روايات

رواية حب الهلال الفصل الثالث 3 بقلم سما الحملاوي

رواية حب الهلال الفصل الثالث 3 بقلم سما الحملاوي

رواية حب الهلال البارت الثالث

رواية حب الهلال الجزء الثالث

رواية حب الهلال
رواية حب الهلال

رواية حب الهلال الحلقة الثالثة

وقفوا كلهم في انتظاره…
نجمه بغيظ…مين يعني عشان يوقفونا عشانوا كدا
علا…استني هنشوف
بعد ربع ساعه نجمه بزهق وعصبيه وصوت عالي…اييييه هو سي المدير دا مش جاي موقفنا كل دا عشان سعادته كان مين هو يعني عشان نقف ونعطل حالنا عشانو عالم معاها شوية فلوس ف تخلي الناس عبيد دا تلاقي واحد مغرور شايف نفسوا
واحد من الموظفين…الله يرحمها جمالها راح هدر
المدير بغضب جحيمي…عيدي كلامك تاني كدا بس قدامي
نجمه بغضب…مش بعيد كلامي مرتين
المدير بغضب…انا هعدي كلامك دا بمزاجي عشان مش فاضي لشغل العيال دا
وسابها ومشي..
نجمه بغيظ…راجل مغرور وقليل الذوق
علا بضحك…يابنتي انتي الي شتمتي يلا يابنتي عشان نلحق الفطار

 

وراحوا حاسبوا وخرجوا من الهايبر…
نجمه وعلا خرجوا…
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال..
هلال نزل من عربيتوا وشاف نجمه وهي خارجة من الهايبر…بتعمل ايه هنا دي
عقلوا…ايه الذكاء دا ياهلال ما اكيد بتجيب طلبات استغفر الله يارب
دخل الهايبر ونجمه مشيت…
الموظف…اهلا يا هلال بيه اتفضل منير بيه لسه داخل
هلال…تمام ماشي
ودخل مكتب منير…
منير…اهلا يا هلال اتفضل
هلال بأستغراب…اهلا بيك مالك في ايه
منير بغضب دفين…بنت ب لسان طويل قعدت تقول ______
وحكالوا الحوار…
هلال بشك…عيونها زرقا وكانت لابسه بلوزه بيچ
منير…ايوه هي انت تعرفها
هلال بأنتباه…ها هبئا اقولك بعدين المهم ايه حوار اسم الهايبر دا

 

منير بضحك…ياعم انت مش مشاركني في ان انت تجيب البضاعه بتاعت الهايبر كلها
هلال…ف تسمي الهايبر بأسمي
منير…بصراحه اسمك مميز ويليق في كذا حاجه
هلال بضحك…طيب ياخويا خد بئا الورق دا بص عليه وشوف يلزمك ايه من البضاعه وعلم عليها عشان اجهزهالك
منير بجديه…تمام ماشي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
عند نجمه…
دخلت البيت بعد ما علا مشيت وشافت نورسين قاعده ونادر قاعد وزوج اختها ووالدها ومشدودين خالص..
نجمه بقلق…سلام عليكم ياجماعه
والدها…وعليكم السلام
نجمه بقلق…هو في ايه
نادر بضيق…نادين كلمتك انهاردة على الواتس
نجمه….اه ما احنا بنتكلم عاديـ
نادر بمقاطعه…نجمههه انتي فهماني
نجمه بصت لنورسين…وقالت هو في ايه فهموني

 

نورسين بهدوء…نادر كان مع نادين انهاردة بيشتروا حاجات وشاف الشات على فونها وــ
نجمه بمقاطعه…وهو فتح الشات ليه
نادر…انتي بعتي ولقيت اسمي في الكلام ف فتحت اشوف في ايه ويارتني ما شوفت انا عاوز تفهميني ايه الي كان مكتوب دا
نجمه قعدت بهدوء…نادين مش بتحبني عشان انا قريبه منك دا حاجه الحاجه التانيه هي فعلا كلمتني انهاردة وانها بتقولي اطلع من حياتك وانها كدا كدا هتتجوزك غصب عني وابطل الحركات الي بعملها وانا مش بعمل حاجه اصلا بس كدا
نادر بمحاولة الهدوء…نادين كلمتك قبل كدا
نجمه بكذب…لا هوـــ
نادر بغضب…نجمهههه متكذبيييش
محمد…يابنتي قولي الحقيقه لازم عشان اخوكي يفهم
نجمه بعصبيه…اه كلمتني كتير ونورسين تشهد فضلت تقولي كتير ابعد عنك وانها هتاخدك مني والشات على فوني كله وانا ياما حذرتك بس انت مكنتش بتسمعلي
نادر…وريني فونك
نجمه…ليه
نادر بغضب…قولت وريني يانجمه
فتحت الفون وادتهولوا..
فتح الشات وشاف كل الكلام والغضب اتملك منه خد اسكرين وبعتوا على فونوا…
زوج نورسين ماجد…هتعمل ايه يانادر
نادر بغضب دفين…انا رايح مشوار ومش هتأخر سلام
محمد…يابني استنى
بس نادر نزل على طول…
خرجت ولدتوا من المطبخ…خلصتوا خناق

 

نورسين…مش فاهمه مكنتيش قاعده ليه
نور…لو كنت قاعده كنت ولعت الدنيا اكتر انا مش بطيق البت دي
نجمه بهدوء…انا هدخل اريح شوية
ودخلت وسابتهم…
نورسين قامت تدخل وراها قاطعها محمد…نورسين سيبيها شوية
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال…
راح شغلوا..
قاعد في مكتبه بيفكر…
هلال لنفسه…انا محبتهاش بس انا عجباني شخصيتها المتمرده..ايه ياهلال وبعدين معاك
قطع تفكيروا دخول صديقوا وشريكوا…
معتصم…هلااااال بقالي ساعه بخبط
هلال بأنتباه…ها بجد مخدتش بالي خالص
معتصم بمرح…بتفكر في مين يا هلول
هلال بغيظ…معتصم الاسم دا انا بكرهوا وانت عااارف
معتصم بضحك…خلاص خلاص المهم خد الورق دا امضي عليه
»معتصم ابن عم هلال وصديق عمرو متزوج من كام شهر وسيم»

 

هلال…خلصت خد
معتصم…هروح انا بئا عشان زوجتي العزيزة عازمه العيله كلها واعمل حسابك معزومين عندنا بكره سلااام
هلال…ياعم انت خد..ايه دا مشي من غير ما يسمع رد حتى
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر…
وصل قدام بيت نادين ورن الجرس…
مامتها فتحت…اهلا يا نادر اتفضل
نادر دخل بهدوء مريب…نادين فين وعم مدحت
مامتها…استنى هندهم
دخلت تنده عليها وخرج والد نادين…
عماد…اهلا يا نادر يابني
نادر بهدوء…بص ياعم مدحت انا لما جيت اخطب بنتك قولتلها وقدامك اهلي خط احمر ونجمه لوحدها حاجه تانيه صح
عماد…ايوه
نادر بغضب جحيمي…ولما بنتككك تكلم اختي بطريقة قذ**ره زي دييي
وفتح الفون وحطوا ف ايدوو..
نادر بغضب…موقفي ايييه بعدي طريقتها المغروره ولبسها الضيق وبعدي عدم سماعها لكلامي بس لحد هنا وكفاااايا
نادين خرجت…يانادر انا
نادر بغضب….اخرسيي خالص
نادين بغضب….انت بتتكلم كدا معايا بتاع ايه دا انت كنت بتجري ورايا عشان بس اوافق عليك ايه يا نادر بيه نسسســ
قطع كلامها نزول قلم على وشها من عماد…يظهر اني معرفتش ازاي اربيكي يا نادين هانم
نادين بدموع…بابا انت بتضربني عشانو
عماد بغضب…واكسـ”ـر رقا”بتك كمان اعتذري حالا

 

نادين…مش هعتذر انا مغلطش
جه عماد بمد ايدو تاني نادر مسك ايدو ومامتها قالت…خلاص ياعماد عشان خاطري سبها
نادر بهدوء…خلاص ياعمي
عماد بصلوا بحزن…انا بعتذر يابني ليك
نادر…لا ياعم انت ملكش ذنب..بس انا مش هقدر اكمل الخطوبة دي بصي يابنت الناس كل شئ قسمه ونصيب وانتي من طريق وانا من طريق انا لولا اهلك مكنتش هعدي الموضوع كدا بس حصل خير
مامتها…حقك يابني مش هنعارضك
نادر خلع دبلته وحطها قدامها وقال…والشبكه هدية مني ليكي سلام عليكم
وخرج من البيت…
عماد بغضب…اخفي من وشي مش عاوز اشوف خلقتك دي وطلوع من البيت مافيش لحد ما تتعلمي الادب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه…
فونها وصل عليه رسالة من نفس الرقم..
»عامله ايه ياحبيبتي«
نجمه بغيظ…انت مين عشان تقولي حبيبتك
»من يوم ما.شوفتك وانتي حبيبتي«
نجمه…طب ممكن تقولي انت مين
»اصبري وهتعرفي«
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نادر رجع بيتو…
نور…عملت ايه يابني طمني
نادر بهدوء….انا فسخت الخطوبة انا البنت دي متنفعنيش
محمدد…حصل خير يابني انت تستاهل احسن منها بكتير

 

نادر…الحمدلله دقيقه وراجع
دخل اوضة نجمه…
نادر راح لها…حبيبي
نجمه…نعم
نادر باس راسها…انا اسف ليكي حقك عليا يانجومتي
نجمه بابتسامه…ولا يهمك ياحبيبي
نادر…انا فسخت الخطوبة
نجمه…ايه!!
نادر بابتسامه…هي مش زي عادي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
فطروا ونجمه نزلت تتمشى شوية…
قعدت قدام النيل سمعت صوت من وراها…
شخص…مش حابه تكوني نجمه ليلي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الهلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!