وياسر فالمستشفى قاعدين مستنين حد من اهل داليا
زيزى اتحركت هى وابو داليا على المستشفى ومش مصدقين وزيزى قالت فى سرها سبحان الله البنت دى عاشت تعيسه وماتت تعيسه انا عمرها ما سمعتها بتقول لأبوها يا بابا دى كانت بنت معقده وعمرها ما سمعت لينا كلمه الله يرحمها وابو داليا زعلان وحزين ع فراق بنته
وفالمستشفى
تليفون ياسر رن
ياسر : ده رقم مامت داليا دى زيزى مرات ابوها ورد عليها وعرف انهم فالطريق
الام قالت فى سرها انا لازم أمشى علشان وصيه داليا وقالت لياسر انها ماشيه وفعلا مشيت
وياسر فضل جمب داليا لحد ما ابوها وصل وزيزى واخوها مصطفى
زيزى : حضرتك اللى كلمتنى فالتليفون هى داليا عملت حادثه ازاى
ياسر : رمت نفسها من العربيه بس كانت نفسيتها وحشه اوى
يتبع…
لقراءة الحلقة العاشرة والأخيرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دماء في ليلة الحنة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى