روايات

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش البارت الخامس والأربعون

رواية حورية في عالم الوحوش الجزء الخامس والأربعون

رواية حورية في عالم الوحوش
رواية حورية في عالم الوحوش

رواية حورية في عالم الوحوش الحلقة الخامسة والأربعون

بقلم / يوستينا سامي..
دخلوا الفيلا و اتفاجواااا بعلي و صالح
اسد / علي ايه المفاجاه الحلو اوي دي ، وصلت امتي يا ابني
علي / انا لسه واصل اهوو ، بس مالك يا حياه ايه اللي عمل فيكي كدة ..
حياه / كويس انك جيت يا علي .. انا كنت محتجاك جوي
انا عايزة ارجع معاك .والنبي ما تسيبني
علي قرب من حياه و مسك ايديها/ انا عمري ما اسيبك
يا حياه ، بس انا عايز افهم ايه اللي حصل بالضبط ..
حور / علي انا عايزة اتكلم معاك برااا في الجنينة شوية لوحدناااا .. تعالي انتي كمان يا حياه
اسد / نعم يا روح ا.مك برا فين و لوحدكوا ايه .. مش فاهم
حور / اسد لوسمحت بقي ،انا لازم اتكلم معاه
و فعلا حور و علي خرجوا برا يتكلمواا .ووقتها جاسر كان لسه موصلش الفيلا ..
اسد كان قاعد متغاظ جداا و مراد بيبصله و يضحك.
مراد / يا ابني هو هيكلها مثلا ، ده علي مننا برضوو

 

اسد / انت تخرس خااالص سامع ولا لاء
عزيز كان فاهم خوف اسد و حاسس بيه بس مكنش برضو عارف هل حور ناوية تبعد عن اسد زي حياه ما ناوية و لا لاء…
و فضلوا علي الحال ده لمدة نص ساعة و كلهم كانوا علي اعصابهم …
لحد ما دخل علي و كان وقتها جاسر وصل الفيلااا
و قال / انا اتكلمت ويا حور و عرفت كل الي جرا اخر فتره
و قررت اني مش هسيبهم هنااا واصل …
في اللحظة دي اسد وقع من ايديه فنجان القهوة
و جاسر كان واقف مصدوم من كلامه ..
تفتكروا حور فعلا هتسيبه ..؟؟؟
_____________________________________________
في امريكاا ..
ريماس / هي دي بقي اوضتك ..حلوه صح
حسام كان سرحان و ريماس لاحظت ده و قربت منه
و حطت ايديها علي كتفه ..
ريماس/ مالك ، من ساعة ما قابلت بابا و اتكلمتوا عن صحابك و انت متغير انا فعلا لاحظت ده .. حسام انا دكتورة نفسية علفكرة يعني انا اكتر واحدة ممكن تفيدك في الدنيا

 

حسام / دي حقيقة .. انا برضوو محتاج اتكلم بس خايف
مش خايف منك لتفضحيني لاني مابقاش يفرق معايا لكن خايف افتح الجرح تاني و اكره تاني بعد ما بقيت نوعا
ما مسامحه
ريماس / لا ده انت حالتك حالة ..طيب يا حسام لو شايف انك دلوقتي مش مستعد تحكي بلاش طلاما هتتعب .
بس تقدر انك تدخل ترتاح علشان نفطر بكرة مع بعض ..صح
حسام / اممم.. صح تصبحي علي خير
و فعلا خرجت ريماس و حسام بدا انه ينااام …
_______________________________________________
في الفيلا ..
اسد / انت بتقوول ايه يا علي .. تاخدهم ؟؟
انت تقصد ايه بالكلام ده
حور / يعني اني ارجع تاني البلد .. بيت ابويا و تيجي تتقدملي و انا اوافق عليك و كمان تعملي فرح كبييير اوي …و كذلك حياه
اسد بعصبية / انتي مراااتي ، ازاي هتقدري تبعدي عني .. وبعدين اصلا مين قالك ان انا هاوافق على الهبل اللي انت بتقوليه ده
حور / هقدر يا اسد و انت كمان .. وانت لازم تيجي تتقدملي قدام البلد كلهاااا لان مش انا اللي اعيش معاك و مافيش حد يعرف انك جوزي

 

علي / وانا معاها يا اسد في كل كلمة قالتها .. و بعدين انت كدة كدة جوزهاا لكن بجي جاسر فانت هتطلق حياه وهترجع برضو معايا و يا توافج انها ترجعلك او ترفض و ساعتها
يا ابن الناس كل واحد فيكم يشوف حياته
جاسر / الكلا ده علي جثتي .. حياه مراتي و هتفضل مراتي لحد ما امووت. ..ماتتكلم يا اسد
مراد / اسد هيتكلم يقول ايه اذا كان مراته هتتاخد منه
طب يا علي انا عندي طلب منك ممكن لما اتجوز بلاش تاخد مراتي مني ..
في ايه يا علي هو انت جاي تخربها بدل ما تظبطها يا اخي افتكر حتي اننا اللي ساعدناك علشان ترجع حقك
اسد / بس يا مراد سيبه انا موافق علي كلامك يا علي ..
و بص لحور بعتاب ووجع بس حور حاولت انها تهرب من عينيه
جاسر / لا بس انا مش هطلق يا علي لكن موافق انك تاخذ حياه وانا اجيء تتقدملها يمكن ساعتها تسامحني ..
وفعلا علي اخذ حور وحياه من الفيلا وعلياء كانت بتعيط وزعلانه جدا انه حور هتمشي بعد ما تعلقت بها لكن اسد كان رافض انه يبين حزنه لانها هي اللي اختارت انها تبعد عنه ..
بعد مرور حوالي ساعة علي سفر حور و حياه ..
_______________________________________________

 

في مكتب اسد ..
مراد / ايه بقى هتفضل قاعد هنا في المكتب لحد ما حور ترجع يعني …احنا ورانا شغل كثير جدا متعطل كفايه العطله اللي فاتت دي كلها .
اسد/ كنت واثق انها تعمل كده عارف انها مش مرتاحه معايا لكن بتحبني .. وانا كمان بحبها بس خايف عليها
مراد / خايف عليها من ايه بس يا اسد وبعدين هو في حد يقدر يقرب منها اذا كان حسام نفسه بجبروته ما قدرش يلمس شعرايه واحده منها
اسد بصله بحزن وقاله / انت ليه ساعه مشكلتي انا وحسام قطعتني ودلوقت وبتتكلم معايا عادي وكأن ما فيش حاجه حصلت برغم انا نفس الشخص على فكره
مراد بوجع / ومين قالك ان انا مش حزين على اللي انت عملته بس مش قادر اجي عليك تاني كفايه اللي احنا شوفناه اخر فتره ، السؤال اللي كنت عايز اساله ازاي قلبك طوعك انك تحب واحده صاحبك كان بيحبها وبقت امراته
اسد حط ايده علي راسه بتعب / عشان كنت باحبها قبل
ما هو يحبها وما قدرتش انساها … فيروز كانت كل حياتي هي الوحيده اللي فتحت قلبي اصلا للحياه
علشان كده كان صعب انساها بسهوله بس حاولت ، ورحمه ابويا حاولت وسافرت وبعدت عنكم وكسرت العهد اللي كان بيننا اننا عمرنا ما نفترق عشان ما اخونش حسام لكن ضعفت ..
مراد بوجع / بس يا اسد لوسمحت ما تكملش عشان كل

 

ما تفتح بقك وتكمل كلامك بتوجعني وباحس ان خنت حسام لان سكت على اللي شفته
اسد / مراد انت ربنا بعتك ليا اليوم ده عشان ما يحصلش حاجه بيني وبين فيروز اندم عليها باقي عمري بس لازم تعرف اني كنت سكران يومها و هي السبب
مراد بوجع/ مش فارقة يا اسد والله ما فارقة بس انا عايزك تحط نفسك مكاني لما ادخل البيت اللي طول عمرنا عايشين فيه احنا الخمسه و الاقيك بالمنظر ده انا هيبقي اي موقفي
فلاش باااك .. 🔥🔥🔥🔥🔥
مراد كان حاسس ان في حاجه مش طبيعيه ما بين فيروز وما بين اسد ويومها مراد اتكلم مع حسام وتفاجيء ان حسام برده شاكك في اسد
في المكتب ..
مراد/ انت جايبني هنا عشان تقولي انك شاكك في ابن عمي انت عبيط يا حسام
حسام/ يا ابني وطي صوتك ..حد من الموظفين يسمعونا مالك يا مراد انا جايبك هنا علشان تطمني بكلمتين مش تفضحني كدة.

 

مراد / ما انت تستاهل لان لو الدنيا كلها فكرت تخونك اسد مايعملهاش .. بقولك ايه انت كلامك ثقيل قوي على قلبي انا ماشي لما تفوق من الهبل اللي انت بتكلمه ده ابقى كلمني اجيلك سلام يا عم حسام ..
وفعلا مشي مراد من البيت وهو كان متضايق جدا ان حسام كمان وصله الاحساس ده وقرر ان هو يروح الشقه القديمه اللي كانوا بيتلموا فيها كلهم لكنه اول ما ادخل شاف ..اسد قالع القميص و فيروز مقربه منه بطريقة مقززة ..
اسد وقتها كان فعلا سكران جدا واول ما شاف مراد زق فيروز بعيد عنه بصله ولاول مره يحس ان هو مكسوف من نفسه قدام حد
وبرغم صغر سن مراد بالنسبه لاسد الا ان اسد حس بالهانه قوي من نظرته … وبعدها خرج مراد من البيت
لكن اسد لبس قميصه وجري وراءه عشان يفهمه ان ما فيش اي حاجه حصلت بينهم
في الشارع ..
اسد / اسمعني بقى يا مراد هتفضل تجري لحد امتى اللي شفته ده ما كانش حقيقي انا ما فيش اي حاجه حصلت بيني وبينها ورحمه …
مراد قاطعه في الكلام بعصبية / اخرس بقى انت ايه
يا اخي ؟! انت ليه مش بني ادم كده ، انت ليه حقير كده

 

هان عليك صاحب عمرك ؟ بتخونه مع مراته !!
اسد بحزن / انا اللي سبتهاله علفكرة .. انا كنت بحبها قبليه وهي قالتلي ان هي مش بتحب حسام وبتحبني انا وهتطلق منه … مراد اقف جمبي انت ابن عمي
مراد / وانت كنت هتوافق تتجوزها بعد ما تطلق من صاحبك كنت هتعمل كده يا اسد ؟ سكت ليه ما ترد عليا
يا خساره يا اسد و لعلمك من النهارده انا مش ابن عمك ولا يشرفني اكون قريبك اصلا ..اتفو عليك
و من يومها فضلت العلاقه ما بين مراد واسد متوتره وفضل المراد عايش بذنب ان هو خبي عن صاحبه خيانه ابن عمه ليه …
باااااااااك 🔥🔥🔥🔥🔥
فاق مراد من ذكرياته و هو بيعيط / ليه فكرتيني بالحاجات دي انا بعاني كل يوم بسببها وانت بقى فاكر ان ربنا هيعاقبك على اللي عملته زمان وهياخذ منك حور؟
عايز الحق يا اسد انت فعلا تستاهل كل حاجه وحشه حصلتلك في حياتك لانك انت اللي سمحت للشيطان انه يخش بين الاخوات .. روح يا اخي ربنا ينتقم منك
وفعلا خرج مراد من مكتب اسد وطلع اوضته وقرر انه يكلم نسمه عشان كان متضايق قوي في التليفون
_____________________________________________

 

في اوضة مراد ..
مراد/ وحشتيني اوي يا نسمة ..و محتاجك اوي
نفسي اقعد و احكيلك كل اللي واجعني يمكن الهم ينزاح
نسمة / طب ما تتكلم انا اصلا وحشني صوتك اوي
يا مراد ، اقولك حاجة انت اتكلم و انا هسمعك
مراد ضحك/ اممم طب مش هتملي مني .. انا حكاياتي حزينة اوي
نسمة / ملكش دعوة يا عم… احكي انت بس
و فعلا بدا مراد يحكي كل اللي حصله من اول ما كان صغير و اتحرم من امه و ابوه لحد مشاكل اسد و حسام و موضوع خطف جاسر و موت ابنه و فاق من كلامه علي صوت عياط نسمة ..
مراد / نسمة انتي كويسة يا حبيبتي. مالك بتعيطي ليه كدة
نسمة / بصراحة مش قادرة اتخيل اللي انتوا عشتوه
قد ايه مافيش حد عارف مشاكل و مصايب غيره بس اسد ده حيوان بجد .. وانت اللي كنت بتقولي انه طيب اوي و غلبان ده خاين يا مراد

 

مراد / لا يا نسمة هو اينعم ضعف بس هو انسان برضو .. نسمة انا بجد مش عايز ادخل في جدل اسد خاين ولا لاء .. احنا هنجيلكم اخر الاسبوع ده
نسمة بفرحة /ايوة عارفة انا مستنية اليوم ده بفارغ الصبر بجد
مراد / والله وانا كمان .. طب بقولك ايه اقفلي علشان في حد بيخبط علي الباب ..
و فعلا فتح مراد الباب و اتفاجاه ب حسن حضنه جامد و قاله/ وحشتني اوي يا ندل انت ..كدة برضو كل دي غيبة اخوك هان عليك يا حسن
حسن / بصراحة .. اه هونت مش كنت بقضي شهر العسل برضوو . المهم طمني عليكوا احسن كلكوا وحشتوني اوي . البواب قالي ان جاسر رجع من السفر ده حقيقي .
مراد ضحك باستهزاء قاله / جاسر بس اللي رجع من السفر لا احب اقولك ان تقريبا ثلاث اسابيع اللي انت قعدتهم بره مصر دول في شهر العسل الدنيا كلها اتغيرت .. عموما ادخل غير هدومك وارتاح لان انت لما تعرف الحاجات دي هتتشل قريب ان شاء الله
و فعلا دخل حسن هو ونور و غيروا هدومهم و اجتمعوا كلهم علي السفرة ..
______________________________________________

 

علي السفرة ..
عزيز/ حمدلله علي السلامة يا حبيبي.. والله وحشتنا اوي .
.و انتي با قلب جدك وحشتيني اوي
نور / والله انت اكتر يا جدي ..بس هي فين حياه مراتك
يا جاسر هي مرجعتش معاك مصر ولا ايه و انت يا اسد
حور فين
حسن / ايوة فعلا ..و بعدين لسه البيت تحسه حزين كدة وانتي يا جدتي شكلك تعبان ..هو في ايه يا جماعة ما حد يتكلم
عزيز / احم ..كلي يا نور انتي و حسن وبعدين انا مش عايزكوا تشغلوا دماغكم ببعض يا احفاد العقاد و كل واحد
من هنا و رايح لو عنده مشكلة يحلها وحده
اسد بوجع/ عمر ما كان ده كلامك اللي ربتنا عليه يا جدي طول عمرك بتقول اننا لازم يبقي ضهرنا في ضهر بعض
عزيز / ده لما كنته قريبين من بعض ، لكن دلوقتي كل واحد فيكم بقي عنده مشاكل و مصايب تكسر و توجع .. و كفاية لحد كدة ، واه اعملوا حسابكم بعد اربع ايام بالضبط هنتجمع كلنا و هنروح نطلب نسمة لمراد
اسد سمع كلام جده و قام من علي السفرة منغير ما ياكل و حسن كان مش فاهم اي حاجة خالص ..
ووقتها حور و حياه كانوا مع علي و عيشة في البلد و اسد كان موجوع اوي من اللي حور عملته و مكنش قادر يكلمها .عكس جاسر اللي مبطلش رن علي حياه و هي مش بترد
______________________________________________
اسد راح قعد في الاسطبل بتاعه و اتفاجاه بجاسر قاعد جوا.
جاسر / غريبة بقالك كتير اوي ما جيتش هنا .. طب انا جيت علشان معنديش حد احكيله لكن انت جيت هنا ليه
اسد ضحك / يعني انا اللي عندي اوي .. جاسر بقولك ايه انا قررت اني هطلق حور ..😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية في عالم الوحوش)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى