Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن 8 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن بقلم أمنية الحبشي

حور / انا موافق ولم تكمل كلامها حتي تلقت صفعة جعلت وجهها يلتف للناحية الاخري 
صدمة سيطرت عليها وعلي مروان…. بالطبع فلم يتحمل سليم موافقتها علي هذا الطلب الرخيص فلم يجد حل لاسكاتها غير صفعها 
مروان بغضب/ انت ازاي تعمل كدة انا هموتك في ايدي
حور بهدوء/ملكش دعوة يا مروان 
مروان بحنق/طب يلا وقام بامساك يدها ولكن وجد حور تنفض يدها من يدة بعنف 
حور ببرود / تؤتؤتؤ مش الي انت فهمتة يامارو انا قصدي اني موافقة انك تخلي الجرايد بكرة تكتب عن الحادثة 
مروان بصدمة/يعني مش خايفة علي ريان 
حور/عرفت تعملة حاجة اعمل …… ثم انت مش مكسوف من نفسك ازاي تطلب مني الطلب الوس* ده وانت جوز امي  قالتها بسخرية كبيرة 
مروان ببرود/ومين قالك الكلام الاهبل ده يا حوري انا متجوزتش امك 
حور بصدمة / ازاي يعني متجوزتهاش 
مروان/ يعني امك مضت علي ورقة اي كلام وافتكرت اننا اتجوزنا ثم قال بجرئة وكمان انا ملمستهاش كزوجة يا حوري 
حور بصدمة/ انت وس* اووي يا مروان … انت ازاي كدة …. ازاي قادر تدوس علي الكل كدة … اخرتك وحشة يا مروان صدقني هتجني كل الي بتعملة ده في الاخر 
مروان/ لو اخرتي هتبقي علي ايدك موافق …. انا ماشي دلوقتي بس هتشوفيني كتير يا حورري 
وغادر مروان تحت نظر حور المحمل بالكراهية 
سليم بأسف/حور انا 
حور بدموع حادة/حور انا اي … انا مش رخيصة يا سليم علشان تفكر فيا كدة …. انا عمري ما كنت هوافق علي حاجة زي دي… انا مايكل بعتلي رسالة انه لقا ريان … انا عمري ما هسامحك يا سليم عمري …. انت طلعت شبه مروان …. انا كنت فاكرة انك هتفضل الامان زي ماكنت زمان .   كنت فاكرة انك هتبقي بتحميني وبتحبني……. مش هتصدق اني بالرخص ده …. ليه يا سليم لييييه 
سليم باسف يغلفة القوة/انا اسف … بس مستياني اعمل ايه وانا شايف بنت عمي موافقة انها تروح مع واحد عاوزها …. قوليلي تصرفي يبقاا اي … اقولك روحي معاه وابقي طمنيني عليكي … هااا انطقي عوزاني اعمل اي والبنت الي بح 
صمت سليم ولم يكمل حديثة 
حور بهدوء/تصدق عندك حق وانا بقااا بقولك هريحك مني خاالص يا سليم مش هتشوفني تان وهدومي واوراقي هبعت مايكل يخدهم من القصر علشان متعيشوش واحدة رخيصة معاكم
سليم بقسوة تراها حور لاول مرة/قسما برب العزة يا حور لو مروحتي دلوقتي علي العربية وقعدتي زي الالف هتشوفي مني وش عمرك ما شوفتية وانا بتمني انك متشفهوش 
حور بعناد/مش راحة في حتة يا سليم والي عندك اعملة 
اقترب سليم منها وقال بفحيح يشبة فحيح الافاعي /اخر مرة بقولك يا حور روحي علي العربية ومتبقيش عنيدة 
شعرت حور بالخوف الشديد من صوت سليم الذي يشبه الفحيح 
وانصتت الي كلامة وركضت الي السيارة ….. مشي سليم خلفها وهو يبتسم علي طفولتها وهو يتمتم ب (حوريتي العنيدة سأجعلك تخضعين لي)
____________عند ريان 
ريان بغضب/حور قامت بارسالك لحمايتي اتراني لا استطيع حماية نفسي 
مايكل بتفهم/ ريان اهدئ فانت تعلم ان حور تخاف عليك كثيرا 
ريان بتعب/اعلم مايكل … ارحل الان واتركني بمفردي 
مايكل/ ريان نحن بمنطقة شبه خالية لا استطيع تركك بمفردك 
ريان/هيا بنا مايكل فانا لن اتخلص منك بسهولة اعلم 
وذهب معه ريان وركب نفس سيارة مايكل تحت اصرارة 
اخذ يفكر ريان في اعتراف ملاك 
ريان لنفسة/ كنت بتقول ملاك مختلفة …. بس تفكيري طلع غلط … اهي جات قالتلك انها بتحبك بسهولة …. هستني اي من واحدة بتعمل الي هي بتعملة ده مع ابن خالتها .. ثم قال بغيرة … بتعمله هو بهزار وضحك لما انا مصدرة الوش الخشب ليا …. بس انا عمري ما هنخدع تان كفايه عليا سيلين …. وياتري هي حامل بجد ولا بتكدب ولا اي 
_____________عند ملاك 
وصلت مع عدي القصر وذهبت الي غرفتها بسرعة كبيرة وهي تبكي ولم تلتف الي نداء احد 
ارتمت ملاك علي سريرها تبكي بشدة 
ملاك/ اهو طلع كان متجوز …. وكمان طليقتة حامل …. وانا الي كنت فكراة بيحبني انا غبية اني عملت كدة …. يعني يوم ما تدق يا مهزأ تدق لواحد متجوز ومراتة حامل ثم قالت بغيرة مش كفاية عليا اختي الي لازق فيها ليل نهار وضحك وهزار والدنيا جميلة يطلع كمان كان متجوز ومراتة حامل …. يارب اعمل اي …. وغرقت في تفكيرها حتي غطت في ثبات عميق 
_______رجع حور وسليم علي القصر 
عدي/حور حاولي تطلعي تكلمي ملاك لانها مقتولة من العياط من ساعة ما كنا في الفرح 
حور بدهشة وقلق /ليه بس مالها 
عدي/معرفش انا لقيتها بتعيط وعاوزة تروح 
حور/تمام انا هطلع 
عدي بخوف/حاولي تهديها قبل ما بابا او جدو يسألو عليها انا مصدقت انهم مش هنا … وانا هروح اوصل نور وارجع تكوني هتديها شوية 
حور/تمام يا عدي 
وقبل ان تقوم بصعد اول ظرجة من درجات السلم تفاجأت بريان يقول 
ريان بجمود/انا راجع فرنسا
حور بتفاجأ/ وانت فجأه كدة 
ريان بنفس الجمود/ايوة فجأة انا طالع احضر شنطتي وهطلب طيارة خاصة وهرجع 
حور/وده ليه انشاء اللة … علشان سيلين 
قبض ريان علي زراعها بقوة 
ريان وهو يشدد قبضتة/انتي عارفة اني مبعملش حاجة علشان حد 
حور بألم ممزوج بقوة/امال عاوز تسافر ليه 
ريان بغضب اكبر/ بس بقااا هتدخلي في حياتي اكتر من كدة اي … انتي مش من حقك كل دة …. كفاية انك السبب في دمرها 
حور بألم من كلماتة وليس قبضتة/ عندك حق انا السبب 
سليم بغضب/سيب ايدها 
حور / سيبه يطلع كل الي جواه يا سليم … ها واي تان يا ريان 
ريان بغضب / بطلي البرود ده …انت حياتك ادمرت .. وانا كمان حياتي ادمرت بسببك لو مكنتيش سلمتي لمروان من الاول مكنش حصل كل ده …ياما حزرتك منه وانتي متسمعيش …لحد ما دمرلك حياتك وحياتي خلاني لعبة في ايد العاه** بتاعتة … انتي عارف  سيلين حامل مني يا حور …. عارفة يعني اي حامل مني … عارفة بعني اي واحدة كانت بتنام في حضن واحد تان وهي متجوزة … والله اعلم ده ابني ولا ابن مروان حبيب القلب 
صدر صوت قوي جداااا اثر صفع حور لريان بقوة علي وجهه 
حور بقوة/قول كل الي انت عاوزة اما تربط بيني وبين مروان لاااا 
ريان بغضب جحيمي اعمي/ليه مش مروان ده الي …… بخ????????
يتبع ….. 
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!