روايات

رواية لنرقص تحت المطر الفصل الخامس 5 بقلم نورهان حلمي

رواية لنرقص تحت المطر الفصل الخامس 5 بقلم نورهان حلمي

رواية لنرقص تحت المطر الجزء الخامس

رواية لنرقص تحت المطر البارت الخامس

رواية لنرقص تحت المطر
رواية لنرقص تحت المطر

رواية لنرقص تحت المطر الحلقة الخامسة

فتحت باب اوضتي وبعدين وقفت قدام باب الاوضه بتاعته وانا ماسكه الإوكره وحاسه ان دقات قلبي هتنفجر من كتر ما هي سريعه خبطت على الباب خبطتين بهدوء وبعدين دخلت….
كان قاعد على طرف السرير وماسك تليفونه اول ما الباب اتفتح رفع عينيه وبصلي فتح بوقه من كتر الصدمه اللي كان فيها
اتحركت خطوتين وبعدين قفلت الباب ورايا بهدوء وقربت وقفت قدامه وهو كان لسه قاعد مكانه وعنيه مليانه زهول من منظري قعدت جنبه وانا بشد من ايديه التليفون وبحطه جنبي
نور
اعتقد اني اديتك وقت كافي انك تفكر!!
وبالرغم من كل كلامي برده مغيرتش رأيك
ضغطت على ايديه وبعدين حطيت ايدي على وشه وانا بقربه عليا لحد ما خليت راسه تقرب على كتفي وبدأت احضنه وانا بحرك ايدي على ظهره
وبعدين سمعت صوته يا كاد يكون مسموع
عز
انتي..بتعملي ايه!!
نور
انا استحقك اكتر منها وانت اكتر حد في الدنيا يستحقيني…انت بس اللي ليك الحق فيا..
كان كتفي قريب من صدره وكنت حاسه بنبض قلبه سريع جدا لدرجة وترتني اكتر
ما كنتش سامعه حتى صوت انفاسه وبعدين حركت راسي على فكه و بعدين دفنت راسي في رقبته
وفجأه حسيت بإيديه بتتحرك على ظهري وبدا يشد حبل الفستان رفعت راسي وبعدين بصيت في عينيه و بدأت افكله زراير القميص بتاعه وبعدين هو قرب وشه لقربتي و هو بيبوسني بطريقة عشوائية… وبيشيل الفستان من على كتفي و هنا حسيت بحجم الموقف اللي بحط نفسي فيه حبست انفاسي وبعدين غمضت عيني وهو بيقرب على وشي وبيحرك ايديه على رجلي ابتلعت ريقي وقبل ما يوصلي اتفاجئت بيه وهو بيدفعني بقوه على السرير فتحت عيني لقيته اتنفض بسرعه وبدا يربط زراير القميص بتاعه
نور
عز!!!
فاتح باب الاوضه وطلع بسرعه من غير ما يبصلي وبعدين سمعته وهو بيقفل باب الشقه وراه و ساعتها اطلقت عنان انفاسي وبعدين اتعدلت وانا برفع فستاني و جريت على اوضتي انا كمان
اعتقد ان في الوقت ده خسرت عز كلياً !!!
غيرت هدومي بسرعه ولبست بيجامتي وبعدين ضميت نفسي على السرير وانا لسه حاسه ان كل جزء فيا بيرتجف بصيت على تليفوني وانا عايزه ارن عليه كنت حاسه اني هموت من القلق و بسأل راح فين وهو حاسس بإيه دلوقتي ما تخيلتش ان ممكن عز يحس بلحظه ضعف وقدامي في يوم من الايام ما كنتش عارفه ازعل و اخاف و لا اغضب من رافضه ليا!!!!
فضلت قاعده مكاني لحد ما النهار بدأ يطلع وكل ده ولسه عز مجاش !!!
فضلت بتلفت حواليا لحد ما اخدت قراري و رنيت عليه ولكن ما كانش بيرد طلعت الصاله وفضلت الف حواليا وانا مش عارفه اروح فين او اعمل ايه حتى عيني ما كانتش راضيه تغمض انام بس خمس دقائق افصل عن الواقع لحد ما الساعه جت 6:00 الصبح وبرده لسه ما نمتش
بعد مرور تلت ساعات
صفاء
نور انت بتعملي ايه مروحتيش ليه الجامعة
نور بإرهاق
صحيت النهارده لقيت بطني بتوجعني اوي فقلت مروحش النهارده
صفاء
ماشي يا حبيبتي هدخل على طول المطبخ احضرلك الفطار واعمل لك حاجه سخنه ..عز صحي ولا لسه!!
نور بتوتر
ءءء صحي من شويه ولبس وراح المستشفى على طول
صفاء
بدري اوي كدا!!
نور
قال انه عنده شغل كتير النهارده..
صفاء
طب حتى كان يستنى لما يفطر!!!
نور
……….
دخلت المطبخ وبعدين قومت من مكاني دخلت على اوضتي وانا برن عليه للمره المليون بس كان تليفونه مقفول… وبعدين بصيت لرقم ريم وحسيت ان ده هو الحل الوحيد
نور
ءء ريم..صباح الخير
ريم
عامله ايه يا نور
نور
الحمد لله كويسه انا صحيت النهارده من النوم ما لقيتش عز وبتصل بيه تليفونه مقفول فقلت ارن أسألك عليه
ريم
انا لسه واصله المستشفى وما شفتهوش وسألت عليا قالوا لي لسه ما جاش يكون راح فين!!
نور
ءء اكيد راح مشوار مهم قبل ما يروح المستشفى على العموم لما يجي ابقي قوليله يرن عليا لو سمحتي
ريم
حاضر يا حبيبتي مع السلامه
نور
سلام…
قفلت معاها وبعدين حسيت ان الدنيا بتلف بيا قلت يمكن ده بسبب التوتر ولاني ما نمتش لحد دلوقتي
صفاء
تعالي يلا يا نور عشان تفطري
مسحت على جبهتي بألم وبعدين لسه بقوم من على السرير اختل توازني وحسيت ان الدنيا اسودت في عيني بعدها فقد الوعي
#نورهان_حلمي
*********************
عز
جبتك بردو…و هطلع من عينك اللي انت عملتو فيها!!!
ضربته بالبوكس في مناخيره للمره اللي مش عارف قد ايه …لكن انا على الحال ده بقالي ساعتين كنت بفرغ كل غضبي فيه لانه خلاني اخسر اغلى بني ادم على قلبي وكمان اذاني فيها وخلاني اشوف فيها سوء!
– ابوس ايدك سيبني والله انا كنت بنفذ كلام سلمى وبس
عز
وانا قعدت سلمى مكانك هنا وقالتلي انك انت اللي دفعت لها فلوس عشان تجيبها لك الشقه
– هي قالت كدا!!!دي دي كدابه و الله العظيم و عشان اثبتلك كدا انا هقول كل حاجه بما انها هي اللي بدأت بالغدر
عز
اخلص
– انا في يوم لقيتها بترن عليا وبتقولي استنيني في العنوان الفلاني في مصلحه وهدفعلك فيها مبلغ كويس فعلا عملت اللي قالت عليه ورحت على العنوان ده وبعدين جابت بنت اللي هي اخت حضرتك وحطيتلها مخدر عصير وقبل ما تفقد الوعي خليتني اقف قدامها عشان تشوفني… وبعدين اغمى عليها وشلناها انا وهي على السرير وبعدين خلتني اعور ايدي واحط الدm على هدومها وبعدين ادتني فلوس ومشيت من عندها واقسم بالله انا عملت فيها حاجه!!!
بصيتلي بزوهل وانا بتمنى من جوايا ان يكون عنده حق و مش بيكدب عليا
عز
عارف لو طلعت بتكدب في اي حرف من ان انت بتقوله هعمل فيك ايه
– هتعمل ايه يا باشا بس اكتر من اللي انت عملته ده انا ما فيش حته في وشي سليمه!!
بصيتله بتفكير وبعدين فتحت تليفوني لقيت نور اتصلت عليا كتير من الساعه 2:00 لحد الساعه 9:00… وبعد شويه لقيت خالتي صفاء بترن عليا
عز
الو…
صفاء
عز تعالي بسرعة المستشفى…
عز
في ايه!!!
روحت المستشفى بأسرع سرعه عندي وبعدين لقيت خالتي صفاء على وشها ملامح الزهول وبدات تحكيلي على اللي حصل
صفاء
اخدتها المستشفى وانا ماسكه قلبي بأيدي كنت مرعوبه لتكون حامل بس لما الدكتور كشف عليها قال ان ده بسبب الإرهاق و الضغط النفس و قله اكل قلتله يعني هي مش حامل ايه اللي حامل ازاي دي لسه انسه
اتنهدت براحه وبعدين حطيت ايدي على شعري وانا من جوايا بحمد ربنا انا طول الوقت ده كان حقها محفوظ
صفاء
مش متخيل انا فرحانه قد ايه وفي نفس الوقت هي صعبانه عليا معقوله كل التعب اللي هي فيه ده بسبب اليوم ده كانت عماله تضحك وتروح وتيجي وعامله فيها مش هممها لكنها في الحقيقة كانت متدمره من جواها
كنت ببص لخالتي وانا عايز اقولها ان انا اللي كنت السبب في دمرها النفسي
صفاء
قوم يا عز زمانها فاقت خلينا نروحه البيت
عز
لا خديها لوحدك
صفاء
مش هتجي معايا
هزت راسي بأنه لا وبعدين قامت من مكانها و وقفت قصادي
صفاء
انتو اتخنقتو تاني!!
عز بتنهيدة
انا ورايا شغل كتير
صفاء
سواء كانت اختك او مراتك فهي مسؤوله منك.. يعني لازم تتحمل المسؤوليه دي يا كده يا انت ما تستحقش كل السنين ان انت تربيتها معاها !!
عز
خالتي ..
صفاء
دلوقتي هي تعبانه يعني حاول تركن كل مشاكلكم دي على جنب
مشيت من قدامي … و وقفت مكاني وانا بفتكر ليله امبارح و الحد اللي انا وهي تجاوزناها..
مشيت ورا خالتي وبعدين وقفت قدام الاوضه اللي هي فيها وانا حاسس بتوتر
وفي الاخر دخلت لقيت خالتي بتحكيلها على كلام الدكتور كانت مبتسمه ابتسامه مليانه فرحه اول ما شافتني واقف قدامها ابتسامتها اختفت وبعدين بصت قدامها
عز
انتي كويسه..
مردتش عليا وبعدين اتنهدت خالتي صفاء بنفاذ الصبر
صفاء
انا رايحه اقول للدكتور ان احنا هنطلع دلوقتي
هزيت راسي وبعدين قربت وقفت قدام نور
عز
انا اللي المفروض ازعل مش انتي!!
ابتسمت بسخريه وبعدين بصتلي و عنيها مليانه دموع
نور
طلقني…
عز
……….
نور
انت مش محتاجني وانا كمان مش محتاجلك… مبقتش مثيره للقرف بالنسبه ليا، انا دلوقتي حاسه اني اغلي بكتير من معاملتك القاسية
عز
انا مش فاهم انا عملت ايه عشان كل الغضب دا…انا ….!!
نور
انت زقتني وكأنك بتبعد حشره من قدامك لك ان تتخيل…انا كنت حاسه بإيه بسبب منظري قدامك.. فضلت ارن عليك كملت و دوست على كرامتي للاخر وفضلت ارن عليك وانت ما ردتش و انا منمتش من ساعه ما مشيت عيني ما غفلتش ثانيه… كنت مفكره انك بتعمل كده علشان لسه مستغرب الوضع الجديد لكن لما لقيتك جريت عليا لما عرفت من خالتي اني لسه زي ما انا وان ما حدش لمسني… احساسك بالقرف اختفى وجتلي… يعني المشكله ما كانتش في علاقتنا المشكله طلعت كانت في انا!!!!
عز
ايه اللي انتي بتقوليه ده انتي فاهمه غلط… اللي عملته امبارح ده كان عشان..عشان..كنت خايف من نفسي و من شعوري..كنت حاسس بحاجات مينفعش احساسها معاكي..انا كنت غضبان من نفسي..
نور
لو كانت ريم مكاني كنت هتعمل كده!!
عز
……….
نور
طلقني يا عز.. انا خسرت هتقبل ده ارحم من بهدلت نفسي معاك انا خسرت يا عز
عز
نور…..
نور
بكره الخميس حضر نفسك لمستقبلك الجديد من دلوقتي انا ولا مراتك ولا اختك…
نزلت رجلي من على السرير بتاع المستشفى واتحركت من مكاني وانا بحاول امشي بس رجلي فلتت مني بسبب الدوخه اللي حسيت بيها حط ايديه حواليا وهو بيسندني وبعدين حاوطني
عز
خليني اشيلك..
نور
لأ
ميل عشان يرفعني ولكن انا زقيته بعيد عني
نور
قولت لأ…متلمسنيش!!!
عز
……
نور
امبارح قلتلك انت اكتر حد في الدنيا يستحقني …لكن النهارده بقولك انت اخر واحد في الدنيا ليه الحق في كده!!!
اتحركت من مكاني وبعدين قبلتني خالتي صفاء سندتني وبعدين ركبنا العربيه من ورا و هو ركب قدام بداء يسوق بينا…
روحت البيت وانا بقعد على السرير وبعدين دخل خالتي صفاء اديتني العلاج ورحت في النوم
#نورهان_حلمي
********************
ريم
عز… واخيرا جيت انا مستنياك من ساعتها والمشرف يسألني عليك كذا مره وانا حاولت على قد ما اقدر اغطي غيابك
عز
معلش كان عندي كام حاجه بخلصها
ريم
طب انت كويس اصل نور رنت…
قطعت كلامها وهي بتقرب راسها عليا وبتشم هدومها..
ريم
ريحة برفان نسائي!!!
عز
ءء اي المشكله يعني!!
ريم
هو ايه اللي ايه المشكلة!!
عز
انا عايش مع اتنين ستات يعني طبيعي ممكن تشمي ريحه برفان نسائي
ريم
دي ريحة برفان نور..انا عارفاه كويس لاني سألتها علي اسمه قبل كدا!!!
عز
انا مش فاهم فين المشكله
ريم
هو انا مش قلتلك هي بقت دلوقتي مراتك حتى لو جوازه علي الورق ما نقدرش نهرب من حقيقه ان هي مراتك فتعامل معاها بحدود!!!
عز
احنا عايشين في نفس البيت مع بعض يعني هدومنا بتتغسل مع بعض وبتتنشر مع بعض فممكن تكون هدومي اخذت من ريحه هدومها
بصيتلي بعدم اتقناع وبعدين ابتسمت قدامها
عز
أكدي علي ابوكي اني جاي بكرا!!
هزت راسها بأيوه وبعدين قعدت قدامها
عز
بكره هاجي انا وخالتي صفاء
ريم
و نور!!
عز
نور مش هتيجي في فتره التعارف عشان تعبانه شويه
ريم
مش عايزه أأكد عليك تاني ان عندنا في البيت ما اعرفوش انك متجوز فأرجوك اوعي تقع بلسانك!
عز
تمام… متقلقيش
في اليوم التاني
كنت قاعده في الصاله بتفرج على التلفزيون وبعدين طلع قدامي وهو لابس ومتشيك بصيت له شويه من فوق لتحت وبعدين بصيت قدام التلفزيون
صفاء
يلا بينا يا عز عشان ما نتأخرش
عز
اقفلي الباب وما تفتحيش لحد… ولو حسيتي بأي تعب او انك مش كويسه اتصلي عليا
نور بسخرية
هتسيب حبيبه القلب اللي ما صدقت انك خلاص هتروح تخطبها وتجيلي انا
عز
عندك شك في انك ممكن تكوني محتاجاني واسيبك!!!
ابتسمت بسخريه وبعدين فضلت مركزه قدامي
صفاء
لو بدأتو خناق مش هنخلص ولا حتى بكره
عز
متنسيش علاجك الساعه تسعه…مش هنتأخر
عليه وبعدين خرج هو وخالتي صفاء وانا فضلت بتاع عيني في التلفزيون وانا بحارب في نفسي اني ما انزلش دمعه… هو اختار بإرادته انه يبعد عني يعني ما يستحقش دموعي!!
#نورهان_حلمي
********************
ريم بفرحة
انا مش قادره اصدق نفسي بجد مش متخيل ان بابا اتعامل بكل السلاسه دي لو كمان عندنا خطوبتنا بعد اسبوع بس..يعني اسبوع هتبقي علاقتنا رسميه قدام كل الناس
بتتكلم بكل حماس وانا كنت عمال ابص في الساعه عشان اروح لانها مش بتحب تكون في البيت لوحدها
ما رضيتش اقول علي ان كل اللي حصل لنور كان لعبه من صاحبتها لان لو كانت عرفت كانت اول كلمه هتقولهالي يلا طلقها!!!
عز
ءءء… انا لازم اقوم بقى لان خالتي صفاء قاعده لوحدها بره وهي مش بتحب يعني التجمع فأكيد هي مكسوفه جدا وكمان نور لوحدها في البيت
صفاء
هو انت لحقت تقعد معايا
عز
معليش..اول ما اروح هرن عليكي
هزت راسها بتفهم وبعدين دخلنا من البلكونه وطلعنا الصالون
عز
هنستأذن بقي احنا
الاب
وصلهم يا معتز..
عز
لا لا مفيش داعي
طلع برده معانا اخوها معتز شاب خريج هندسه و جميل جدا
ابتسملنا بعد ما نزلنا وبعدين روحنا البيت اول ما دخلنا الشقه ما كانتش نور في الصالون
عز
ادخلي اطمني عليها
صفاء
حاضر…يا نور انتي نمتي…احنا وصلنا
دخلت خالتي صفاء عليا وانا رافع راسي لسه في الاوضه
صفاء
خدي علاجك!!
نور
اممم
دخلت عند قدامي وهي بتحسس على شعري
نور
عملتو ايه
صفاء
ابوها راجل لذيذ جدا و اتفقنا على كل حاجه وبعدين حددنا الخطوبه كمان اسبوع
ضغطت على اسناني وانا بحاول ابتسم
نور
كويس…هنام انا بقي عشان عندي جامعه!!
صفاء
ماشي يا حبيبتي
طلعت خالتي صفاء الباب وراها وبعدين انا قمت من على السرير وانا بجيب مقص من الدرج بتاعي وبعدين طلعت الفستان اللي لبستهله من الدولاب و بدأت اقصه بغضب وبعدين قاعد مكاني و بدأت ابكي بقوه
بعد مرور اسبوع
اسبوع وهو كل يوم يطلع معاها بحجه يختار الفستان ويحجزه القاعه والميك اب وانا كنت كل مره بعرف انه طالع معاها احس ان قلبي هينفجر امتى كل المشاعر دي اتكونت في قلبي ليه!!!!
صفاء
اختارتي فستانك
نور
انا مش رايحه
صفاء
تبقي غلطانه.. هو بيعيش حياته وانت حابسه نفسك في الاوضه دي…
طلعت من قدامي وبعدين انا بصيت قدامي شويه بتفكير قومت فتحت الدولاب و انا باخد قراري
كان فستان ازرق صق،الطبقه الاولى كانت قماش والطبقه الثانيه كانت شيفون ومفتوح من الكتف وليه كيمام طويله
لبسته و قسمت شعري ورجعته على ظهري ولبست حلق وحطيت ميكاب وحددت عيني بألينر ازرق و لبست جزمه كعب كرستال
طلعت من الاوضه لقيت خالتي بتبصلي بإنبهار
صفاء
اي الجمال دا!!!
لفيت حوالين نفسي وانا ببتسملها
عز
اي القرف!!!
بصيت ورايا لقيته لابس بدله كحلي ورافع شعره ولابس الساعه اللي كنت جايبله هديه
عز
انتي مش هتطلعي من البيت بالفستان المحزق ده
صفاء
الفستان مظبوط عليها يا عز متعكنينش عليها وخليها تبقى على راحتها
عز
ادخلي غيري
ابتسمت بسخريه وبعدين قربت منه وانا بربع ايدي
نور
مش هحضر الشبكه غير بالفستان ده وبعدين انت نسيت انا قلتلك ايه انت ما لكش الحق في اي حاجه فيا حتى رأيك علي لبسي
شديني من دراعي و قربني ليه وهو بيضغط عليا
عز بتحزير
نور!!!
صفاء
احنا كده هنتأخر على القاعه على فكره
بصلها وبعدين فلتني وراح لبس جزمه بتاعته
نور بسخرية
هو مستعد يضحي بأي حاجه دلوقتي في سبيل انه ما يتأخرش علي عروسته
بصلي وهو بيحاول يكتم غيظه وبعدين نزلنا ركبنا العربيه ووصلنا القاعه خالتي سمعه من الناس واللي عرفت انهم يبقوا اهل العروسه
ام ريم
ما شاء الله..دي تبقي اخت عز!!
بصيتلي خالتي صفاء وبعدين هزت راسها بأيوه و لقينا ام ريم بتندهه علي اسم معتز
ام ريم
معتز ابني…نور اخت عز
بصيلي باعجاب وبعدين مد ايديه ليا وهو لسه مثبت عينيه عليا سلمت عليه بأطراف ايدي وبعدين بدأت ابص حواليا بخنقه
ام ريم
انتي بتدرسي
نور
ءء اه انا في كليه تمريض
ام ريم مبتسمه
في سنه كام
نور
اولي لسه…ءء هو مفيش حمام هنا
ام ريم
في طبعا…وصلها يا معتز
قرب ناحيتي من غير تردد
نور
خليك انا هروح لوحدي
معتز
انا عارف مكانه فين
كان ممكن اسأل اي حد ولكن كان باين في عينيه انه عايز يتكلم معايا بأي شكل مشيت جنبه وهو كان عينيه عليا
معتز
انا معتز..خريج هندسه
هزيت راسي بهدوء من غير تعليق
معتز
مبسوط اوي اني اتعرفت عليكي..شكلك احلي بكتير من كلام ريم عندك هي كانت بتقول انك حلوه بس متوقعتش لدرجة دي
نور
متشكرة…
دخلت الحمام وانا واقفه قدام المرايا و بحاول اهدي
نور
لو قاعد دقيقتين معاه كمان مش بعيده يطلبني لجواز!!!!
سمعت صوت العاب ناريه و هنا عرفت ان عز وريم وصلو عدلت شعري وانا مش عارفه استحمل ازاي اشوفه ايده في ايديها!!
فضلت واقفه قدامي لحد ما سمعت صوت اغنيه رومانسيه وعرفت ان هما في الوقت ده بيرقصو سلو
كنت مكلبشه هدومي في ايدي وانا حاسه اني عايزه اكسر اي حاجه تيجي قدامي الاغنيه خلصت و فجأة لقيت خالتي صفاء دخله عليا
صفاء
في ايه يا نور اتأخرتي كده ليه تسألني عليك لحد دلوقتي اربع مرات
نور
يا ريتني ما سمعت كلامك ولا جيت… شفتيني وانا عامله زي الفار مستخبيه في الحمام!!!
صفاء
يا ريتني فعلا ما خليتك تيجي بس مش عشان كده
نور
اومال عشان ايه!!
صفاء
ام ريم… معجبه بيكي اوي لدرجه انها قالت في وشي انها عايزاكي لابنها معتز بصريح العباره كده
نور
يا نهار اسود!!! وانتي قولتي ايه!!
صفاء
هكون قلت ايه يعني قلتلها انتي لسه صغيره و مش بتفكري في الموضوع دلوقتي بس هي برده باين عليها مصممه وقالت انها هتكلم عز بعد ما الشبكه تخلص على طول!!!
نور
طب و بعدين
صفاء
خلينا نطلع الاول عشان عز قلقان عليكي
طلعت معاها وبعدين بصيت على المسرح لقيت زمايلهم الدكاتره بيباركوا لهم وبيسلموا عليهم وبعدين عز جات عينه في عيني
صفاء
هسيبك دلوقتي عشان سايبه علبه الدهب لوحدها
هزيت راسي و بعدين رجعت بصيت لعز اللي كان لسه بيبصيلي
معتز
انتي كويسه!!
بصيت جنبي لقيت معتز واقف
نور
اه كويسه
معتز
اصل استنيتك كتير
نور
استنتني ليه!!
اتحركت خطوتين وهو اتحرك جنبي
معتز
اصل بصراحة..
قبل ما يكمل كلامه الكعب بتاعي مايل بيا كنت هقع لقيته حط ايديه على وسطي وانا مسكت في الجاكيت بتاعه
معتز
انتي كويسه
ايديه اتنتشت من عليا فجأة وبعدين لقيت حد مسك ايدي وبعدني من جنبه ببص لقيت نفسي بين ايد عز
عز
انتي كويسه!!
بصتله بصدمه وبعدين هزيت راسي بأيوه
معتز
ءء انت سبت المسرح ليه يا عريس
عز ببرود
عشان اخد نور تسلم على ريم
مسكني عز و خلني امشي جنبه وهو لسه حاطط ايديه حواليا
عز بضيق
ما بتعرفيش تتهببي تمشي بكعب يبقى بتلبسي ليه!!!!
نور
الناس بتبص علينا علي فكرة!!!
عز
اول ما تسلمي على ريم تروحي تقعدي جنب خالتك و ما تتحركيش من جنبها
ماسك ايدي وبعدين طلعني على المسرح و بصت ريم علي ايدينا و بعدين فكيت ايدي منه و سلمت عليها
نور
مبورك
ريم
الله يبارك فيكي
كان باين عليها الغضب لفيت بصيت لعز وبعدين نزلت من على المسرح ورحت وقفت مع غاده
نور
جيتي امتي
غادة بنبهار
لما عز نزل من على المسرح وجابك من جنب الشاب اللي كنت واقفه جنبه
نور
دا معتز اخو ريم… عايز يخطبني!!
غادة
احيييه!! و بعدين
نور
ما اعرفش بس انا فرحانه في عز
غادة
هو عز اخوكي مش طايق نفسه كدا ليه
لفيت بصيت عليه وهو قاعد جنبها وكان بيبصلي بغضب!!!
غادة
شكلك حلو اوي !!
نور
بجد!!!
غادة
جدا… بس هو انتي كويسه!!
نور
هتجنن يا غاده هتجنن مش قادره ابص عليه وهو قاعد جنبها
غادة
اما عز اخوكي متضايق اوي كدا يبقى بيخطوبها ليه
نور
هو بجد متضايق!!!
غادة
احيه هو انتي بجد مش ملاحظه!!!
بصيتلها شويه وبعدين الحفله بدات والاغاني بقى صوتها اعلى واصحاب عز واصحاب ريم طلعوا المسرح وبدأوا يرقصو
نور
خلينا نطلع احنا كمان…
طلعت انا وغاده وانا ببتسم وبضحك و كل ما ابص على عز القيه بيبصلي بضيق وكل شويه يقرب مني ويقولي “انزلي”
وبعدين لقيته بدأ يرقص مع ريم اللي كانت كل شويه تحط ايديها عليه وتمسك فيه ده كنت حاسه ان الدنيا انطبقت علي قلبي
وبعدين قعدوا على الكوشه ولبسوا لبعض الدبل !!
ما كنتش عارفه انا متمسكه ازاي وازاي لحد دلوقتي ما نزلتش دمعه وبعدين لقيت معتز بيقرب عليا وعمال يتكلم ويضحك معايا وانا كنت مشاركاه الحديث لاني كنت حاسه ان ده معصب عز
خلصت الحفله وبعدين قربت ام ريم علي عز و انا و خالتي ركبنا تاكسي و مشينا
عز بصدمه
ايه!!!!
ريم
بقولك ايه رأيك نحدد يوم قريب عشان نتقدم لنور رسمي
بصيتلي ريم مصدمه وبعدين ريم قربت عليها
ريم
ءء دي لسه نور عندها ١٩ سنه يا ماما
ام ريم
و ايه المشكله يعني
عز
نور…محجوزه لحد بصراحة… عشان كده يا ريت تخلي ابنك يخف نظرات
بصيتلي ريم بصدمه وبعدين امها حسيت بغيظ بسبب كلامي
وبعدين روحت بعد ما خالتي ونور سبقوني دخلت على اوضتي على طول وانا بفك الجرافته اللي كنت حاسس ان هي ملفوفه زي الحبل حولين رقبتي حاولت اخد نفسي وانا بفتكر شكله ما بيحط ايديه عليها!!!
كنت حاسس كأنه صب نار علي قلبي…كنت عايز انزل اكسر ايديه
و دلوقتي انا مش قادر امنع نفسي اكتر من كده وقرارت هستسلم و اطفي النار اللي في عروقي
قربت علي بابي ولسه بفتحه عشان اروحلها لقيتها واقفه وعلى وشك انها تدخل بس كانت متردده
بصيتلها شويه وبعدين مسكتها من ايديها وقربتها عليا دخلتها الاوضه وقفلت الباب وراها
نور
في النهاية انا اللي خسرت و جتلك بردو!!
قربتها مني وانا بحاوطها وبعدين ميلت براسي جنب ودنها
عز بهمس
لو كنتي استنيتي ثواني بس كان زماني عندك!!!
ابتسمتلي وبعدين نزلت سوسته الفستان بتاعها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لنرقص تحت المطر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى