Uncategorized

رواية دكتورة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار

 رواية دكتورة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار

رواية دكتورة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار

رواية دكتورة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار

-زينه:سييف انت اي اللي جابك هنا 
-سيف:البسي وانزلي انا مستنيكي تحت 
-زينه:استني طيب اي دا سابني ومشي 
-زينه دخلت وهي في رأسها الف سوال واهمهم اي اللي خلاه يجي لبست ونزلت 
-زينه:اديني لبست ونزلت ممكن افهم بقي 
-سيف: تليفونك مقفول وعرفت اللي حصل مكنش قدامي غير اني اجي هنا 
-زينه:وبعدين يعني 
–سيف :نعم ياختي يعني اسيب الشغل واجي علشان اشوفك وتقولي وبعدين انا غلطان بت انزلي يابت 
زينه: هنزل 
سيف :انزلي 
-زينه: مش هنزل قولي ليه
-سيف : ليه ؟ 
-زينه : علشان متكنش جيت علي الفاضي وانت دكتور ومنظرك ميكنش وحش اطلع اطلع يابني 
-سيف بضحك : شكلي انا بردو.. هطلع يادكتوره 
وصلوا مطعم قدام البحر 
-زينه : هو ممكن اقعد قدام البحر مش عاوزه اقعد في مطاعم 
-سيف: تمام روحي لاغايت أما اطلب حاجه 
“زينه راحت قدام البحر كانت محتاجاه فعلا مش عاوزه تضعف علشان باباها ميعرفش حاجه ويتعب” 
-سيف : دكتورتنا سرحانه في اي
-زينه: دكتوره اي بقي مخلاص
–سيف: متعودتش اشوفك ضعيفه  وهتتحل والله 
-زينه بعياط: انا معملتش حاجه كل ذنبي اني نقذته 
-سيف : اثبتلهم انك قداها اياكي تباني قدامهم ضعيفه
-زينه وهي بتمسح دموعها: عندك حق مش عارفه اشكرك اازاي 
-سيف وهو بيعدل ياقه قميصه: عارف عارف من غيري متقدريش تعيشي .
“زينه وهي بتبصله قامت سيباه وماشيه”
-روحها البيت وقالها أن بكره مجلس الاداره وأنها لازم تبقي موجوده 
-طلعت زينه البيت وهي بتفكر في بكره وخايفه يحصل حاجه تكسرها تاني ومتقدرش تحقق حلم أهلها 
تاني يوم 
-مجلس الاداره : انتي متحوله للتحقيق الدكتوره لانك خطرتي بحياه المريض وانتي مش مؤهله ردك اي 
-زينه: حضرتك انا بعترف اني لسه في فتره التدريب بس الدكاتره كلهم مكانوش موجودين ومكنش عندي قرار تاني والا كان هيموت 
-مجلس الاداره :بس قلب المريض وقف في العمليه وممكن كان يموت 
-زينه: اظن انه ماممتش وبقي كويس وحضرتك حتي لو كان مات بعيد الشر كان بعد محولنا ننقذه 
-مجلس الاداره: شايفه انك غلطانه بقرارك 
-زينه بدون تفكير: لا لأننا دكاتره حلفنا اليمين أننا نبذل قصارى جهدنا علشان نحافظ على حياه المريض وانا عملت كدا احنا بنخش اوضه العمليات واحنا مش متأكدين أنه يعيش ميه في الميه 
-سيف :هاااا عملتي اي انطقي بسرعه 
-زينه: اييي سيبني ارد طيب 
-سيف وهو بيحط ايده علي بوقه: اهوا اتكتمت قولي  
-زينه وهي بتضحك علي منظره: مافيش ادوني انذار وخلاويص 
-سيف : يعني هترجعي الشغل 
-زينه: طبعا يابني انتو تقدروا تشتغلوا من غيري 
-سيف لسه هيرد 
-احمد: ها يازينه طمنيني عملتي اي 
-زينه وهي خايفه من نظرات سيف: ها الحمدلله عدت علي خير
-احمد:الحمدلله كونت قلقان جدا 
-سيف: وانت بتقلق جدا الصراحه ..يالا يا دكتوره زينه عندنا شغل 
-زينه وهي بتمشي مع سيف : مع سلامه يااحمد 
-سيف وهو بيقلدها: مع سلامه يااحمد مش قولتلك بلاش كلام معاه 
-زينه : يابني لو كونت ابويا اخويا جوزي قولي متتكسفش 
-سيف : هبقي كله أن شاء الله 
-زينه: ايه قولت اي 
-سيف : بقول الحمدلله انك رجعتلنا 
-زينه بشك: متاكد يادكتور 
-سيف : طبعا اووومال 
-وضحكوا مع بعض وكله راح يكمل شغله 
-دينا : نعم ازاي طلعت منها يعني. 
-الممرضه: هو دا اللي حصل يادكتوره 
-دينا : غوري من وشي … ماشي يازينه ياانا ياانتي 
“مر اسبوع وزينه وسيف بيقربوا من بعض وكل واحد بقي متاكد انه بيحب التاني بس خايفين يطلع من طرف واحد????
(بتحبك يابني اعترف ليها وخلصونا العيال هيموتوني ????????)
-دكتور مراد : انا جمعتكم انهارده علشان اقولكم أن المستشفي دي كبرت بيكم ومن غيركم مش هتكون ليها اسم كدا انا بشكر كل دكتور وممرضه ولازم الكل يجي الحفله السنويه بتاعه المستشفي .
-الجميع : أن شاء الله يادكتور 
-سيف : هتيجي ولااي
-زينه : اكيد لأن بابا هيروح مش هيسيب دكتور مراد لوحده وانت هتروح ولااي 
-سيف : لسه مش عارف 
-زينه : تعالي علشان دكتور مراد ميزعلش وكمان هو بيعتبرك زي ابنه 
-سيف : دكتور مراد بردو 
-زينه: ها امال هيكون مين يعني ..ها هتيجي ولالا 
-سيف بابتسامه: تمام 
-دينا : ازيك يادكتور سيف 
-سيف : كويس وانتي 
دينا : كويسه طول ماانت كويس 
-سيف: احم طب الحمدلله 
-دينا: صحيح هتروح الحفله ولالا
-سيف: اه أن شاء الله 
-دينا بابتسامه: كويس جدا 
-زينه: هو انا شفافه ولااي وبعدين انبسطي اوي كدا ليه أنه رايح 
-دينا بغرور: ااه زينه مشوفتكيش وبعدين لازم انبسط مش هنشوف دكتور سيف بعد اذنك يادكتور سيف 
-زينه وهي بتقلدها: لازم انبسط مش هشوف دكتور سيف نينينينينيني يارب تتكعبلي 
“سيف ميت من الضحك 
-زينه بغيظ: حضرتك بتضحك علي اي 
-سيف : احم ولا حاجه هوصلك ولااي
-زينه وهي متغاظه منه: شكرا روح وصلها 
-سيف بعد ممشت : محدش غيرك قدر يخطف قلبي يا ملاكي 
-زينه روحت البيت وهي متغاظه: عيله مسهوكه 
-قلبها: وانتي مالك هو انتي بتحبيه ولاحاجه 
-زينه: احبه لا طبعا بس انا كونت واقفه يحترموني
-قلبها: دا بس اللي مضيقكك يعني مش غيرانه
-زينه:لا مش غيرانه طبعا 
-قلبها : لاغيرانه
-زينه: يووه ايوا غيرانه وبحبه خلاص اسكت بقي 
“طبعا زينه لقت باباها مش موجود عرفت طبعا أنه عند دكتور مراد …كلت ودخلت نامت علشان تقوم تجهز للحفله.
-زينه : الو عاوز رقم دينا ولاحاجه
-سيف بضحك: ايوا صراحه ملحقتش اخده منها 
-زينه بغيظ: اقفل ياسيف بدل متشل 
-سيف: اهدي يامجنونه انا متصل بيكي علشان اقولك اني هعدي عليكي باااي
-زينه وهي بتبص علي تليفون :دا قفل السكه في وشي عااا هموته 
-زينه خلصت لبس وهو وصل واتصل بيها علشان تنزل وووو
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!