Uncategorized

رواية يا أنا يا هو الفصل الخامس بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الفصل الخامس بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الفصل الخامس بقلم عبير أشرف – كامو

رواية يا أنا يا هو الفصل الخامس بقلم عبير أشرف

في احدى الدول الاجنبية 
الحوار بالغة الانجليزية
مايكل: اهلا بيك في معادك مظبوط 
…….: طبعا اهم حاجه الاتنظام في المعاد 
مايكل: تعالى نتكلم في معاد الصفقة 
♕في المستشفى داخل غرفة اسر ♕
فارس: مين 
اسر: معتز 
فارس بصدمة:???????? ايه 
اسر: ايوة و زمانه معاهم دلوقتي بيتفق على معاد دخول الصفقة 
فارس:ازاي 
اسر: و انا هناك عرفت ان الادوية دي بتدخل عن طريق شركة الادوية بتاعة امي و اللي ماسكها معتز 
فارس: عشان كدا كنت مصدوم و مش راضي تتكلم 
اسر: هما بس مش هيخلوه يدخل الادوية عن طريق الشركة و التوزيع فقط 
فارس: امال ايه 
       ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
معتز بتعجب????????: انت عايز كمان غير شركة الادوية 
مايكل: عايزك تدخل في اي مستشفى 
معتز: اشمعنا 
         ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اسر: الفيرس صناعوه في مسكنات يعني لما يدخل مستشفى هيوصل لكل المرضى اللي فيها 
         ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مايكل: و كدا يبقى قدرنا نوصلة لاكبر عدد من الناس 
         ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فارس: طيب و علاج الفيرس دا ايه 
اسر: ممكن ميكنش ليه علاج 
فارس: ازاي لازم طبعا يكونوا عملوا العلاج بتاعه 
اسر: اشمعنا 
        ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مايكل: انا مش هدفي موت الناس 
معتز بتعجب:???????? طيب هدفك ايه 
مايكل: ????????????لما الفيرس ينتشر لازم الدولة هدور ليه على علاج و خصوصا ان هما عرفينه مسبقا عن طريق الراجل بتاعهم اللي اتصاب هنا 
معتز بتعجب????????:بردوا مش فاهم ايه فايدة العلاج 
      ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اسر: اصدك ان هما بعد كدا يصدرونا العلاج 
فارس: طبعا 
اسر: و المقابل 
        ♡♡♡♡♡♡♡♡♡&♕
مايكل بخبث: ????????????انت عارف مصر ???????? دولة قوية اد ايه و قوتها دي واقفة ضدنا 
معتز: مش فاهم 
مايكل بخبث????????: لما ناس كتير تتصاب كدا هتضعف قوتهم و خصوصا الظباط لما يلقوا زمايلهم بيمتوا هيخافوا يكلموا 
معتز بسخريه:???????????? هيخافوا 
مايكل بتأكيد: طبعا 
معتز: انت متعرفش الظابط المصري???????????? يبقى في وسط المعركة و اقف زي الجبل و زميلة يستشهد و يشيله على كتفة و يكمل حربه احنا ظباطنا رجالة مبيسبوش حتى جثة شهيد 
       ♡♡♡♡♡♡&&&&&&
اسر: الاغبية دول شكلهم لسه ميعرفوش مين هما المصريين 
فارس: نسوا حضارة سبع الاف سنة 
اسر: و احنا لازم نفكرهم ????????????
فارس: هتعمل ايه 
        ♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕
مايكل: انت معانا ولا معاهم 
معتز: لا بس بعرفك يا قائد
مايكل بتعجب????????: قائد
معتز بسخريه????????: متكلمني عربي بقى و خلي اللعب على المكشوف 
مايكل: ازاي 
معتز بسخريه:????????ايوة كدا نطقت 
مايكل:انت عرفت ايه 
معتز بسخريه????????: عرفت كل حاجه
          ♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
فارس: لازم نبلغ القيادة 
اسر: اكيد هما عرفين
فارس: و انت هتعمل ايه 
       ♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕
معتز: وانت معاك العلاج 
مايكل: العلاج موجود بس لسه متمش تجربة 
معتز: ما تجربوة 
مايكل: لازم حد محقون بالفيرس 
معتز: اشمعنا 
مايكل:العلاج لسه منعرفش نتايجة ايه بس التقرير المبدئي بيقول اللي هياخد الحقنة دي هتوصل للخلاية العصبيه ياما تقضي عليها ياما تعلاجها 
معتز: طيب دي هتعرفها ازاي 
مايكل بخبث: انت اللي هتعرفنا 
معتز بتعجب:???????? ازاي 
مايكل:???????? اخوك 
     ♕♕♕♡♡♕♕♕♕♕♕
اسر: لازم اهرب من هنا 
فارس:ليه 
اسر: لازم اتحرك و اختفي بعيد عن معتز عشان اسبقة بخطوة 
فارس: انت مش بتقول انه هيدخل الدوا خلاص هتسبقة ازاي 
اسر: ماما لازم امضتها على اي صفقة خارجية و هيا مش بتحب الادويه المستورده بتحب المنتج المصري عشان نشجعه و كدا و هي استحالة تمضي 
فارس: طيب انت لو هربت ادويتك هتاخدها ازاي 
اسر: مش مهم 
فارس:ازاي مش مهم دي صحتك 
اسر: و دي بلدي
       ♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
بعد عدة ايام 
( فارس هرب اسر من المستشفى و طبعا محدش يعرف مكانه غير فارس و فهمي و عزمي قلب الدنيا عليه و معتز رجع من برة و خبى الحقنة اللي فيها العلاج لحد ما يديها لاسر) 
♕ في فيلا على الطريق الصحراوي) 
معتز: دايما مواعيدك متأخرة. 
……:  معلش بقى المهم عملت ايه 
معتز: لسه ملقتوش 
….  : هروبه دا مش في صلحنا 
معتز: كان عندك بس انت اللي معرفتش تراقبه كويس 
عزمي: اخوك مش سهل مراقبته 
معتز: الادوية هتدخل المستشفى عندك 
عزمي: امته 
معتز: الاسبوع دا 
عزمي بتعجب:???????? ازاي هي والدتك مضت على ورق الصفقة 
معتز: مامضتش بس هتمضي غصب عنها 
عزمي بتعجب????: ازاي 
معتز:???????? بقالي فترة بخاليها تشرب مخدرات. 
عزمي بصدمة:???????? ايه ازاي 
معتز: عن طريق قهوة و دلوقتي بقت مدمنة مبترتحش غير بفنجان القهوة 
عزمي: و دي عملتها ازي 
معتز: عن طريق دادة فاطمة 
عزمي بصدمة????????: مين مستحيل 
معتز: مستحيل ليه 
عزمي: دي بتحب والدتك جدا واسر اوي ازاي تعمل فيكم كدا 
معتز بسخريه????????: طيب ما انا ابنها 
عزمي: بس دي باين عليها طيبة 
معتز????????????????????: كلنا جوانا شيطان فيه اللي بيقدر يتحكم في شطانه و يغلبه و فيه اللي شيطانة بيتحكم فيه 
و هي الفلوس عجبتها و عملت كدا
و همضيها النهارده 
     ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
( داليدا و هي مروحة من المستشفى و بقت زعلانه اوي بقالها يومين متعرفش حاجه عن اسر و سرحانه فيه يا ترى بياكل ويشرب و ياخد ادويته ازاي 
و فجأة ظهرت عربية و سحبت داليدا جواها و مشت) 
           ♕♕♕♕♕♕♕♕ 
♕في المكان السري اللي مستخبي فيه اسر♕
اسر بيكح كتير
فارس:يا بني حرام عليك كدا انت بقالك يومين مخدش ادويتك 
اسر: مش مهم 
فارس:ازاى مش مهم و 
قاطع دخولهم فهمي.
فهمي:اسمعوني و ركزوا اللي هقوله 
اسر و فارس:مركزين يا فندم 
فهمي:انا دلوقتي هعرفكم مين هو مايكل
فارس:مين 
فهمي: مايكل دا كان ظابط في الجيش المصري و خان وظيفته و بلدة و..
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرحة غدارة للكاتبة عبير أشرف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!