Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع بقلم أمنية الحبشي

سليم بصدمة/انتي فاكرة..!؟
حور/أي مستغرب اني فاكرة لية يابابا سليم….. فاكر كنت بقولك بابا لية علشان كنت بتحميني كنت لما بتعور بقولك انت …. لما بكون زعلانة بقولك انت 
سليم بندم/حور انا اسف 
حور/مفيش داعي وزي ماقولت انا همشي من هنااا 
عامر/استني اهنة….. هو انت عملت اكدة ياكمال 
كمال/ايوة عملت كدة…. انت عاوزني اشوف بيت اخويا بيتخرب علي ايد مراتي واقف اتفرج …. اخويا الي اول واحد قالي بلاش منها الجوازة دي
عامر/وعلشان تحافظ علي اخوك تهمل بتك للخوجاية صوح 
انزل كمال راسة خجلا من والدة 
روحية/اقعدي ياحبيبتي انتي تعبانة والدكتورة قالت مينفعش التوتر 
حور/انا اسفة يا تيتة بس انا همشي مع ريان 
ريان/لا ياحور مش هتمشي معايا انتي هتفضلي مع عيلتك 
حور/انهي عيلة دي يا ريان….. قولتلك مكان مانت تكون انا هكون 
سليم بحزن/حور انا اسف بس عملت كدة من …. ماذا سيقول سيقول انة يعشقها وفعل ذلك من غيرتة عليها????‍♀️????‍♂️
حور/من اية..!؟ كمل مش لاقي مبرر صح 
ملاك/خلاص ياحور سليم اتاسفلك ودي عمرها محصلت 
عدي/متكبريش الموضوع بقاا ياحور
عامر/اخر حديت عندي محدش هيمشي من اهنة واصل 
ريان/انا اسف علي الدربكة دي انا مستعد امشي حالا 
عامر/الي عندي جولتة محدش هيمشي من اهنة 
سارة/خلاص بقااا سيبهم براحتهم ياجدو عاوزين يمشو سيبهم 
نظر لها سليم نظرة نارية اسكتتها 
روحية/اسمعي كلام جدك يا حورية بقاا 
حور/لو ريان هيفضل انا هقعد 
سليم وهو يصق علي اسنانة/قولها يا عم ريان انك هتقعد علشان ترضي هي كمان تقعد 
ريان/حاضر امري للة 
حور بفرحة/طب يلا بقاا علشان انا همووووت من الجوع 
ريان بضحك/يلا ياطفلة 
حور وهي تذم شفتيها/مش طفلة انا … انا عندي 24سنة يا ريو 
ريان/بردو طفلة 
عامر/حصلني علي المكتب ياسليم 
روحية/طب كمل اكلك ياحج 
عامر/والدك سد نفسي
ذهب عامر ووراءه سليم 
كمال/انا اسف ياحور 
حور/انا محكتش يابابا علشان تقول اسف 
روحية/يلا ياحبيبتي كلي 
سارة/انا شبعت 
ملاك/كدة الواحد ياكل بنفس واللة رمقتها سارة بنظرة حنق وذهبت 
منال/عيب ياملاك الي عملتية دة 
ملاك/عيب اي بس يمامي حتي اسالي الواد عدي ….مش انت كدة هتاكل بنفس 
عدي/انا اصلا نفسي بتتفح لما مبشفش البت دي 
كمال بحزم/عيب ياعدي دي اكبر منك بردو 
عدي/اسف… بس الموضوع مش بمين اكبر الموضوع بالنفسية صدقني 
ملاك/واحنا اي بنموت فيها سارة دي روحي روحي روحي روحي /قالتها بسخرية كبييير 
حور بكذب/لية مالها يابنتي باين عليها كيوت دي حتي لايقة علي سليم مش مخطوبين 
ملاك باستفهام/طب وانتي عرفتي منين 
حور بتردد وتلعثم/اااصل تيتة قالتلي وهي بتعرفني عليها 
روحية/لا يابنتي انا اصلا مش موافقة علي الجوازة دي ومش معترفة بيها هقولك ازاي
تحدث ريان لانة يعرف من طريقة كلام حور انها تكذب 
ريان/الاكل جمييل جدا
منال/بالهنا ياحبيبي دانا الي عملاة 
ملاك بحنق/ايييه ياستي مش انا ساعدتك ولا لا 
عدي بسخرية/اي عملتي السلطة زي المرة الي فاتت 
منال بضحك/لا وانت الصادق حرقت الرز وانا عملت غيرة????????
حور بضحك/يخربيت كدة حرقتي الرز ياميمو
ملاك/بعيدا عن اني حبيت ميمو دي????????اني مبعرفش اطبخ و اديني بتعلم 
عدي/متتعلميش فينا اللة يكرمك
ملاك بزعل/ماش ياعدي 
عدي اقترب منها وقبلها علي وجنتها بقوة/متزعليش ياملوكي 
ملاك/ياغبي اي بتاكل خدي 
عدي/اصلك مزة اوي 
ملاك/عارفة يباشا 
كمال/بسسسس بقا صدعتوني كولو وانتو ساكتين 
تناولو الطعام في هدوء وكمال يأنب نفسة علي مافعلة بحور 
وريان ينظر لهذة الملاك التي تأكل وخصلاتها القصيرة تتضايقها 
وحور تفكر في سليم فهي تذكرتة منذ اول لقاء ولكن عندما رأت سارة بالامس قبل نومها 
فلاااااش باااااك 
سارة بسخرية/حور هانم 
حور/نعم 
سارة/عاوزة اقولك حاجة تحطيها في ودنك 
سارة/متفضليش تلبسي ضيق ومفتوح وقصير علشان تغري سليم لانة بيحبني وبيموت فيا ااه منا خطبتة صحيح وجوازنا قريب اووي كمان 
حور ببرود/الف مبروك باي ودخلت غرفتها 
سارة لنفسها/ااااه نظرت سليم ليكي مطمنش خااالص يخوفي لو الي في دماغي صح 
باااااااك 
ريان/حووووور 
حور/اي ياريان فزعتني يااخي 
ريان/مانا بقالي ساعة بكلمك وانتي مش هنا
حور/نعم عاوز اي 
ريان/في ملف عايزك ترجعية معايا 
حور/اشطا هطلع اغير وانزل 
ملاك/وانا عاوزة اتفرج 
ريان/بس يماما تتفرجي علي ايه
ملاك/يا استاذي المخلط انا كلمتك دلوقتي 
ريان/اي مخلط دي كمان…!؟
حور بضحك/واللة حلوة مخلط دي
عدي/وانا كمان عاوز اتفرج
ريان/لك واللة بدي جن منكن علي شو بدكن تتفرجو 
ملاك/بعيدا عن اللغة دي عاوزة اقولك ملكش دعوة 
ملاك/هقوم اعمل نسكافية اعملك يادودي وانتي يارورو 
عدي/ايوة ياملاكي وسكر زيادة 
حور/ياريت متكتريش السكر ملاك علشان الدايت
ملاك/عيوني 
ريان/لك شو ماراح تساليني شو بدي 
ملاك/ومين قالك اني هعملك حاجة 
ريان/لك شو العامة بقلبك شو اسميكة 
ملاك/ترجمي ياحور كدة 
حور بضحك/لا يقلبي دة بيشكر فيكي 
ملاك/ااااه بحسب علي العموم هتكرم واعملك معانا 
حور/تمام استناني في الجنينة وانا هاجي
ذهب عدي وريان الي الحديقة 
وملاك الي المطبخ تصنع النسكافية
وحور تغير ثيابها
????????????????????????????????????????
في المكتب 
عامر/انت كيف تعمل اكدة مع بنت عمك ياسليم 
سليم بندم/اسف ياجدي
عامر/ونعمل اي دلوك باسفك ديه مش كفاية الي ابوها عملة 
سليم بغضب من عمة/انا مكنتش اعرف ياجدي وانا هعتذرلها 
عامر بمكر فهو يعلم بعشق سليم لحور/اكدة ولا اكدة باين علي الواد الي معاها بيحبها وهي قالتلي اكدة امبارح 
اسودت عين سليم من الغضب وقال/علي جثتي انا هخرج اورية بيحب مين 
عامر/مالك ياسليم هي عتحبة وهو عيحبها فين المشكلة لما يتجوزو 
سليم بغضب وغيرة/علشان حور دي بتاعتي وعمرها ما هتبقي لغيري…. انا فضلت مستنيها من 20 سنة علي امل انها ترجع تان وعمري ميأست انها ترجع بالعكس حبها في قلبي بيكبر والي هيحاول انه يخدها مني هنسفة من علي وش الارض وهم بالخروج يتوعد لريان 
عامر/واية الي مانعك ياسليم انك تخليها بتاعتك 
سليم بحزن/لاني كنت فاكر انها مش فكراني قابلتني ببرود ولا كأني كنت اقرب واحد ليها وانت بتقول كمان انها بتحبة دانا هطربقها علي دماغة ودماغها ودماغي 
عامر/انشف يابن محمد اكدة عيب هي مجلتش حاجة بس انا كنت عاوز اتاكد منك ياسليم 
سليم بفرحة/بجد ياجدي يعني هي مش بتحبه 
عامر بضحك/اللة اعلم يابني 
لم يسمع عامر غير صوت صفع الباب بقوة خلف سليم وهو يخرج 
عامر/واللة وعشجت يابن محمد
خرجت حور من غرفتها بعدما قامت بعمل شعرها علي هيئة كعكتين
وارتدت ترنج اسبورت كت وربطت جاكت الترنج علي خصرها ولابسة نظارة دتئرية الشكل فاعطت لها منظر خرافي
فكانت آية في الجمااااال
نزلت تغني بصوتها/لا هي دي اختراااااع قلبي راح غير مساارة دي جمالها يجيب صداع????????
قاطعها سليم وهو يصعد الدرج 
سليم/حوريتي انا اسف واللة انا مش عارف قولت الكلام دة ازاي بس للمرة الالف بقولك اسف مش هتسامحي بابا سليم 
حور بابتسامة/لا طبعاا هسامح بابا سليم ومش تتاسف مني تان مفيش بابا بيتأسف من بنوتة صح 
سارة/ايه الي موقفك علي السلم  ياسليم 
سليم باقتضاب/مش شغلك ياسارة خليكي في حالك 
سليم لحور/كنتي رايحة فين 
حور/نازلة اراجع ملفات الشركة 
سليم/تمام ياحور انزلي وانا هغير وانزل وراكي 
وغادر سليم فقالت حور لسارة بجانب اذنها 
حور/واضح موووت انه بيحبك وبيموت فيكي ثم ضحكت ونزلت للاسفل 
قامت بالاتصال بأحد 
سارة/الو… عاوزة اعرف كل المعلومات عن الشخص الي جة انهاردة مع ام حور هانم باسرع وقت …. تمام هستناهم بكرة 
سارة/هتلعبي مع الشخص الغلط ياحور..
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى