Uncategorized

رواية تزوجت سلفي الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية تزوجت سلفي الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

رواية تزوجت سلفي الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

رواية تزوجت سلفي الفصل السادس 6 بقلم أسماء ابراهيم

في غرفة ياسين كان يتحدث بصوت عالي..يا حبيبتي خلاص انزلي بقا انتي وحشتيني….لا محدش هنا يعرف انك خطيبتي..وبيلف وشه وكانت الصدمه..ورد…
ورد.. اااي انت خطبت.. 
ياسين.. طب سلام دلوقتي هكلمك بعدين.. كنتي عايزه حاجه يا ورد..
ورد بدموع..اااه كنت هقولك ان جدي رضي انك تجيب إلينا هنا..جريت من قدمه وهو ابتسم..
الحب لما يكون من طرف واحد بيكون صعب اووي وصعب انك تقدر تشيله من قلبك..
في غرفة ورد..هو بيعمل كده ليه وهو عارف قد اي انا بحبه يعني كان بيستغل كل حاجه بعملها عشانه..ياارب شيله من قلبي..مسحت دموعها وخرجت لما سمعت صوت قاسم..
*********
منصور..حمدلله علي سلامتك يا رحيق يا بنتي..
رحيق..الله يسلمك يا جدو..
ورد نزلت جري وحضنت رحيق..وحشتيني اوووي..
رحيق وهي في حضنه..مالك يا ورد..
ورد بهمس..بعدين..و ابتعدت عنها..
نزل ياسين..حمدلله علي سلامتك يا رحيق..
رحيق..الله يسلمك..عن اذنكم انا هطلع ارتاح شويه..
منصور..يلا يا قاسم طلع رحيق فوق..
رحيق..حاضر يا جدي..قرب منها و سندها كان بيبصلها بنظره كلها حب..
منصور لورد..حلوين اوووي..
ورد..شكلهم خلاص يا جدي ولا اي..
منصور..باين كده..
ورد..يلا علي خير ان شاءالله..و ااه صحيح يا جدي قول لـ ياسين مبروك..
منصور بستغرب..مبروك علي اي..
ورد..اصله خطب..
منصور بصدمه..اااي..
*******
قاسم وصل رحيق لحد السرير…اسيبك ترتاحي لحد ما الغداء يجهز..و لف عشان يمشي مسكت ايده..
رحيق..شكرا..
قاسم..علي اي دل واجبي
رحيق بدموع..شكرا علي كل حاجه عملتها عشاني..قاسم انت اعز صديق عندي..
قاسم..نامي و ارتاحي مش وقت كلام..
رحيق..تمام..
خرج قاسم..و رحيق سرحت للماضي..
فلاش بااااااك..
ادهم..رحيق..يا رحيق..يا حبيبتي انتي فين..
رحيق..تعاله يا ادهم انا في المطبخ..
ادهم دخل لها وقرب منها جامد..وحشتيني اووي
رحيق…امممم شكلك عملت مصيبه..
ادهم بتوتر..هااا لا أبداً دا انا ربحت صفقه كويسه اووي..و لازم تمضي علي الاوراق دي..
رحيق..طب استنا اخلص الا في ايدي الاول..
ادهم سحبها علي براه..لا مفيش وقت يلا بقاا عشان ارجع الشركه..
رحيق بكل ثقه مضت علي الاوراق..اتفضل يا حبيبي..
ادهم بخبث..تسلميلي يا حبيبتي..
فاقت من شرودها و الدموع علي خدها..بقا كده يا ادهم تخدعني..طب لييه كنت قولي كل حاجه انت عايزه..بس كمان تروح تتجوز عليا.. دمعت كتيرر اووي 
لما تكون بتحب شخص و يخدعك بتكون حاجه مؤلمه اوي صعب تثق في حد تاني من بعده..الخذلان و الخداع اكتر حاجه ممكن توجعك
********
ورد..زاي ما بقولك يا جدي ياسين خطب..وخطبته جاي كمان يومين..
منصور..مبروك يا ياسين..
ياسين..الله يبارك فيك يا جدي..عقبالك يا ورد..
ورد…اه اه ان شاءالله قريب..
فجاه وحدها دخلت وحضنت ياسين..وحشتني اووي يا بيبي..
ياسين..إلينا انتي جيتي ليه..قصدي امتا..
إلينا بدلع..اخص عليك يعني مش عايزني اجي..
ياسين..احم جدي..
إلينا..ازايك يا جدو..
ياسين..و دي ورد بنت خالي..
إلينا..اهلاً يا حبيبتي..و حضنتها حضن خبيث..
ورد..عن اذنكم..مشيت و الدموع في عيونها..
إلينا..هي مالها يا حبيبي..
منصور..اصلها زعلانه علي مرات اخوها..
إلينا..طب مش يلا توديني اوضتي..
ياسين.. اه طبعاً يلاا.. 
**********
منصور وهو بيتكلم في التليفون.. عايزك تعرفلي كل حاجه عنها بعتلك صورتها…..تمام بس بسرعه….يلا اقفل دلوقتي واعمل الا قولت عليه..
منصور بصوت عالي..لازم اعرفك وراكي اي..
قاسم..هي مين يا جدي..
منصور.؟؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ثائر للكاتبه هنا سامح

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى