روايات

رواية حياة جديدة الفصل الأول 1 بقلم MG

رواية حياة جديدة الفصل الأول 1 بقلم MG

رواية حياة جديدة الجزء الأول

رواية حياة جديدة البارت الأول

رواية حياة جديدة الحلقة الأولى

العسكري:يونس باشا تقرير الطب الشرعي طلع يونس :ماشي هاتو بسرعه العسكري:مامماهو يونس :ماهو ايه ماتنطق. العسكري :الدكتوره اللي عملت التقرير مش بترضي تدي التقرير لحد الا ما تتكلم معاه الاول عن الحاله يونس :نعم مش بترضي ايه ياخويه وانا مش قلت قبل كده الشغل بتاعي مايتدخلش فيه ستات. العسكري: اللواء محمود هو اللي امرني اسلم القضيه ليها يونس :ماشي روح قولها انا فاضي اقابلها. العسكري:صراحه بقي هي قالتلي خليها يجي في مكتبي وآخره معايا الساعه واحده. يونس : كمان بتتشرط ماشي قولها انا جاي. اقابلها. _. _#. الدكتوره فريده:عمي محمد مش قولتلك خليها يزود شطه طب انا هاكل الكشري ازي بقي عمي محمد:خدي الشطه بتاعي انا كده كده مابحبهاش. الدكتوره فريده :لا خلاص انا عامله كده اكيد مش هاخد الشطه بتاعتك عمي محمد:لاخديها انا الشطه بتتعبني وكده كده هرميها مش هاكلها. الدكتوره فريده:انت متاكد علشان متقولش انا ظالمه واحدا الشطه بتاعتك. يونس :شطه ايه وكشري ايه احنا هنا

 

 

في مطعم عمي محمد :يونس باشا انا اسف يافندم الدكتوره فريده: انت ازي تخبط كده خلتني اداق الشطه. عمي محمد : دكتوره فريده ده يونس باشا اللي ماسك الفضيه بتاعت المعادي الدكتوره فريده :وده مايدلوش الحق انو يدلق الشطه. يونس :مش هنخلص من الحوار ده عمي محمد :استاذن انا. الدكتوره فريده:استني ياعمي محمد خدي الكشري معاك وعينه. عمي محمد :حاضر يا دكتوره فريده. يونس.:ها عاوزه تقولي ايه. الدكتوره فريده : تشرب ايه يا يونس باشا. يونس:انا مش جاي اضايف انا عاوز التقرير علشان اقفل القضيه. الدكتوره فريده:احسن برده اخش في الموضوع مش هو. يونس :ايه اللي مش هو. الدكتوره فريده:الشخص اللي انت ماسكه مش هو القاتل. يونس : نعم ازي كل الادله بتقول إنه هو القاتل. الدكتوره فريده: والنتائج اللي معايا بتقول إنه هو مش اللي قاتل علشان القاتل مستعمل ايده الشمال يعني اشوال والمتهم بعد امعملتله فحصلت طلع مابيستعملش غير ايده اليمين فهمني ازاي هو القاتل. يونس :عادي ممكن اي حد يستخدم ايده اليمين والشمال عادي. الدكتوره فريده:ازي ده شغلي واكيد لو في حاجه زي كده اكيد هكون عارفها. يونس:كده كده القضية متقفله والتقرير ده ملوش اي لازمه دي كان هيكمل وخلاص سلام يا دكتوره. الدكتوره فريده:متقول انك عاوز تقفل القضيه وخلاص ومش مهم الحقيقة مكنتش تعبت نفسي بالكلام معاك. يونس :اقصد ايه يا دكتوره. الدكتوره فريده: قصدي اللي فهمته. يونس:محدش اتجرا اقبل كده وكلمتي كده. الدكتوره فريده:وانا مينفعش اشوف حاجه غلط واسكت عليها

 

 

يونس:بزعيق انتي لسانك طول اقوي الدكتوره فريده:متزعقش متفكرش اني ممكن اخاف من الاسلوب ده. يونس :اعتبري اليوم ده اخر يوم ليكي هنا. الدكتوره فريده : بعصبية مقدرش اللواء محمود:ايه اللي بيحصل هنا على مكتبي حال. الدكتوره فريده:عوده اللي حصل يافندم وهو وقاف اهو ينكر لو قولت حاجه غلط. اللواء محمود:طب اتفضلي دلوقتي على مكتبك يا دكتوره فريده وانا هشوف الموضوع ده. اللواء محمود:افهم ايه اللي انت عملته ده. يونس :اكيد هي الي غلطانه. اللواء محمود:وانا من امتي بشغل معايا حد بيغلط ياحضره الظابط انا اومش متاكد من كافأتها ما كنتش شغلتها معايا الدكتوره فريده من اشطر دكاتره الطب الشرعي وانت عارف القضايا اللي بمسكهال مهمه ازي اني امسكها قضيه من القضايا بتاعتك لازم تفهم من كده اني وثق من كافأتها لابعد حول. يونس : يعني انا الغلطان ماشي يافندم ياريت بعد كده متحطناش في قضيه مع بعض. اللواء محمود:انت نسيت نفسك ياحضره الضابط مين اللي بيأمر هنا انا ولا انت و مش عشان عملتك زي ابني يونس :العفو يافندم وانا اسف لحضرتك إذ كنت عديت حدودي. بعد اذن حضرتك. اللواء محمود: خلي في عملك اي قضيه هتمسكها بعد هتكون الدكتوره فريده معاك. يونس: تمام يافندم. رر. يونس :يابني بتاعه مين العربيه الحمره دي عاوز امشي مستعجل عسكري٢:,ايو يا يونس باشا زي عربيه الدكتوره فريده يونس:طب قولها تيجي تشيلها من هنا عاوز اتزفت اغور. العسكري:امرك يا باشا بعد خمس دقائق. يونس: مجانش معاك ليه. العسكري ٢ :بقولك يافندم هتخلص نص ساعه وتاخذها. يونس،:هي اللي جنت علي نفسها و. عمي محمد ،: الدكتوره فريده العربيه بتاعتك مخبوطه بره. . فريده:محدش شاف اللي خابطها. عمي محمد:بصي يابنتي يونس باشا اللي خابطها بس اكيد هو ميقصدش. فريده:يعني هي بقت كده هو اللي جني علي نفسه. ##.

 

 

يونس :ايه يعم لسه قاعد تبص للصوره من المره اللي فاتت لسه مزهقتش
كامل :,ازهق حد يزهق من رواحه ياريت يرجع الزمن وابص بصه واحده في وشها دلوقتى بقي عند هاخمسه وعشرين سنة وشهرين وتلات ايام
يونس :اكيد ياعم هيجي يوم وتشفها
كامل :من ساعه ما امها اخدت ومشيت ماشفتهاش ياريت يرجع الزمن وانا مش هضيعا من ايدي ابد
يونس:انت كمان غلطان رايح تتجوز واحده اجنبيه هما بنات بلدك خلصوا
كامل:حبتها كان اول مره تشوفها كنت بتستنجد بيا ومن يومها مقدرتش ابعد عنها ويوم ماقامت الحرب مابين بلدي وبلدها سالتني انت هتشارك في الحرب قولتلها اكيد دي بلدي وده واجبي اتجاه لازم تنفذه ويرتني ماكنت قولتلها كده صحيت الصبح ولا لقيتها ولا لقيت بنتي نورا ودورت عليهم كتير بس مقدرتش اوصلهم
يونس :يعم روق انت كل ام اجيلك هنا تحميل نفس القصه وتقعد تعيط قولي تشرب ايه وانا اعملهولك الجرس بيرن أما اشوف مين علي الباب.
يونس:انتي ايه اللي جابك هنا دلوقتي يازفت اوعي تقولي عملت نصيبه

 

 

العسكري:لا انا جايه القبض عليك
يونس :نعم ياخويا
العسكري: الدكتوره فريده:مقدم بلاغ فيك بتهمه التعدي عليها وتحطيم سيارتها.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة جديدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى