روايات

رواية هي والمارد الفصل التاسع 9 بقلم آية حسن

 رواية هي والمارد الفصل التاسع 9 بقلم آية حسن

رواية هي والمارد الفصل التاسع 9 بقلم آية حسن

رواية هي والمارد الفصل التاسع 9 بقلم آية حسن

… انتي ايه فتوة !! كدة برضو كنتي هتفتحي د*ماغها!
بزمجرة … مهي اللي دماغها مصفحة انا مالي!! وبعدين شغل الهوءة النوءة بتاعها دة مينفعنيش
… يعني ايه؟
… يعني دي بني آدمة مستفزة وكحيانة …
“تابعت وهي بتقلدها بسخرية” … قال ايه ممكن اطلع اغير ف أوضتك زي منا متعودة ونينينيني … زنخة زي أبوها
… طب انا نازل تحت ، خليكي هنا عشان ميحصلش مشاكل
“فتحت دراعاتها” … قول كدة بقااااا عايز تحبسني عشانها .. تلاقيكم كنتوا مقضيينها ولبستوني أنا العمّة
بصرامة … مش عايز كلام كتير ، وإلا انتي عارفة!!!
“سكتت وبصتله بغيظ وهو خرج وسابها”
… لاااا ، الحكاية دي فيها إنّ وأخواتها .. بس احياة الزنخ أبوها منا سايباها
_______
“دخل مارد الملعب وهو لابس الهدوم المخصصة للعب”
… زيدان باشا فين؟
… بيعتذرلك أوي ، عنده شغل ضروري هيخلصه
… طب يلا نلعب احنا
“الاتنين مسكوا مسد*ساتهم وابتدوا يصوبوا ع النشان”
… أوووف .. متشتغل بقا
… ف إيه!
… مش عارفة المسدس ماله ، بايظ ولا ايه
“راح لها ومسكه منها” … وريني كدة .. مش عارفة تشد*ي الأجزاء!!
“مسكت دماغها” … الخبطة أثرت عليا أوي .. حاسة نفسي دايخة أوي
“راسها طوحت وكانت هتقع” … الحقني يا مارد
“لحقها بسرعة” … مالك!!
… مش قادرة أسند نفسي .. ممكن تشيلني
“صوت شهقة قوية” … يا رووووح أمك يا بت
“بص وراه شافها واقفة حاطة ايدها ف وسطها باعتراض .. اتقدمت عليهم باندفاع وحنق”
“شدت ايدها” … تعالي بقا يا ست أبوكي أساعدك أنا
… أه اوعي ايدك ، مش عايزة مساعدة
“ضربت ع دراعاها” … يعني فوقتي دلوقتي خلاص
“بجمود” … انتي ايه اللي نزلك ، انا مش قولتلك متتحركيش من فوق!.
“بدلع مصطنع” … أعمل ايه يا مانو مقدرتش ع بعدك
“تتشتت نظرته من دلعها ، وماسة هتفرقع من الغيظ”
… ممكن تعلمني يا قمر انت
“اتصدمت ماسة أكتر ، أما هو ابتسامته وسعت”
… طبعاً أعلمك
“قربها منه بلطف”
… ايه يا كبير هو احنا هنتعلم رقصة سلو ولا ايه !
“وقف وراها وثبتها كويس ، بعد ما مسكها المسد*س ف إيدها وصوبه باتجاه النشان”
… شدي نفسك كويس ، وخلي تركيزك ع الهدف
“بصتلهم بتأفف ، ونفسها تضرب كنزي .. فاقت ع تصويب المسد*س ناحيتها”
… انتي بتعملي ايه يا كنزي
… مش قولتلي اركز ع الهدف .. بصراحة الهدف دة حاساه يستاهل
بتذمر … انتي مجنونة!  ابعدي المسد*س عني
… متغلطيش بدل ما اتوتر ، والعيار يفلت مني
… نزلي المسدس يا كنزي ، الطلقات دي حقيقي مش لعبة
“وف لحظة كانت الطلقة خارجة برة المسدس وعليت صرخات ماسة”
بصراخ … عااااا عملتي ايه يا مجنونة ، قتـ لتيني!!!
“كانت حاطة ايدها ع ودنها من الخوف ، ورفعت راسها ببطء لقت نفسها مفيهاش حاجة .. مارد ماسك إيد كنزي بعيد عنها”
صرخ فيها بعصبية … اطلعي فوق ، بدل ما افجره كله فيكي .. يلاااااا
“جريت كنزي بسرعة من خوفها ومن اللي عملته من غير ما تقصد”
________
بعد كام يوم ..
“نزلت كنزي تحت وهي حاسة بملل”
… هو مفيش حد هنا اتكلم معاه ولا ايه!
“سمعت صوت غريب من أوضه .. راحت عندها وفتحت الباب وفتحت بوقها بصدمة ع المنظر اللي شافته”
بصراخ … عاااااا … الحقوووني ، قتـ يييييل يا خرابي
“فضلت تجري زي المجنونة وهي بتصرخ ، والكل نزل ع صوتها”
“كمال بقلق” … ف ايه يا بنتي ، ايه اللي حصل
بعياط وصراخ … ابن الكـ لـب ابنك ، نازل تقطيع ف الراجل جوة من غير احساس ولا رحمة
“نرجس” … يا شيخة خضتينا ، مهو دة طبيعي
… حسبي الله ونعم الوكيل ، هو انتو ايييييه مبتحسوووش ، عايشين من غير قلب ازاي اتقوا الله حرام عليكم يا ظلمة
أركان … ع فكرة أنا مقطعتوش دة يدوب كام خربوش بس
… هو انا قاعدة ف قصر ولا الد*يب ويب يا ولا*د الكلب يا ولا*د الكلب يا سفا*حين
“فضلت تضر*ب فيه بإيدها بغل”
أركان … يا بنتي اهدي ، انتي فاهمة غلط .. انا بس عندي امتحان عشان كدة بقطعه ف البيت قصدي بدرس عليه ، ولا انتي نسيتي اني ف طب
بتذكر … أه صح
ميان … يا ستي انتي غاوية تخضينا وخلاص حرام عليكي بقا
… اللاه واني ايش دراني ، منتو شبهة لوحدكم .. وبعدين ع فكرة الميت بيحس بكل حاجة
“كلهم ضربوا كف بكف وسابوها ومشيوا”
بخفوت … ايه يا خواتي الناس دي ، جاتكم نيلة
________
“طلعت من الحمام بعد ما أخدت شاور”
… كدة أنام بقا وأستريح
“نامت ع ضهرها” … هيييح ، أحلى شاور خدته ف حياتي ، المية مبتخلصش أبداً
“طفت اللمبة ونامت”
______
“بعد شوية دخل مارد بالراحة وطلع ع السرير من غير ما يعمل حركة ، قعد جنبها وطلع وردة حمرا وبدأ يمشيها ع وشها بهدوء”
“شوحت بإيدها بتأفف” … أوووف
“ابتسم بخبث وحركها تاني ، وهي اضايقت”
… بقا قصر طويل عريض مفيهوش بيرسول يقضي ع الناموسة بنت الجاموسة دي
“نفخ ف وشها بالراحة وهي قامت بتذمر”
… وبعدين بقـ… عاااااا ، انت دخلت هنا امتى
بابتسامة … من ساعة الناموسة
بزمجرة … هو انت !!
“طلع الوردة وادهالها” … ملقتش أجمل منها عشانك
“قام عشان يغير هدومه وهي تمتمت بتهكم”
… ايه جو سوما العاشق دة
… عملتي ايه النهاردة!
“راحت عنده” … هيكون ايه! ولا حاجة زهق وقرف وخلاص!!.
“شدها من وسطها باندفاع” … طب متيجي نسافر
“بتزقه ف صدره بارتباك” … نسافر فين!
… أي مكان ، نقضي شهر العسل بتاعنا
” باضطراب” .. لا لا ، مينفعش
“ضمها أكتر وهي اتنفضت” … مينفعش يعني ايه!!
بتلعثم … أقصد الـ… كلية أه الكلية ، الدراسة بقالها شوية ابتدت وانا لازم أروح
“سابها بضيق” … تروحي فين؟
… كليتي ، ولا انت متعرفش اني ف دراسة
… لا عارف طبعاً .. انا اعرف كل حاجة عنك من ساعة ما اتولدتي
باستنكار … يا رااااجل!!!
… وحياتك
… طيب ايه هتخليني أروح ولا هتمنعني!! عشان مبقاش أعلى منك علماً وثقافة
“ضحك بسخرية وتابع كلامه وهو بيغير”
… انتي عارفة انا خريج ايه أصلاً
… أكيد كلية الفُجـ ر والفسـ ق
“رمقها بازدراء وابتلعت ريقها وتابعت”
… مهو يسطا الجواب باين من عنوانه أكدب عليك يعني!!
“اتنهد بغضب وتمتمت” … انت هتف ولا ايه!!
قرب منها … بصي انا موافق أنك تروحي كليتك
“اترسمت ابتسامة عريضة ع وشها”
… بس بشرط
“بضيق” … شرط ايه دة بقا؟
… تبوسيني
“بزمجرة وتذمر” … ان شالله يبوسك قطر سواقه مطلق مراته 3 مرات وهو لسة بيحبها ………..
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!