روايات

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الجزء الأول

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني البارت الأول

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الحلقة الأولى

فى الجامعه وبالتحديد فى كليه الهندسه

   البارت الأول 🔥 ….بقلم✍:هند زيد

الدكتور صقر بصوت عالى:الأستاذه إلى سرحانه ورا ممكن نعرف الهانم سرحانه فى اه للدرجه ده

هبه بخجل وانتباه:انا

صقر بغضب:اومال أنا يلا قوليلى انا كنت بقول اه

هبه وهى على وشك البكاء:أسفه مخدتش بالى و

صقر مقاطعا بصوت عالى :برااا اخرجى بره المدرج حالا

هبه بدموع وخجل لان الكل كان ينظر إليها منهم من يشفق عليها ومنهم من يشمت بها

أخذت حقيبتها وأوراقها وخرجت للخارج وهى تحاول ان تمنع نفسها من البكاء

تمتم أحد الشباب بوقاحه ليسمعه صقر:يا خساره الجمال ده ينطرد بره و

ليتفاجأ الشاب بتقدم صقر إليه ولم ينتظر أن يستمع لتبريره وسدد إليه اللكمات حتى وقع الشاب من كثره ما تعرض له من ضرب

صقر بصوت مفزع:بعد كده إلى مستغنى عن نفسه يبقى يتكلم ويورينى نفسه المحاضره اتلغت وخرج من المدرج بسرعه قبل أن ينهى على حياه تلك الشاب الأخرق الذى تجرأ وتدخل بشئ يخصه وبشده

….بقلم✍:هند زيد

فى الكافتيريا

هبه بدموع بتتكلم فى الموبيل:اه يا ملاك نفسى افهم اخوكى بيعمل ليه كده معايا كان ناقص شويه ويضربنى

ملاك بحزن:تب اهدى يا هبه ان شاء الله ليها حل انت عارفه إن صقر عصبى

هبه بعصبيه طفوليه: وأنت كمان مجتيش ليه ها يا حيو**انه

ملاك بضحك:تب اهدى والله غصب عنى النهاردة رايحه زياره للميتم وانت عارفه مينفعش أعدى حاجه ذى ده

هبه بفضول:ملاك انت ليه بتروحى الملجأ بالشكل الكتير ده

ملاك بتوتر وخوف من ان يكشف سرها:ها أصل

….بقلم✍:هند زيد

      :بشمهندسه هبه

هبه بانتباه:نعم

العامل:بشمهندس صقر عايزك فى مكتبه

هبه بخوف:حاضر تمام اسبقنى انت

هبه بخوف:هو اخوكى عايز منى اه بقى انا خايفه

ملاك:روحى بس متخافيش واتكلمى بثقه كده متبقيش خوافه

هبه :ربنا يستر

ملاك بضحك:يا رب يلا سلام

هبه :سلام واتجهت لمكتب صقر بكل خوف وتوتر

فى شركه فهد المنشاوى

فهد كان قاعد بيتكلم مع اياد صحبه فهما مهما العمر إلى مر عليهم إلى إن صحبتهم بتزداد أكتر وأكتر

فهد بابتسامة:مقولتليش فهد أبنك عامل اه دلوقتى

        ( فهد إبن اياد فى رابعه كليه شرطه أصغر من هبه بنت فهد بشهرين بس وهما صحاب جدا وهبه فى رابعه كليه هندسه)

اياد:الحمد لله شكل هدى كانت بتتوحم على فهد المنشاوى تانى طابعه صعب جدا ذيك بالظبط

فهد بضحك:هههه اه اومال مش كفايه مبوظلى مالك ومليكه العيال تحسهم بلطجيه ههه

ليرن موبيل فهد ليبتسم فهد لحظه معرفه من المتصل

اياد بغمزه:الله يسهلوا اه يا عم أخويا هايص وانا لايص

فهد بضحك:ههه مفيش حاجه جيبانى ورا غير نقرك والله

فهد بحب بصوت هادئ:أيوه يا قلبى

قمر بحب :اه يا حبيبى اتأخرت ليه

فهد بعشق: لدرجادى وحشتك

قمر بحب صادق:لا أنت مش بتوحشنى لأنك معايا فى كل نفس بيخرج منى أنت روحى إلى لو غابت عنى تبقى نهايتى

فهد: حبى ليكى كل يوم بيزيد بسبب كلامك ده كلها ساعه وانا واياد نكون عندكم الأولاد رجعوا ولا لسه

قمر:أيوه مالك ومليكه لسه واصلين واياد لسه مكلمنى وهو جاى فى الطريق وهبه باقى عليها محاضره

….بقلم✍:هند زيد

فهد:ربنا يباركلنا فيهم يا رب

قمر:ويباركلى فيك يا حبيبى انا هاروح أشوف هدى عشان هى لوحدها ومتغبش عليا بقا

فهد بحب : من عيونى يا قلبى سلام

فهد باستغراب:مالك يا اياد مبحلق فيا كده ليه

اياد بحزن مصطنع وهو يضرب كف بكف:لا حول ولا قوه الا بالله انا على كده متجوز جعفر افندى

فهد :ههههه منك لله يا اياد يلا قوم ياخويا مستنينا على الغداء انا هاروح أشوف بابا عشان نمشى كفايه كده النهارده

اياد بسرعه:اه والنبى قوله أنا ميت جوع كفايه علينا بقى كده

فهد وهو خارج من المكتب :هههه ربنا يكون فى عونك يا هدى على ما بلاكى ربنا

هبه بتوتر طرقت بعض الطرقات على مكتب صقر وهى واقفه بالخارج منتظره الأذن منه للدخول حتى أذن لها

هبه بتوتر:نعم يا بشمهندس حضرتك طلبتنى و

صقر بزعيق :اخرسى اخرسى يا هبه

سكتت بخوف ولم تنطق فهى ترى عينيه البنيه التى أصبحت داكنه بشده بسبب غضبه

تقدم نحوها بخطوات هادئه أثارت الفزع فى جسدها لترجع خطوات للخلف ولكنه كان أسرع فقد شدها إلى صدره بعنف ويديه محكمه على خصرها بقوه ينظر لها بعينين ملتهبة شرسه

هبه بدموع وهى تحاول الابتعاد عنه ولكن بدون جدوى:لو سمحت ابعد عنى مينفعش كده

ليضغط بشكل أقوى على خصرها لتنسال الدموع من عينيها العسليه بغزاره وهى تتوجع من يديه

….بقلم ✍:هند زيد

صقر تحدث بهمس مرعب أمام وجهها مباشره:اه إلى الهانم لبساه ده

لم تتحدث فقط تبكى من الألم ليزيد من ضغطه على خصرها لتتوجع بقوه

هبه بوجع ودموع شديده:أرجوك سبنى انت بتوجعنى انا معملتش حاجه للمعامله ده

ليدفعها بشده ليرتطم جسدها بالأرض بقوه وتنجرح يدها

صقر بغضب:اهو سبتك يا هانم اه حلو ماشيه تعتبرى مش لابسه الهانم فرحانه بنظرات الرجاله ليها

هبه بدموع وقوه:أنا حره انت ملكش حاجه عندى

ماذا فعلتى يا فتاه لقد أشعلت هذا البركان ولن يهدئ إلا عندما يحرق كل من حوله

صقر بهدوء عكس النار التى داخله:حره ومليش دعوه بيكى الكلام ده ليا أنا

انهى كلامه وهو ينظر لها بعيون ثاقبه خاليه من التعابير

هبه بقوه مزيفه وهى تمسح دموعها:أيوه أنت ولو مبعتش عنى أنا هشتكيك لنقابه الجامعه و

لتتفاجأ به وهى تجده يضحك بسخريه وهو يقترب منها وكأنه يستمتع بخوفها وارتباكها الظاهر جدا

هبه بتحذير وهى تضع إصبعها أمام وجهه:إياك تقرب منى احسن انا …

ليسكتها بقبله عنيفه تورمت شفتيها لاثرها ليبتعد عنها عندما أحس بأنها قد فقدت القدره على الحركه لينظر لها ليجدها قد أغشى عليها من قله التنفس

صقر بتوتر وقلق:هبه هبه مالك ليضعها على الكرسى بهدوء وهو يحاول إفاقتها حتى فتحت عينها بتعب🔥

هبه بدموع:أنت سا*فل وقذ*ر انت ازاى تعمل كده

صقر وقد عاد كما هو:اعتبرى ان ده ردى على لبسك وصدقينى ده اقل حاجه تعرفيها عن الس*فاله والق*ذاره إلى ممكن اعملها لو عملتى غير إلى قولت عليه مفهوووم

هبه بخوف:مفهوم حاضر

صقر وهو يجلس بجوارها على الكرسى:اه لسه عايزه حاجه تانيه

جرت بسرعه من أمامه لتخرج من هذا المكان قبل أن يفتك بها ذلك المجنون

 صقر بغضب:الو اسمع ابعتلى واحده على العنوان***

وقفل الخط وهو بيفكر فى هبه بغضب بعد فتره أخذ مفاتيح سيارته واتجه إلى العنوان

ظنا منه أن ما يفعله سيشفى غليل قلبه

تسريع أحداث

فى منزل فهد المنشاوى

أحمد بترحاب:نورتينى يا ام فهد بس ينفع كده مش بنشوفك خالص

هدى :منور بأهله يا عمى معلش بقى غصب الأولاد وانشغالهم واياد كمان

أحمد بغيظ:اياد ماله اياد ده عيل ولا حاجه

اياد بغيره وغيظ:اه يا عمى هى بس إلى نورتك اومال انا فين ده انا حتى أبيض وبنور جامد مش واخد بالك ولا اه

نظر أحمد إليه بغيظ بينما ضحك الجميع على حديثهم

فهد:مالك يا مالك مش بتاكل ليه

مالك بحزن: مفيش يا بابا بأكل أهو

نظر له فهد نظره طويله ثم سكت حتى لا يحرجه أمام الجميع

فهد ابن اياد:اومال فين هبه يا جماعه

قمر:هبه رجعت من الكليه تعبانه عشان كده دخلت ترتاح شويه و

سكتوا جميعا بصدمه عندما سمعوا صوت مليكه تصرخ بإسم هبه

صعدوا بسرعه الى الغرفه لينصدموا بشده عندما و

وللحديث بقيه

اه حكايه صقر مع هبه؟؟

ملاك مخبيه اه عن الملجأ ؟؟

اه إلى حصل مع هبه؟؟

اه سبب زعل مالك ؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!