روايات

رواية الضاري والروك الفصل الأول 1 بقلم سلمى أشرف

رواية الضاري والروك الفصل الأول 1 بقلم سلمى أشرف

رواية الضاري والروك الجزء الأول

رواية الضاري والروك البارت الأول

رواية الضاري والروك
رواية الضاري والروك

رواية الضاري والروك الحلقة الأولى

الجماهير تهتف ويشتعل المكان با الحماسة الجميع متحمس والاضواء تنخفت وفجأة يظهر دخان علي المسرح وصوت عازف على الجيتار ويتوقف صوت الجماهير وهي تعاني بصوتها الملائكي الجميل الذي يسحر كل من يسمعه ويبدأ الجمهور با الهتاف ZAA ZAA

وفي منزلاً كبير جداً يبدوا عليه الثراء

فتاه في السابعه عشر من عمرها وامرأة يبدوا عليها التقدم في السن يهتفون بصوت عالي يهز أركان المنزل

ZAA ZAA. ZAA

فاطمه: كفايه بقي صدعتوني ايه اللي انتوا بتسمع ا داه

الجده:هو انتي بتعرفي تسمعي حاجه دي تبقي ZAA

فاطمه بعدم فهم :من ZAA

نوران:دي تبقي مغنيه روك مشهورة على مستوي العالم يا ماما وصوتها حلو اوي وعندها معجبين كتير

فاطمة :اه هي فعلا صوتها حلو بس انتوا صدعتوني

ويأتي صوت من خلفهم

انا مش قولت ليكم تنادوني لمه الحفله تبدأ اي الغدر داه

فاطمه:حتي انتي يا جميلة اللي كنت بقول عليها عقله وليه ما ماما الست الكبيره بستسمعها وقاعده تهتف با اسمها

جميله :دي مغنيه المفضله وبحب أغانيها اوي وكمان آدم ونور بيحبوا اوي

ويأتي صوت من خلفهم

ضاري:انا مش قولتلكم متسمعوش البنت دي تاني

جميله:ليه يا ضاري دي حتي صوتها حلو اوي وانا بحب أغانيها وانا بسمع أغانيها من قبل ما تتجوز وانت عارف كده صح

الجده:خلاص يا ضاري انا مش عارفة انت بتكرها ليه سبنا بقي نكمل الحفله

ضارى وقد اقترب على جميله وقبل جبهتها:متزعليش مني بس انتي عارفه ان انا مش بحب المغنيه دي

جميلة بحب:مش زعلانه منك ياحبيبي عارفه انك مش بتحب الروك والدوشه بس انا بحبها نعمل ايه بقى

ضارى:وانا علشان خاطر عيون جميلة تحب اي حاجة

جميله بحب:بحبك

ضارى:وانا بعشقك

وكل ذلك تحت أنظار العائله كلها

نوران:محن تبا للمحن 😂😒

ضارى وبدء يقترب من نوران وهو يمثل الغضب:قوليلي محن ها

نوران :انا قولت حاجه انا بقول سكر سكر

ضارى:سكر🤨

نوران:انا بقول الجري نص الجدعنا أجري يا مجدي😂

وبدءت تركض وضاري يركض وراءها يريد الإمساك بها

نوران:خلاص وحياة ابوك خلاص خلاص يبني دانا اختك يبني مش حد غريب😂

ضارى:مش انتي اللي بتقولي محن انا هوريكي هعمل فيكي ايه

نوران:مش انت ومراتك اللي ممحونين انا مالي الله😂

جميله:انا ممحونه ماشي يا نوران انا وريتك

وفجأة يأتي صوت طفلان من الخلف

هي هي :عمتو نوران بتضرب هي هي عمتو نوران بتضرب

نوران:اي العيله دي يا ربي العيال وابوهم وأمهم دا انتوا عيله مجانين

احنا مجانين طيب تعالي

نوران :لا خلاص وربنا خلاص

بسسسسسس

وفجأة الصمت عن المكان

هشام: انتوا صغيرين على اللي بتعملوا كلكم داه مش مكسوفين من نفسكم

ضارى:والله يا بابا اصل

هشام:لا أصل ولا فصل انت تسكت خالص وأفضل روح على شغلك واه متبقاش تتأخر لأن فى ضيف مهم جاي لينا النهاردة

فاطمه :ضيف ضيف مين يا هشام

هشام :ضيف مهم جيلنا من بره مصر تقدرى تقولي صديق للعيله وقولي لي نيفين تجهز غرفه الضيوف وترتيبها

فاطمة :تمام

وقد ذهب ضارى الي العمل وهو يفكر من الضيف هذا الذي سوف يأتي وهل هو مهم الي هذه الدرجه

وعلي الجانب الأخري انتهت زويا من الحفل وهي نفسها ZAA

زويا:اخ تعبت اوي

مريم:تعبني من ايه يا بنتي يلا علشان الصحافيين بره وعايزين يعملوا لقاء معاكي

زويا:لا انا مش فاضيه لازم أخشى دلوقتي لاني اتأخرت

مريم:اه صح انا نسيت

زويا :طيب يلا اتصلي لا السواق خليه يجهز العربيه وانا نطلع من الباب الخلفى للمسرح علشان الصحافه والمعجابين تمان

مريم :تمام

وذهبت زويا دوما أن يراها أحد ووصلت إلي وجهتها ولكن فجأة…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الضاري والروك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!