روايات

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية ليليان المالك الجزء الثاني البارت الثاني

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الحلقة الثانية

ليليان قامت بعصبية و صدمة.. ايه اللي بتقولو ده ازاي تقول عن ابني كده ابني مش مجنون زين ولد هادي جدا مستحيل زين يعمل كده مستحيل
المدير.. حضرتك انا مقدر حالتك ثم مين قال انو مجنون دى حالة بتحصل لى اطفال كتير و ده بسبب حاجات كتير اوى منهم اهمالهم
مالك .. مستحيل لان انا و مامتو مش بنسيبو و مش بنديلو مساحة لكدة
ليليان.. انا دائما معاه و بتكلم و عمري ما رفعت صوتي عليه أو اعملو باي طريقه تانيه
الدكتورة.. طب ممكن اتكلم انا زين فعلا ولد متفوق بس عندو الغيرة اللى تدفعو يعمل كده عندو اللى يخليه يتحاول على زمايلو مدام ليليان لو في اي مشاكل بينك وبين الاستاذ مالك ياريت تحليها لان واضح ان ده مقصر على نفسية زين بطريقة غريبة جدا
المدير.. احنا حلينا الموضوع مع اهل الولد بس نصيحة اعملو با تعليمات الدكتورة لان ده ها يقصر عليه أوى في المستقبل
مالك .. هو فين دلوقتي
الدكتورة.. هو في مكتبي بس ارجوكم بلاش عصبية أو عن..ف زين محتاج ان تقربوا منو اكتر الفترة دى
ليليان خرجت بعصبية من مكتب المدير و راحت على مكتب الدكتورة نظرت لى اللى واقف خايف
ليليان بعصبية.. ايه اللي عملتو ده من امتي بقيت بالع..نف و قلت الادب دى انا شكلي معرفتش اربيك بس ملحوقة ماشى يا زين هى حصلت تضرب زميلك بى الهم…جية دى
زين واقف بينظر ليها بخوف
ليليان.. بتخاف اوووى عملت كده ليه ما تررررررد
مالك جاه و قال.. مش وقت الكلام دلوقتي ثانيا احنا في المدرسة اخفي صوتك ما الهانم لو كانت مهتمة بى ابنها زى ما كل الامهات ما بتعمل مكنش ده ها يبقا حالوا
مالك شال زين و راح لى سيارته ليليان مرضتش تركب معاهم و ركبت سيارتها اللى اشتريتها و في منزل ليليان
ليليان بعصبية.. بتخاف اوووى يعيني اتفضل على اوضك و يستحسن ان مشوفش وشك دلوقتي يلا
زين نظر لى مالك
ليليان بعصبية اكتر.. بتحبو اوى تقدر تروح معاه لو عايز بس ده لو فاضيلك يلااااااا على اوضكككك
زين راح لى غرفته رما شنطته على سريره و قعد يلعب بى التاب بتاعو
أما في الصالون
مالك .. اللى وصل زين لى كده هو انتي
ليليان.. و انت الملاك اللى مش بيغلط صح احنا في كل البلاوي دى بسببك و بسبب خيانت…ك ليا فاكر ولا افكرك خونتني مع اعز اصحابي و بتبجح ابنك كده لانو بيغير يا استاذ بيغير و كله بفضلك ف مش تعمل عميلك و ترجع تحسبني حاسب نفسك الاول
مالك بعصبية و غضب.. اعمل ايه تانى اعتذرت اكتر من مرة و اه خونتك يا ليليان بس عارفه خونتك ليه هااا عايزة تعرفي السبب انا شوفت غيرك بسبب تقطيمك ليا انا عملت انا ساويت و اكنك بتعملي اللى مش بتعمل مع ان ستات كتير بتعمل و تتعب و هى مبتسمة و مش بتكلم زين كده بسببك حظو الاسود انكي امو ربنا ابتلاء بى ام فاشلة و همها الوحيد هى مصلحتها و بس انا بكرهك اصلا الحمدلله اننا مكملنش مع بعض بس حظى الاسوء ان ليا ابن منك و دلوقتي بتعملي ايه زيادة هااا بتعملي ايه انتي اصلا مش بتعملي حاجة في حياتك زيادة عن الناس بس ازاي ليليان هانم لازم تكتر من إنجازاتها و تقول لى الدنيا كلها انا بعمل اللى مش بتعمل صح
و يسقف مالك .. برافوووو برافو ليليان هانم خربيتي بيتك و حياتنا و بتتكلمى
ليليان بقهرة .. انت مش طبيعي انت مريض ااانت اللى عايز تتعالج مش ابني انت كل يوم تثبتلي ان دي..ل الك..لب عمره ما يتعدل
ليليان بتلتفت وراها لقت زين واقف
ليليان بتوتر.. ز زين
زين اغمو عليه و واقع
#البارت_2
رايكم بصراحة في البارت ده هو صغير بس المرة الجاية اوعدكم ان البارت ها يكون احسن احب اشكركم جدا على متابعتكم لي الرواية و اشكركم على أراكم و ان شاء الله الجزء ده يكون احسن و اقوى من الاول

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليليان المالك الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى