روايات

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الجزء التاسع عشر

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني البارت التاسع عشر

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الحلقة التاسعة عشر

ف كندا
كان الراجل المربوط بدا يفوف من اثر الدوا
الراجل بتعب… ميه ميه عاوز اشرب
واحد من العصابه… جاب ليه ميه وشربوا
واحد تانى… جاب ليه دوا واكل
… لو الزعيم مس عاوزك كان زماني مخلص عليك من زمان ومرتاح من زنك
الراجل… الاول…. يعم شربوا خلينا نخلص بقا
شربوه واكلو
الراجل المربوط…. فيكوني عاوز ادخل الحمام
واحد منهم فكو
المربوط…. لف دراعو حولين رقبتو وكان بيخنقو
التاني…. سيبه بدل مخلص عليك
الراجل… نوووو ولف ايدوا عل الراجل التاني كان بيخنق فيهم الاتنين لحد ماكسر رقيتهم وبعدين رماهم عل الارض واخد الاسلاحه ال كانت معاهم واحد حطو في البنطلون من ورا والتاني كان في ايدوا
وابتسم بشر…. نهيتك قربت ياتيمممم
وخرج لقه رجاله كتير استخبي منهم لحد ماقدر يخرج من المكان ال كان مربوط فيه
واحد من العصابه… هما اتاخروا كدا لي انا هروح اشوفهم
وراح وبعد شويع خرج بسرعه وقلق
… هرب هرب تميم هرب
واحد تاني من الهصابه… بخوف… دا الزعيم هيخلص علينا لازم نلقيه بسرعه وراحو يدوروا عليه
عند تميم
كان بيجري لحد ماطلع عل الطريق شاور لعربيه والعربيه وقفت وركب فيها
السائق…. من انت واين انت ذاهب
تميم…. طلع السلاح وحطو عل راس السائق… اذهب بسرعه
الساىق… بخوف… حاضر ومشي
السائق… الي اين
تميم… عل ****
السائق… حاضر وودا العنوان
تميم نزل والسائق مشي بسرعه
تميم دخل البيت واخد منه جاحاتو وطلع شنطه اسلاحه واخدها ومشي
متجه للميينا
راح المينا وركب في بخاره متجه لمصر
واتصل عل حد
❤❤❤❤❤❤❤
في الصعيد
عند الوحش
الوحش… الو
تميم…. مرحبا ياوحش
الوحش… تميم
تميم… اجل لقد هربت من تيم واريد الانت*قام منه وهو في مصر اريد منك إن تجد مكانه
الوحش… انا عارف مكانه انت فين
تميم… في عباره متجه الي مصر
الوحش… تمام لما توصل مصر عرفني وانا ها خلي رجالتي تجيبك ليا تمام
تميم… اجل
وقفلو
الوحش…. فجر تميم قدر يهرب
فجر… تميم قناص ماهر وكنت عارف انه هيقدر يهرب
الوحش… اهم حاجه انه يكون في امان هو دا الكنز بتاعنا تمام
فجر… امرك ياوحش
❤❤❤❤❤
عند رعد
كان غضبان 😡اوي من قمر ومفكرها لسا بتخ*ونه بعد السنين دي كلها
راح عند لين وكان مضايق اوووي
لين… مالك يابابي
رعد بضيق… مفيش
لين… باين عليك زعلان
رعد… باين اوي عليا
لين… اممم احكيلي مش انا قولتلك عل سر
رعد… زعلان من واحد صاحبي
لين… مين دا
رعد… يعني تعرفي كل صحابي
لين… قول
رعد… واحد اسمه اوس
لين بتكشيره…. اوعك يكون اوس ال انا اعرفوا
رعد بستغراب… مين اوس دا انتي تعرفيه ال مامي دلوقتي بتكلمه
لين… اه عارفه للاسف
رعد بستغراب… مين
لين… بتافف… اوس ابن خالو سيف
رعد بفرحه… بجد
لين… بتكشيره… اه
رعد… مالك بتقوليها بتكشيره كدا
لين… بغضب… اصلو واد رخ*م
رعد بضحك… لدرجه دي
لين… اوووي
رعد… طيب خالينا نشوف مامي حرقت الاكل ولا لا
لين… اوك
وراحو للقمر
رعد… محتاجه مساعده
قمر بغيظ… لسا فكرني
لين… رعد قعدها عل التربيزه بتاعت المطبخ…. اه جينا نساعدك اهو
رعد بغرور… اشطر شيفات في الدنيا كلها صح يالينو وضرب كفو في كفها
لين… صح
قمر… طيب ياختي انتي وهو رعد قطع السلطه
رعد… رعد السيوفي يقطع سلطه
قمر… اذا كان عجبك ومسكت السكينه
رعد… بخوف… اوكي اهدي
وقطع السلطه
رعد… وهو بيقطغ… اوس عامل ايه
قمر بستغراب… هو انت تعرف اوس منين
رعد… لين ال قالتلي عليه
قمر بصت للين ال بتاكل خياره… لين
رعد بهدوء… اه لين مالك اتصدمتي لي
قمر… ابدا اصل لين واوس مبيقبلوش بعض ازاي هتقولك عليه
لين بضيق…. اصل بابي عندو صاحب اسمه اوس فبقالو ميكونش رخم زي اوس ابن خالو سيف
قمر.. بحسبك حبيتيه يعني
لين بغضب… نووو ولا عمري هحبه ابدا انا بحب ايدو بس اما اوس نوو نوو
رعد بضحك وهو بيحط الاطباق عل السفره… اي سبب الكره دا كلو
قمر… ابدا عشان لين عنيده واوس مبيحبش العند وكدا وبعدين بيز*عق ليها عل لبسها
رعد وهو قاعد بص للين… بيزع*قلك
قولي لخالو او خالتو
قمر… بضحك… ماتخفش دي بتمسكو من شعره منطفه شعر الواد يعيني
لين… بضيق… ياقلب عمتو
قمر بستفزاز.. ملكيش دعوه هو حبيبي
رعد بصلها عل كلمه حبيبي
لين… بضيق… بس بقا مش عاوزه اسمع حاجه عن الواد البارد ده
قمر… صحيح تعبان عاوزين نروح نشوفه
رعد… مالو
قمر… بحزن… مكسور
رعد… من اي
قمر… هو شقي كان بيركب عل الحصان ووقع
رعد… اوكي هتيجي معانا ياست لين ولا اي
لين… كانت بتاكل وسكته
قمر بضحك… معنتها انها جايه عشان خوالها
رعد… ماتخفيش لما اروحلو هعل*قهولك
وضحكو عليها
❤❤❤❤❤
في كندا
الرجاله كانو بيدوروا عل تميم بس فص ملح وداب
واحد منهم…. بخوف… تيم هي*مو*تنا
واحد تاني…. لازم يعرف لان اكيد تميم مش هيسبه في حالو
الاول… طيب رن عليه
التاني… رن عليه
تيم… الو
الراجل…. بخوف… تميم هرب
ومو*ت رجالتنا
تيم بغضب… مانتو شويه بها*يم اقلبو الدنيا عليه تميم دا حبل المش*نقه ليا انتو فهمين
وقفل
تيم بخوف…. لا تميم لازم يم*وت
لان احنا الاتنين سوي متشلناش الدنيا
تميم خطر عليا
تيم بخوف… تيا
وراح ليها
❤❤❤❤❤❤❤
عند رعد
كانت قمر بتنيم لين
رعد بعت ليها رساله عل الفون شافتها وخرجت ليه كان قاعد
قمر… رعد في اي
رعد بتنهيده…. انتي لسا بتحبيني
قمر بعشق… انا مش بحبك بس انا بعشقك
رعد بعشق… وانا برضو يمكن اكتر منك كمان
قمر حضنته
رعد همس في ودانها هيا حضنها
… عاوزه نرجع لبعض
قمر… اكيد
رعد… مش لازم حد يعرف حتي لين
اننا رجعنا لبعض
قمر.. بستغراب… لي
رعد بحزن… هقولك…..
❤❤❤❤❤❤
بعد اربع ايام
كان تميم وصل مصر وفجر ورجالتو راحو جابوه وراحو الصعيد
عند الوحش ساعه ماشافو حضنه
تميم… كيفك
الوحش… الحمدلله
تميم…. اريد التحدث معك بمفردنا
الوحش… ماتخفش فجر اخوي
تميم… اوكي
تميم…. الافعي لابس انسيال فيه جهاز تتبع انا زرعتو جوه وومن خلال الجهاز دا نقدر نعرف هو مين
الوحش…. متاكد يعني خلاص قربت
فجر…. طيب هنقدر نوصله ازاي
تميم… عن طريق الالب توب دا فيه ااشعارات الجهاز
فجر… طيب مستني اي
تميم… انا عاوز طلب منك
لوحش… اوامر
تميم بحب… عاوز اشوف بنت
الوحش… مين هيا وفجر يجبها ليك
تميم… اسمها تيا بتكون اخت تيم
فجر… وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وحش الصعيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى