Uncategorized

رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

اسماء :اه بس لو ماما عرفت مش هتسكت
هشام :ومين اللي هيقول لها 
اسماء  اكيد هتعرف 
هشام :هي مامتك مش عامله ليكي التوكيل وانتي اللي بتحسبي الفلوس 
اسماء :ايوه بس ممكن تروح هي وتعرف 
هشام:خالص هعمل اي لازم اكلم بطه مراتي علشان تقف جمبي 
اسماء :لا والله اشمعنا دلوقتي
هشام :لازم افتح المركز بسرعه هعمل اي 
اسماء :مش انت قولت انك هطلقها
هشام :بطه بتموت فيا ولو طلبت منها اي فلوس هتوافق عالطول 
اسماء :انت ممكن ترجع ليها 
هشام :انا مش بحبها بس غصب عني احنا خلاص بدأنا المشروع ولازم اكمل 
اسماء :طيب انا هجيب ليك الفلوس 
هشام :حبيبتي. والله ربنا يخليك ليا 
اسماء :انت عايز كام 
هشام نص مليون جنيه
اسماء :كام لا طبعا مقدرش
هشام : ماشي تمام عايزه حاجه سلام 
اسماء :استني بس هقولك 
وفي شقه هشام 
بطه :هتاكل 
هشام :لا مش عايز اطفح 
بطه :مالك بس فيه اي 
هشام :مخنوق امشي بقي دلوقتي 
بطه :طيب ما تقولي مالك 
هشام :وانتي هتفهمي يعني اللي أنا عايزه 
بطه :انت ليه عالطول شايفني غبيه 
هشام :اه بدأت وصله النكد 
بطه :حرام عليك يا هشام اللي بتعمله معايا ده 
هشام :اوعي كده من وشي كتك الاقرف 
بطه :هشام انا حامل 
هشام :بتقولي اي 
بطه :والله حامل ومن بدري عايزه اقولك ومش عارفه 
هشام :مش احنا قولنا نصبر شويه 
بطه : هصبر اكتر من كده اي حرام عليك 
هشام :مش قولتلك يا بطه مافيش حمل دلوقتي 
بطه :انا عايزه ابقي ام 
هشام :وانا مش عايز 
بطه :هو انت مكمل معايا ليه 
هشام :اسمعني يا بطه انا بحبك والله بس مش عايز اجيب عيال دلوقتي اظلمهم معايا 
بطه :ليه احنا كويسين. ومعاناة فلوس والحمد لله
هشام :انا لسه عايز اعمل المشروع بتاعي 
بطه :انا مش عايزه من الدنيا الا اللي في بطني 
هشام :خالص سعديني علشان ابننا اللي جاي 
بطه :معاك في اي حاجه بس اكمل الحمل 
هشام :خالص خدي ميراثك وخليني اعمل المشروع
بطه :بس ياسر مش هيوافق
هشام :ده حقك ابوكي مات يبقي حقك تخدي 
بطه :بس انت قولت أن ملكش دعوه بالورث وسعتها ياسر قال أنا اللي هبقي مسؤول 
هشام :ده لما كنا انا وانتي بس انما دلوقتي هيكون عندنا بيبي مش لازم نبني مستقبله 
بطه :بس ….. وفتحت ام بطه الباب 
ام بطه :الاكل جاهز 
بطه :جايه وراكي يا ماما 
ام بطه :ماشي وخرجت ام بطه 
هشام :اتكلمي انهارده بقي ماشي يا حبي ولازم نرجع شقتنا بقي 
وهما قاعدين عالاكل 
ياسر :ظرف كل شهر يا بطه 
بطه :انا رجعه شقتي انهارده يا ماما 
الام :ازاي يعني ومين هيكون معاكي في أول حملك 
هشام :امال انا روحت فين يا حماتي
الام :والله اسال نفسك اكتر الوقت بتكون فين 
هشام :انا دكتور يا حماتي 
الام :والله طيب كويس 
هشام :خلصي اكل بسرعه علشان تدخلي تتكلمي معاه ياسر في الموضوع بتاعك
الام :موضوع اي 
هشام :هي عايزه اخوها في موضوع يا حماتي 
ياسر : اتكلمي مافيش غريب في وسطتنا
الام :ايوه اتكلمي
بطه :انا عايزه اعرف نصيبي في ميراث بابا 
الام :مانتي عارفه ليكي في الشركه والبيت وعماره بني سويف
بطه :احمممم طيب انا عايزه نصيبي 
ياسر :ليه 
هشام :هو اي اللي ليه مش فاهم 
ياسر :انا بكلم اختي اسكت انت 
بطه :حقي وعايزه 
ياسر : واشمعنا دلوقتي 
بطه :هعمل مشروع 
الام : اسمها جوزك هيعمل مشروع 
بطه :انا وهو واحد 
الام :اه قولي كده بقي مافيش ميراث
ياسر:اهدي يا امي
الام :قولت اللي عندي 
هشام :كده يبقي بينا وبينكم المحكمه 
بطه : اهدي بس يا هشام 
هشام :مش ههدي ادخلي يلا لمي هدومك 
بطه :طيب اسمعني
هشام :يا انا يا انك تقعدي هنا ها اختاري 
مديحه مرات ياسر :ادخلي دلوقتي الاوضه يا بطه 
ياسر :انا كنت متوقع منك الغدر ده 
هشام:انا برا الحوار بس لما مراتي يضحك عليها يبقي لازم ادخل 
ياسر :مين اللي ضحك عليها انا عامل ليها مصروف شهري غير فلوسها اللي في البنك 
هشام :انا تحت في العربيه وعليكي انك تختاري  يا اما تيجي بيتك يا اما الطلاق ..
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى