روايات

رواية غرور الحب الفصل الثامن 8 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب الفصل الثامن 8 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب الجزء الثامن

رواية غرور الحب البارت الثامن

رواية غرور الحب
رواية غرور الحب

رواية غرور الحب الحلقة الثامنة

كان مكان هادي كان موجود ترابيزه وكرسين وكان محطوط عشا حلو اوي وورد وكان بجد مكان تحفهه
-الله بجد المكان تحفهه؛انت كنت تعرف
=لا بس من الواضح أن جدو موصي جامد
-اه فعلا
قعدنا وبدانا ناكل وقعدنا نتكلم شويه وكانت ساعه لطيفه اووي
-يلا بينا ولا اي
=تمام يلا
رجعنا علي اوضتنا في الفندق

 

 

-كان يوم حلو اوي بجد
=فعلا والمكان هنا تحفهه
-اي رايك تعمل رحله بالبيدج باجي بكره ياياسين
=اشطا نعمل؛بقولك اي ياليلي
ليلي وهي بتقلع الاكسسوري
-اممم
=انتي حلوه اوي
-نعمم
=اقصد يعني كان شكلك حلو انهارده
-بجد
=اه والله
-طب خش علي الحمام بقي عشان اغير
=نعمم
-زي ماسمعت كده
غيرت ولبست بيجامه
-اطلع
=يااه اخيرا
-معلش حقك عليا
=ولااا انت بتقرب كده لي
-نعمم
=انت خطر يلااا
-انا يابنتي
=انت بتقرب لي كده ياياسين حرام عليك بقيي

 

 

ياسين بعد عنها
-بحب اشوف خوفك ده
=نعمم!!
-ها هنام في الأرض
=لا حرام نام جمبي علي السرير ب ادبك أنا بقولك اهو بدل ما هتلاقي نفسك برا الاوضه
-لا خلاص اي الظلم ده بس
=احكيلي حدوته
-لي هو أنا قاعد مع بنت اختي
=براحتك متحكيش
ياسين قرب عليها وبدأ يمشي ايدو علي شعرها
(مره كان في بنوته جميله اوي بس كانت شريره حبتين وكانت دايما غامضه متفهمش مالها بس المهم انها كانت حلوه اوي ومختلفه كده ..)
ياسين شاف ليلي نامت نام هو كمان
_______________________
في صباح يوم جديد
ليلي فتحت عينها ياسين هو كمان صحي ليلي غمضت عينها بسرعه
-صباح الخير علي الناس اللي عامله نفسها نايمه
=صباح النور يااياسو
-اي اي انتي سخنه تعبانه طب اي اللي حصلك فيكي اي انتي كويسه مش كده
=في في اي يابني
-اول مره تقولي صباح النور ومتهزقنيش
ليلي ضحكت
=للدرجه دي طب صباح النور والورد والفل وكل حاجه وبعدين حد يصحي علي الفيو القمر ده ويبقي مضايق
-معاكي حق والله
=طب اي مش هننزل البحر ده انهارده اخر يوم حتي
-اه هو احنا هنمشي بالليل
=اشطا
-مش هتنزلي البحر بقي
=لا أنا كده كويسه
-بتخافي من البحر مش كده
=ياشيخ لا مش بخاف من البحر هخاف لي
-ليلي أنا عارفك اكتر من نفسك
=ماشي ياسيدي

 

 

-طب تعالي نتمشي شويه علي البحر
=ماشي بدام كده ماشي
قومنا اتمشينا علي البحر
-الجو هنا جميل اي ياريت كارما كانت معانا
=لما اروح هكيلها واغيظها
-يابني لي كده حرام عليك اختك
=اسكتي انتي
-يعني اسكتي انتي!؟
=لا ماهو هتفضل نغني ونرد علي بعض مش مكمل
-لي كنت لسه هكمل واتخانق وكده
=طب الحمدلله اني سكت ياليلي
-يلا مش مشكله ناجل الخناق لوقت تاني
=اه بصراحه جو البحر تحفه
-تصدق ياياسين اول مره تقول حاجه صح
=دايما ضدي كده مش فاهم لي
-مش لازم تفهم
=يلا مش مشكله المره دي
اليوم فات ورجعنا القاهره الصبح
_______________________
-جدووو وحشتني اووي
=وانتي كمان ياحببتي وحشتيني اوي؛عملتو اي كانو يومين حلوين
-اه جدا
=عامله اي ياكوكااا وحشتيني اوي
كارما حضنت ياسين وليلي
-وانتو كمان وحشتوني اوووي بجد كده تقعدي كل ده من غير ماتكلميني ماشي يالولا وانت ياياسين نسيت اختك
=يلاهوي ياكارما لو شوفتي المكان هتتهبلي
-ياسين بس متضايقهاش
=ملكيش دعوه ياليلي
ليلي حضنت كارما لا ليا دي اختي يابابا

 

 

-والله هي بقت كده فين امي هي اللي هتدافع اني
=ماما نامت من بدري لو كانت تعرف كانت استنكو
-نشوفها بكره بقي
=اطلعو نامو ياولاد وريحو من السفر شكلكو تعبان
-اه بصراحه اوي ياجدو ييلا ياليلي
ياسين وليلي طلعو أوضتهم
-كنت محتاجه الشاور ده اوي بجد فوقت
=اه وانا كمان السفر كان متعب
-اه ولسه بقي تفضية الشنط
=حرام عليك ياياسين متفكرنيش بقي الاااه
ليلي كانت رايحه تنام
ياسين وقف قدامها
-في اي يابني انت فوقت عليا ولا اي
=ليلي
-اممم
=انا بحبك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرور الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!