Uncategorized

رواية نور الزين الفصل الثاني بقلم ملك محمود

رواية نور الزين الفصل الثاني بقلم ملك محمود

رواية نور الزين الفصل الثاني بقلم ملك محمود

رواية نور الزين الفصل الثاني بقلم ملك محمود

♥️ (بدايه جديده)
وفي حين يخذلك الجميع لم تجد من يساندك الا اخوتك⁦❤️⁩???? 
استيقظ نور فهي اصبحت نور جديده تناست تماما نور الضعيفه المعتدمه على والدها واصبحت سيدة الاعمال نور العمري وفي اربع سنوات فقط اصبحت شركة والدها من شركه واحده الى اثنتين ولكنها الى الان لا تعلم من قتل والديها ولا تعلم ايضا من هو شقيقها الذي يحدثها دائما عنه والدها في احلامها 
واما عن حال اشقائها ف بقى الحال كما هو ف حازم مازال في غيبوبه وحياة مازالت فاقده للذاكره وذلك ساعد نور كثيرا في بناء حياه جديده ل حباة 
وصلت فرضها وذهبت لتيقظ شقيقتها ورفيقتها وتتجه إلى غرفة شقيقتها فتحت الباب ووجدتها تتحرك بشكل هستيري على سريرها وتتعرق بشكل ملحوظ وتتمتت بكلام غير مفهوم ولكنها لم تتعجب ف حياة هكذا دائما لا تشعر بالراحه ابدا في نومها بسبب هذه الكوابيس اللعينه الذي تطاردها
لتذهب اليها نور وتحاول ان تيقظها وبعد فتره قليله استيقظت حياة ومسحت لها نور وجهها من حبات العرق المتناثره عليه واعطتها كوب من الماء وقرأت لها ايات من كتاب الله لتهدئتها
وبعد فتره ليست قليله تشعر ب انتظام أنفاسها وتتجه إلى غرفة صديقتها 
نور :ماسه ماسه سوسو يلا اصحي هتأخر ع الشركه
ماسه : وحيات امك سيبيني انام شويه 
نور ب مرح :امي لو كانت تعرف أن هيبقى عندي صاحبة زيك مكنتش خلفتني
ماسه ب صوت مرتفع :ليييه يعني إنشاء الله
نور :ايييه يا بت صوتك ده مش كنتي لسه مخموده وبعدين اخرسي شويه حياة لسه نايمه
ماسه ب استغراب: حياة مين اللي لسه نايمه اختك نايمه من الساعه١٢
نور بتنهيده :حلمت ب كابوس ف انا صحيتها واهي نامت تاني
ماسه ب حزن :اختك من ساعت الحادثه وهي بتحلم ب كوابيس
نور :طب قومي انجزي يلا هتأخر ع الشركه وبعدين نعدي ع حازم في المستشفي
قالت هذا نور ل تغير مجرى الحديث
ماسه :اوك جايه وراكي اهو
⁦_____________________
وقيل في حب الاخ هو ذاك الجبل الذي عندما تميل بي الدنيا أسند نفسي به عند الشدائد⁦❤️⁩⁦❤️⁩
كيف لا أحبه وقدقال رب الكون سنشد عضك ب اخيك????????
في غرفة بطلنا كان مستفرق في النوم ل يجد من يدخل غرفته ويفر منها هاربا ولم يكن سوى زياد وهو يركض ب أقصى سرعته وجد نفسه يصتدم ب أحد ما 
فارس ب شك وهو يقبض عليه من مؤخره تيشرته: فيه ايه ياض مالك بتجري كده ليه
زياد ب توتر :الله يسترك خبيني في اي حته 
فارس :طب قولي عملت ايه خليني اخبيك
زياد ببرأه مصتنعه:ولا حاجه ولعت بس صاروخ في الاوضه 
فارس :الله يحرقك اجري استخبى في المطبخ
وجرى زياد الي المطبخ وبعد ذلك يمعو صوت انفجار الصاروخ وبعدها صوت زين الغاضب وهو يتوعد لكن فعل ذلك ونظر فارس الي الدرج ويجد أخيه يهبط وهيئته غير مبشره ب الخير ابدا
زين ب غضب وحده: خبيتو فين يا فارس
فارس: طب بوص قولي انك مش هتضربه
زين :مش هضربو ايه ده انا هنفخو
وانجز قولي مكانه احسن تتضرب مكانه
فارس ب استسلام: هتلاقيه عندك في المطبخ
ودلف زين الي المطبخ ونظر وجد أخيه يقف أمام البراد وهو مفتوح ع مصرعيه يأكل بشراهه
زين ب غضب :قولتلك ميت مره لما تعوز تطفح تطفح وانت قاعد
زياد بلامبلاه :حاضر
زين :طب انجز عشان اضربك 
زياد ب مرح ودموع مزيفه :انتو ليه جايين عليا كده هو انا يعني علشان امي وابويا مطلقين تعذبوني كده 
يعنى انتا يرضيك حد يعمل فيك كده مكنش حتت صاروخ يعنى ولكن للحظه غير مجري حديثه اطلاقا
انا حضرتلك الفطار تؤمر بحاجه تاني يا سي السيد قصدي يا سي زين
زين ب مرح هو الآخر فقد تنازل عن معاقبته ولما لا ف هو ليس شقيقه بل هو ابنه مع أن الفرق بينهم ليس كبير:لا ي امينه مش عايز افطر اصلا واطلع البس علشان نلحق نسافر
ودلف عليهم فارس وهو يرتدي تيشرت زيتي وبنطلون جينز اسود
وكان زين يرتدي تيشرت اسود أبرز عضلاته وبنطلون اسود 
وكان زياد يرتدي تيشرت ازرق وبنطلون جينز اسود
زياد وهو ينظر لهم :سبحان الله كلنا لابسين بناطيل سوده كأننا اخوات
زين بهدوء:طب كل واحد ينجز يشوف ناقصه ايه علشان نلحق نسافر 
زياد وفارس في نفس الوقت :أنا لسه محضرتش الشنطه
زين :امممم طب انجز ي اخويا انتا وهو يلا
___________________________________⁦
وتبقى اختي هي الورده الوحيده في هذا العالم الملئ ب الأشواك ????????
كان الثلاث فتيات يجتمعن على طاولة الطعام لتتحدث حياة بحزن:برضو هتنزلو انتو الاتنين وتسبوني
نور:لا انهارده مش هنسيبك علشان مسافرين كلنا 
حياة:احلفى كده 
نور :والله العظيم هنسافر 
لم تكمل نور حديثها وتجد هذه الطفله ركضت للأعلى لتحضير ملابسها
ماسه:بجد هنسافر طب والشركه هتسيبيها لمين 
نور:هبقى اكلم انكل جاسر يمسكها على مانرجع هما ا
على الهاتف اتصلت نور ب جاسر 
نور ..الو صباح الخير
جاسر..صباح النور يا بنتي انتي عامله ايه 
نور ..أنا تمام بس ممكن اطلب من حضرتك طلب 
جاسر ..اه طبعا اتفضلي يا بنتي
نور ..ممكن بس حضرتك تروح الشركه الاسبوعين دول علشان حياة محتاجه تغير جو وتسافر 
جاسر ..تمام يا بنتي بس اسبوعين مش أكتر علشان الصفقه اللي مع زين الالفي
بعد مرور ساعه 
كانت قد أعدت ماسه الحقائب وارتدت ملابسها وكانت ارتدو جميعا حقائبهم 
وصعدت نور الي سيارتها وركبت حياة ب الخلف وركبت ب جوارها ماسه ف نور ترفض أن يجلس بجانبها أحد خاصة وأن كانو على طريق سفر _______________________________⁦❤️
بعد ساعتين
في سيارة زين كان يجلس بجانبه فارس وفي الخلف كان يجلس زياد 
زياد :ايه يا عم فارس م تشغلنا حاجه نسمعها
فارس اشغلك ايه يا عم زياد 
زياد شغلنا عود البطل كان يقول هذا وهو ينظر من نافذة السياره 
زياد ب صدمه وغضب :نهار ابوكي اسود ومهبب
و التقط هاتفه وارسل رساله ل حياة فهو لا يستطيع الاتصال بها ونور معها __________________________________
في سيارة نور كانت ماسه نائمه وكانت نور تضع كل تركيزها في السواقه وكانت ماسه تضع سماعات الهيد فون وتستمع الي الموسيقى حتى وجدت رساله من زياد
_مقولتيش ليه يا هانم أن انتي مسافره
=معلش والله الموضوع جه فجأه وبعدين اصلا مكوناش هنسافر بس مش عارفه ايه اللي طلعها في دماغهم فجأه كده بلييز يا زياد متزعلش⁦ وبعدين انتا مين قلك ؟؟؟؟؟؟!
_طب بوصي كده جمبك
=ايه ده انتو كمان مسافرين هتروحو فين 
_طالعين شرم يا حبيبتي ⁦ المهم انتي نمتي كويس ولا لسه في كوابيس تاني 
=طب كويس والله ،،،لسه في كوابيس مش بعرف انام
_معلش يا حبيبتي انا هقفل دلوقتي نامي انتي 
=اوك باي١
حياة :ماسه اصحي يلا هتنزل في الريست
نور:سيبيها يا بنتي
حياة :لا كانت بتقول عاوزه تنزل تجيب حاجه 
نور :طب انجزي صحيها 
_______________________________
في سيارة زين
فارس بهمس ل زياد حتى لا يسمعهم زين:انا مش عارف ايه اخرة علاقتك مع البنت ديه زين لو عرف هيطين عيشتك 
زياد بهمس:يعمى هو انا بلعب بيها م انا عملت زي ما قولتلى اول لما كملت التمانتاشر قولتلها اكلم اختك اتحججت وقالت لأ 
شركه وبقالى سنه شغال واخوك ده مطلع عيني وبعدين انا مبعملش خاجه غلط ولو انت خايف من زين انا هقولو دلوقتي 
تحدث زياد اخيرا بصوته العادي:زين 
التفلتت زين له ب اهتمام 
زياد بجديه:نزلي في الريست علشان جعان
فارس:انا كمان جعان والله
زياد: م انتو لو كنتو اكلتو الفطار اللي أنا عملته مكنتش جعتو
فارس:يا نوحي اومال مين اللى كان بيقول ل زين ان هو جعان 
زياد بثقه:انت
زين: طب خلاص ي اخويا انتا وهو انزلو يلا
ويترجل ما من زين وفارس وزياد _______⁦____________________________⁦
وفي سيارة الفتيات ترجلو جميعا 
نور أنا هروح اجيب قهوه حد عايز معايا 
ماسه :اه أنا هاتيلي
حياة :لا انا هاتيلي عصير
نور طب هروح أنا اجيب الحاجه وانتو روحو هاتو اكل 
حياة وماسه:اوك
ودخلت نور ل تجلب القهوه ولكن وجدت شيئ ساخن وقع على ملابسها نتيجة اصتدامها بأحد الاشخاص..
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى