روايات

رواية ملكتي في الجنة الفصل الأول 1 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الفصل الأول 1 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الجزء الأول

رواية ملكتي في الجنة البارت الأول

رواية ملكتي في الجنة الحلقة الأولى

حور /يعني خلاص يا اسيا استقرتي علي الشقه دي
‏اسيا/ايوه يا حور الشقه حلوه وفي نفس الوقت سعرها قليل علي قد مقدرتنا
‏حور /طيب اما هروح ادفع الاجار وانتي اقعدي منا ظبطي حجتنا
‏اسيا /تمام وانتي جايه هاتي معاكي ملتزمات البيت
‏حور /تمام سلام عليكم
‏اسيا وعليكم السلا
‏بعد ما مشيت حور قعده اسيا تفتكر الي حصل من شهرين
فلاش باك

 

 

عارفه يا اسيا انا نفسي نفضل العألتين مقربين من بعض كده شيفا منظرهم حلو ازي
اسيا /ايوه يا حور وانا كمان بس كان نفسي مي تبقي معنا
حور/ايوه بجد وحشتني اوي تعلاي نكلمها
اسيا/تمام
مي ازيكو عملين ايه في مصر من غيري
حور واسيا /وحشه اوي بصي بابا وماما وطنط ليلا وعمو محمد متجمعين العألتين كلهك وقعدين مستنين الشهرين يخلاصو علشان ترجهي بقا
مي /انشأالله هرجع ونرجع زي الاول
حور /سلام يا مي علشان ماما بتنادي عليه
مي /سلام
ليلا /يا حور يلا علشان رجعين اسكندريه
اسيا /ليه كده يا طنط خلينا قعدين شويه
ليلا/مينفعش علشان الشغل بتعكو اول يوم في بعد شهر يدوب تلحقو تقدمو
حور/خلاص بقغ يا سوسو نبقي نرجع هنا تاني
اسيا /يلا
في العربيه
حور /بابا بورحا انا بخاف
اسيا/وانا كمان
محمد /بس احنا بنحبها

 

 

حور /بابا بورحاااااااااااااا
فاقت اسيا وهي تنظر في الغرفه لم تجد احد سو حور
اسيا /حور في بابا وماما وعمي رطنط
حور/••
اسيا /حور روضي عليا
حور /تجمعت الدموع في اعينها البقاء لله يا حبيبتي بابا وماما وعمي وطنط ماتو
اسيا /يعني خلاص مش هشفهم تاني
حور /الله يرحمهم يلا قومي انتي هنا بقالك اسبوعين
اسيا/اسبوعين طيب احنا عيزين نشوف شقا نعد فيها علشان مش هقدر اجع بيت بابا وماما وهما مش في
حور /طيب تمام
باااك ////
استيقظت اسيا من تفكريها علي طرقات الباب
اسيا /مين
انا
فتحت الباب ثم فتحت عينها علي مي ثم قالت مي وحشتني
مي/ونتي كمان وحور هي فين
اسيا /راحت تدفع تيجار البيت صح انتي عرفتي مكنا ازي
مي /سألت امال فين بابا وماما وطنط وعمي
اصل اصرحا كذه وحشونو اوي
حور/السلام عليكم
مي واسيا وعليكم السلام
حور وحشتني
وانتي كمان يا مي
اسيا عينها دمعت فهمت حور وطلبت من مي ان تأتي معها
ذهبت كي وحور واسيا الي الطورب وحكت لها جميع ما حدث
انهارت مي وحور واسيا ثم عادو الي البيت

 

 

بعد مرور عدا اسبيع
يلا يا مي احنا جهزنا خلاص هنتأخر
مي/خلاص اهو
حور /انتي عارفه لو اتقبلنا احنا التلاته في الشغلانه ديي يبقي عادينا
اسيا /يارب
في الطريق
مي /بوقلك ايه يا اسيا عندك خمار نيبتي
اسيا /الا والله
مي /ولانتي يا حور
حور /امتي عارفه اني مش بحب الاون ده
مي طيب تمام انتو روحي قدمي وانا هروح اجيب واحد علشان فرح ملك بكره ومعنديش
حورواسيا /تمام روحي
مي وهي طالعه شافت واحد راكب عريبه BMلونها اسود حبت الاون مع الموديل اوي بس هو كان متكبر جداكان واقف وساند عاي العربيه بتعتو والااكن حد هيسرقها
عمر /انتي يا حجه يا الي وقفه هناك
مي /انا
عمر ايوه امال انا
مي/افندم

 

 

عمر/قولي لعم شوكري يعماي القهو بتعتي
مي /افندم انت شيفلي الخدامه الي جبهالك ابوك
عمر /انتي اجنينتي ازي تكلمني بطريقة دي انتي عارفه انا ابقي مين
مي /هتكون مين يعني اخرك السواق وسبتو ومشيت
نظر عمر لها بغضب ثم رحله
عند عمر في المكتب /اسمك ايه
اسمي حور
وانتي
اسمي اسيا
CDده بتاع مين
حور/ده بتاع مي زميلتنا بس هي راحت الكفيتريا وجايه
عمر /تمام تقدرو تيجي من اول الاسبوع الي جاي
اسيا /احنا التلاته
عمر /ايوه
اسيا /تمام
عند مي /راحت علي الشركه بعد ما اشترت الخمار
حور واسيا بفرحا /كبروك يا يويو
مي/ايه جيلي عريس والايه
حور /امتي مفيش في دماغك غير الولاد يا بت
تعالي نروح ونحكيلك في الطريق
في الشقه
اسيا /حور انتي هتنضفي الشقه وانتي يا حور هتغسلاي الموعين وانا هعمل الاكل
حور ومي /تمام

 

 

عند عمر
الو يا يوسف مش مقرر تنزل الشركا انت واخوك زين
يوسف /منتا موجود احنا غي الفرع الرأيسي
عمر /متسيبنيش هنا لوحدي مش هعرف ادير الشركا ابونا الله يرحمه
يوسف /خلاص رن علي اخوك زين ينزل معاك وانا يومين كده وهنزل تمام
حور /يلا يا اسيا هنتأخر ميتردش ليه.دي
مي /هروح اشوفها
مي اول ما فتحت الباب اتخضت اسيااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتي في الجنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى