روايات

رواية لأجل حبك الفصل الأول 1 بقلم رحاب محمد

رواية لأجل حبك الفصل الأول 1 بقلم رحاب محمد

رواية لأجل حبك الجزء الأول

رواية لأجل حبك البارت الأول

رواية لأجل حبك
رواية لأجل حبك

رواية لأجل حبك الحلقة الأولى

انا حامل

انتي بتقولي ايه ده حصل ازاي

مش مهم حصل ازاي المهم انو حصل ي اسر انا فرحانه اوي مش مصادقه اني اخيرا هبقا ام

لا مش هتبقي ام ي ليله والي ف بطنك ده لازم ينزل

حركت عنيها بعدم تصديق تهتف : انت بتقول ايه انت بتهزر صح اكيد بتهزر مهو مش معقول يبقا بقالي سنين مستنيه ده يحصل ولما يحصل تقولي انزلو

اقترب منها اسر يهتف بغضب : بقولك لازم ينزل والي اقولو هتتفذيه سامعه ولا لا

ابتعدت خطوات للخلف تنظر لهو بخوف : انت ازاي جايلك قلب تقولي كده انا حقيقي مش مصادقه عمري ما تخيلت انك ممكن تقول كده

اغمض عنيه ياخذ نفس عميق ليهتف بملل : الي بقولو ده لمصلحتنا

ليله : مصلحتنا ايه المصلحه اني انزل طفل انا عيشت سنين مستنياه وبحلم باليوم ده

صرخ اسر بقوه : كفااايه كلام انا قولت الي عندي وخلصنا

ليله : وانا مستحيل اعمل الي انت بتقولو ده

هتف اسر بجديه : ولو قولتلك ياانا يالي في بطنك ياليله

التفت ناحيته لتهتف بعدم تصديق : هو أنت فعلا اسر جوزي انا بجد مش في حلم يعني انا فعلا بسمع منك الكلام ده

اسر : انتي لازم تقتنعي اني بقولك الصح وكلامي اكيد ياانا يالي في بطنك

يبقا الي في بطني يااسر وانت الي اخترت مش أنا

هتفت بها ليله من بين دموعها وهي تتجه ناجيه الغرفه تغلق الباب خلفها بقوه لتلقي بنفسها علي الفراش تكتم صوت بكائها فاهي لم تتوقع للحظه أنها ممكن تتحط في موقف زي ده جوزها وحبيب عمرها اسر يخيرها بينها وبين ابنو الي بقالهم سنين مستنينو وكانو بيقررو مع بعض اسم الطفل فااسر هدم كل احلامها وكأنها كانت تتحدث مع شخص تاني غيرو انتفضت فزعأ عند سمعها صوت خط الباب الخارجي للشقه يعلن عن خروجه غاضبأ

لترجع لوضعها تبكي بقوه ليوقفها صوت خبط عالي علي الباب اتجهت لتفتح

ايه يبنتي في ايه كنت جيالكم وشوفت اسر شكلو متعصب اوي وهو نازل حتي مردش عليا

هتفت بها جارتها ساره وصديقتها المقربه

لتلقي ليله نفسها في حضنها وتبكي

 ساره : في ايه طيب قلقتني اوي ياليله

 ‏

 ‏هتفت ليليه من بين شهقاتها بصوت مكتوم : اااسر

 ‏

 ‏ساره : اهدي طيب علشان افهم منك مالو اسر

 ‏

 ‏ليليه : عايزني انزل البيبي

 ‏

 ‏وضعت ساره يدها علي فمها تكتم شهقتها الفزعه لتهتف بذهول : ازاي ده يعني ده احنا كنا متخيلين انو هيبقى طاير من الفرحه

 ‏

 غمغمت ليله بحسره : مهو انا كنت فاكره كده بس كل الي حصل غير كده ده بيخيرني بينو وبين ابنو الي في بطني

 ‏

 ‏ساره : ينهار اسود هو ايه الي حصل اسر اتجنن ولا ايه بقولك ايه اهدي كده وادخلي اغسلي وشك وتعالي احكيلي الي حصل بظبط

 ‏

 ‏اتجهو الي الداخل وبعد فتره

 ‏

 ‏بس ده كل الي حصل اول ما قلتلو

 ‏هتفت بها ليله وسط ذهول ساره من الي حصل

 ‏

 ‏ساره : الموضوع ده فيه حاجه انتي مش بتشكي في اسر

 ‏

 ‏هزت ليله راسها بستنكار وفهمت ساره تقصد ايه لتهتف بنفي : لا اسر مستحيل يعمل الي تقصديه انا واثقه فيه

 ‏

 ‏هتفت ساره ببرود : امال تسمي تصرفو ده بي ايه غير في وحده تانيه انتي بس الي عبيطه ومامنه زياده عن الزوم دي اكيد هي الي هتخليه يطلقك

 ‏

 ‏شهقت ليله بفزع : يطلقني ايه بعد الشر لا لا مش معقول انا متاكده ان فيه سبب تاني

لوت ساره شفتيها بسخريه : والله براحتك يختي انا قولتلك وخلي بالك

…………………………………………

مجهول : يعني ايه حامل وده حصل ازاي

اسر : مش عارف حصل ازاي انا هتجنن ودماغي واقفه مش قادر افكر

مجهول : ده مش وقت ذهول انت لازم تتصرف والي في بطنها ده لازم ينزل كده انت بوظت كل حاجه

مد يده يلتقط هاتفه ليهتف بجديه : انا هتصرف فعلا الي بطنها ده لازم ينزل باي شكل

……………………………………………

قطع كلامها مع صديقتها صوت هاتفها يعلن عن وصول رساله

نظرت علي الاسم لتجدها منه مدت يدها لتفتحها بلهفه تهتف بسعاده : مش قولتلك ياساره مش ههون عليه اهو بعت مسج علشان يصالحني اكيد

وبعد قرائتها تشخصت عينيها بذهول ودموعها تسقط في صمت 😯

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية لأجل حبك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!