Uncategorized

رواية الضائعة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة سلام

جلست نغم علي السرير وتنهد.. 
ماريا:  هتعملي اي 
نغم:  اكيد ف حل
ماريا:  انتي اكيد مش هتتجوزي 
نغم: دا بعدو لما يعض قفه.. 
ماريا. يبقا لزم تلاقي حل وبسرعه
دخل مهند ضحكاا..   اووو الحلوين بيعملو اي سواء 
ماريا:  اااا ان….. ن
مانت خائفه ومتردته وتحاول التمسك هيا تخاف مهند بطريقه غريبه 
نغم:  عايز حجة 
مهند:  القطه الشرسه عايزك ثواني.. 
نغم:  فين #بقلم_بسمه_سلام
مهند:  هتعرفي بعدين 
نغم:  بقولك وخدني علي فين.. 
مهند:  امشي ونتي ساكته 
دخلت غرفتو وشوفت صور شهاب وحاتم واسر.. 
نغم:  حاطط الصور دي هنا  لي 
مهند:  كنتي عند بابا لي يا قطه 
نغم: ونت مالك.. 
كل واحد عندو مليون نقطه ضعف وحجة ممكن يخسرهااا 
نغم:  تقصد اي 
مهند:  شهاب عندو هاله وانتي 
اسر اخواتو وامه وابوه 
ووو  حاتم عندو تيته وماما 
نغم:  عايز اي منهم
مهند:  اعزميهم
نغم:  افندم اعزمهم علي اي 
مهند:  نسيتي ان بكرا فرحنا ولااااي 
نغم:  مفيش الكلام دا بعينك 
وبلحظه مسك كوبيه مياه وكسر   صوره  شهاب 
نغم: اعاااااا
مهند: انا عايز اسالك سوال.. هو مين اكتر واحد بتحبي 
نغم: انت احقر انسان انا شوفتو 
مهند: اها حصل..
نغم: مش هتجوزك يا مهند وموتك علي ايدك..
نظر للحائط والدولاب وفتحه واخرج صوره اخري ووضعها.  ابتعد وكان ابراهيم 
نغم: هتعمل اي 
مهند: فكريني اعزمو هو كمان 
نغم: انت اي يا اخي مجنون ومتوحش 
مهند: اخرج مسدسه ويدها ويغرزها ف شعري بعنف.. بقولك اي 
اوعي تعالي صوتك تاني عشان متزعليش فهمه يلا براا واجهزي يلاااا…
ماريا: قولتلك لزم.نلاقي حل
نغم: بكر لزم ننزال سواء
ماريا: تمم.تصبحي علي خير..
تاني يوم كنت شايفه تجهزات وبيحضرو الجنينه وحجات انا مش فهمه عن لدين المسيحي بس كنت متاكده ان ليمكن 
اتجوزه 
مريم: ممكن ادخل 
نغم: نعم
مريم: انتي زعلانه مني 
نغم: لا لي انتي عملتيلي حجة وحشه 
مريم: انا اسفه يا نغم..
نغم: بعد ازنك انا عايزه امشي 
مريم: هتتجوزي ولا لا 
نغم: استني وشوفي 
نزالت وركبت العربيه مع ماريا..
ماريا: هنعمل اي 
نغم: نظرت لها وابتسمت.. هشتري فستان الفرح طبعاااا 
ماريا: يعني اي هتتجوزي فعلا يا نغم 
نغم: اها يا مرياا انهارده فرحي 
ماريا: بس دا مكنش اتفقن انك تتجوزي الزفت دا 
نغم: اطلعي يا مارياااا 
مهند ف المكتب..
اي يامراد  محديش شايفك لي 
مراد: ناوي علي اي 
مهند: ابتسم..مش  هعمل حجة
مرد: هتعمل اي ف نغم 
مهند: هتجوزها.. وبعد ازنك بقا عشان لزم امشي هروح اعزم ناس لسسه 
ركب عربيته وساق بسرعه جنونيه..ووصل الي بيت شهاب 
مهند: دا بيت شهاب 
هاله: ااا لا مش بيتو دا بيتو 
مهند: امم… انتي تعرفي نغم 
هاله بلهفه: نغم اها دي اختي اقصد زي اختي 
مهند: انا خطييها 
هاله: خطيبها خطيبها ازاي يني 
مهند  اتخطبنا وانهارده هنتجوز 
هاله: انت مين اصلا 
مهند: انا مهند ونتي 
هاله: انت مهند لا 
مهند: طلعتي تعرفينس اهووو 
هاله: انت الا حوالت تسم اختي يا حيوان 
خلعت الشبشب وحولت تضربو ولكن مسك يدها ووقف خلفها وضغط بقوه مش عيب  . هااا
شهاب سمع صوت صريخ هاله وخرج 
شهاب: ابعد عنها انت عبيط 
مهند: شهاب
شهاب: نعم
مهند: كنت جاي اعزمك علي فرحي 
شهاب: افندم 
مهند: هيا ش غم قلتلك انها هتتجوز بكىا هيا راحت تشتي الفستان وانا اعزمك
شهاب: فاكر من الرجوله تتجوزها غصب وكمان وها مسلمه 
مهند: انا جيت اعزمك وبعدين هيا من ديني وانهارده فرحنا حبيت تيجي تمم ولو لا برحتك..
ونزال مهند وركب سيارته ووصل بيت ابراهيم..
ابراهيم:انت #بقلم_بسمه_سلام
مهند: حمايا العزيز 
ابراهيم: دا بعينك 
مهند:لا انهارده..
ابراهيم: هتتجوزبنتي غصب يا واطي 
مهند: اها.. ولو قليت ادبك تاني هتزعل اوووووي 
ابراهيم: اكيد هدتها عشان كدا وفقت 
مهند: اها وبيك انت وقولتلها هقطعلك بابا 100 حته..  فخاف علي نفسك يا ابراهيم انت عضمه كبيره وخايف تموت من قلم واحد 
مش كفايا شغلك وحياتك الا ادمرت زمان..
ابراهيم: طبعا مانت تربيا بيبرس لزم تبقا كدا 
مهند كويس انك عارف خد بالك بقا تربيه بيبرس دا طالع احسن منو وقبل مانت توقف قدمه كان هيقتل بنتك تلات مرات.. 
فكر بقا لو وقفت قدمه هيحصل اي مثلااااا
ابراهيم اغلاق الباب ف وجه..
مهند: وماله المهم انك تيجي عشان متزعلش مني تمم 
والمشوارع الثالث كان لبيت حااتم
حاتم فتح الباب وقبل ان يتحدث مهند كان ملقي علي لارض وانفه بها دم..
حاتم: وكمان جاي هنا 
مهند: وقف وبدا يمسح الدم بالمنديل بهدواء…
تصدق انك غلط انا ضيف تعمل كدا ف الضيف يا حاتم 
حاتم: عايز اي 
مهند: اسمعني كويس انهارده فرحي وانا من كرم اخلاقي جاي اعزمك 
حاتم: فرحك انت 
مهند: اهاااا علي عروستي نغوما.. 
وضربه مره اخري.. اياك تجيب اسمها علي لسانك 
مهند: موعدكش بقولك هتبقا مراتي يعني اسمها مبقاش مهم 
ضربه مره ثاانيه: اياك اسمع صوتك اني فااااهم
خرج اسر: بتتخانق مع مين يا عم انت كم…
وبمجرد ان راء وجه جىي بسرعه ووكان مهند ارضا واسر
 فوقه ويربحه ضربااا ومهند يبدله الضرب 
اسر: بقا عايز تتجوزها يا حقير يا واطي يا وسخ 
مهند: انا فعلا هتجوزهاااا 
ضربه  اكثررررر…..  لما تشوف حلمت ودنك يا زباله مش هتلمس منهاااااا شعره واحده 
حاتم:  بس ابعد عنووو دا ميستهلش 
مهند:  كدا تتوروني يوم فرحي عروستي تزعل مني 
اسر:  ابعد يا حاتم سيبني اضربووووو 
مهند: هسكتلكم المه دي وبعد شهر العسل نتكلم ف المووضوع دا
اسر:  سيبني يا حاتم ااعرفو طعم العسل الا بجد 
مهند:  بااااااااي.. 
في اتيليه فخم جدا ماريا ونغم يختارون الفساتين 
ماريا:  احنا تيم واحد صح 
نغم:  كانت مسكه الفستان وتنظر له وتتحدث معاها..  امممم
ماريا:  عرفيني هتعملي اي طيب 
نغم:  هتجوز 
ماريا:  يعني خلفتي بوعدك معايا زمش هتجبيلي حقي 
نغم:  افهمي يا ماريا.. الحواز هو الحجة الوحيده الا هتنقذني.. 
ماريا:  نيلفونك بيرن 
نغم:  طب مين 
ماريا:  مكتوب شريفو
نغم:  انا جاااي استني دقيقه. 
في الڤيلا داهل مكتب بيبرس الذي يمتليهو الجمود 
مريم:  بابا
بيبرس:  تكلم وهو يمسك كتاب بيده وينظر به  ..  خير 
مريم:  بلاش يا بابا ارجوك 
بيبرس:  هو اي يا حبيبتي 
مريم بصوت عالي:  انت فهمني كويس 
بيبرس رفع عينه وتحدث بحده:  صوتك يا مريم.. 
مريم:  كسرتني وجعتني وجوزتني غصب وسكت بس ارخم بنتي 
بيبرس:  بنتك كمان هتوافق زيك 
مريم:  نغم مش هتوافف
بيبرس: عايزني اعمل اي يا مريم اسيبها تتجوز مسلم 
مريم: مسلم ززيهاا هيا اصلا  مسلمه 
بيبرس: اسمعيني كويس بنتك مسيحيه وانهارده هتتجوز مهند وبعدين.. انا جوزتك غصب 
مريم: ايو انت جوزتني مراد غصب 
بيبرس: يعني انتي مش بتحبي 
مريم: متغيرش الموضوع 
بيبرس: ردي 
كان مراد يقف علي الباب وينتظر الرد ولكن لم تجب خرجت وراته امامهااا..
في غرفتهااا..
مراد: هو انتي لسه مخصوبه عليه
مريم: اكيد لا 
مراد: امال 
مريم: لا خالص بس الموضوع اني بفكرو بزمان متنساش بينا اولاد 
مراد: انتي لسسه بتحبي 
مريم اولت تاخد نفسهااا. اي 
مراد: هعيد السوال ومتاكد نك سمعتي….
مريم::لا متعدوشانا سمعت..
مراد:: مردتيش لي 
مريم: عشان مبقاش يهمني يا مراد
مراد: متاكدهاا 
مريم: طبعاا
مراد: تمم الا عرفتو ان مهند هيعزمووو 
مريم: ايي 
مراد: اي زعلانه ولا فرحنا 
مريم: بلاش الكلام دا يا مراد
مراد: كنت بسال بس 
مريم: انا خفت من بابا
مراد: علي ابراهيم 
مريم: علي بنتي يا ابراهيم 
مراد: هو. انتي موافقه علي الفرح 
مريم: لا
مراد: كنت متاكد
مريم: ونت
مراد: انا ال اجهزي لزم تكلعي زي القمر انهارده
ف الكوافير::  
في الڨيلا والجميع حااضر  
مهند:: ماريااا ادخلي  استعجليهااا 
ماريا:حااضر 
خرجت نغم كالملام بفستان ابيض من الكتف كالون اليشره وكانت ترتدي تاج والذيل للفستان كان خلفهااا طويل جدا 
وتضع الميك اب الخفيف وتسريحه شعرها تهزس والجزمه العاليه البيضه الرقيقه وعقد وحلق يزينوهاا 
كان الجميع ينظر لها.. كانت كالقمر ا..
كان حاتم يردي بدله قميص ابيض وبنطلون لبني وجاطت لبني..
واسر يرتدي بنطلون اسود وقميص ابيض وكوتش اسود 
وشهاب يرتدي بنطلون اسود وقميص اسود وكوتش ابيض..
ويقفون مع ابراهيم…
مهند: اي الحلوة دي 
نغم: عروسه بقا
مهند: انتي احلي عروسه يلا نبدا بقا 
بيبرس: يلا يا ولاد 
نغم: يلا اي
بيبرس:  نبدا عشان تتجوزو 
نغم:  بس انا اتجوزت خلاص 
استغراب الجميع وانصدم 
مهند:  نعم 
نغم: كل اااديان السماويا مقلتش ان الست ينفع تتجوز رجلان
مهند:  اتجوزني اتجوزني ازاي ومين 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى