روايات

رواية حبيبتي واخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الجزء الثاني عشر

رواية حبيبتي واخي البارت الثاني عشر

رواية حبيبتي واخي الحلقة الثانية عشر

سعد….بقلق …مصيبه ايه يا حنان ايه اللى حصل. ..
حنان ..ببكاء….انا حامل فى شهرين ….
سعد بتوتر…وعرفتى ازاى واتاكدتى من موضوع الحمل ده….
حنان…ايوه انا بقالى كذا يوم تعبانه وانهارده روحت كشفت وعرفت انى حامل شهرين ومش عارفه اعمل ايه ارجوك لولو الصياد. حبيبتى واخى . ساعدنى انا خايفة اوى ابيه فاروق يعرف ده ممكن يقتلنى ….
سعد…محاولا تهدئه حنان….اهدى بس يا حبيبتي وانا هتصرف بس انا عاوزك تاخدى بالك وتيجى ليا الفيلا بكره الساعه 4…
حنان. …..طيب بس ارجوك يا سعد احنا لازم نتجوز ةلازم تطلبنى من ابيه فاروق باسرع وقت ونتجوز …
سعد …طيب طيب المهم خلى بالك انتى …
حنان…طيب ……
اغلق الهاتف مع حنان وتغير مزاجه الى السوء …
الفتاه التى معه….مالك يا باشا …
سعد …ها مفيش ابعدى عنى دلوقتي مزاجى مش رايق. …
الفتاه …بدلع….لا عاش ولا كان اللى يزعلك .
سعد بغصب …بقولك ايه البسى هدومك وغورى دلوقتي من هنا وانا لما اعوزك هكلمك …ورمى لها بعض النقود……
سعد لنفسه …يادى المصيبه هو ده وقته الحمل والزفت انا مش فاهم كل ما تتعدل معايا تتقفل تانى ليه انا اشوف هعمل ايه مع الست حنان دى كمان ……..
………….
فى فيلا المغازى ……
تجلس نوران بجوار صلاح النائم تحاول ايقاظه من اجل الحفل ….
نوران. …صلاح …صلاح …قوم هنتاخر …
ولكن لا يستجيب. …
نظرت له نوران ولاول مره ترى كم هو جميل بشعره الناعم ووجه الوسيم و ضعت نوران يدها على وجهها ببطى تتحسسه.لولو الصياد .حبيبتى واخى . وتعبث فى شعره الناعم وفجاءه اقتربت منه وقبلته فى خده قبله رقيقه ….فى نفس اللحظه فتح صلاح عيونه ونظر لها نوران قامت مسرعه…
نوران بتوتر ….انا انا كنت بصحيك علشان الحفله وتجهز نفسك …
صلاح …طيب …
نوران ..طيب انا همزل اودى ادهم لمامت وطنط وارجع البس….
صلاح ..طيب متتاخريش ….
حملت نوران ابنها مسرعه ونزلت الى الاسفل …
اما صلاح ابتسم بسعادة ولمس خده فقد كان مستيقظ بالفعل وفرح للغايه لتقبيل نوران له هذا معناه انها بداءت بالفعل تتقبل فكره اننى زوجها كم انا سعيد بل اكاد اطير فرحا لقد قبلتنى حبيبتى بحب انه اسعد يوم بحياتى احمدك واشكر فضلك يارب……
……
نوران ….ماما انا جهزت رضعه ادهم ولما يعيط اديهاله وكل حاجته فى الشنطه دى لو عاوز يغير او كده…..
منال….هههههههه شوفى يا قمر البنت بتعلمنا ده على اساس اننا صغيرين ومخلفناش بدل الواحج اتنين …
قمر….هههههههههه معلش ابنها بئه وخايفه عليه…
نوران بحرج….انا اسفه والله مش قصدى بس انا كنت بعرفكم بس مكان حاجته….
قمر…مفيش حاجه يا حبيبتى يله انت روحى اجهزى علشان متتاخريش على جوزك …..
نوران ..حاضر …وقبلت ولدها وصعدت الى الاعلى ……
دخلت نوران الى الغرفه واغلقت الباب فى نفس الوقت الذى خرج فيه صلاح وكان يرتدى بنطالون بيجامه وعارى الصدر. ..ويضع فوطه على كتفيه ….
نةران بحرج وهى تاخد ملابسها وتدخل الحمام …انا هدخل البس …
صلاح بخبث …تما تغيرى هنا بدل الحمام ….
نوران. ..بتوتر….صلاح ….
صلاح وهو يقترب منها ويمسك كتفيها ويقربها منه ويقبلها بخدها …..حبيت بس ارجع البوسه بتاعتك اصل مش بحب الديون …
نوران وجهها احمر بشده ….انت انت كنت صاحى ..
صلاح بحب …طبعا انتى اول ما بتقربى منى بشم ريحتك وبعرف انك جنبى من غير ما فتح عنيا …..
نوران ….طيب ابعد خلينى البس ….
صلاح ….بمكر …ايه رايك نكنسل الحفله ونعمل احنا حفله هنا ….
نوران بغضب …صلاح بطل ومتنساش احنا اتفقنا على ايه …
صلاح وهو يبتعد عنها ويتحدث بسخريه …عمتا انتى الخسرانه مش انا …
نوران …يووووه بطل بئه …..
وتركته ودخلت الى الحمام وهى تسمع صوت ضحكاته العالى …..
نوران لنغسها …يووه انا اللى غلطانه بس انا كنت فكراه نايم اعمل ايه انا دلوقتى طبعا هياخدها حجه ويقعد كل شويه يستهبل اعمل ايه ………….
…………
فى منزل فاروق يطرق باب غرفه اخته الصغيره حنان واغلى شخص فى حياته في العالم …..
فاروق ….ايه يا حنون مش هتيجى تاكلى يا حبيبتى انا جيبلك كباب وكفته …
حنان …حاضر يا ابيه …
فاروق …مالك يا حبيبتي شكلك زعلان ليه كده وواضح انك معيطه كمان …
حنان. …ها لا مفيش اصلى اتخانقت انا ومى صحبتى وزعلانه منها….
فاروق …بحنيه ….متزعليش يا حبيبتى ياما بيحصل بين الصحاب يله بينا ناكل وانتم بكره تتصالحوا …..خرجت حنان مع اخيها الى الأكل وعندما رات منظر اللحمه شعرت برغبه فظيعة بالغثيان وذهبت مسرعه الى الحمام وافرغت ما فى معدتها وخرجت …
فاروق بقلق …مالك يا حنان…
حنان …مفيش شويه تعب …
فاروق …انا هتصل بالدكتور حالا يجى يشوفك ……………

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي واخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!