روايات

رواية غدر صديقتي الفصل الخامس 5 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الفصل الخامس 5 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الجزء الخامس

رواية غدر صديقتي البارت الخامس

رواية غدر صديقتي
رواية غدر صديقتي

رواية غدر صديقتي الحلقة الخامسة

احمد: حضرتك صاحبة الموبايل دا عملت حادثه وهي دلوقتي ف مستشفى ******
اسر في خلال دقايق كان ف المستشفى
اسر: هي فين ميار فين
احمد: اهدى حضرتك هي ف العمليات دلوقتي
اسر: اي ال حصل وانت مين
احمد: حضرتك انا كنت ماشي بالعربيه لقتها قدامي مقدرتش اتفادى وخبطتها وجبتها ع المستشفى على طول
اسر بعصبيه: انت ال خبطتها انت ال خبطتها وبدأ يضرب فيه
الدكاتره بدأوا يتلموا
دكتور منهم: اهدوا ي ساده احنا في مستشفى مينفعش كدا
اسر: ادعي من قلبك انها تقوم بالسلامه والا موتك هيكون على ايدي
Flash back
يوم جديد
في شقه ميار
ميار: ها ي ماما البس اي النهارده مش عارفه
والدة ميار: البسي بنطلون جينز وتيشيرت ي ميار
ميار: امممم ماشي
دخلت ميار طلعت بنطلون اسود وتيشيرت اسود اشترتهم جديد وفردت شعرها وخرجت
والدة ميار: ربنا يحميكي ي حبيبتي
ميار: ياللا هنزل العربيه تحت
خرجت ميار لقت مي ف وشها
مي: نازله الشغل؟
ميار: ايوا اكيد
مي: تعالي نروح مع بعض
ميار: معلش ي ميار للاسف السواق جاي ياخدني
مي: سواق؟؟؟؟
ميار: ايوا سواق استاذ اسر قالي ان السواق كل يوم هياخدني الشغل ويرجعني
مي بغل: امممممم طيب هاجي معاكي ف العربيه
ميار: مش عارفه ي ميار ممكن استاذ اسر يتضايق استني هتصل اسأله
وطلعت موبايلها واتصلت
ميار: الو ايوا ي استاذ اسر هو ينفع مي تيجي معايا ف العربيه؟
اسر: للاسف لا ي ميار دي عربيه خاصه ب السكرتيرة
ميار بأسف: تمم ماشي
وقفلت
ميار: قال لا مينفعش علشان دي عربيه خاصه ب السكرتيرة
مي: عادي يستي ياللا انزلي نتقابل هناك
نزلت ميار ودخلت مي بيتها تاني
مي بغل وحقد: باعتلها عربيه ست ميار الشحاته بقا عندها سواق
والدة مي: ومروحتيش معاها لي
مي بحقد: علشان دي عربيه خاصه ب السكرتيرة
والدة مي: اقطع دراعي ان مكانش فيه بينهم حاجه البت دي طلعت صايعه ويعيني عليكي اسمعييي ادخلي غيري هدومك والبسي حاجه اقصر من كدا ومفتوحه واول م تروحي تدخلي على مكتبه وتهبي فيه ازاي ميبعتلكيش انتي كمان عربيه فاهمه ولا لا
مي: حاضر ي ماما
دخلت مي تغير هدومها
والدة مي: انا هوريكي ي ميار انتي وامك ماشي
نزلت مي راحت شغلها تحت نظرات الاشمئزاز من كل الناس بسبب لبسها ال مش مقبول ف منطقتها ولكن هي فسرت النظرات دي على انها إعجاب ومشيت رافعه راسها ومبسوطه
في الشركه
ميار: استاذ اسر شكرا اوي على العربيه
اسر: بتشكريني على اي دا طبيعي ف شركتنا ميار بإحراج: استاذ اسر كنت عايزه اسأل حضرتك على حاجه يعني
اسر: تمم اتفضلي
وصلت مي الشركه وكانت داخله بكل ثقه ورافعه راسها ل فوق اول م وصلت طلعت على مكتب اسر وبدون أي استأذان فتحت الباب ودخلت
اسر بصدمه: انتي ازاي تدخلي كدا وازاي متخبطيش اي هي زريبه
مي بدلع: كنت عايزه اكلمك ف موضوع وبصت ل ميار وكملت: على انفراد
تحت نظرات ميار المستغربه ازاي بتتكلم كدا وكأن في بينهم حاجه
اسر بعصبيه بيحاول يداريها: هو في بيني وبينك انفراد اساسا؟
مي بدلع: اسر لو سمحت
اسر: روحي انتي مكتبك ي ميار دلوقتي
ميار: حاضر
وخرجت
اسر: اتفضلي ي ست مي ي اللي مش بيجي من وراكي غير المصايب
مي بدلع: لي ي اسر بتقول كدا
اسر بعصبيه وصوت عالي: اسر اي يبت انتي اتجننتي ولا نسيتي بتكلمي مين ولا انت ضاربه حاجه قبل م تيجي ولا اي
مي: انا بحبك ي اسر
اسر بدأ يضحك بصوت عالي: بتحبي مين معلش بصي ي مي انا طول عمري مبحبش اعمل فرق طبقات بس هتتعدي حدودك معايا نهايتك هتكون وحشه اوي وهطردك برا الشركه دي خالص انتي هنا مجرد عامله بوفيه كنتي عامله نضافه وعلشان بس ابوكي جيه اتحايل على ابويا خليتك عامله بوفيه هتكتري معايا وهتقلي أدبك هوريكي وش اسر العزيزي التاني فاهمه ولا لا
مي بعياط: فاهمه
اسر: ودلوقتي اتفضلي اطلعي برا مشوفش وشك غير ف البوفيه وي ريت لو شوفتيني ابقي داري نفسك اه صحيح انا حذرتك قبل كدا بسبب لبسك العريان دا لو جيتي كدا تاني مش هدخلك الشركه دي خالص مش عارف اصلا اهلك بيسيبوكي تنزلي كدا ازاي اتفضلي برا
خرجت مي وهي بتمسح دموعها بعصبيه وجريت على الحمام
دخلت غسلت وشها وبدأت تهدى جددت مكياجها وخرجت
غيرت لبسها ل لبس الشغل وبدأت تشتغل
منه: استاذ اسر كان بيزعقلك لي ي مي
مي: بيزعقلي انا؟ مين قال الكلام دا
منه: مين قال اي يبنتي الشركه كلها سمعت صوته وهو بيزعق معاكي
مي: لا عادي متشغليش بالك
جيه وقت البريك والكل اتجمع علشان ياكل
ميار قعدت لقت مي بتقعد معاها على نفس الترابيزه
ميار: انتي كويسه؟
مي: اه بتسالي لي
ميار: اصل سمعت استاذ اسر بيزعقلك وبعدين
قاطعتها مي: اه زعقلي علشان لبسي لانه قالي كذا مره انه مش بيحب يشوفني كدا
ميار: لي هو في بينكوا حاجه؟
مي: لا لسه في فتره التلميحات هو بيلمحلي كتير انه بيحبني
ميار: اه ربنا يقدم ال فيه الخير
بدأوا يجيبوا الاكل بس مي خدت بالها من حاجه
وبصوت عالي: اي ال بيحصل دا؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر صديقتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى